Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen lautaselta kehtaat ottaa maistiaisen?

omat ruoat
15.08.2023 |

Lapsen, puolison, työkaverin, pomon, alaisen, äidin, isän, sisaruksen, anopin, apen, isoäidin, vaarin, naapurin, ystävän, kaverin, deitin, tuttavan...

Itsellä rahoittuu puolisoon. Hämmästyin, kun kerran naispuolinen työkaveri maistoi miespuolisen työkaverin lautaselta lounasta. Olenko jotenkin rajoittunut?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maista kenenkään lautaselta. Kerran kaverini maistoi kyselemättä lautaseltani, jonka jälkeen työnsin annoksen hänelle ja totesin, että ole hyvä, syö toki kokonaan. Se ateriahetki päättyi siihen, koska kaveri kimmastui hygieniasäännöistäni (en sanonut niistä mitään) ja totesi, että olen outo. Maistaahan saa aina.

Vierailija
2/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maista kenenkään lautaselta. Kerran kaverini maistoi kyselemättä lautaseltani, jonka jälkeen työnsin annoksen hänelle ja totesin, että ole hyvä, syö toki kokonaan. Se ateriahetki päättyi siihen, koska kaveri kimmastui hygieniasäännöistäni (en sanonut niistä mitään) ja totesi, että olen outo. Maistaahan saa aina.

Hyi. Nää on näitä mukasosiaalisia. Emme ronki edes lasten kanssa toistemme ruokia. Eikös karieskin leviä tällä tavalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti minulle ei ole niin väliä kuka lautaseltani maistaa, mutta ei sörkitä toisten ruokia ilman lupaa. Hieman minua huvittaa, että toisen lautaselta ei voi maistaa, mutta vieraan ihmisen suutelulle on toisinaan matalampi kynnys.

Vierailija
4/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... Meinaatko että kysymättä?! Ei kenenkään, tietenkään, hyi mitä apina käytöstä! Eihän nyt hyvänen aika toisten ruokaa mennä omin luvin rämpimään 😱.

Vierailija
5/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lautaselta. Lapselta ehkä. Parhaimmalta kaverilta kysyn luvan. En tod miltään työkaverilta.

Vierailija
6/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kysyn luvan maistamiseen, vaikka kyseessä olisi oma lapsi tai puoliso. Mutta en tosiaan työkavereiden lautasilta lähtisi maistelemaan ruokia kovin helpolla.

Vierailija
7/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja naispuolisen työkaverin kanssa joskus tarjotaan maistiaisia omilla haarukoillamme suoraan toistemme suuhun kun ollaan kahdestaan lounaalla. Piristää kivasti kesken työpäivän ja jaksaa taas mennä kotiin kärttyisen vaimon luo pienen flirtin jälkeen.

Joskus kyllä tarjoillaan muunkinlaisia maistiaisia mutta se on toinen tarina

Vierailija
8/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen joka sanoo että ota vaan.  (?)

Vierailija
9/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa, joka tarjoaa.

Vierailija
10/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ota toisten lautasilta (koska hygienia) mut en kehtaa kieltäytyäkään jos joku haluaa maistaa mun ruokaa. Ei se nyt mun maailma kaada.

Vierailija
11/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outo asia, kyllä meillä kun ollaan kaveriporukalla tai puolison kanssa syömässä kysytään "onko hyvää", "joo, haluatko maistaa", ihan itsestään selvää. Ollaan varmaan pääsääntöisesti sellaista ei-niin-hygieniahysteeristä väkeä. 

Vierailija
12/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hämmästyin, kun kerran naispuolinen työkaveri maistoi miespuolisen työkaverin lautaselta lounasta. Olenko jotenkin rajoittunut?"

Onko tässä se perushämmennys että olivat eri sukupuolta vai mikä? Toisaalta mulla on ollut paljon työkavereita jotka on olleet muutenkin kavereita, eli ihan hyvin ollaan voitu toistemme ruokiakin maistella. 

Vierailija
13/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään lautaselta en kysymättä. Voin maistaa puolison, siskon, vanhempieni tai läheisen ystävän annoksesta, mutta silloinkin pääsääntöisesti he siirtävät palan minun lautaselle tai itse siirtävät haarukallisen oman lautasensa reunalle jonka sitten otan. Omin päin en sörki mitään.

Vierailija
14/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ota edes omaa annosta. Olen lasteni jätemylly.

Vierailija
15/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ruokaseuralaisten jotka tarjoavat. Itse tarjoaisin omalta lautaselta maistiaista vain hyville ystäville, vanhemmille, sisaruksille, lapsille ja kumppanille.

Vierailija
16/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin että perheenäiti pysyis hengissä niillä mitä kaavitaan lasten lautasilta ennen tiskiä? Tai toisaalta joskus sanottu että siksi saa ylimääräisiä kaloreita kun oman annoksen päälle rääpii ne lapsilta jääneet? 

Vierailija
17/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi maistella? Syömishäiriö?

Vierailija
18/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta vasta luvan saamisen jälkeen. Kun lupa on, niin sitten ei varmaan ole muuta rajoitetta kuin se, että tunnen ko henkilön edes jotenkin. 

Vierailija
19/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kohtaamisesta ole kiinni, mutta en ymmärrä miksi minun pitäisi rokkia kenenkään toisen lautaselta tai jonkun toisen ronkkia minun lautaselta. Ihmeen hyvin olen pärjännyt näin.

Vierailija
20/28 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin että perheenäiti pysyis hengissä niillä mitä kaavitaan lasten lautasilta ennen tiskiä? Tai toisaalta joskus sanottu että siksi saa ylimääräisiä kaloreita kun oman annoksen päälle rääpii ne lapsilta jääneet? 

Meillä on kolme lasta ja en ole rämpinyt yhdenkään lautaselta koskaan. Lapset ovat syöneet aina hyvin ja mielummin laitan lisää kuin liian paljon. En ole mikään jätemylly ja syön oman ruokani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi