Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
801/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ylis?

Ylilauta. Kaikkien luusereiden viimeinen kolo ja olosija ennen helvetin esikartanoita.

Vierailija
802/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nämä haluttomat naiset hauskoja. Kovasti ovat omaa oikeutta seksittömyyteen vaatimassa liitoissaan.

Toki heillä on oikeutensa kroppaansa.

Toisella parisuhteessa on oikeus sitten hakea uusi parisuhde tai sopimuksen mukaan seksiä muualta.

Avioliitto loppuu, jos seksi loppuu. Seksin loppumisen jälkeen parisuhdetta ei ole, vaan on kämppäkaveruus.

Jos toista osapuolta ei kämppäkaveruus kiinnosta, niin on itseä kohtaan rehellistä ja oikein ilmoittaa, että olet muuttanut sopimusta parisuhteesta kämppäkaveruudeksi ja se ei minulle käy.

Jatka sinä yksin tai jonkun toisen kämppiksenä, minä etsin uuden parisuhteen.

Te hapannaamat jotka päätätte elää ilman seksiä, niin kuka teitä oikein edes kaipaa? Omat lapset? Tuskimpa, parempi kun elätte yksin.

Ainut taitaa olla Attendon hoivakoti.

Kyllä se kiinnostus seksiin vähenee ja loppuu miehilläkin usein jossain vaiheessa. Eikä se yhdessä pysyminen nyt mikään itseisarvo ole.

Vähän ihmettelen tuota tarvetta uhkailla ja pelotella sillä että varmasti sitten toinen siitä lähtee. Kuitenkin ollaan tuntemattomia ihmisiä toisillemme täällä. Jos omassa suhteessa tuntuu siltä että pitää kiristää toista, niin voin vakuuttaa että tilanne ei parane sättimällä tuntemattomia netissä.

Miettikää omia vanhempianne. Luuletteko että edelleen harrastavat seksiä tai harrastivat kuolemaansa asti. Vai olisiko niillä ollut jotain muuta joka kiinnostaa enemmän?

Kyllä minä ainakin tiedän yhden pariskunnan, jolla on ihan aktiivinen seksielämä vielä vaikka ovat reippaasti yli 70-vuotiaita. Enkä usko, että ainoita maailmassa ovat.

Tuo viesti, johon vastasit, on vihamielinen ja kärkäs, mutta olen samaa mieltä siitä, ettei nainen voi tuollaista asiaa yksinään päättää. Eihän mitään muutakaan isoa asiaa parisuhteessa päätetä yksin. Vai onko ok, että jompikumpi puolisoista päättä yksinään, että nyt myydään asunto tai tehdään remppa, muutetaan toiselle paikkakunnalle tai jopa ulkomaille? Tai sen minne mennään lomamatkalle, ja sitten vain odotetaan, että toinen hyväksyy, suostuu ja alistuu?

Jos seksi ei kertakaikkiaan enää kiinnosta, niin sitten pitää sopia yhdessä, mitä tehdään ja miten edetään ja pyrkiä löytämään molempia tyydyttävä ratkaisu. Jos toisen vain alistaa omaan tahtoonsa, kyse on mielestäni parisuhdeväkivallasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ylis?

Ylilauta. Kaikkien luusereiden viimeinen kolo ja olosija ennen helvetin esikartanoita.

Jep. Ankeuttajien tuhnuinen kuoppa, josta niitä av:lle ajoittain lehahtelee haisemaan.

Vierailija
804/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien jälkeen nainen alkaa tass haluta huimasti seksiä sitten kun alkaa aiemmin orastanut muistisairaus enemmän oireilemaan.

Vierailija
805/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi painajainen, jos vielä seitsemänkymppisenä olisi pakko harrastaa seksiä.

Vierailija
806/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kovakuntoinen timmi mies saa seuraa helposti yli 60-vuotiaana.

Itse olen 67 ja avioeron jälkeen halukkaita naisia 60+ on ollut aivan hyvin.

Jos olet plosö kaljamaha, niin sama se kuinka vanha olet, niin naiset ei kiinnostu.

Jos olet timmi 67 kuntosalikävijä, niin sinulla on jo monta etua.

1. Naisenemmistö jo raju tuossa ikäluokassa.

2. Osa miehistä jo kuollut huonoihin elintapoihin

3. Kilpailijat pääosin plösöjä kaljamahoja.

Jos olet yli 60 fiksu, hoikka ja asiallinen, niin kyntöhommia riittää liiaksi asti. Mummotunnelin riemuihin vain mukaan.

Noi seksistäkieltäytyjät riisuu tukisukkaa kotonansa, kun sinä kynnät kiinteää mature mummua.

Riemulla loppuun asti.

Paino sanalla jos.

Vierailija
807/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nämä haluttomat naiset hauskoja. Kovasti ovat omaa oikeutta seksittömyyteen vaatimassa liitoissaan.

Toki heillä on oikeutensa kroppaansa.

Toisella parisuhteessa on oikeus sitten hakea uusi parisuhde tai sopimuksen mukaan seksiä muualta.

Avioliitto loppuu, jos seksi loppuu. Seksin loppumisen jälkeen parisuhdetta ei ole, vaan on kämppäkaveruus.

Jos toista osapuolta ei kämppäkaveruus kiinnosta, niin on itseä kohtaan rehellistä ja oikein ilmoittaa, että olet muuttanut sopimusta parisuhteesta kämppäkaveruudeksi ja se ei minulle käy.

Jatka sinä yksin tai jonkun toisen kämppiksenä, minä etsin uuden parisuhteen.

Te hapannaamat jotka päätätte elää ilman seksiä, niin kuka teitä oikein edes kaipaa? Omat lapset? Tuskimpa, parempi kun elätte yksin.

Ainut taitaa olla Attendon hoivakoti.

Kyllä se kiinnostus seksiin vähenee ja loppuu miehilläkin usein jossain vaiheessa. Eikä se yhdessä pysyminen nyt mikään itseisarvo ole.

Vähän ihmettelen tuota tarvetta uhkailla ja pelotella sillä että varmasti sitten toinen siitä lähtee. Kuitenkin ollaan tuntemattomia ihmisiä toisillemme täällä. Jos omassa suhteessa tuntuu siltä että pitää kiristää toista, niin voin vakuuttaa että tilanne ei parane sättimällä tuntemattomia netissä.

Miettikää omia vanhempianne. Luuletteko että edelleen harrastavat seksiä tai harrastivat kuolemaansa asti. Vai olisiko niillä ollut jotain muuta joka kiinnostaa enemmän?

Kyllä minä ainakin tiedän yhden pariskunnan, jolla on ihan aktiivinen seksielämä vielä vaikka ovat reippaasti yli 70-vuotiaita. Enkä usko, että ainoita maailmassa ovat.

Tuo viesti, johon vastasit, on vihamielinen ja kärkäs, mutta olen samaa mieltä siitä, ettei nainen voi tuollaista asiaa yksinään päättää. Eihän mitään muutakaan isoa asiaa parisuhteessa päätetä yksin. Vai onko ok, että jompikumpi puolisoista päättä yksinään, että nyt myydään asunto tai tehdään remppa, muutetaan toiselle paikkakunnalle tai jopa ulkomaille? Tai sen minne mennään lomamatkalle, ja sitten vain odotetaan, että toinen hyväksyy, suostuu ja alistuu?

Jos seksi ei kertakaikkiaan enää kiinnosta, niin sitten pitää sopia yhdessä, mitä tehdään ja miten edetään ja pyrkiä löytämään molempia tyydyttävä ratkaisu. Jos toisen vain alistaa omaan tahtoonsa, kyse on mielestäni parisuhdeväkivallasta.

Jokainen voi todellakin päättää itse harrastaako seksiä. Sen voi ja saa kyllä päättää ihan itse.

Vierailija
808/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kovakuntoinen timmi mies saa seuraa helposti yli 60-vuotiaana.

Itse olen 67 ja avioeron jälkeen halukkaita naisia 60+ on ollut aivan hyvin.

Jos olet plosö kaljamaha, niin sama se kuinka vanha olet, niin naiset ei kiinnostu.

Jos olet timmi 67 kuntosalikävijä, niin sinulla on jo monta etua.

1. Naisenemmistö jo raju tuossa ikäluokassa.

2. Osa miehistä jo kuollut huonoihin elintapoihin

3. Kilpailijat pääosin plösöjä kaljamahoja.

Jos olet yli 60 fiksu, hoikka ja asiallinen, niin kyntöhommia riittää liiaksi asti. Mummotunnelin riemuihin vain mukaan.

Noi seksistäkieltäytyjät riisuu tukisukkaa kotonansa, kun sinä kynnät kiinteää mature mummua.

Riemulla loppuun asti.

Et oo tuohon ikään mennessä vielä saanut tarpeekses seksiä?

Vierailija
809/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoseksi trendaa nyt kuumana!

Vierailija
810/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei ole niinpäin, että vanhemman ihmisen keskimääräistä isompaa halukkuutta pidettäisiin epänormaalina ja lääkittävänä, erityisesti jos puoliso ei enää juuri halua? Jarrua vaan piikkinä, suihkeena tai geelinä ja ei se nyt haittaisi, jos vaikka syöpäriski siitä vähän kohoaisi.

Lehdet olisivat täynnä juttuja ja vinkkejä liian halun tukahduttamiseen, ja lääkärit kyselisivät aiheesta ja tuputtaisivat lääkitystä.

Eli pidettäisiin normaalina sitä, että seksi kuuluu lisääntymisikäisille. Toki jos molemmat puolisot yhdessä haluaisivat harrastaa vanhanakin seksiä, se olisi ihan ok mutta vähän outoa ja säälittävää. Kuka on päättänyt että ninenomaan haluttomuus on ongelma?

Ettei vain ole kyse sukupuolierosta ja miten päin se useimmiten on?

Vierailija
811/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei ole niinpäin, että vanhemman ihmisen keskimääräistä isompaa halukkuutta pidettäisiin epänormaalina ja lääkittävänä, erityisesti jos puoliso ei enää juuri halua? Jarrua vaan piikkinä, suihkeena tai geelinä ja ei se nyt haittaisi, jos vaikka syöpäriski siitä vähän kohoaisi.

Lehdet olisivat täynnä juttuja ja vinkkejä liian halun tukahduttamiseen, ja lääkärit kyselisivät aiheesta ja tuputtaisivat lääkitystä.

Eli pidettäisiin normaalina sitä, että seksi kuuluu lisääntymisikäisille. Toki jos molemmat puolisot yhdessä haluaisivat harrastaa vanhanakin seksiä, se olisi ihan ok mutta vähän outoa ja säälittävää. Kuka on päättänyt että ninenomaan haluttomuus on ongelma?

Hyvä pointti. Saako tuollaiseen lääkettä edes halutessaan jos toivoo että halut jo lakkaisi ja pystyisi keskittymään muihin asioihin.

Vierailija
812/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan seksiä, koska tykkään siitä, mutta myös vaihdevuosivaivoihin apuna eli sooloseksiä päivittäin vähintään. N55

Vierailija
813/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi painajainen, jos vielä seitsemänkymppisenä olisi pakko harrastaa seksiä.

Minkään ikäisenä ei ole pakko harrastaa seksiä.

Pakollinen seksinharrastaminen olisi parikymppiselle ihan yhtä kauheaa kuin seitsemänkymppiselle.

Vierailija
814/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI todellakaan pidä olla halukas.

Vaihdevuosissa on parasta just se, että EI tarvitse olla halukas.

Ainut mihin olen halukas on : seksin alasajo.

Aikansa kutakin jne...

Seksi on ihan liian yliarvostettua.

Ilman sitä voi elää Ihanaa elämää.

Vierailija
815/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.

Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.

Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.

Täh? Voiko omahyväisempää, itsekkäämpää asennetta enää olla. Ja olet PARIsuhteessa mutta ajattelet vain itseäsi! Minä ja minun hiipivä libido..shaissea. Sinunlaisesi tulisi elää sinkkuna tai nunnaluostarissa.

Vierailija
816/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, jutut ovat aina tuollaisia kuin aloituksessa kuvattuja. Hehkutusta siitä miten ihanaa seksin pitää olla ja miten sitä pitää haluta hautaan asti. 

Ei tarvitse haluta. Minä en halunnut ja aikani pakkoseksiin (raiskaus?) alistuneena lopetin alistumisen. Voi taivas sitä henkisen painostuksen määrää. Sanoin miehelle, että on vapaa etsimään seksinsä muualta. Kun painostus ei lakannut, niin otin eron. Kertaakaan en oo seksiä kaivannut, kun siitä pakkopullasta pääsin erilleen. Voi tätä ihanuutta, tässä makaan nytkin sääret seinällä ja nautin upeasta sinkkuelämästä. Sai tämän ihanuuden kokea, kun uskalsin tehdä ratkaisut, jotka olivat hyväksi minulle (lapset jo aikuisia ja asuvat omillaan).

Vierailija
817/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä tuli mittani täyteen jo alle 50 vuotiaana.

Se ei lopulta merkinnyt minulle mitään.

Tai pelkästään pakollista suhteeseen kuuluvaa.

Nyt on helpottavaa elää näin. Ilman seksiä.

Vierailija
818/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.

Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.

Täh? Voiko omahyväisempää, itsekkäämpää asennetta enää olla. Ja olet PARIsuhteessa mutta ajattelet vain itseäsi! Minä ja minun hiipivä libido..shaissea. Sinunlaisesi tulisi elää sinkkuna tai nunnaluostarissa.

No eikö hän nimenomaan anna miehensä hoitaa asian niinkuin haluaa, käydä vieraissa tai lähteä kokonaan? Toistaiseksi on jäänyt, liitossa kenties muutakin kuin seksiä?

Vierailija
819/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei edellytä seksin harjoittamista. Eikä etenkään pakota siihen.

Vierailija
820/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se yleensä onkin oikeassa elämässä. Kyky ja halu hiipuu vähitellen kummallakin sukupuolella. Sitä pidetään vähän päästänsä vialla olevana ainakin jos julkisesti seksielämäänsä mainostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan