Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kolmen litran lasipurkki täynnä erikoisia kahden euron kolikoita

Vierailija
16.08.2023 |

Kannattaisikohan jo myydä joitakin?
Mm "risurahoja" löytyy 10 kpl ja vuoden 2006 väärän kartan kolikkoja on kaksi.

Risuraha
https://suomenrahaliike.fi/WebRoot/vilkasfi02/Shops/2016032302/58B3/E64…

Väärän kartan kolikko
https://www.eurospecial.fi/fi/tuote/2418998-suomi-2-eur-2006-2007-vr-ka…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat käteistä niin myy, eihän siihen mitään mammapalstaraatia tarvita lupaa myöntämään.

Eipä niin, mutta jos järkevät sijoittajamammat osaisivat neuvoa, mikä olisi hyvä ajankohta myydä. 😂

Ja ne järkevät sijoittajat majailevat tällä pascapalstalla syystä, että

Tuo oli hei vitsi.

Vierailija
22/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aiot tehdä niillä mitä? En tajua keräilijöitä

No myydä aion. Keräilijöitä varten keräsin, kun olin työpaikassa, jossa raha liikkui. Erikoiskakkosen tullessa vastaan vaihdoin sen tavalliseen kahden euron kolikkoon.

Mitä hel.vettiä juuri luin? :"D Siis pöllit työnantajalta arvokkaat kolikot ja vaihdoit vähemmän arvokkaisiin. Kiva, kun tällaiset saavat työpaikat ja muut jäävät aina ilman.

Esim. kaupan kassa ei ymmärrä p*skaakaan mistään numismaatikkojen jutuista. Sitä paitsi työnantajani tiesi tästä keräilyharrastuksestani eikä ollut kiinnostunut yhtään asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin että keräilyrahoja voi kiillottaa ompelukoneöljyllä. Kokeilin ja alkoivathan ne kiiltämään. En kuitenkaan alkanut öljyämään niitä rasioissa olevia kolikoita, mutta mitä olen kierrosta pelastanut.

"Pahin virhe on mennä kiillottamaan vanhaa kolikkoa tai ryhtyä puhdistamaan sitä vaikka teräsvillalla, sanoo Holmaston numismatiikka-asiantuntija Kai Tainio".

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005862538.html

Niinhån sitä sanotaan. Vaikea kuitenkin uskoa kun myydään vaikkapa sata vuotta vanhaa kuparikolikkoa leimakiiltoisena että olisi tummumatta säilynyt kuparinpunaisen värisenä.

Toki leimakiiltoinen voi olla mutta ei kuparikolikko sataa vuotta säily sen värisenä kuin olisi juuri tullut lyöntikoneesta.

Nyt puhutaankin kahden euron kolikoista.

Mun mielestä tuossa, mihin vastasin oli linkki yleensäkin metallirahan puhdistamisvaikutuksiin, ei vai kahden euron kolikoitten.

Vierailija
24/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin että keräilyrahoja voi kiillottaa ompelukoneöljyllä. Kokeilin ja alkoivathan ne kiiltämään. En kuitenkaan alkanut öljyämään niitä rasioissa olevia kolikoita, mutta mitä olen kierrosta pelastanut.

"Pahin virhe on mennä kiillottamaan vanhaa kolikkoa tai ryhtyä puhdistamaan sitä vaikka teräsvillalla, sanoo Holmaston numismatiikka-asiantuntija Kai Tainio".

Niinhån sitä sanotaan. Vaikea kuitenkin uskoa kun myydään vaikkapa sata vuotta vanhaa kuparikolikkoa leimakiiltoisena että olisi tummumatta säilynyt kuparinpunaisen värisenä.

Toki leimakiiltoinen voi olla mutta ei kuparikolikko sataa vuotta säily sen värisenä kuin olisi juuri tullut lyöntikoneesta.

Mun mielestä tuossa, mihin vastasin oli linkki yleensäkin metallirahan puhdistamisvaikutuksiin, ei vai kahden euron kolikoitten.

Koskee kaikkia kolikoita - olipa ne minkä ikäisiä hyvänsä.

Vierailija
25/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee kaikkia kolikoita - olipa ne minkä ikäisiä hyvänsä.

Kyllä joitakin kolikoita voi huoletta pyyhkiä vaikka talouspaperilla mutta osaan jää jo jäljet siitäkin. Esim peilikiiltoiseen (proof-laatuiseen) hopea-tai kultarahaan. Eikä saa pois millään.

Vierailija
26/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kakkonen kiinnosta t:hetero

Vierailija
27/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten myös kerännyt 2 euron kolikoita. Minulla on niitä jotain 60 kpl. Joistakin risuraha 2 euron kolikosta maksetaan 15 euroa ja minulla on niitä 8. Hallitusmuoto nimeä kantava kilokko olisi 5-7 euron arvoinen ja minulla on niitäkin 5.

Vierailija
28/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippaa jostain lisää asettaen tuo 3 litraa kolikoita vakuudeksi ja juo kaikki, myös se vakuus.

Vierailija
29/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies- kirjoitti:

Olen muuten myös kerännyt 2 euron kolikoita. Minulla on niitä jotain 60 kpl. Joistakin risuraha 2 euron kolikosta maksetaan 15 euroa ja minulla on niitä 8. Hallitusmuoto nimeä kantava kilokko olisi 5-7 euron arvoinen ja minulla on niitäkin 5.

https://www.arvoesineet.fi/top-5-arvokkaat-kahden-euron-kolikot/

Vierailija
30/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vippaa jostain lisää asettaen tuo 3 litraa kolikoita vakuudeksi ja juo kaikki, myös se vakuus.

Niin paljon ei janota, että noista luopuisin.

Vierailija
31/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin siinä, että keräilijät haluavat kolikkonsa historiansa kanssa. Kotikonstein jynssättynä niiden arvo alenee. Voi uskoa tai olla uskomatta, mutta niin se menee keräilijöiden maailmassa. 

Vierailija
32/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on kolmen litran purkki täynnä erikoisia kolmen euron kolikoita!

Vierailija
33/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin siinä, että keräilijät haluavat kolikkonsa historiansa kanssa. Kotikonstein jynssättynä niiden arvo alenee. Voi uskoa tai olla uskomatta, mutta niin se menee keräilijöiden maailmassa. 

Arvokkaittenkin metallirahojen keräämiseltä meni pohja pois kun alkovat valmistuttamaan kiinassa vastaavia rahoja mitkä täällä maksavat kymmeniä tuhansia euroja. Sieltä niitä tulee murto-osalla. Eikä edes ole rahanväärennystä koska ei kohdistu käytössä olevaan rahaan.

Vierailija
34/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se lika ja pinttymisetkö on kolikon historiaa. Ei kuitenkaan historian myötä tulleet kolhut ja lovet nosta niiden arvoa. Mistököhän syystä ei.

Vierailija
35/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuo risuraha on niin arvokas vaikka on yleinen? Mulla on kolme risurahaa vaikka en ole niitä erityisesti etsinyt vaan vaihtorahana saanut.

Vierailija
36/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tuo risuraha on niin arvokas vaikka on yleinen? Mulla on kolme risurahaa vaikka en ole niitä erityisesti etsinyt vaan vaihtorahana saanut.

Koska se ei ole yleinen. Sinä olet vuosikymmenten aikana löytänyt 3. Jos nyt haluaisin löytää risurahan vaihtorahojen seasta, siihen voisi mennä vuosikymmeniä, joten keräilijät mieluummin ostavat sellaisen, koska sen saa kuitenkin pikkurahalla. Pari kymppiä ei ole kovinkaan paljoa jostain asiasta, jonka haluaa.

Vierailija
37/37 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampereella vissiin on joku kolikkoihin erikoistunut liike nimeä en muista.ehkä kannattaisi soittaa johonkin just holmasto ym tyyppiseen firmaan ja myydä eränä kolikkoerä, jossa keräily arvoa. pyydä tarjous? ja mieti haluatko myydä. tori.fi oon nähnyt myös myynnissä kolikoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan