Muutto Helsingistä Etelä-Pohjanmaalle - Uhka vai mahdollisuus?
Meitä on siis minä, mieheni, 12 ja 14 vuotiaat pojat ja 7v tytär. Miehelle tarjottiin todella hyväpalkkaista työtä, ja taloudellisesti tämä olisi järkiratkaisu kaikin puolin, mutta kaikki muu mietityttää. Millainen paikka tuo on lapsille kasvaa, onko tekemistä ja harrastuksia ja miten meidät otetaan vastaan? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia päätöksen tueksi, että kannattaako tuonne lähteä vai ei. Kyseessä ei siis Seinäjoki, vaan pienempi paikkakunta.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Älkää muuttako.
Itse jouduin juurikin isän työn perässä muuttamaan seiskaluokkalaisena Turusta Joensuuhun ja voin sanoa, että se hyvien ystävien, harrastusten ja tuttujen ympyröiden jättäminen oli aivan hirveää, ehkä jopa vähän traumaattinen kokemus. En ikinä kotiutunut sinne, enkä saanut uusia läheisiä ystäviä. Yläasteen pakotettuna kävin siellä, mutta lukioon lähdin sitten jo toiselle paikkakunnalle ja itsenäistyin varhain. Ei ole tullut Joensuuta ikinä ikävä, aika kamalat muistot.
Just, sulla on ollut kauheeta niin kaikilla muillakin tulee olemaan.
Tänne vaan, mekin muutettiin tosin yli kymmenen vuotta sitten. Helsingissä käynti alkaa olemaan järkytys niin paljon se on muuttunut huonompaan suuntaan.
Helsinkiläisillä taitaa olla se käsitys että muualla Suomessa ei voi elää.
Minä olisin jo pakannut ja tilannut muuttoauton.
Joko olette päässeet ratkaisuun?
Vierailija kirjoitti:
Joko olette päässeet ratkaisuun?
Taitaa olla trolli.
Hmm, mitähän hän haki? Tietojavai tietyntyyppistä asennetta?
Mahdollisuus, koska se on Etelä-Pohjanmaa, ei Pohjois tai Itä. Jos meri lähellä, näkee vettä. Luontoa löytyy mahdollisesti.
Jatko-opintoihin voi lähteä vaikka ulkomaille, ei se Helsinki ole ainut vaihtoehto.