Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää en ihmettele, miksi miehet 50 iässä hakevat nuorempaa seuraa ja miehet lähtevät toisen naisen matkaan. Eihän kukaan halua elää tollasta elämää, jossa päätökset tekee toinen ihan yksipuolisesti.
Kun seuraa alapeukkujen antamista ihan asiallisiinkin kommentteihin, niin ihmettelen vaan että mikä ahdistaa noin paljon. Tiedän kyllä, että palstalla on reilusti ja varmaan enemmistökin katkeria, angstisia, eronneita ja voimaantuneita naisia. Vieläkö ihmettelette, miksi useat miehet hakee naisen ulkomailta. Tätä ketjua lukiessa minä en enää ihmettele yhtään.
Minun mielestäni taas jokaisen naisen pitäisi lukea tämä ketju ja huomata, miten vähän nainen miehelle merkitsee. Vaikka olisit jaksanut kiltisti levittää jalkasi miehen mieliteoille 30-40v niin heti, kun et enää siihen kykene, lennät kuin leppäkeihäs ulos. miehelle ainoa tärkeä asia suhteessa on päästä panemaan.
Ei siinä ystävyys/sielunkumppanuus/30 vuoden yhteinen elämä merkiste mitään, jos ei haarat aukene.
Surullista, todella surullista.
Luultavasti nämä miehet hylkää vaimonsa heti, jos tämä sairastuu johonkin sairauteen, joka estää sukupuolielämän. Eipä ole kaksisia elämäntovereita miehet , ei.
"Kiltisti levittää jalkasi miehen mieliteoille" kertoo kaiken oleellisen. Minä en ole ikinä levittänyt jalkojani vain miehen tahdosta, vaan myös omastani. Rakastelu on yksi parhaista asioista, mitä tiedän. Jos asenne on tosiaan tuo, niin enpä ihmettele, ettei seksi maistu.
Kyllä ja ei.
Jos seksiä ei halua, ei tietenkään kannata suostua seksiin vain toisen painostuksesta.
Ei se mielestäni ole niinkään asenne vaan se, ettei kaikki hakua seksiä tai se, ettei seksistä ole koskaan todella nauttinut mahdollisesti väärän kumppanin kanssa. Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että seksi on yksi tärkeimmistä asioista, kun siitä nauttii ja silloin halukkuus tulee ihan omasta itsestä.
Hauska vertaus sinällään tuo lainaamasi lause, koska yleisimmin tässä yhteydessä ei halukkaasta naisesta puhuta kilttinä ;) Moni nainen panee ja nauttii siitä. Niin se vaan on.
Harva Suomalainen mies saa halukkuutta aikaiseksi,haisevat,juopotteleva,naista vähättelevä asenne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hirveän masentava. Nykyisin joka tuutista toitotetaan, että hyvää elämää olisi mahdollista elää ihan kalkkiviivoille saakka jos vaan terveys kestää. Mutta nyt pitäisikin hyväksyä, että yksi iso osa elämästä loppuu kymmenen vuoden sisään. Hitto ei minua kiinnosta käydä työelämässä raatamassa 67-vuotiaaksi, jos kaikki kiva loppuu elämästä jo 15 vuotta aiemmin. Pitäkää tunkkinne.
Libidovetoisen liskoaivon prototyyppi! Toivottavasti sinut säilötään johonkin liuokseen malliesimerkiksi tuleville androgyynisukupolville kehittymättömästä yksilöstä, joka masentuu ja kuolee kun elintä ei enää vanhuudessa hinkata!
Tällä kommentoijalla ei ole kyllä kaikki kotona.
Eikä ihan lähinaapurissakaan😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii olla halukas. Mutta mies saattaa sitten hakea seksinsä muualta. Ei ketään voi pakottaa olemaan ilman vain siksi että itseä ei nappaa.
Mikä mies.
Ei kaikki naiset elä miehen kanssa.
Ihme putkiaivoja taas tääkin ketju täynnä.
Ja mitä te seksiriippuvaiset tässä ketjussa rehentelette seksihaluillanne, mitä helvettiä ne asiat meitä kiinnistaa, JOTKA IHMETTELEMME SEKSITUPUTUSTA KESki-IKÄISILLE MUUTENKIN.
Pällit! 🤦🏻
On tässä taas toisaalta näitä sinkkujakin, jotka kertovat siitä, kuinka seksi ei voisi vähempää kiinnostaa.
Samantekeväähän se meille muille on. Sinänsä vähän huvittavaa tosin: "minä se asunkin yksin, en tarvitse miestä mihinkään, minuapa se seksi EI kiinnosta" - on vähän sama asia kuin uimahaluton menisi uimarannalle huutelemaan, kuinka minua ei nyt uiminen kiinnostakaan.
Sitä paitsi ei ole olemassa mitään "seksituputusta" enempää kuin minkään muun asian "tuputusta". Kyllä, seksistä kertovia juttuja on iltapäivälehdissä jne. ehkä kerran viikossa, eli ehkä joka sadas tai kahdessadas juttu kertoo seksistä.
Mutta yllätys yllätys: se johtuu siitä, että ihmiset ihan oikeasti harrastavat seksiä, käyttävät siihen aikaansa, jotkut jopa useita kertoja viikossa. Lisäksi ihmiset myös ostelevat kaikenlaisia seksiin liittyviä välineitä, joten myös rahaa käytetään tähän toimintaan.
Järjetöntä olisikin, jos seksistä ei kirjoitettaisi koskaan, missään mitään, ja koko asia olisi kuin jokin Valtakunnan Salaisuus. Ja samaan aikaan suurin osa aktiivi-ikäisistä ihmisistä harrastaisi seksiä säännöllisesti. Kaipaisi siihen liittyvistä asioista tietoa, näkökulmia ja myös vertaistukea; koska tähän kovin intiimiin toimintaan liittyy turhan usein paljon häpeää, pahaa mieltä, surua ja muita voimakkaita negatiivisia tunteita, joita parhaiten voisi poistaa keskustelemalla asiasta julkisesti (jotta asiaan olisi mahdollista saada laajempiakin näkökulmia kuin muutaman luotetun ystävän kanssa puolikuiskaamalla kahvipöydässä käytävässä lyhyessä sananvaihdossa).
Seksistä on ihan oikeasti tärkeää puhua, keskustella ja kirjoittaa julkisuudessa, koska ihmiset eivät yleensä siitä keskenään puhu, paitsi tosiaan korkeintaan muutamien luotettavien ystävien kesken, ja vähän silloinkin. Sen vuoksi tämäkin keskustelu on todella pitkä (provoineen kaikkineen).
Tässä ketjun ideana taisi ennen kaikkea olla se ongelma, joka syntyy tilanteesta, jossa naisen vaihdevuodet lopettavat kiinnostuksen seksiin, mutta puoliso sitä haluaisi välillä kovastikin.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuin ensimmäistä kertaa 48-vuotiaana ja löysin itsestäni aivan uuden puolen myös seksuaalisesti. Olin aiemmin ollut aika haluton ja harrastanut seksiä käytännössä velvollisuudesta. Yhtäkkiä halusinkin, ihan koko ajan. Ja haluan edelleen, 7 vuotta myöhemmin.
Ehkä teillä onkin vaan väärä ihminen rinnallanne.
Ei ole väärä. Sama mies edelleen kenen kanssa oli vuosien haluttomuusjakso. Nyt taas maittaa kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän juontaa pohjimmiltaan siihen, että miesten on pakko saada seksiä hautaan asti ja siksi naisten pitäisi väkisin haluta seksiä vaikka toinen jalka olisi jo haudassa ja kaikki muu kiinnostaisi enemmän. Elämässä on oikeasti niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaa kuin seksi, ällöttää että sitä tuputetaan naisille ihan joka iässä.
Se on tabu, että on olemassa haluttomia miehiä ja samoin, on olemassa halukkaita naisia. Ei haluta nähdä nuoren naisen halukkuutta ilman leimaantumista, äidin voimakasta seksuaalisuutta tai himokasta keski-ikäistä naista - puhumattakaan riemuisua eläkevuosiaan pitävästä mummosta.
Seksuaalisuus on osa meitä. Me vaan haluamme eri verran seksiä. Ei ole kyse vain siitä, että naiset pihtaavat ja kaikki miehet haluavat vain seksiä. Se on yhtä ok, ettei halua kuin se, että haluaa. Onni on löytää kumppani, joka haluaa keskimäärin yhtä usein, jos kumppania ylipäätään elämäänsä kaipaa. Variaatioita on sukupuolesta riippumatta laidasta laitaan.
Se kuinka usein haluaa riippuu siitä ja tästä ja tuosta. Mulla oli nuorempana pitkiä jaksoja jolloin saatoin olla jopa 3 miehen kanssa päivässä, ja silti olisi tehnyt mieli lisää, kuten myös vuosia jolloin en ole juurikaan sitä harrastanut.
en ole koskaan ollut ihminen joka haluaa ke ja la, klo 17-18, vaan liikettä on ollut todella paljon äärestä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hirveän masentava. Nykyisin joka tuutista toitotetaan, että hyvää elämää olisi mahdollista elää ihan kalkkiviivoille saakka jos vaan terveys kestää. Mutta nyt pitäisikin hyväksyä, että yksi iso osa elämästä loppuu kymmenen vuoden sisään. Hitto ei minua kiinnosta käydä työelämässä raatamassa 67-vuotiaaksi, jos kaikki kiva loppuu elämästä jo 15 vuotta aiemmin. Pitäkää tunkkinne.
Libidovetoisen liskoaivon prototyyppi! Toivottavasti sinut säilötään johonkin liuokseen malliesimerkiksi tuleville androgyynisukupolville kehittymättömästä yksilöstä, joka masentuu ja kuolee kun elintä ei enää vanhuudessa hinkata!
Tällä kommentoijalla ei ole kyllä kaikki kotona.
Eikä ihan lähinaapurissakaan😂
Tai sitten hän on oikeassa ja totuus sattuu. Se aika usein tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Harva Suomalainen mies saa halukkuutta aikaiseksi,haisevat,juopotteleva,naista vähättelevä asenne
Olet huono valitsemaan miehiä. Minulle ei ole sattunut yhtään kuvailemasi kaltaista miestä.
Ja harrastan - ja haluan seksiä vielä näin 60+-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet huono valitsemaan miehiä. Minulle ei ole sattunut yhtään kuvailemasi kaltaista miestä.
Ja harrastan - ja haluan seksiä vielä näin 60+-ikäisenä.
Siis tietysti se riippuu myös miehestä; kuka nyt haluaisi haisevaa, huonohygienistä porsasta, mutta kyllä suurin syy keski-iän ja vanhuuden ns haluttomuudesta, on ihan yksilön oma hiipuva libido. Ja se on normaalia se.
Jos sinulla on viriili mies jonka haluat pitää rinnallasi niin parempi olla halukas !
Tarjonta on kehnoa. Mieluimmin olen onnellinen seksittömässä elämässäni, kun oman ikäisistä miehistä ei ole enää mihinkään. Ja ovatpa vielä kaljamahaisia yökötyksiä.
Miehet ei kykene 30-40v kuin 5kert.vuodessa?Mitä sellaisella tekee?alkoholi maistuu kyllä.Vanhempana ei kykene koskaan.
Onneksi ei ole vaihdevuodet latistaneet sänkyhommia. Ihan yhtä ihanaa tai jopa parempaa on seksi nykyään
Olen joskus suostunut seksiin vähän vastentahtoisestikin, kun lapset olivat pieniä. Olin pahassa univelassa vuosia, eikä aikaa ja mahdollisuuksia seksille ollut juuri koskaan silloin, kun teki mieli. Se oli vähän sellaista pakkopullaa välillä, mutta kun tiesin sen olevan tärkeää miehelleni, niin suostuin ja yleensä se olikin ihan mukavaa lopulta. Joskus jouduin kylläkin sanomaan, ettei nyt onnistu millään, en kiihottunut, eikä siihen liukkarit auta, jos ei halua ole. Sitten vain halailtiin ja pidettiin toisiamme hyvänä muuten. Tämä kantoi yli raskaiden vuosien. Jos olisin systemaattisesti kieltäytynyt seksistä vuosien ajan, niin liittomme olisi ollut siinä, joko olisi tullut ero tai olisimme molemmat olleet lopulta onnettomia. Nyt seksi on hyvää ja sitä tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän juontaa pohjimmiltaan siihen, että miesten on pakko saada seksiä hautaan asti ja siksi naisten pitäisi väkisin haluta seksiä vaikka toinen jalka olisi jo haudassa ja kaikki muu kiinnostaisi enemmän. Elämässä on oikeasti niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaa kuin seksi, ällöttää että sitä tuputetaan naisille ihan joka iässä.
Mutta pitäisi myös ymmärtää miehiä.
Molempien osapuolien haluihin ja haluttomuuksiin on biologiset syyt pohjimmiltaan, ei mitään sen ylevämpää. Joten sitten pitää vaan kyetä näkemään sen toisen sanahelinän taakse, ja keksimään niitä ratkaisuja. Molemmilla pitää olla luonnostaan hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Tarjonta on kehnoa. Mieluimmin olen onnellinen seksittömässä elämässäni, kun oman ikäisistä miehistä ei ole enää mihinkään. Ja ovatpa vielä kaljamahaisia yökötyksiä.
Tämä on viisasta, eli pitää hakea itseä miellyttävää seuraa ja seksiä, eikä tyytyä huonoon. Itse voi valita ja hyviäkin on saatavilla.
Eikös täällä palstalla ole julistettu aikaisemmin, että naisten seksielämä alkaa vasta 40 ikävuoden jälkeen kun raskaudet ja imetykset ovat takana ja on sitä omaa aikaa sekä yhteistä aikaa enemmän?
Meillä on kyllä seksiä ollut pikkulapsiaikana säännöllisesti, mutta kun rouva täytti 45 niin sen jälkeen on alkanut tahti selvästi hiljentymään ja halut hiipumaan. Itse olen nuorempi ja viriili mies ja haluja olisi vielä reilusti eli asia vähän hiertää. En ole kuitenkaan vaimoa ja lapsia jättämässä vaikka seksi loppuisikin, mutta ei se seksittömyys/vähäinen seksi avioliitolle hyvää tee mikäli toinen vielä haluaa. On elämässä paljon muutakin. Onneksi asiassa ollaan toistaiseksi päästy kompromissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kovat halut. Seksiä joka päivä. Käy teitä sääliksi. Ettekö ole ikinä nauttineet vai onko joku tunarimies syypää tuohon? Miksi olette niin surkeassa suhteessa? Mammona ja kulissit? Typerää.
Haluilla ei ole virkaa jos on yksin. Jos teillä on mies, haluttomuus on väkivaltaa miestä kohtaan ja omankin elämänne ja terveytenne haaskaamista.
Hormoneja on typerä pelätä. Niitä annostellaan nykyään kerran viikossa suihkaisemalla käsivarteen. Yöuni paranee, hiustenlähtö loppuu, iho elpyy, lihominen pysähtyy.
Ja kohonnut rintasyöpäriski kolkuttaa ovella. Mieluumin pidän rintani ja olen sen ikäinen kuin olen.
En minä ainakaan halua keinotekoisesti pysyä "nuorempana".No entäs kun on 57-vuotias, ja haluttaa vimmatusti, ilman hormoneita, ja mieskin samalla taajuudella, yhtä innokas 😉?
Olette luonnonoikkuja 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja harrastan - ja haluan seksiä vielä näin 60+-ikäisenä.Siis tietysti se riippuu myös miehestä; kuka nyt haluaisi haisevaa, huonohygienistä porsasta, mutta kyllä suurin syy keski-iän ja vanhuuden ns haluttomuudesta, on ihan yksilön oma hiipuva libido. Ja se on normaalia se.
Niinpä, iän mukana ihmisen elämään tuppaa tulemaan muitakin asioita kuin jatkuva peiton heiluttelu 😀
"Kiltisti levittää jalkasi miehen mieliteoille" kertoo kaiken oleellisen. Minä en ole ikinä levittänyt jalkojani vain miehen tahdosta, vaan myös omastani. Rakastelu on yksi parhaista asioista, mitä tiedän. Jos asenne on tosiaan tuo, niin enpä ihmettele, ettei seksi maistu.