Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoatteko te koskaan miestänne??

Vierailija
18.12.2006 |

Mä inhoan just nyt, haluaisin että koko mies häviäisi ainakin pariksi viikoksi jonnekin että saisin kerrankin olla yksin kotona.

Mieheni on ihan kunnollinen, kiltti ja kiva, mutta kohta kymmenen yhteisen vuoden jälkeen tuntuu, ettei meillä ole mitään yhteistä. Olemme ihan hyvät ystävät, ja yhteiselomme sujuu ilman riitoja yms., mutta ehkä se sitten vain korostaa sitä seikkaa, että olemme kuin kämppikset. Minkäänlaista kipinää ei ole. Seksiä harrastamme ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, ja silloinkin ihan puhtaasta velvollisuudesta. Kävimme parisuhdeterapiassa viime keväänä, se auttoikin käytännön ongelmiin ja kodin työnjakoon, mutta henkisellä tasolla se ei meitä mitenkään lähentänyt. Ongelma on varmasti osaksi se, että mieheni, vaikka mukava onkin, on monella tavaa perässävedettävä, saamaton ja sosiaalisesti eristäytyvä, ja nämä piirteet vain pahenevat vuosien myötä, vähän kuin lapsi suhteessamme. Hänen joku vuosi sitten sairastama masennus vielä kärjisti tilannetta, vaikka hän muuten onkin ok tällä hetkellä. Miehellä ei ole tällä hetkellä yhtä ainutta ystävää, hän on vuosien mittaan lopettanut yhteydenpidon omiin ystäviinsä, eikä hän koskaan lähde vapaaehtoisesti minnekään kotoa. Tällä hetkellä hän opiskelee tosi laiskaan tahtiin, eli on suurimman osan ajasta kotona neljän seinän sisällä. Tulen välillä, kuten nyt, klaustrofobiseksi tästä.

Meillä on 3-vuotias lapsi, mikä tekee tilanteen hankalaksi. Jos lasta ei olisi, olisin varmasti eronnut, sillä en näe tilanteessa oikein mitään järkeä. Ahdistaa, tuntuu että oma elämä valuu käsien välistä tässä tilanteessa. Mies on varmasti ihan ok isä, mutta ei koskaan jaksa touhuta lapsen kanssa ainakaan omaehtoisesti mitään, hermostuu pienestä ja hänen sosiaalinen eristäytymisensä näkyy myös suhteessa lapseen; he eivät KOSKAAN mene yhdessä minnekään tai tee yhtään mitään. Eivät ole varmaan koskaan olleet edes yhdessä pihassa tai kävelyllä. Lapsi on ehkä sitten tästä syystä ollut ihan vauvasta lähtien hyvin äitiinsä kiinnittynyt, ja jos ihan rehellisiä ollaan niin ei koskaan halua vapaaehtoisesti olla isänsä kanssa. Tämä siitä huolimatta, että olen ihan tietoisesti koko ajan yrittänyt saada isää touhuamaan lapsen kanssa ja " luoda" heidän suhdettaan, mutta jos isä paremmin viihtyy tietokoneen ääressä ja katseluttaa vain telkkaa lapsella, niin paha siihen on puuttua.

Ajatuksia, kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ahdistavalta, harmittaa varmasti kun mies on niin eristäytynyt ja aloitekyvytön. Onko mitään rakastamista enää jäljellä? Tuntuu että mieheen pitäisi jostain saada vähän puhtia, mistä se voisi tulla? Itse olet tietysti ihan piipussa kun kaipaat jotain muuta! En osaa sanoa mitään paitsi toivoa että joku ratkaisu tulee.

Vierailija
2/2 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kiltti ja hyväsydäminen, mutta ei tunne mitään tarvetta muuttua, ja vaikka hän tietää mikä suhteessa mättää, ei hän haluakaan yrittää tehdä mitään sen eteen. Hän kävi terapiassa masennuksensa aikana, ja jopa terapeutti osoitti tämän ongelman hänelle moneen kertaan ja sanoi, että hän tulee tuhoamaan parisuhteensa tällä tavalla, mutta silti hän ei koe tarvetta muuttua.

Itseäni mua ahdistaa myös sen takia, että huomaan pohjalla katkeruuden, rahan ja perheen pystyssä pitämisen takia mun oli pakko mennä töihin paljon, paljon aikaisemmin kuin olisin halunnut äitiysloman jälkeen, ja haaveet toisesta lapsesta olen jo joutunut hautaamaan. Olisi varmaan vain vastuutonta tehdä toinen lapsi tuollaisen miehen kanssa, vaikka kovasti mieli toista lasta olisi tehnytkin. Nyt alkaa jo ikäkin tulla vastaan, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla