Jos presidentti ehdokkaat ovat nuo mitä nyt ovat, niin taidan ensimmäistä kertaa elämässäni jättää äänestämättä.
Pitäisi olla joku pakkolaki, että Niinistö jatkaisi vielä presidenttinä.
Kommentit (76)
Itseasiassa oli tosi laadukas keskustelu ja ehdokkaat esiintyivät fiksusti. Todella virkistävää kun ei ollut joku Andersson tai Marin narisemassa niitä väkinäisiä mantrojaan ja huutamassa muiden päälle.
Samaa Mika Aaltola sanoi jo keväällä. Sen takia päätti itse ryhtyä ehdokkaaksi. Nyt meillä on sitten edes yksi kunnon ehdokas, jota äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Samaa Mika Aaltola sanoi jo keväällä. Sen takia päätti itse ryhtyä ehdokkaaksi. Nyt meillä on sitten edes yksi kunnon ehdokas, jota äänestää.
Jeph! ja se on Paavo Väyrynen
Jos ehdokkaina on vähintään yksi fasisti ja yksi ei-fasisti on äänestyspäätös helppo. Vaikka ehdokkaina olisi Halla-aho ja Nokian kumisaapas. Ääni kumisaappaalle kerran kerrasta.
Kyllä aina jostain tulee presidentti, vaikka muutama jättää äänestämättä.
Jos ei tule parempia ehdokkaita, täytyy vain valita kaikista pienin paha.
Vierailija kirjoitti:
Jos ehdokkaina on vähintään yksi fasisti ja yksi ei-fasisti on äänestyspäätös helppo. Vaikka ehdokkaina olisi Halla-aho ja Nokian kumisaapas. Ääni kumisaappaalle kerran kerrasta.
Hallitus hajoaa ennen joulua ja sitten kriminalisoidaan antisemitismi. Tämä tarkoittaa että moni puolue kuten ps ja sinimusta liike joutuu lopettamaan.
Tuo nyt olisi kaikkein typerintä, jättää äänestämättä.
Koska muut kuitenkin äänestävät ja valitsevat presidentin ilman sinuakin.
Saatan jopa vaivautua äänestämään. Niinistön valinta oli niin selviö, ettei kannattanut itse vaivautua luukulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aina jostain tulee presidentti, vaikka muutama jättää äänestämättä.
Tai8 paremmin sanottuna vaikka 10 äänestää ja muut ei niin silti tulee presidentti. Tällainen on demokratia. Siksi kannattaa järjestää se mielenosoitus.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomien sivulta voit varmaan katsoa vielä ekan vaalitentin tälyä päivältä.
Olin yllättynyt, miten hyvä Mika Aaltola oli. Äänestän häntä.
Aaltola on uskonnollinen hörhö ja täysin sopimaton presidentiksi. Ei mitään poliittista kokemusta edes kansanedustajana. Aivan itserakas kupla koko ukko.
Veikkaan, että Olli Rehn voi vedota ihmisiin siksi, että hän on suhteellisen neutraali ehdokas.
Näkisin mieluiten Li Anderssonin presidenttinä, mutta en usko, että riittävän moni muu on samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki tahtovat Sanna Marinin presidentiksi.
No ei nyt sentään todellakaan halua. Tule nyt jo pois sieltä Sanna-unelmista. Pelkkää utopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Näkisin mieluiten Li Anderssonin presidenttinä, mutta en usko, että riittävän moni muu on samaa mieltä.
Minä näkisin Li:n mieluiten suu teipattuna ja tekemässä sämpylöitä Subwayssä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki tahtovat Sanna Marinin presidentiksi.
Hahhah melkein kaikki eli korkeintaan i d i o o t i t joita on 10 %.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen pessimisti.
Ihmettelen tätä Urpilaisen venkoilua ehdokkuudestaan. Miten voi ilmoittaa vasta joskus alkutalvesta kun eka äänestys on tammikuussa? Äänestäisin ilman muuta Juttaa mutta kuulostaa siltä ettei tässä nyt olla edes ihan tosissaan lähdössä skabaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt voi oikeasti tulla huono presidentti, mutta sille ei voi mitään.
Halla-ahosta ei tule, mikä on jo selvää.
Se olisi se huonoin vaihtoehto.
Haavisto tai Stubb.
Kumpikaan ei ole A-ryhmää, mutta edes ymmärtävät mitä työnkuvaan kuuluu. Halla-aho ei ymmärrä edes miten puhemiehen pitäisi käyttäytyä.
Mun ehdokkaat:
1. Juhani Kaskeala
2. Jutta Urpilainen
3. Paavo Väyrynen
Jos joudun jättää äänestämättä alan järjestämään mielenilmaisua.