Flow festivaali ei maksa palkkaa työntekijöille
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6220b78f-036f-41cc-b58f-af361c1f0619?…
Ilmaiset työntekijät tekee työt ja omistaja tienaa miljoonan. Menisitkö tuonne töihin ilmaiseksi.
Kommentit (38)
Sen takia porukka menee tuonne, että näkee ihmisten työskentelevän ilmaiseksi.
En tiedä Flowsta mutta mun esikoinen on ollut parilla festarilla talkoolaisena. He saa liput sinne festarialueelle eli pääsee kuuntelemaan ilmaiseksi plus työtodistuksista on ollut hyötyä.
Ja tukee v e n a k o i d e n sotaa, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä Flowsta mutta mun esikoinen on ollut parilla festarilla talkoolaisena. He saa liput sinne festarialueelle eli pääsee kuuntelemaan ilmaiseksi plus työtodistuksista on ollut hyötyä.
Ja siis hän ei ollut joka päivä koko päivää töissä, vaan vain osan aikaa eli pystyi seuraamaan ihan normaalisti niitä artistien keikkoja työn ulkopuolella. Toisella kertaa oli artistien cateringissä, jolloin myös tapasi suosikkejaan.
Kautta aikojen on festarit osittain pyörinyt talkootyön voimin.
Olen itse ollut tällaisissa "ilmaistöissä" festareilla joskus 90-luvun lopulla. Sain viikonlopuksi ilmaisen lipun ja työvuoro oli muistaakseni 6h leirintäalueella vanhemman palkatun henkilön kanssa kiertelyä. Hyvin ehti ryypätä ja katsella bändejä. Musta se oli hyvä diili. Oli muistaakseni vielä ilmaista ruokaa tarjolla.
Miksei ihmiset uskalla pyytää palkkaa työntekemisestä. Minä ainakin pyydän aika enkä mene töihin jos ei kohtuu palkkaa saa. Festarityöstä palkan pitä olla 10-15 euroa tunti. Olen ollut joskus festareilla töissä ja sain lippuja 20 kpl joita myin sitten 50 eurolla joten tienasin 1000 euroa reilun viikon työstä. Sain myös ruuan. Minut kyllä tunnettiin hyvänä työntekijänä joka tuli myös siivoomaan festareille ja monet eivät tulleet vaikka olivat saaneet lippuja siitä etukäteen.
Jos siellä olis mun lempibändejä, eikä olisi varaa maksaa lipusta niin sehän olis ihan unelma homma.
Talkoillahan kaikki festarit pyörii?
Rmj festareilla olin töissä. Lavoja rakennettiin ilmaistyöllä, taisi olla 3-4 palkattua työntekijää lavaa rakentamassa. Siellä oli ainakin 20 työntekijää pystyttämässä aitoja ja rakentamassa mecanon lavaa ja päälavaa. Itse menin sinne koska ei ollut mitään tekemistä muuten töitä. Se oli niin että 2 työpäivästä sai yhden 3 päivän lipun mikä oli todella huono. Aluksi teinkin sen 2 päivää että sain itselle lipun. Sitten kun porukka kusetti eivätkä tullut töihin enää niin alkoi olla työvoimapulaa niin soittivat minulle ja sain neuvoteltua itselleni paremman diilin. Se oli 8 tunnin päivä ja yks lippu, ylitöistä 1 lippu lisää jos ylitöitä on 2 tuntia. Lopulta 10 päivän työstä sain 20 lippua tai enemmänkin. Sain lipusta 50-60 euroa. Kyllä ne liput kaupaksi meni todella nopeasti Koska rmj oli suosittu siihen aikaan vuosina 2002-2008
Kierretään veroja kätevästi myös kun siitä ilmaisesta festarilipusta ei makseta palkkaveroa.
Nykyään joka firma suunnilleen haluaa ilmaisia työntekijöitä. Siksi töitä ei saa koska ei tee ilmaiseksi.
Paljonko sai valtiontukea tänä vuonna? Paljonko meni tuohon woke sirkukseen verorahaa. Miljoona? Taviksella ei edes ollut varaa överihinnoiteltuihin lippuihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on että kertoo tehneensä ilmaiseksi töitä pari päivää? Oletko idiootti. Suuri osa töistä on alansa huippuammattialaisille kuten että kävelet lakifirmaan ja alat hoitaa keissejä sen kummemmin ilman perehdytystä.
Ajan henkeä tehdään töitä ilman palkkaa ja vakuutusta.
Jännä että ay-liikkeet hyväksyy ilmaiseksi työskentelyn. Paskoja ovat. Hyödyttömiä oman edun ajajia.
Ainakin Sanna Marin nautti ja sai otettua upeita kuvia itsestään. XD
Vierailija kirjoitti:
Jännä että ay-liikkeet hyväksyy ilmaiseksi työskentelyn. Paskoja ovat. Hyödyttömiä oman edun ajajia.
Maan tapa, turha napista.
Siellä mukava sitten nahkabikineissä bailata.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Sanna Marin nautti ja sai otettua upeita kuvia itsestään. XD
Ei haitannut bemaridemaria että jengi on siellä töissä ilman palkkaa. Pääasia että voi tyrkyttää itseään.
Saa tarjoilla jauhojengille syötävää ja juotavaa, ihan unelmaduuni.