Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys nuorille naisille pukeutumisesta

Vierailija
16.08.2023 |

Kysyisin nelikymppisenä naisena teiltä nuoremmilta naisilta, miksi käytätte paljastavia, seksikkäitä ja jopa irstaita vaatteita julkisilla paikoilla, kuten kaupoissa, kuntosaleilla, juoksulenkillä, kävelyllä ja tietysti rannoilla ja uimassa.

Mikä on motiivi pukeutua esim. juoksulenkille siten, että pakaroiden alaosa tulee ylos housuista tai laittaa kauppaan päälle rintaliivikokoinen toppi? Onko idea kehuskella omalla vartalolla, koska on harrastettu liikuntaa tai otettu täytteitä kirurgilla, onko se kiihottava esileikki, onko se seuranhakua vai vain huomionhakua? Ja haetaanko huomiota kaikilta muilta ihmisiltä vai ainoastaan miehiltä? Onko se kilpailu muita naisia kohtaan? Entä pidättekö muiden naisten vartaloiden katsomisesta, kuten rinnoista ja pakaroista?

-alapeppu ja sivutissi

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi, että elämäänsä kyllästyneet keski-ikäiset eukot voisivat kokea ylemmyyttä ja tulla tänne ulvomaan. 

Vierailija
2/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, mitä näyttää, niin miksei sitä näyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muotia. Kaikki muutkin pukeutuu niin.

Oletko kade, kun oma kroppa on niin rupsahtanut ettet enää itse kehtaa laittaa piukkoja treenipöksyjä ja toppia ylle?

Kiitos vastauksesta! Kyllä olen jollain tavalla kateellinen nuorille, koska lähestyn vaihdevuosia ja hedelmättömyyttä. Nuoret naiset ovat lisääntymiskykyisiä.

Olen kyllä paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen (mikä sinänsä on surullista nuorten kannalta), joten voisin pukeutua paljastavasti, mutta se on erityisen tyylitöntä ns. aikuiselle naiselle. Ja lisäksi kun on kokenut nuorena seksuaalista häirintää, on tämä niin iskostunut sisimpään, ettei uskaltaisi. Toinen asia on myös kunnioitus muita ihmisiä kohtaan. En haluaisi, että toisten tarvitsee nähdä pakarani, rintani tai jopa genitaalialuetta. Enhän itsekään halua nähdä muiden. Ja siksi tämä aloitus.

Vierailija
4/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää näytellä kroppaa kun on reenannu. Mitä järkeä reenaamisesta muuten olisikaan. 😉

Esim. terveys ja hyvinvointi??

Vierailija
5/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen eikä haittaa vaikka kulkisivat alasti. Kyllä nykyään on tottunut jo näkemään ihan kaikenmaailman kummajaisia. En jaksa edes olla kade. Riittääpähän nähtävyyksiä. 🤣

Vierailija
6/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloitus? Miksi välität tyylittömistä naisista, joille ei kotona olla opetettu mitään pukeutumisesta?

Toisaalta totta. Ei pitäsi, mutta olisi kiva ymmärtää.

Omassa nuoruudessani koin melko paljon seksuaalista häirintää, kuten varmasti moni, ja ihmettetelen kuinka nuoret naiset uskaltavat pukeutua siten kuin monet nykyään pukeutuvat ainakin täällä Tampereen alueella. Silloin vihellettiin, puristeltiin, taputeltiin ja pidettiin kiinni. Vaikka oli ns. nomraalit vaatteet päällä.

Eikö se ole osoitus siitä, että asiat ovat nuorten naisten kannalta paremmin, kerran heidän ei tarvitse pelätä saavansa ahdistelijoiden laumaa kintereilleen treenipöksyt jalassa? Olisit iloinen, että meno ei ole samanlaista kuin nuoruudessasi.

Vierailija
7/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pukeudun niin että on mukava olla, kuumana päivänä se voi olla juurikin shortsit ja urheilutoppi. En välitä muiden katseista tai mielipiteistä, en minäkään arvostele muiden pukeutumista. 

En pidä sitä vartaloni "esittelynä" jos laitan päälleni vaatteet joissa viihdyn, tietysti se on bonusta jos ne näyttävät vieläpä kivalta.,

Vierailija
8/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haen huomiota pukeutumisellani, Bitch.

Vierailija
9/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-jengiä ne on.

Vierailija
10/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kade, kun oma kroppa on niin rupsahtanut ettet enää itse kehtaa laittaa piukkoja treenipöksyjä ja toppia ylle?

Kiitos vastauksesta! Kyllä olen jollain tavalla kateellinen nuorille, koska lähestyn vaihdevuosia ja hedelmättömyyttä. Nuoret naiset ovat lisääntymiskykyisiä.

Olen kyllä paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen (mikä sinänsä on surullista nuorten kannalta), joten voisin pukeutua paljastavasti, mutta se on erityisen tyylitöntä ns. aikuiselle naiselle. Ja lisäksi kun on kokenut nuorena seksuaalista häirintää, on tämä niin iskostunut sisimpään, ettei uskaltaisi. Toinen asia on myös kunnioitus muita ihmisiä kohtaan. En haluaisi, että toisten tarvitsee nähdä pakarani, rintani tai jopa genitaalialuetta. Enhän itsekään halua nähdä muiden. Ja siksi tämä aloitus.

Ikävää, että olet kokenut ahdistelua. Minusta voit kuitenkin olla yksinkertaisesti vain katsomatta niitä nuoria neitoja treenivermeissään, jos häiritsee.

Vierailija
11/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan näyttää nuorekkaalta kun se vielä on mahdollista.

Se on tapa näyttää muille, että olen itsevarma, nuori, kaunis jne.

Ymmärrän kyllä että se saattaa harmittaa kun tajuaa, että nuoruus on mennyt ohi ja edessä on vanhuus, mutta älkää please pilatko meidän nuoruuttamme siitä huolimatta.

Meillä on ihan tarpeeksi huolia ja paineita etenkin ulkonäössä.

Vierailija
12/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että olet kokenut ahdistelua. Minusta voit kuitenkin olla yksinkertaisesti vain katsomatta niitä nuoria neitoja treenivermeissään, jos häiritsee.

Niin. Sitä olen myös juuri ihmetellyt, että miksi housut ovat lähes aina alle 30-vuotiailla naisilla pyöräilyhousut, pepputrikoot tai tavalliset jumppa- tai juoksutrikoot (ja stringit alla) vaikka olisi kaupassa, töissä tai kaupugilla. Ei kai aina olla pyöräilemässä tai salilla. Ainakaan mitään reppua tai salikassia ei ole juuri koskaan mukana.

Vierailija
13/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tyttären äitinä olen opettanut tyttärelle pukeutumista, mikä on moraalia ja mikä moraalitonta. Olen huolissani myös nuorten naisten paljastavasta itsensä näyttämisestä. Olin katsomassa armeijan valatilaisuutta ja siellä oli yhden alokkaan tyttökaveri, joka oli puolialasti, rinnat pullotti ja hame oli vesirajassa. Alokkaan äiti laittoi oman takin tytön päälle joka näytti suuttuvan asiasta. Puolialastomat nuoret naiset omalla moraalittomalla käytöksellä aiheuttavat itselleen ongelmia. Pallokalahuulet, kilo meikkiä naamassa, pitkät räikeät tekokynnet ei auta asiaa yhtään. Miksi vanhemmat ei enää kasvata lapsia

kun koulukaan ei uskalla puuttua enää mihinkään. Epäkunnioitusta muita kohtaan, sitä se on.

Vierailija
14/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan hyvistä vartalosta, mutta ei suinkaan kaikilla paljastelijoilla ole hyvä kroppa. Ei läheskään kaikilla!

Koen erityisesti myötähäpeää kun vähän pullukampi pitää napapaitaa. Ja kyllä, hienoa että on hyvä itsetunto. Ja kyllä, ei minun ole pakko katsoa, mutta ehtii sitä sellaisiakin asioita todeta mitä ei erikseen katso tai töllötä.

Pukeutukoot miten haluavat, silti ihmettelen miksi. Mitä siitä se lähes alaston ihminen itse saa?

Vierailija
15/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen seisoin liikennevaloissa edelläni nuori nainen, jolla oli ohuet ruskeat leggingsit tai sukkahousut, joiden läpi paistoi mustat stringit. Ei ollut mielestäni sopivaa pukeutumista kaupungilla.

Vierailija
16/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan näyttää nuorekkaalta kun se vielä on mahdollista.

Se on tapa näyttää muille, että olen itsevarma, nuori, kaunis jne.

Ymmärrän kyllä että se saattaa harmittaa kun tajuaa, että nuoruus on mennyt ohi ja edessä on vanhuus, mutta älkää please pilatko meidän nuoruuttamme siitä huolimatta.

Meillä on ihan tarpeeksi huolia ja paineita etenkin ulkonäössä.

Elämä on kaunis, ja siitä tulee nauttia parhaansa mukaan. Mutta paljasteleva vaatetyyli ei tee kenestäkään seksikkäämpää tai kauniimpaa.

Lisäksi jokainen nainen joka itse osallistuu tähän paljasteluun, ruokkii naisten ulkonäköpaineita omalla toiminnallaan. Se on kierre, kilpailu. Ja nämä ulkonäköpaineet eivät koske vain teitä nuoria, vaan naisia pitkälle aikiisuuteen. Nyt 75-vuotias äitini ja anoppini ovat pudottautuneet tästä pelistä viime vuosina pois,

Vierailija
17/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kiusaajan aloitus.

Vierailija
18/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehenä kiinnostaa tietää miksi menette kauppaan urheilurintsikoissa ja trikooshortseissa? Ei siinä, että näky haittaisi mutta keskittyminen herpaantuu 😅

M36

Vierailija
19/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun aina mukaviin vaatteisiin ja itselle käytännöllisiin. Eli jos alkaa kotona tekemään mieli herkkuja niin en laita rintsikoita paidan alle vaan lähden tissit heiluen kauppaan. Ja kesällä shortsit ja pieni toppi, koska niillä ei tule kuuma. Talvella olen hautautunut toppahousuihin ja toppatakkiin, eli sään mukaan mennään ihan sama miltä näyttää.

Vierailija
20/134 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä väliä kenenkään pukeutumisella on kunhan ei paljastella intiimialueita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä