Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjustahan käy ihan selkeästi ilmi, että seksin loputtua uuden kumppanin etsivät ihmiset eivät rakasta niitä kumppaneitaan, vaan itseään.
Minäminäminäminunpitääsaada.
Saas nähdä miten sitten erinäisten sairauksien koittaessa tällaisille suhteessa olijoille käy. Puoliso vaihdetaan vaikka kasikymppisenä? Tai jos menee omat kyvyt harrastaa seksiä?
Haluttomuus ei ole sairaus.
Jos minulta menee halut hoidan mieheni käsin tai suulla tai annan hänelle luvan käydä muualla. En oleta että hänen seksielämänsä loppuu samalla hetkellä kuin minun!
Kuinka moni oikeasti vain olettaa keskustelematta, että toisen seksielämä päättyy, vaikkei itse haluaisikaan? Kyllä meillä on ainakin asiasta keskusteltu, enkä odottanut puolison jäävän, vaikka hän suureksi ilokseni niin tekikin. Ja yhtälailla tyytymätönkin osapuoli voi ottaa asian puheeksi eikä vain jäädä katkeroitumaan suhteeseen sanomatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjustahan käy ihan selkeästi ilmi, että seksin loputtua uuden kumppanin etsivät ihmiset eivät rakasta niitä kumppaneitaan, vaan itseään.
Minäminäminäminunpitääsaada.
Tällaista individualismia me elämme näinä lopun aikoina 😅 Pitää saada valita puolisonsa uudelleen joka päivä - ja jos yksikin sekunti on EI - pitää lähteä! Avioliitto on mitätön sopimus. Tässä on monta esimerkillistä syytä miksi liityin ortodoksisuuteen ihan agnostikkona. Arvot, sekä avioliitto _sakramenttina_.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se spontaani seksi hiipuu, sekä naisen vaihdevuosien mutta myös miehen heikkenevän erektion takia, mutta kyllä saunapäivänä vielä pannaan - liukkaria käytetään ja miehellä sinistä pilleriä. Kun odotetaan että pilleri se vaikuttaa niin mies sormettaa minulle ison orkun . sen jälkeen päästän miehen mielelläni hoitelemaan itsensä, joko lähäirissä tai kuten mies usein haluaa, pökkimällä takakautta, ei kuitenkaan peffaan vaan sinne mihin miehellä aina on mieli.
Too much information. Todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä pakko ole harrastaa, mutta vuosien sitoutuneessa suhteessa aika paska temppu yksipuolisesti ilmoittaa, että _meillä_ on nyt seksit lopullisesti ohi.
Mitä sitten pitäisi tehdä, antaa kehonsa toisen käytettäväksi, vaikka itse ei halua? Kuka edes ryhtyisi seksiin ihmisen kanssa, joka ei seksiä halua?
Eri, mutta kuka on sanonut, että pitäisi antaa kehonsa käytettäväksi? Pitäisi tehdä töitä sen oman halunsa eteen, jotta halut palaisivat, käydä lääkärissä jne. Eikä vain todeta, että nyt ei huvita enää koskaan ja seksi loppuu. Sen on minusta velkaa kumppanilleen.
Miksi nainen pitäisi pakottaa ja lääkitä halukkaaksi? Eikö miestä voisi lääkitään vähemmän halukkaaksi? Miksi miehen ei tarvi uhrautua vaan naisen?
Minä lähden suhteeseen tositarkoituksella enkä seksin takia. Oletan, että kumppani on samoilla linjoilla, enhän muuten hänen kanssaan mitään vakavampaa harkitsisikaan. Jos kumppani jättää minut seksin tai vaikkapa sairauden takia, ei hän todellakaan ollut oikea kumppani minulle. Äärimmäisen loukkaavaa tuollainen.
En ymmärrä,miksi tässä ketjussa oletetaan, että mahdollisesta haluttomuudesta ei voida keskustella puolison kanssa, vaan ne tilanteet johtavat aina jättämiseen? Ettekö osaa puhua muualla kuin vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden suhteeseen tositarkoituksella enkä seksin takia. Oletan, että kumppani on samoilla linjoilla, enhän muuten hänen kanssaan mitään vakavampaa harkitsisikaan. Jos kumppani jättää minut seksin tai vaikkapa sairauden takia, ei hän todellakaan ollut oikea kumppani minulle. Äärimmäisen loukkaavaa tuollainen.
No mutta! Täältähän löytyy ihan inhimillisyyttäkin 😍
Onneksi en ole deittimarkkinoilla. Täytyisi varmaan perustaa jokin Vanhanaikaiseen Romanttiseen Rakkauteen ja Pitkään Suhteeseen tähtäävä deittisivusto, jotta löytäisi yhtään samanlaista seuraa.
Tosin palstalaiset eivät kyllä edusta tosimaailman henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä upea keksintö jos naisille löytyisi "halupilleri" kun miehilläkin on erektiolääkkeet. Seksi- ja muukin elämänlaatu kohenisi ihmisillä huomattavasti.
Tai miehille "jarrupilleri". Karmeaa katsella kun vanhat elostelijat kuolaa nuorien tyttöjen perään. Miksiköhän luonto ei ole hoitanut tätä asiaa yhtä hyvin kuin naisten kohdalla. Kun aika on ohi, se on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole deittimarkkinoilla. Täytyisi varmaan perustaa jokin Vanhanaikaiseen Romanttiseen Rakkauteen ja Pitkään Suhteeseen tähtäävä deittisivusto, jotta löytäisi yhtään samanlaista seuraa.
Tosin palstalaiset eivät kyllä edusta tosimaailman henkilöitä.
Ehdottomasti, kyllä meitä Vanhanaikaisen Romanttisen Rakkauden kokeneita ja Pitkässä Suhteessa eläviä on, palauttaisi uskoa ihmiskuntaan että muitakin! Demiseksuaalien oma deittisivusto olisi ihan loistava, kaikki seksi-ensin -tutustujat olisivat luonnostaan karsiutuneet foorumilta jo kättelyssä. Helpottaisi kaikenlaisten ihmisten parinhakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä upea keksintö jos naisille löytyisi "halupilleri" kun miehilläkin on erektiolääkkeet. Seksi- ja muukin elämänlaatu kohenisi ihmisillä huomattavasti.
Tai miehille "jarrupilleri". Karmeaa katsella kun vanhat elostelijat kuolaa nuorien tyttöjen perään. Miksiköhän luonto ei ole hoitanut tätä asiaa yhtä hyvin kuin naisten kohdalla. Kun aika on ohi, se on ohi.
Onhan se hoitanut. Niillä vanhoilla elostelijoilla on testokorvaus ja Pfizerin sininen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä,miksi tässä ketjussa oletetaan, että mahdollisesta haluttomuudesta ei voida keskustella puolison kanssa, vaan ne tilanteet johtavat aina jättämiseen? Ettekö osaa puhua muualla kuin vauvapalstalla?
Kyllä tästä asiasta varmasti keskustellaan suhteissa paljonkin. Mutta ei tämä ole sellainen asia, joka puhumalla ratkeaa. Jos jou ei halua seksiä, ei pidä asiaa suurena ongelmana, eikä halua tai pysty tekemään mitään halutakseen taas seksiä, ei vaihtoehtoja kauheasti jää.
Nämä suhteen avaamista ehdottavat ihmiset eivät selvästikään ole itse ikinä olleet avoimessa suhteessa. Ei ole olemassa mitään naisreserviä, joka on valmis harrastamaan seksiä naimisissa olevan keski-ikäisen miehen kanssa etenkään, kun kyseessä on vastikään olosuhteiden pakosta avattu suhde. Tällaisista kuvioista pysyvät kaukana niin sinkut kuin ei-monogaamisetkin.
Jos haluaa jotakin prostituutiota tyydyttävämpää, eroaminen on useimmissa tapauksissa ainoa realistinen keino saada tyydyttävä seksiä sisältävä ihmissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hoitanut. Niillä vanhoilla elostelijoilla on testokorvaus ja Pfizerin sininen.
Jep. Näillä eväillähän ne Aasiassa jahtaavat pikkutyttöjä. Etenkin juuri suomalaiset. Minusta tällainen lisäpotkulääkitys selkeästi lisääntymisiän ylittäneille pitäisi lopettaa. Jatkuvaa, lisääntyvää väärinkäytöstä ja juurikin perversioiden (pedarius) voimistuvaa vaikutusta ilmenee.
Eiköhän tuossa kohtaa ole aika laittaa mummo pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä pakko ole harrastaa, mutta vuosien sitoutuneessa suhteessa aika paska temppu yksipuolisesti ilmoittaa, että _meillä_ on nyt seksit lopullisesti ohi.
Mitä sitten pitäisi tehdä, antaa kehonsa toisen käytettäväksi, vaikka itse ei halua? Kuka edes ryhtyisi seksiin ihmisen kanssa, joka ei seksiä halua?
Eri, mutta kuka on sanonut, että pitäisi antaa kehonsa käytettäväksi? Pitäisi tehdä töitä sen oman halunsa eteen, jotta halut palaisivat, käydä lääkärissä jne. Eikä vain todeta, että nyt ei huvita enää koskaan ja seksi loppuu. Sen on minusta velkaa kumppanilleen.
Miksi nainen pitäisi pakottaa ja lääkitä halukkaaksi? Eikö miestä voisi lääkitään vähemmän halukkaaksi? Miksi miehen ei tarvi uhrautua vaan nais
Nainen, jonka mielestä seksuaalisten halujen ja terveen seksielämän ylläpitäminen on uhrautumista, ei ole parisumateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen pitäisi pakottaa ja lääkitä halukkaaksi? Eikö miestä voisi lääkitään vähemmän h
Juuri näin. Jos itse menettäisin halukkuuteni jostain syystä, varaisin lääkäriajan samana päivänä hoitaakseni tilanteen kuntoon (tai vähintäänkin varmistaakseni, ettei taustalla ole lääketieteellinen syy). Samalla tavalla luotan myös kumppanini toimivan. 😊
On vapauttavaa, kun seksi ja sen ajattelu ei vie enää niin paljon aikaa elämästä. Sitä ei ennen edes tajunnut.
Ei vaan enää kiinnosta, saan mielihyvää ihan muista asioista. 😊
N51
Ette tiedä mitä nautintoa menetätte jos kuvittelette nautinnon päättyvän vaihdevuosiin. Jos seksiin kyllästyy, se johtuu vain siitä että tekee paljon väärin.
Ei pidäkään. Itse uskon olevan grayseksuaali, ja meitä on paljon, meistä vaan ei saa tähän maailmanaikaan sopivia juttuja. Mutta ei suuremmin häiritse median seksikeskeisyys.