Mikä uusi juttu se on, kun vauva syntyy, ei kerrota tuliko tyttö vsi poika?
Meitä on nyt neljä tai hän on täällä... onko se nyt niin hienoa, kun ei kerrota sukupuolta?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he eivät tiedä mikä se on. Sukupuolia, kun ei enää ole.
Tottakai on sukupuolet, MUTTA voit kokea olevasi eri sukupuolta kuin mihin synnyit, ja joskushan on molempien elimiä.
Suurin osa joka kokee olevansa niin mies kuin nainen, omistavat vain toisen elimen. Molempia omistavat ovat harvinaisia, mutta sentään heillä on pätevä peruste kutsua itseään joksikin muuksi
Väärinsukupuolittaminen on väkivaltaa. Siksi lapsen sukupuolta ei enää nykyään sanella vaan lapsi kertoo sen sitten itse aikanaan.
No mahtaa ihmisiä ärsyttää kun jaoin somessa raskauskuvia, mutta en ole lapsen syntymän jälkeen päivittänyt sinne mitään lapsesta. Läheisten tiedossa lapsen tiedot toki on. Lisäksi puen vauvan usein beigeen ja vaaleaan, koska minusta ne kauniita perusvärejä. Vaunut ja rattaatkin on tummanharmaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he eivät tiedä mikä se on. Sukupuolia, kun ei enää ole.
Tottakai on sukupuolet, MUTTA voit kokea olevasi eri sukupuolta kuin mihin synnyit, ja joskushan on molempien elimiä.
Suurin osa joka kokee olevansa niin mies kuin nainen, omistavat vain toisen elimen. Molempia omistavat ovat harvinaisia, mutta sentään heillä on pätevä peruste kutsua itseään joksikin muuksi
Jokainen saa kutsua itseään miksi haluaa ihan ilman sun lupaa tai päteviä syitä.
Mulle sanottiin sukupuoli sektion jälkeen.
Edistyksellinen humanisti kirjoitti:
Katsohan, nykyaikaisessa yhteiskunnassa sukupuoli on jatkumo. Se ei ole binäärinen, fyysillinen ominaisuus, joka on todettavissa visuaalisin havainnoin. Nykyään, syntynyt lapsi saa vartuttuaan itse päättää, onko hän tyttö vai poika. Vai ehkäpä vuoroviikoin tyttö, ja sitten taas poika. Lapsen vanhemmat selvästi ovat nykyaikaisia, tiedostavia, yhteiskunnan jähmettyneet rakenteet haastavia ihmisiä. Sen tähden he eivät ole sukupuolesta sinulle kertoneet.
Hullu. Muista lääkkeesi.
Someen en halua kertoa lapsesta mitään tietoja, en välttämättä edes syntymää mutta jos siitä vihjaan niin nimi, sukupuoli, tarkka päivä ja etenkin kuva jäävät salaisuudeksi.
Lapsen yksityisyyden suoja. Kerron mielelläni sukupuolet ja muut yksityisemmin.
Vierailija kirjoitti:
No mahtaa ihmisiä ärsyttää kun jaoin somessa raskauskuvia, mutta en ole lapsen syntymän jälkeen päivittänyt sinne mitään lapsesta. Läheisten tiedossa lapsen tiedot toki on. Lisäksi puen vauvan usein beigeen ja vaaleaan, koska minusta ne kauniita perusvärejä. Vaunut ja rattaatkin on tummanharmaat.
Kaikki 2000-luvun vaunut ja rattaat ovat tummanharmaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kuulu ulkopuolisille. Eiköhän asianosaiset ja läheiset tiedä.
Miten niin ei kuulu? Voisitko perustella jotenkin? Miksi se olisi salaisuus?
Varsinkin kun trans-lapset kumminkin pelkää eniten juuri omien sukulaistensa ja lähimpien perhetuttujen mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me saimme henkilö-lapsen.
ei tyttö-lasta eikä poika-lasta. vaan henkilö-lapsen.
Hmmm. Miten ois ihan vaan "saimme lapsen"?
Se ei korosta sitä, että me älykkäinä ja empaattisina tiedämme biologisen sukupuolen olevan valkoisten keksintö. Joku jyväskyläläinen persukin voi käyttää sanaa lapsi hengitysilmaa tuhlaavista pershedelmistään.
Pidät itseäsi älykkäänä ja empaattisena, mutta tekstisi antaa kuvan yksinomaan heikkoälyisestä, ahdasmielisestä ja ilkeästä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vielä mitään, mutta kohta kätilötkään ei enää kerro vanhemmille onko syntynyt tyttö vai poika.
Eivät ole vuosikausiin sanoneet että tyttö tai poika tuli. Sanovat: tämmöset vehkeet täällä on. Ja se on ihan ok, en minä ainakaan asiasta pelihousujani repinyt vaikka me ihan käytetään tyttöä ja poikaa ja sukupuolen kerroimme jo ultran jälkeen.
Meillä toisen kohdalla sanoivat tyttö tuli, mutta todennäköisesti siksi että itse synnytyksen aikana sanoin että tytön saamme kun eka oli poika.
Mun mielestä on tosi hassua että nämä woke on perseestä-ajattelijat ihan itse luovat ongelmansa. Normaalille ihmiselle nämä on ihan ok asennemuutoksia.
Minusta ne ovat "pipo liian tiukalla" -ihmisten asennemuutoksia. :)
Antakaa jokaisen elää tavallaan, myös niiden, jotka kolme poikaa saatuaan saavat tytön ja hyppivät innoissaan kattoon. Itsekin olin tosi iloinen, kun esikoispojan jälkeen syntyi tyttö. Ja oli helppo huomata, että suhde tyttövauvaa oli erilainen kuin poikavauvaan.
Esim. oma lapsuudenaikainen unohtunut seksuaalinen hyväksikäyttö pulpahti muistiini, kun tyttö oli samanikäinen kuin minä silloin pikkutyttönä, ei siis silloin kun esikoispoika oli samanikäinen. Miksi, miettikää sitä, te sukupuolen vähättelijät.
Ei kannata aliarvioida sukupuolen merkitystä, vaikka tämä liikaa estrogeenia saanut uusi sukupolvi ei sitä ymmärrä. Oletan, että sukupuolitunteen hämärtyminen johtuu ruokamme hormonaalisesta saastumisesta (kasvinsuojelumyrkyt sisältävät estrogeenia) ja juomaveden hormonaalisesta saastumisesta, joka on e-pillereitä syövien naisten virtsasta peräisin.
Burritto tai kääryle tuntuu olevan nykyjulkkisten suosimia ilmaisuja. Miten ois vain. Hei meille syntyi uusin perheenjäsen, tyttö / poika. Olen auttamatta kyllä jäämässä rannalle tästä nykymenosta. Olen samaa mieltä toki siitä, että näiden värien suhteen olisi pitänyt jo ajat sitten muutta meininkiä. Jos minulla olisi lapsia, suosisin värejä sekaisin. Pinkki jäisi kyllä käyttämättä, kauhea väri jotenkin. Oranssi paras.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sillä tiedolla tekisit?
Todentotta, miksi kysyä mitä tuli, pitäkää hyvänänne. Tänä päivänä syntyy kai paljon pienokaisia joista ei saa selvää kumpaa sukupuolta ovat. Puetaan ruman värisiin ryysyihin, aivan kuin huutolaislapset aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vielä mitään, mutta kohta kätilötkään ei enää kerro vanhemmille onko syntynyt tyttö vai poika.
Eivät ole vuosikausiin sanoneet että tyttö tai poika tuli. Sanovat: tämmöset vehkeet täällä on. Ja se on ihan ok, en minä ainakaan asiasta pelihousujani repinyt vaikka me ihan käytetään tyttöä ja poikaa ja sukupuolen kerroimme jo ultran jälkeen.
Meillä toisen kohdalla sanoivat tyttö tuli, mutta todennäköisesti siksi että itse synnytyksen aikana sanoin että tytön saamme kun eka oli poika.
Mun mielestä on tosi hassua että nämä woke on perseestä-ajattelijat ihan itse luovat ongelmansa. Normaalille ihmiselle nämä on ihan ok asennemuutoksia.
Minusta ne ovat "pipo liian tiukalla" -ihmisten asennemuutoksia. :)
Antakaa jokaisen elää tavallaan, myös niiden, jotka kolme poikaa saatuaan saavat tytön ja hyppivät innoissaan kattoon. Itsekin olin tosi iloinen, kun esikoispojan jälkeen syntyi tyttö. Ja oli helppo huomata, että suhde tyttövauvaa oli erilainen kuin poikavauvaan.
Esim. oma lapsuudenaikainen unohtunut seksuaalinen hyväksikäyttö pulpahti muistiini, kun tyttö oli samanikäinen kuin minä silloin pikkutyttönä, ei siis silloin kun esikoispoika oli samanikäinen. Miksi, miettikää sitä, te sukupuolen vähättelijät.
Ei kannata aliarvioida sukupuolen merkitystä, vaikka tämä liikaa estrogeenia saanut uusi sukupolvi ei sitä ymmärrä. Oletan, että sukupuolitunteen hämärtyminen johtuu ruokamme hormonaalisesta saastumisesta (kasvinsuojelumyrkyt sisältävät estrogeenia) ja juomaveden hormonaalisesta saastumisesta, joka on e-pillereitä syövien naisten virtsasta peräisin.
Onpa ikävää, että arvotat lapsiasi heidän sukupuolensa perusteella.
Tai onhan äitiyspakkauksessa ollut jo vuosia neutraaleja molemmille sopivia värejä.
No, sehän on nykyaikaa, pikkupiltti päättää itse, mitä hän kunhan oppii ensin puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vii kertoa, kun eihän ne tiedä sitä siinä vaiheessa. Lapsi itse sitten aikanaan päättää kumpi se on.
Tää on niin kulutettu ja kulunut juttu jo, keksipä uusi ja parempi! Kyllä tänne synnytään jompana kumpana ( yleensä ), ja myöhemmin voi hokata, ettei keho ja mieli ookaan samaa mieltä. Vastasyntynyt sitä harvemmin on ehtinyt miettimään 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sillä tiedolla tekisit?
Todentotta, miksi kysyä mitä tuli, pitäkää hyvänänne. Tänä päivänä syntyy kai paljon pienokaisia joista ei saa selvää kumpaa sukupuolta ovat. Puetaan ruman värisiin ryysyihin, aivan kuin huutolaislapset aikanaan.
Tiesitkö, että alunperin vaaleanpunainen oli miesten väri?
Niin kauan, kun some on ollut, niin osa on siellä julkaissut rajatumpaa tietoa kaikille, mutta oikeasti läheisille on kerrottu tarkemmin. Ihan normaalia some-käytöstä, niille vanhoille ja puolitutuille ketä sinne kertynyt ei tarvi kertoa kaikkea.
Miten niin ei kuulu? Voisitko perustella jotenkin? Miksi se olisi salaisuus?