Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini ja isäni tekivät iltatähden ja toivoivat poikaa. Saivatkin kaksostytöt

Vierailija
14.08.2023 |

Synnyttiin keskosina. Kaksoissisko oli minua painavampi ja terve, minä olin vain 1500 g mikä 70-luvulla oli vähän. En osanut/jaksanut hengittää ja minua elvytettiin koko matkalla mitä minua vietiin vastasyntyneiden teho-osastolle. Olin sairaalassa koko 2 kk ja sisareni oli jo aiemmin kotiutettu.

Äitini sai tietää, että odottaa kaksosia kuukautta ennen syntymäämme. Kotiin oli hankittu vain yksi vauvan korisänky pitseineen ym.

Kukaan perheestäni ei käynyt sairaalassaolon ajan katsomassa minua, kait se oli vielä semmoista 70-luvulla. Äitini oli myös todella väsynyt, koska oli iäkäs synnyttäjä ja kaksoissiskoni söi tiheään koska oli vielä niin pieni 2 kg.

Kun minut kotiutettiin nukuin Banaanilaatikossa, Tämå asetelma ei koskaan muuttunut.
Esimerkiksi en ole kertaakaan nukkunut äitini ja isäni vietessä, koska se paikka kuului kaksoissiskolleni. En osanut tätä edes vaatia lapsena ja kaksoissiskoni oli hyvin omistushaluinen äidistä. Ja äiti taas niin väsynyt että antoi siskolleni aina periksi.

Myöhemmin tajusin että äitini oli paljon kiintyneempi kaksoissiskooni johtuen ehkä siitä kahden kuukauden johdosta äidin hoivasta.

Minusta kasvoi ylikiltti lapsi kun janosin rakkautta ja läheisyyttä mitä kaksoissiskoni sai.
Isälläni oli tapana naureskella kaksoissiskoni luonteelle kun oli dominoiva ja voimakastahtoinen, hänelle sallittiin erilaiset luonteen ilmaisut, minulle ei. Vanhemmat eivät enää hänen kanssaan jaksaneet minun kiukkukohtauksia tai läheisyyden kaipausta.

Olemme siskon kanssa epäidenttisiä kaksosia. Vanhemmillani oli tapana kehua siskoni ulkonäköä minua ei huomiotu samalla lailla.

Nyt sain epävakaa persoonallisuus diagnoosin joka kuulemma johtuu vanhempieni vaillinaisesta kiintymyssuhteesta, jouduin aina ansaitsemaan rakkautta, siskoani rakastettiin sellaisena kuin hän on.

Kun tapasin tulevan mieheni, isäni jaksoi 2 vuotta jankuttaa miehelleni että hän oli aivan varma että jään vanhaksipiiiaksi koska kuka mies minut nyt huolisi?
Mieheni myös suuttui, kun kaikissa sukulaisjuhlissa olin aina keittiöpiian asemassa kun muut sisarukseni olivat juhlavieraita. En nuorena edes osanut kyseenalaistaa sitä roolien erilaisuutta koska olin siihen kasvanut koko ikäni.

Vasta kun sain omat lapseni havahduin kuinka väärin minua oli kohdeltu

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurja tilanne. Tuo on jo niin räikeää erilaista kohtelua, että olisi joku sivullinen saanut siihen puuttua. Julmaa.

Et ole suvullesi mitään velkaa, olisin tekemisissä vain jos se tuo AP sinulle jotain hyvää elämään. Jos tuo pelkkää pahaa, jätä heidät omilleen.

Ihanaa että olet löytänyt todellista rakkautta mieheltäsi. Sitä ei ehkä siskosi ole löytänyt, muuten kykenisi itsekin rakastamaan sinua kuin siskon kuuluu.

Täällä yhden perheen musta lammas. Meidän perheessä tilanne ei ole lähellekään noin jyrkkä ja mustavalkoinen, olen myös saanut huomiota jota sisarukseni eivät. En tosin omana itsenäni, vaan olen tietyssä asiassa lahjakas ja olen tuonut vanhemmilleni mainetta ja kunniaa.. Silloin saan kiitosta, mutta muuten olen näkymätön tai se jota syytetään, jonka odotetaan kilttinä ottavan vastuun muiden mokista. Ongelmana on se, etten ole kovin kiltti tai suostuvainen.

Monesta sisaruksestani löytyy myös kultaa ja löytyy sellaisia, jotka ovat inhimillisiä ja siedettäviä kunhan vanhemmat eivät ole paikalla. Sitten on sellaista pahansuopaa, juonittelevaa ja itsekästä osastoa josta pysyn kaukana.

Olemme juuri saamassa ensimmäisen lapsemme ja aion ihan lapsen suojelemiseksi pitää myrkyllisiin ihmisiin mahdollisimman suuren etäisyyden. Ajattelen kuitenkin että johonkin osaan sukua lapsen on hyvä tutustua ettei jää juurettomaksi, siispä annan siedettävälle osastolle mahdollisuuden.

Meidän tilanne on paljon parempi kuin teillä ja silti aiheuttanut tuskaa, ahdistusta ja monet itkut. En voi ymmärtää miten olet selvinnyt ap. Olen suunnattoman iloinen että olet löytänyt hyvän puolison.

Kiitos sinulle surullisen, mutta vahvuutta ja viisautta huokuvan tarinasi jakamisesta ja lämpimät onnittelut pienokaisen johdosta!

T. yksi saman veneen musta lammas

Vierailija
22/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, on kovin huojentavaa kuulla, että olet löytänyt todellisen rakkauden rinnallesi. Sinua kohtaan on tehty valtavasti väärin, eikä niin olisi saanut koskaan tapahtua. Olet todella sisukas, neuvokas, taitava ja rohkea, kun olet tarponut eteenpäin esteistä huolimatta. Nyt olet aikuisena vapaa päättämään oman elämäsi suunnasta ja siihen kuuluvista asioista ja ihmisistä ja se voi olla uskomattoman vapauttava ja keveä tunne! Olet rakas ja arvokas ihminen ja ansaitset kaikkea ihanaa elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla