Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
On nämä haluttomat naiset hauskoja. Kovasti ovat omaa oikeutta seksittömyyteen vaatimassa liitoissaan.
Toki heillä on oikeutensa kroppaansa.
Toisella parisuhteessa on oikeus sitten hakea uusi parisuhde tai sopimuksen mukaan seksiä muualta.Avioliitto loppuu, jos seksi loppuu. Seksin loppumisen jälkeen parisuhdetta ei ole, vaan on kämppäkaveruus.
Jos toista osapuolta ei kämppäkaveruus kiinnosta, niin on itseä kohtaan rehellistä ja oikein ilmoittaa, että olet muuttanut sopimusta parisuhteesta kämppäkaveruudeksi ja se ei minulle käy.Jatka sinä yksin tai jonkun toisen kämppiksenä, minä etsin uuden parisuhteen.
Te hapannaamat jotka päätätte elää ilman seksiä, niin kuka teitä oikein edes kaipaa? Omat lapset? Tuskimpa, parempi kun elätte yksin.
Ainut taitaa olla Attendon hoivakoti.
Kyllä se kiinnostus seksiin vähenee ja loppuu miehilläkin usein jossain vaiheessa. Eikä se yhdessä pysyminen nyt mikään itseisarvo ole.
Vähän ihmettelen tuota tarvetta uhkailla ja pelotella sillä että varmasti sitten toinen siitä lähtee. Kuitenkin ollaan tuntemattomia ihmisiä toisillemme täällä. Jos omassa suhteessa tuntuu siltä että pitää kiristää toista, niin voin vakuuttaa että tilanne ei parane sättimällä tuntemattomia netissä.
Miettikää omia vanhempianne. Luuletteko että edelleen harrastavat seksiä tai harrastivat kuolemaansa asti. Vai olisiko niillä ollut jotain muuta joka kiinnostaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin mikään ei saisi muuttua. Ei edes seksihalut. Suorastaan syyllistetään, jos ei halua tehdä asialle mitään. Monet naiset jäävät erottuaan tai leskeydyttyään vapaaehtoisesti yksin, vaikka tilaisuuksiakin olisi.
Ja se on ihan ok ykdin rläville.
Mutta parisuhteessa jos lopettaa yksin läheisyyden jää toinen ilman. Eikä se ole oikein kumppania kohtaan. Haluttomat erotkaa reilusti ensin ja aloittakaa selibaatti vasta sitten!
Naurettava ajatus. Pitkässä, vuosikymmenten liitossa tulee kuivia kausia ja tilanne muuttuu ja elää. Olisipa varsinainen neronleimaus, jos seksuaalisesti väsähtänyt eroaisi, koska se on "reilua sitä toista kohtaan", joka omasta puolestaan ottaa tilanteen ihan kypsästi ja ymmärtäväisesti, koska RAKASTAA sitä toista. Mutta ei, romukoppaan vaan liitto, jos halut ei jossain vaiheessa kohtaa.
Puhut eri asiasta. Täällä kirjoittelee naisia, jotka sanovat, että seksielämä on heidän kohdaltaan kokonaan ohi. Eli kyse on "kuivasta kaudesta", joka kestää loppuelämän. Ei puhuta väliaikaisesta haluttomuudesta.
Ei se kiellettyä ole.
Jokainen saa tehdä elämällään tässä asiassa mitä haluaa. Jos halu ja kyky seksiin loppuu, eikä puoliso sitä kestä, niin hän ottanee sitten eron.
Onko tämä jotenkin ylivoimaisen vaikea käsittää? Eikö? No mitä sitten jankutatte.Varmasti itsekin tiedät että eivät asiat ole noin mustavalkoisia. Kyllähän siinä monesti pitkässä liitossa on paljon asioita joista ei haluaisi luopua. Voi olla yhteinen koti, kesämökki, kaikki sukulaissuhteet ja vielä rakkauttakin jäljellä. Ei niitäkään ihan noin vain heitetä romukoppaan. Ja siksi kärvistellään suhteessa jossa ei olla kaikin puolin tyytyväisiä.
Asiat on just niin vaikeita tai yksinkertaisia, kun ne itse itselleen tekee. Tuo on usein kuultu ja surkea selitys.
Kerrotko mikä siinä oli surkeaa? Ihminenkö ei saa kärsiä mistään parisuhteen ongelmasta jos ei ole heti jättämässä kaikkea taakseen ja eromassa?
No minäpä kerron.
Surkeaa on se, että ei uskalla. Uskalla lähteä paskasta suhteesta. Pelkää jäävänsä yksin. Ei osata olla yksin. Pidetään materiaa tärkeämpänä, kuin omaa hyvinvointiaan. Mökki on niin korvaamaton, samoin se omakotitalo. Sukulaiset ja ystävät ei katoa, jos haluavat olla yhteydessä.
Pelkuruus on surkeaa. Jäädään mielummin eikä uskalleta lähteä etsimään parempaa. Se on surkeaa. Se on hirveän surkeaa. Sitten kun vihdoin rohkeutta on kerätty, huomataankin, miksi en tehnyt tätä jo kymmenen vuotta sitten. On tuhlattu omaa elämää ja muututtu katkeraksi. Sekin on surkeaa.
Mutta jokainen tavallaan.
Ei suhde välttämättä ole paska. Voi olla yhteisiä kiinnostuksen kohteita, harrastuksia, yhteiset arvot, läheisyyttä ja toivonpilkahduksia vielä siitä seksistäkin, mieluinen koti ja puutarha, kesämökki ja vene, lapsia ja lapsenlapsia, yhteisiä ystäviä, sukulaisia jne. Paljon sellaista hyvää vuosikymmenien ajalta mikä tuskin vaihtamalla paranee. Näin meillä. Mies voi pitää sivusuhdetta halutessaan ja näin tekeekin ja halutessaan on täysin vapaa lähtemään. Mutta selvästikään ei ole minnekään lähdössä.
Tuo toiseksi viimeinen lause erottaa sinut 99% näistä muista haluttomista vaimoista. Hyväksyt sivusuhteen saadaksesi säilyttää kulissit ja kumppanuuden.
Hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä laittaa talo myyntiin, pilata tulevat perhejuhlat, sekoittaa toimiva arki ja lopettaa hyvä kumppanuus vain sen takia, että toisella hormonit hyrrää vanhusiän lähetessä ja toisella ei. Muut järjestelyt ovat suositeltavia.
Eivät kaikki naiset innostu siitäkään ajatuksesta, että mies käy jonkun toisen naisen luona. Tokikin helpottaisi monessa tilanteessa ja arki pysyisi sellaisena kuin se on.
Mutta jos on vuosia saanut kärsiä puutteesta, niin kyllä siinä alkaa vaakakuppi helposti painamaan kaikkia noita luettelemiasi asioita vastaan. Meillä on vain yksi elämä käytettävänä. Miksei voisi nauttia siitä.
Vierailija kirjoitti:
M41v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille miehille se seksi on tosi tärkeää, jopa parisuhteen tärkein asia. Naisille on harvoin niin. Minä "annan" aina miehelleni kun hän haluaa, mutta hän on aivan huippurakastaja ja tuottaa minulle suurta nautintoa joka kerran. Huonolle en antaisi. Miehet tosiaan lähtevät joskus piparin perässä ja jättävät koko perheensä. Tämä naisten kannattaa tiedostaa. Aika moni nainen ajattelee, että parempi yksin joka tapauksessa. Miehet jotka ihmettelevät naisten haluttomuutta eivät varmaankaan pysty edes kuvittelemaan miten inhottavalta vastentahtoinen seksi tuntuu. Se tuntuu r aiskaukselta ja alkaa nopeasti pilata suhdetta. Jos vaimo antaa hampaat irvessä, hän saattaa alkaa vihata ennen rakasta miestään todella syvällisesti.
Minusta suhde on sitten ohi, jos joutuu seksiä harrastamaan oman miehensä kanssa hampaat irvessä. Miksi se asia on kiin vaikea myöntää?
Jos seksi ei kiinnosta niin silloin hampaat irveessä seksin harrastaminen varmaan tuntuukin pahalle ja ei sitä oman mielenterveyden takia tulekaan harrastaa ja rakastava mies ei tietenkään painosta seksiin. Ite kyllä vastaavassa tilanteessa alkaisin selvittää miten seksihalut voisi saada takaisin, koska mieheni on minulle rakas ja tiedän, että hänelle seksi on tärkeä muoto osoittaa sitä läheisyyttä ja rakkautta. Yhtälailla jos minulla olisi esim. masennus tai alkoholin liikakäyttöä niin koittaisin saada niihin apua, koska tiedän että se vaikuttaa myös kumppaniin. Jos haluttomuutta ei lääkärinkään tai terapeutinkaan avaulla saada parannattua niin sitten ei toki voi mitään, mutta ainakin omasta mielestäni on minun vastuulla selvittää voiko asialle tehdä jotain, koska sillä on kuitenkin suuri vaikutus suhteesemme. Ja ei, en usko että mieheni ikinä jättäisi minua sen vuoksi, että en halua seksiä, mutta miksi en yrittäisi edes ottaa selville voisiko tilanne olla toisin.
Tämä juuri. Vasten tahtoa seksin harrastaminen on täysin eri asia kun se, että kumppanin kanssa yritetään yhdessä selvittää olisiko asia jotenkin korjattavissa ja palauttaa takaisin, se aika jossa MOLEMMAT nauttivat seksistä sen sijaan, että ollaan edes yrittämättä korjata tilannetta, jossa se toinen ei koe olevansa seksuaalisesti tyydytetty. Mielestäni jos kumppaniaan rakastaa niin haluaa tämänkin olevan onnellinen. Tuo, että kieltäydytään seksistä loppuelämäksi ja käsketään miehen marssimaan ovesta ulos jos ei kiinnosta niin kuulostaa aika äärimmäiseltä ratkaisulta rakastavassa suhteessa. Onko siinä suhteesssa sitten alunperinkään rakkautta jos noin helposti luovutaan suhteesta sen sijaan, että koitettaisiin parantaa nykyistä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä laittaa talo myyntiin, pilata tulevat perhejuhlat, sekoittaa toimiva arki ja lopettaa hyvä kumppanuus vain sen takia, että toisella hormonit hyrrää vanhusiän lähetessä ja toisella ei. Muut järjestelyt ovat suositeltavia.
On myöskin järjetöntä kituuttaa sellaisessa liitossa, missä on paha olla.
Vaimolta loppui halut ja sain ns. vapaat kädet hoitaa seksuaalisuuttani.
No, ei se kauan kestänyt. Vaimoni ei kestänyt, kun oli nähnyt minun harrastamassa seksiä mökillä, jonne hän oli tullut kutsumatta. Oli järkyttynyt, kun olin pannut jotakin "vanhaa huuskaa" joka reikään.
Niin sitten erottiin virallisesti. Se voi olla naiselle kova pala, että oma ukko saa parasta seksiä ikinä 6-kymppisenä.
Vaimon testatessa myönsin, että 66-vuotiaan Ritvan joka reikä on käytössä
Oli vaimo järkytyksestä kalpea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki naiset innostu siitäkään ajatuksesta, että mies käy jonkun toisen naisen luona. Tokikin helpottaisi monessa tilanteessa ja arki pysyisi sellaisena kuin se on.
Mutta jos on vuosia saanut kärsiä puutteesta, niin kyllä siinä alkaa vaakakuppi helposti painamaan kaikkia noita luettelemiasi asioita vastaan. Meillä on vain yksi elämä käytettävänä. Miksei voisi nauttia siitä.
Ei se nyt niin helppoa ole vanhalle miehelle löytää seuraa muualtakaan. Tätä nettiuhoa on paljon, mutta kivan seuran löytäminen aikuisena on haasteellista sinkuillekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii olla halukas. Mutta mies saattaa sitten hakea seksinsä muualta. Ei ketään voi pakottaa olemaan ilman vain siksi että itseä ei nappaa.
Eivätköhän kaikki tajua, että jos puoliso on suhteessa lähinnä seksin vuoksi niin seksin loputtua hän lähtee. Saa siinä tapauksessa lähteäkin, ja olisi saanut lähteä jo ajat sitten.
Mistä syystä sinä olit suhteessa?
Rakkaudestako? Mihin rakkaus perustuu? Välittämiseen ja toisen huomioonottamiseen.
Puolisosi rakastaa sinua ja haluaa näyttää sen rakastelulla. Sinun mielestäsi puolisosi on suhteessa vain seksin vuoksi. Eli sinä poljet hänen lahjansa maahan ja halvennat häntä koska hän HALUAA SINUA!
Samaan aikaan, sinä ostat hänelle kaupasta suklaapatukan ja kuvittelet että rakkaus on sillä kuitattu, että olisi tuollainen seksihurjastelija vain tyytyväinen kun sinä välität hänestä ja otat hänet huomioon ostamalla hänelle suklaapatukan. Samana iltana hän käy kaverinsa luona ja kaveri heittää hänelle suklaapatukan, että ota jätkä tuosta. Nämä kaverithan ovat rakastavassa parisuhteessa, aivan kuten sinäkin. Oikeastaan, sinut voitaisiin heivata ulos koko yhtälöstä ja kaverukset voisivat mennä naimisiin, koska heillä on ihan yhtä välittävä ja huomioonottava suhde kuin sinullakin oli. Siinä suhteessa on vain sellainen ongelma että kumpikaan noista jätkistä EI HALUA TOISTA!
Jotkut naiset eivät vain ymmärrä, eivätkä arvosta sitä mitä heillä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nämä haluttomat naiset hauskoja. Kovasti ovat omaa oikeutta seksittömyyteen vaatimassa liitoissaan.
Toisella parisuhteessa on oikeus sitten hakea uusi parisuhde tai sopimuksen mukaan seksiä muualta.Avioliitto loppuu, jos seksi loppuu. Seksin loppumisen jälkeen parisuhdetta ei ole, vaan on kämppäkaveruus.
Jos toista osapuolta ei kämppäkaveruus kiinnosta, niin on itseä kohtaan rehellistä ja oikein ilmoittaa, että olet muuttanut sopimusta parisuhteesta kämppäkaveruudeksi ja se ei minulle käy.Jatka sinä yksin tai jonkun toisen kämppiksenä, minä etsin uuden parisuhteen.
Te hapannaamat jotka päätätte elää ilman seksiä, niin kuka teitä oikein edes kaipaa? Omat lapset? Tuskimpa, parempi kun elätte yksin.
Ainut taitaa olla Attendon hoivakoti.Kyllä se kiinnostus seksiin vähenee ja loppuu miehilläkin usein jossain vaiheessa. Eikä se yhdessä pysyminen nyt mikään itseisarvo ole.
Vähän ihmettelen tuota tarvetta uhkailla ja pelotella sillä että varmasti sitten toinen siitä lähtee. Kuitenkin ollaan tuntemattomia ihmisiä toisillemme täällä. Jos omassa suhteessa tuntuu siltä että pitää kiristää toista, niin voin vakuuttaa että tilanne ei parane sättimällä tuntemattomia netissä.
Miettikää omia vanhempianne. Luuletteko että edelleen harrastavat seksiä tai harrastivat kuolemaansa asti. Vai olisiko niillä ollut jotain muuta joka kiinnostaa enemmän?
Tämä onkin hyvä. Mun vanhempani lähinnä vihaavat toisiaan, ovat vuosikymmenet huutoriidelleet, lytänneet ja halveksineet puolisoaan sekä kotona että julkisesti. En tiedä seksielämästään, mutta koska äitini omaishoitajana ilmoitti nähneensä riittävästi musisia kulkkuja, epäilen ettei se kuki.
Pyysin heitä toistuvasti eroamaan jo murrosiässä, ja kotoa saamani parisuhteen malli sai valitsemaan ensimmäisen puolisoni aivan väärin. No, se on oppia ikä kaikki, toinen kerta onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että jos seksuaalisuus häviää niin ihmisestä katoaa tietynlainen elinvoima/energia.
Kyllä sen huomaa usein olemuksesta. Seksistä kiinnostuneet ovat iloisempia ja energisempiä, kiinnostuneet ihmisistä ja elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Näin sanoo ne kaikki jotka eivät seksiä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt niin helppoa ole vanhalle miehelle löytää seuraa muualtakaan. Tätä nettiuhoa on paljon, mutta kivan seuran löytäminen aikuisena on haasteellista sinkuillekkin.
Ei tokikaan. Mutta jos sattuu oikea nainen kohdalle, niin kummasti tulee intoa elämään.
Ei se kyllä helppoa ole olla avioliitossa, missä ei saa mitään vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut taitaa olla Attendon hoivakoti.Kyllä se kiinnostus seksiin vähenee ja loppuu miehilläkin usein jossain vaiheessa. Eikä se yhdessä pysyminen nyt mikään itseisarvo ole.
Miehet pettää. Isäni petti äitiäni, kaikki puolisoni on pettäneet minua ja he myöntää että pettävät kaikissa parisuhteissaan, mies puoliset kaverini myöntää pettäneen kumppaneitaan. Kotona oleva vaimo, onko sen kanssa seksiä vai ei, ei ole miehelle oleellista. Hän hoidattaa itseään vieraalla huolimatta siitä miten kotona on seksiä saatavilla.
Ja silti valitatte, että keski-ikäiset miehenne ovat kiinnostuneita nuorista naisista. Ei miehen kiinnostus seksiin vähene vanhetessa.
Minä olen ainakin vielä hyvin kiimainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pettää. Isäni petti äitiäni, kaikki puolisoni on pettäneet minua ja he myöntää että pettävät kaikissa parisuhteissaan, mies puoliset kaverini myöntää pettäneen kumppaneitaan. Kotona oleva vaimo, onko sen kanssa seksiä vai ei, ei ole miehelle oleellista. Hän hoidattaa itseään vieraalla huolimatta siitä miten kotona on seksiä saatavilla.
Sinut on kasvatettu ympäristössä, jossa uskotaan pettämisen olevan hyväksyttävää. Tämä näkyy selvästi siinä, että ylläpidät ystävyyssuhteita ihmisten kanssa, jotka myös pitävät pettämistä normaalina. Aloita viettämään aikaa ihmisten parissa, jotka eivät hyväksy pettämistä; tällä tavoin saatat itsekin alkaa vetämään puoleesi laadukkaampia kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolta loppui halut ja sain ns. vapaat kädet hoitaa seksuaalisuuttani.
No, ei se kauan kestänyt. Vaimoni ei kestänyt, kun oli nähnyt minun harrastamassa seksiä mökillä, jonne hän oli tullut kutsumatta. Oli järkyttynyt, kun olin pannut jotakin "vanhaa huuskaa" joka reikään.
Niin sitten erottiin virallisesti. Se voi olla naiselle kova pala, että oma ukko saa parasta seksiä ikinä 6-kymppisenä.
Vaimon testatessa myönsin, että 66-vuotiaan Ritvan joka reikä on käytössä
Oli vaimo järkytyksestä kalpea.
Kertoo Incel-Jarppa Ylikseltä terve 🙄
Kyllä kovakuntoinen timmi mies saa seuraa helposti yli 60-vuotiaana.
Itse olen 67 ja avioeron jälkeen halukkaita naisia 60+ on ollut aivan hyvin.
Jos olet plosö kaljamaha, niin sama se kuinka vanha olet, niin naiset ei kiinnostu.
Jos olet timmi 67 kuntosalikävijä, niin sinulla on jo monta etua.
1. Naisenemmistö jo raju tuossa ikäluokassa.
2. Osa miehistä jo kuollut huonoihin elintapoihin
3. Kilpailijat pääosin plösöjä kaljamahoja.
Jos olet yli 60 fiksu, hoikka ja asiallinen, niin kyntöhommia riittää liiaksi asti. Mummotunnelin riemuihin vain mukaan.
Noi seksistäkieltäytyjät riisuu tukisukkaa kotonansa, kun sinä kynnät kiinteää mature mummua.
Riemulla loppuun asti.