Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävittävätkö vaihdevuodetvyötärön väistämättä?

Vierailija
19.12.2024 |

Vaikka olisi hoikka ja treenattu?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? 

Vai onko takana kuitenkin se vähitellen hikpivä lihominen?

Vierailija
2/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Jos jatkat treenaamista ja terveitä elämäntapoja sinulla on hoikka vyötärö hautaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minulle se tuli vaihdevuosien myötä kuten näkyvät lihakset.

Vierailija
4/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vyötärö hävinnyt ainakaan minulta, minulla on voimakkaasti kaartuva tiimalasivartalo. Vyötärö ei kuitenkaan ole ihan yhtä kapea kuin nuorena, kuitenkin voi edelleen sanoa, että olen hyvin kurvikas.

Vierailija
5/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina selitetään niille vyötärön katoamista.

Vierailija
6/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla!

Vierailija
7/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärttääkseni vaikutus on se että sama rasva kertyy herkemmin vatsaan, joka aiemmin saattoi vähän imartelevammin asettua rintoihin ja lantiolle. Hoikka on silti hoikka ja varmasti moni kurvikas on kurvikas, vaikka vyötärö-lantio-suhde vähän tasottuisikin. 

Vierailija
8/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kadonnut minulta. Vyötärö-lantiosuhde on nykyään suurempi kuin 20-30 vuotiaana jolloin olin pyöreä ja join paljon olutta... :D Lantioni on luustoltaan leveä, pepussa on lihasta ja nykyään kun vatsassa ei ole rasvaa niin olen kurvikkaampi kuin nuorena. En ymmärrä niitä jotka väittää että peppu ja vatsa vaihtaa ihan itsestään paikkaa eikä sitä voisi estää.

Vierailija
9/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kadonnut minulta. Vyötärö-lantiosuhde on nykyään suurempi kuin 20-30 vuotiaana jolloin olin pyöreä ja join paljon olutta... :D Lantioni on luustoltaan leveä, pepussa on lihasta ja nykyään kun vatsassa ei ole rasvaa niin olen kurvikkaampi kuin nuorena. En ymmärrä niitä jotka väittää että peppu ja vatsa vaihtaa ihan itsestään paikkaa eikä sitä voisi estää.

Mitat?

Vierailija
10/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina selitetään niille vyötärön katoamista.

Siis mitäh, varastiko joku  vyötärön, vai kännissäkö unohti jonnekin. 

Vierailija
11/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käymässä niin, tosin estrogeenikorvaus on onneksi palauttanut kaarta lantioon. Olen hoikka, kuivakkaa ja kolhoontuvaa tyyppiä, fyysinen työ. Ruokahalut eivät ole kohdallaan, ja rasva lähtee valitettavasti joka paikasta muualta ennemmin kuin alavatsalta. Posket lommottavat helpolla ja pömppis yrittää silti olla.

Vierailija
12/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla joo kun rasva lähtee pepusta ja reisissä, mutta kerääntyy vyötärölle, vaikka olisi hoikka. 

Vierailija
13/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käymässä niin, tosin estrogeenikorvaus on onneksi palauttanut kaarta lantioon. Olen hoikka, kuivakkaa ja kolhoontuvaa tyyppiä, fyysinen työ. Ruokahalut eivät ole kohdallaan, ja rasva lähtee valitettavasti joka paikasta muualta ennemmin kuin alavatsalta. Posket lommottavat helpolla ja pömppis yrittää silti olla.

Alavatsalle tulee nestekertymää ja turvotusta juurikin siitä, ettei syö mitään. 

Vierailija
14/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitat?

Miksi kysyt? En jaksa ilman syytä mitata, mutta muistan että nuorena oli pitkään peppu 95 ja vyötärö 75. Nyt 50+ on ollut peppu 100 ja vyötärö 65 tienoilla. Peppuun on tullut lihasta ja mahasta lähtenyt rasvaa.

Vierailija
15/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alavatsalle tulee nestekertymää ja turvotusta juurikin siitä, ettei syö mitään. 

Kyllä mä syön, kaikkea, mutten kulutukseen nähden tarpeeksi. Täytyy yrittää ryhdistäytyä. 

Vierailija
16/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa lukea näitä vastauksia.

Vierailija
17/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 76 v. Viisi lasta synnyttänyt. Hoikka ja pieni, koko jotain 34/XS. On harrastanut tanssia aktiivisesti koko ikänsä eikä ole ikinä piitannut kauheasti ruoasta.

Vierailija
18/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävitä. Itselläni on vasta nyt 60 vuotiaana vatsa kasvanut. Varmaan sen röllykän saisi nytkin pois jos vaan tahtoisi. Ennen se vaan pysyi paljon vähemmällä vaivalla poissa

Vierailija
19/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävitä. Itselläni on vasta nyt 60 vuotiaana vatsa kasvanut. Varmaan sen röllykän saisi nytkin pois jos vaan tahtoisi. Ennen se vaan pysyi paljon vähemmällä vaivalla poissa

Piti vielä lisätä, että kuukautiset loppuivat jo kymmenen vuotta sitten

Vierailija
20/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne aivan väistämättä, esim. jos laihdutat itsesi niin laihaksi, että rasvaprosentti on tosi alhainen, niin eihän sitä rasvaa silloin siinä vyötärölläkään ole. Mutta niin alhaiset rasvat ei ole naiselle järin terveellisiä, varsinkaan vanhemmiten, ja naama näyttää yleensä ikäistään vanhemmalta niin kuivassa kunnossa.

Itse olen ikäisekseni 50v:ksi hoikahko (165 cm / 53 kg) ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ,mutta kyllä se vaan vaihdevuosien myötä kävi niin, että se pienikin vararasva joka ennen oli persiissä, reisissä ja tisseissä, siirtyi vyötärölle ja alavatsalle. En näytä vieläkään toki lihavalta, mutta kun ennen oli tiimalasikroppa, nyt on suorempi pötkylä. Kokeilin välillä laihduttaa, muttta alkoi mennä naama niin rusinaksi, että totesin että pidän mieluummin vyötärörasvat, kun niitä kuitenkin on sentään sen verran vähän, että vaatteilla peittyy hyvin eikä ole terveydelle vaaraksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi