Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Helsingistä Etelä-Pohjanmaalle - Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
15.08.2023 |

Meitä on siis minä, mieheni, 12 ja 14 vuotiaat pojat ja 7v tytär. Miehelle tarjottiin todella hyväpalkkaista työtä, ja taloudellisesti tämä olisi järkiratkaisu kaikin puolin, mutta kaikki muu mietityttää. Millainen paikka tuo on lapsille kasvaa, onko tekemistä ja harrastuksia ja miten meidät otetaan vastaan? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia päätöksen tueksi, että kannattaako tuonne lähteä vai ei. Kyseessä ei siis Seinäjoki, vaan pienempi paikkakunta.

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalle on 'ulkoa' tulevien yleensä vaikea sopeutua.

Miettikää vielä!

Vierailija
2/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Jos on töitä niin sitten ei ole ongelmia. Jos ei ole, niin sitten on jo vaikeampaa. Mutta noin muuten pohjanmaalaiset on mukavia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla on varmasti harrastuksia ja tekemistä. Lähtisin oitis. Entä oma työsi? 

Vierailija
4/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungeissa, kuten Lahdessa ja Seinäjoella on paljon huumeongelmia. 

Vierailija
5/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhka. Ehdottomasti uhka. 

Vierailija
6/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin joku Lapua on taivas maan päällä. Ilman muuta sinne.

Vierailija
7/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi kun sieltä olen pois päässyt. 

Vierailija
8/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla on varmasti harrastuksia ja tekemistä. Lähtisin oitis. Entä oma työsi? 

Itse teen etätyötä freelancerina, joten sijainnilla ei ole tuossa paljoakaan väliä. Miehen bruttopalkka lähes kaksinkertaistuisi muuton myötä ja elinkustannukset ovat tuolla varmaan pienemmät kuin Helsingissä.

ap

Vierailija
9/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pohjalaisia juuria niin voi pärjätä. Jollekin pohjoiskarjalaiselle pohjanmaa on kuin vieras planeetta.

Syntyperäinen stadilainen on vähän siitä välistä, aika sopeutuva.

Vierailija
10/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran samaa, ei kiitos. Mies viihtyi kun oli syntynyt siellä. Mun oli erittäin vaikea sopeutua kun huomasi heti että ihmiset ajatteli etten kuulu joukkoon. Eivät tykkää ulkopuolisista.

Vierailija
11/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on siellä tosi iso juttu. Tosi iso. Lihansyönti myös.

Vierailija
12/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaiset on hitaita ja jääräpäisiä rasisteja. Niillä oli valtavia sopeutumisvaikeuksia iloisiin ja sopeutuvaisiin siirtokarjalaisiin ja niinpä ne kehittivät myöhemmin suojakseen persupuolueen.

Vierailija
13/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu jos tuollasta tarttee kysyä, sulla ei suvaitsevaisuus riitä poistua helsingistä.

Vierailija
14/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harrastuksia ja hyvä vastaanotto, jos on töitä.

Vierailija
15/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinismi kukkii. Naisten oikeudet ovat siellä hyvä vitsi.

Vierailija
16/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjalaiset on hitaita ja jääräpäisiä rasisteja. Niillä oli valtavia sopeutumisvaikeuksia iloisiin ja sopeutuvaisiin siirtokarjalaisiin ja niinpä ne kehittivät myöhemmin suojakseen persupuolueen.

Demarilla jääny taas aamulääkkeet ottamatta, mielisairaus tuo vasemmistolaisuus on.

Vierailija
17/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen etätyötä freelancerina, joten sijainnilla ei ole tuossa paljoakaan väliä. Miehen bruttopalkka lähes kaksinkertaistuisi muuton myötä ja elinkustannukset ovat tuolla varmaan pienemmät kuin Helsingissä.

ap

Ja sulla ei olisi yhtään ystävää siellä. Vain katkeria akkoja, jotka hurahtavat uskontoon ja kekkeröivät Tupperwaren merkeissä.  Siellä on perinteiset sukupuoliroolit kunniassa.

Vierailija
18/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä kunta? Olen asunut koko ikäni eri puolilla Etelä-Pohjanmaata, ja näissä on isojakin eroja miten asiat toimii.

Vierailija
19/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalle on 'ulkoa' tulevien yleensä vaikea sopeutua.

Miettikää vielä!

Mikä pakko se on paikallisten kanssa olla missään tekemisissä? Pitäkööt päänsä turvallisesti omassa persiissään kuten tähänkin asti.

Vierailija
20/169 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demarilla jääny taas aamulääkkeet ottamatta, mielisairaus tuo vasemmistolaisuus on.

Sulta ne puuttuu kun kuvittelet mun puoluekantani tietäväsi. Persuistahan ei pidä kukaan, edes persut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi