Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä uusi juttu se on, kun vauva syntyy, ei kerrota tuliko tyttö vsi poika?

Vierailija
16.08.2023 |

Meitä on nyt neljä tai hän on täällä... onko se nyt niin hienoa, kun ei kerrota sukupuolta?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Someen en halua kertoa lapsesta mitään tietoja, en välttämättä edes syntymää mutta jos siitä vihjaan niin nimi, sukupuoli, tarkka päivä ja etenkin kuva jäävät salaisuudeksi.

Lapsen yksityisyyden suoja. Kerron mielelläni sukupuolet ja muut yksityisemmin.

Miks sinne someen pitää ylipäätään jakaa hevon persettäkään koko kakarasta, edes odotusaikana?

Miksi ei?

Samalla logiikalla voisi kysyä, miksi sinne someen pitää ylipäätään jakaa mitään.

Niin, miksi

-81

Vierailija
102/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan nauratti neuvolassa kun terkkari kysyi ensin että onko tulossa tyttö vai poika. Yhtäkkiä hän nolona korjasi että "siis tiedättekö te mikä sieltä on tulossa?" Synnytyksessä en ehtinyt nähdä sukupuolta, kun kätilö vilautti vauvaa. Hän ei sitä ilmeisesti voinut tämän nykyajan sukupuolihömpötyksien vuoksi sanoa ääneen. Meillä kyllä on ihan tyttö ja poika. Sitten isompana saavat olla vaikka koiria, jos niin päättävät. Someen en laita mitään lapsista.

Minuakin vähän ihmetyttää se, että lapsista kerrotaan someen kaikki muu, paitsi sukupuoli. Tätä perustellaan sillä, että halutaan suojella lapsen yksityisyyttä. Kyllä lapsen yksityisyys on mennyt, vaikka naama on kuvassa sutattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään, mutta kohta kätilötkään ei enää kerro vanhemmille onko syntynyt tyttö vai poika.

Ei meille ainakaan mitään sanottu vauvan sukupuolesta. Itse saatiin tehdä päätelmät.

Olihan sukupuoli ainakin synnärillä annetussa kortissa jossa on tarkka syntymäaika ja paino. Siis ainakin vielä kolme vuotta sitten, mutta ilmeisesti ei enää.

Huom. Ei SANOTTU

Mutta annettiin kirjallinen todiste, se on vielä painavampi. Mulla on se vielä aikuisenakin itsestäni.

Vierailija
104/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen piilottelu on turhaa niin kauan, kun Suomessa ei saa antaa tytölle pojan nimeä ja toisinpäin. Eikä tässä tasa-arvon maassa mies ja nainen ole edelleenkään saman arvoisia, eikä tule lähivuosina olemaankaan. Joten sukupuolella on vielä väliä.

Onhan niitä neutraaleita nimiä, kuten Rauha, Lumi yms.

Mutta sikälikin omaan biologiseen sukupuoleen sosiaalistamisella on väliä, että teininä ne lapset kumminkin viimeistään sen sukupuolensa löytävät ja ellei käsitystä sukupuolista ole, ovat he vapaata riistaa niille trendeille ja alakulttuureille mitä silloin tulevaisuudessa sattuu olemaan.

Rauha ja Lumi on tyttöjen nimiä.

https://lapsennimi.com/naisten_nimet_tyton_nimia_lista/

Vierailija
105/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida kertoa mikä sukupuoli, ennenkuin lapsi itse tietää kumpaan puoleen kuuluu vaiko sinne välimaille.

Vierailija
106/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään, mutta kohta kätilötkään ei enää kerro vanhemmille onko syntynyt tyttö vai poika.

Eivät ole vuosikausiin sanoneet että tyttö tai poika tuli. Sanovat: tämmöset vehkeet täällä on. Ja se on ihan ok, en minä ainakaan asiasta pelihousujani repinyt vaikka me ihan käytetään tyttöä ja poikaa ja sukupuolen kerroimme jo ultran jälkeen.

Meillä toisen kohdalla sanoivat tyttö tuli, mutta todennäköisesti siksi että itse synnytyksen aikana sanoin että tytön saamme kun eka oli poika.

Mun mielestä on tosi hassua että nämä woke on perseestä-ajattelijat ihan itse luovat ongelmansa. Normaalille ihmiselle nämä on ihan ok asennemuutoksia.

Minusta ne ovat "pipo liian tiukalla" -ihmisten asennemuutoksia. :)

Antakaa jokaisen elää tavallaan, myös niiden, jotka kolme poikaa saatuaan saavat tytön ja hyppivät innoissaan kattoon. Itsekin olin tosi iloinen, kun esikoispojan jälkeen syntyi tyttö. Ja oli helppo huomata, että suhde tyttövauvaa oli erilainen kuin poikavauvaan.

Esim. oma lapsuudenaikainen unohtunut seksuaalinen hyväksikäyttö pulpahti muistiini, kun tyttö oli samanikäinen kuin minä silloin pikkutyttönä, ei siis silloin kun esikoispoika oli samanikäinen. Miksi, miettikää sitä, te sukupuolen vähättelijät.

Ei kannata aliarvioida sukupuolen merkitystä, vaikka tämä liikaa estrogeenia saanut uusi sukupolvi ei sitä ymmärrä. Oletan, että sukupuolitunteen hämärtyminen johtuu ruokamme hormonaalisesta saastumisesta (kasvinsuojelumyrkyt sisältävät estrogeenia) ja juomaveden hormonaalisesta saastumisesta, joka on e-pillereitä syövien naisten virtsasta peräisin.

Onpa ikävää, että arvotat lapsiasi heidän sukupuolensa perusteella.

Missä kohtaa sanoin, että "arvotan" lapsiani heidän sukupuolensa perusteella? En missään. Totesin, että tyttölapseen oli äitinä helpompi samaistua kuin poikavauvaan. Onko se sinusta "arvottamista"? Jos, niin kuinka niin?

Ei esim. isä voi tietää, miltä tyttärestä tuntuu saada murrosiässä kuukautiset. Äidillä on siihen kosketuspintaa, hän ymmärtää paremmin. Ei se tarkoita, että isä "arvottaisi" tyttärensä huonommaksi, vaikka hänellä ei tätä kokemusta olekaan.

Pystytkö seuraamaan?

Vierailija
107/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kysyttiin tuliko tyttö vai poika? Nykyään.... ei tarvinne selittää. Ennen kysyttiin onko terve? Nykyään.... ei tarvinne selittää. Saakohan Apgar-pisteitä enää antaa, ettei leimata kenenkään elämänkulkua?

Vierailija
108/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussamme kerrotaan edelleenkin jokaisesta vauvasta ensimmäiseksi sukupuoli, tyttö vaiko poika. Olemme varmaan jotenkin vanhanaikaisia koko klaani. Meille tulikin peräkkäin viisi tyttöä, mutta nyt tuorein tapaus on poika.

Vierailija
109/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siitä tulla lasu jos vanhemmilla on binäärinen sukupuolikäsitys?

Vierailija
110/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voida kertoa mikä sukupuoli, ennenkuin lapsi itse tietää kumpaan puoleen kuuluu vaiko sinne välimaille.

Mistä se lapsi edes sitten tietää mitä sukupuoli, nainen, mies,???, tarkoittaa? Miten tuommoisen päätöksen voi tehdä? Jokainen keksii ja nimeää oman minkälien?

Tai hämmennyksissään lukee jostain jonkun kulttuurin fundisten pamfletista sukupuolierosta ja lähtee niiden matkaan? Kun kukaan muu ei ole asiaa aikaisemmin selkeästi esittänyt.

Vierailija
111/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja psykiatri sitten kertoo suuntauksen...

Vierailija
112/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ja psykiatri sitten kertoo suuntauksen...

Tai pitää kokeilla ihan kaikkea että tietää.

Vierailija
113/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole vuosikausiin sanoneet että tyttö tai poika tuli. Sanovat: tämmöset vehkeet täällä on. Ja se on ihan ok, en minä ainakaan asiasta pelihousujani repinyt vaikka me ihan käytetään tyttöä ja poikaa ja sukupuolen kerroimme jo ultran jälkeen.

Meillä toisen kohdalla sanoivat tyttö tuli, mutta todennäköisesti siksi että itse synnytyksen aikana sanoin että tytön saamme kun eka oli poika.

Mun mielestä on tosi hassua että nämä woke on perseestä-ajattelijat ihan itse luovat ongelmansa. Normaalille ihmiselle nämä on ihan ok asennemuutoksia.

Minusta ne ovat "pipo liian tiukalla" -ihmisten asennemuutoksia. :)

Antakaa jokaisen elää tavallaan, myös niiden, jotka kolme poikaa saatuaan saavat tytön ja hyppivät innoissaan kattoon. Itsekin olin tosi iloinen, kun esikoispojan jälkeen syntyi tyttö. Ja oli helppo huomata, että suhde tyttövauvaa oli erilainen kuin poikavauvaan.

Esim. oma lapsuudenaikainen unohtunut seksuaalinen hyväksikäyttö pulpahti muistiini, kun tyttö oli samanikäinen kuin minä silloin pikkutyttönä, ei siis silloin kun esikoispoika oli samanikäinen. Miksi, miettikää sitä, te sukupuolen vähättelijät.

Ei kannata aliarvioida sukupuolen merkitystä, vaikka tämä liikaa estrogeenia saanut uusi sukupolvi ei sitä ymmärrä. Oletan, että sukupuolitunteen hämärtyminen johtuu ruokamme hormonaalisesta saastumisesta (kasvinsuojelumyrkyt sisältävät estrogeenia) ja juomaveden hormonaalisesta saastumisesta, joka on e-pillereitä syövien naisten virtsasta peräisin.

Onpa ikävää, että arvotat lapsiasi heidän sukupuolensa perusteella.

Missä kohtaa sanoin, että "arvotan" lapsiani heidän sukupuolensa perusteella? En missään. Totesin, että tyttölapseen oli äitinä helpompi samaistua kuin poikavauvaan. Onko se sinusta "arvottamista"? Jos, niin kuinka niin?

Ei esim. isä voi tietää, miltä tyttärestä tuntuu saada murrosiässä kuukautiset. Äidillä on siihen kosketuspintaa, hän ymmärtää paremmin. Ei se tarkoita, että isä "arvottaisi" tyttärensä huonommaksi, vaikka hänellä ei tätä kokemusta olekaan.

Pystytkö seuraamaan?

En todellakaan ymmärrä. Ajattelen itseäni ja muita ensisijaisesti yksilöinä enkä sukupuolittuneesti.

Vierailija
114/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sairaaksi mennyt tämäkin touhu. Toivotaan että nämä lapset sentään kehittyvät normaalisti tässä uudessa systeemissä, jossa ei enää saa puhua asioista oikeilla nimillä koska joku 0,003% poikkeava vähemmistö voi loukkaantua.

No, ehkä tästä vielä päästään takaisin normaaliin, ainakin maailmalla on alkanut kelkka kääntyä takaisin voimakkaasti.

Vierailija
115/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vii kertoa, kun eihän ne tiedä sitä siinä vaiheessa. Lapsi itse sitten aikanaan päättää kumpi se on.

Tää on niin kulutettu ja kulunut juttu jo, keksipä uusi ja parempi! Kyllä tänne synnytään jompana kumpana ( yleensä ), ja myöhemmin voi hokata, ettei keho ja mieli ookaan samaa mieltä. Vastasyntynyt sitä harvemmin on ehtinyt miettimään 🤷🏻

Pitäisi saada mieli hyväksymään kehonsa ja tekemään työtä sen eteen/käsitellä asioita, että pystyy olemaan synnyinsukupuolessaan.

Se on mielenterveydenhäiriö, jos kokee olevansa eri sukupuolta kuin kehonsa.

Vierailija
116/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi tietää lapsen sukupuolta ennen kuin transnainen seta-aktiivi on se määrittänyt

Vierailija
117/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienen vauvan sukuelimet kiinnostavat ihmisiä noin paljon?

Kiinnostihan ex-pääministerinkin. Varmaan 90 % hehkutuksesta liittyi genitaaleihin

Ja sillä perusteella myös pääministerikin arvotti lapsia. Hän julisti keitä edustaa ja kenen puolella on ja kenen etuja ajaa. Genitaalien perusteella.

Et kyllä ne vaan tuntuu kiinnostavan!

Vierailija
118/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei voi olla tänä päivänä varma sukupuolestaan. Vaikka näyttäisi ihan tytölle tai pojalle saattaa hyvin olla jotakin ihan muuta.

Jos näyttää tytöltä tai pojalta, niin mitä ihan muuta sukupuolta voi olla? Edelleenkään tässä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Lapsi saa jopa ensimmäisen virallisen nimensä äidin sukunimen ja sukupuolensa mukaan.

Sellainen, jonka sukupuolta ei voi selvittää. Sellaisia lapsiakin syntyy.

Vierailija
119/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihan nauratti neuvolassa kun terkkari kysyi ensin että onko tulossa tyttö vai poika. Yhtäkkiä hän nolona korjasi että "siis tiedättekö te mikä sieltä on tulossa?" Synnytyksessä en ehtinyt nähdä sukupuolta, kun kätilö vilautti vauvaa. Hän ei sitä ilmeisesti voinut tämän nykyajan sukupuolihömpötyksien vuoksi sanoa ääneen. Meillä kyllä on ihan tyttö ja poika. Sitten isompana saavat olla vaikka koiria, jos niin päättävät. Someen en laita mitään lapsista.

Minuakin vähän ihmetyttää se, että lapsista kerrotaan someen kaikki muu, paitsi sukupuoli. Tätä perustellaan sillä, että halutaan suojella lapsen yksityisyyttä. Kyllä lapsen yksityisyys on mennyt, vaikka naama on kuvassa sutattu.

Jep. Roni Bäckin oli sitä mieltä, ettei tuo lasta julkisuuteen, mutta niin vaan siitäkin on koko ajan juttua

Sama tuo Anniina Valtosella. "En tule kertomaan mitään" ja jatkuvasti jotain kuitenkin... pikkutossuja ja "kattokaa miten iso mun maha on!" Ja ties mitä.

Vierailija
120/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sillä tiedolla tekisit?

Että tiedän kutsunko häntä prinssiksi vai prinsessaksi ja ostanko vaaleanpunaisen vai sinisen vaatteen lahjaksi. Tyhmä kysymys.

Prinssi ja prinsessa ovat sukupuolittuneita käsitteitä. Niitä ei saa enää käyttää.

Niin, jatkossa tulee käyttää sanaa kuninkaallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan