Mistä ostat rintaliivisi ja kuinka usein?
Ostaako kukaan enää rintsikoita liiviliikkeistä?
Itse en ainakaan, ahdistaa myyjien toiminta ja muutenkin haluan rauhassa miettiä ja hintakin on aika olennainen asia.
Kommentit (47)
Aiemmin ostin Sokokselta Marks & Spencerin liivejä mutta valikoima on sittemmin supistunut. Viimeksi ostin Changelta alesta.
Minun on vaikea löytää sopivia liivejä koon ja rintojen mallin vuoksi joten en mielelläni tilaile sokkona ja sitten palauttele. Mieluiten sovittelen rauhassa ennen ostopäätöstä.
Muutaman vuoden välein olen ostellut uusia liivejä sitä mukaa kun vanhat tuntuvat kulahtaneilta tai koko on muuttunut (jos esim. painossa tapahtunut muutosta). Toki kaikkia liivejä ei tarvitse noin usein uusia. Aktiivisessa käytössä on yleensä 5-6 liivit.
Inhoan liivien ostamista. Ja sitä jos hyväksi todetun mallin valmistus yhtäkkiä loppuu. Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran löysi oikeasti hyvin istuvat liivit niin ei ole enää pystynyt käyttämään sellaisia jotka istuvat vain ok:sti. Ilman liivejä en pysty olemaan koska rintani painavat niin paljon.
Tilaan Bravissimolta. Kävin joskus heidän liikkeessään Englannissa ja siellä autettiin löytämään sopivat mallit ja merkit. Se oli loistava apu!
Ongelmani suomalaisissa kaupoissa on ympärysmitta. Olen todella pienikokoinen ja ympärys saa olla max 65cm, mielellään 60cm. Funky ladyssa ovat yrittäneet myydä minulle ihan täyttä p***aa. Kerroin etsiväni värikkäitä ja toppaamattomia balconetteliivejä. Siellä tyrkytettiin mustia, muotoonprässättyjä liivejä joissa minulla jäi tyhjää sinne kuppiin. Ei juma. En todellakaan mene sinne uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Bravissimolta. Kävin joskus heidän liikkeessään Englannissa ja siellä autettiin löytämään sopivat mallit ja merkit. Se oli loistava apu!
Ongelmani suomalaisissa kaupoissa on ympärysmitta. Olen todella pienikokoinen ja ympärys saa olla max 65cm, mielellään 60cm. Funky ladyssa ovat yrittäneet myydä minulle ihan täyttä p***aa. Kerroin etsiväni värikkäitä ja toppaamattomia balconetteliivejä. Siellä tyrkytettiin mustia, muotoonprässättyjä liivejä joissa minulla jäi tyhjää sinne kuppiin. Ei juma. En todellakaan mene sinne uudestaan.
Mistä olet löytänyt 60cm ympäryksellä?
Kaksi kertaa vuodessa uusin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet löytänyt 60cm ympäryksellä?
Tuolta Bravissimolta saa UK kokoa 28, joka vastaa EU:n 60cm ympärystä. Suomesta en löydä, koska tarvitsen kuitenkin kunnollisen kuppikoon eikä riitä teiniliivit.
Pakko ostaa liiviliikkeestä suuren kuppikoon takia, muualta ei löydy tarpeeksi isoja. Lisäksi olen tilannut netistä. Ongelmia tulee silloin, jos rinnat itsessään ovat todella isot, mutta ympärysmitta normaali, vaateliikkeuden plus-mallistot istuvat vain niille, joilla on reilusti ylipainoa ja iso ympärysmitta.
2-4 liivit ostan vuodessa, tilaan Lumingerieltä. En voi olla ilman liivejä, epämukavaa ja rintoihin koskisi, kokoni on 90K. Olen muutenkin harteikas ja roteva, joten eivät nämä rinnat omituisilta näytä.
Prismasta Triumphin liivit 1-2x vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä , epämukavat!
En minäkään. Sattuu ajatuskin.
Minua taas sattuu ajatus ilman tukea olevista rinnoista. Käyttäisin mielelläni kaarituettomia, mutta ne ei vaan toimi minulla. Katson haaveillen kaikki leveitä, pehmeännäköisiä ympärysosia kunnes muistan, että minulla ne vaan rullautuu rinnan alle ja tuntuu ikävälle.
Tuleeko noihin briteistä ostettuihin nykyään jotain brexit-lisää toimitushintoihin (brastop, bravissimo)?
Ennen tilasin Figleavesilta, niillä oli tosi hyvä ja ok-hintainen oma mallisto, harmi että lopetti toimintansa.
Ostan kirppareilta, koska minulle rintaliivit eivät ole kovin tärkeä asia. Yleensä ostan kun entiset hajoavat tai menettävät ominaisuuksiaan. Kestävät yleensä semmoiset 2-4 vuotta, kun katsoo että on hyvä merkki ja hyvinlaatuinen tuote.
zalandolta ja booztilta tulee tilattua, jos löytyy hyvä malli, saatan tilata samanlaiset eri väreissä. Korona-aikana jäi liivien osto kotietätöiden vuoksi väliin kun saattoi urheiluliiveilläkin pärjätä. Nyt saikin sitten ostaa 5 liivit yhden kk:n aikana, josta 3 on samaa mallia eri värisenä :) Näillä pärjää toivottavasti seuraavat pari vuotta. Hintaa tuli väh.50e per liivit, mutta kestävätkin sitten paremmin. Lindexeistä ja vastaavista saan kaarituet ulos jo alle puolessa vuodessa..kyllä pesen liivit koneessa, pesupussissa kuitenkin. Changesta myytiin mulle kanssa aikanaan niin kireät liivit ettei pallea oikein tykännyt, siellä en enää käy. Nykyiset liivit on triumphin, chantellen ja marie jo:n.
Puuvillaisia löytyy kyllä: ainakin Miss Maryn ja Swegmarkin sellaisia on itselläni.
Miksi edes pitäisi ostaa ku rintaliivittömyyshän on se todellinen juttu joka onneksi nyt yleistyy valtavasti. Kukaan ei halua enää kahlehtia itseään ja se on vaan hyvä. Vapautta.
Pieni ympärysmitta ja suuri kuppi, joten harvoin tulee ostettua. Silloin kun löytyy sopivat liivit, ostan useammat kerralla. Ostan sieltä mistä sattuu löytymään, viimeeksi Cittarista.
Käytän henkkamaukan urheilutoppeja, samoilla voi lähteä töiden jälkeen koiran kanssa ulos kun tukevat riittävästi.
Ostan Changeltä jos heillä on alennusmyyntejä
Ostan parin vuoden välein 2-6 liivit kerralla. Ei ole helppoa löytää hyvää liiviä tälle H70:lle, ja sovittaminen on painajaista, niin kun tulee vastaan, niin ostan. Hinnasta ei voi oikein tinkiä, nämä ovat aina kalliita. Onneksi Sokoksella on aika ajoin hyviä tarjouksia.