Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveellisiä ruokia

Vierailija
14.08.2023 |

Äsken oli ketju siitä, miksi ihmiset ei osta kaupasta terveellisiä ruoka-aineksia. Sitten terveysspesialistit ihmettelivät, mitä kaikkea ihmisten ruokakorista löytyy. Voisiko tähän nyt listata vaikkapa 10 terveellistä ruokaa, jotka ovat
-edullisia
-tarvikkeet saa lähikaupasta
-ei soijaa tai papuja
-valmistaminen suht nopeaa, ainakin aktiivisen työskentelyn osuus

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkin on ihan terveellistä, kun lastaa sen täyteen tuoreita vihanneksia, salaattia, tomaattia, kurkkua, kevyt juustoa, ja vaikka kanaa.

Ihmisten pitäisi käyttää enemmän ns. supefoodeja, valkosipulia, versoja, ituja, marjoja, hedelmiä jne..

Ja ei kukaan (tai en minä ainakaan) syö tuoreita vihanneksia pelkästään, vaan ne höystetään jollain "hyvällä". Pastaa, riisiä, uunijuureksia, proteiinin lähteeksi jotain. Kanaa, kalaa, valkuaisia, raejuustoa...

Tiukat rajoitukset voille, kermalle, rasvaisille juustoille, karkeille, sipseille, leivonnaisille, uppopaistetuille jutuille jne. Suolan ja sokerin vähentäminen. Sillä pärjää ja pysyy terveenä. Alkoholille ehdoton ei.

Vierailija
22/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas on helppo, halpa ja ravitseva ruoka. Joukkoon esim pakastepinaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäkin on ihan terveellistä, kun lastaa sen täyteen tuoreita vihanneksia, salaattia, tomaattia, kurkkua, kevyt juustoa, ja vaikka kanaa.

Ihmisten pitäisi käyttää enemmän ns. supefoodeja, valkosipulia, versoja, ituja, marjoja, hedelmiä jne..

Ja ei kukaan (tai en minä ainakaan) syö tuoreita vihanneksia pelkästään, vaan ne höystetään jollain "hyvällä". Pastaa, riisiä, uunijuureksia, proteiinin lähteeksi jotain. Kanaa, kalaa, valkuaisia, raejuustoa...

Tiukat rajoitukset voille, kermalle, rasvaisille juustoille, karkeille, sipseille, leivonnaisille, uppopaistetuille jutuille jne. Suolan ja sokerin vähentäminen. Sillä pärjää ja pysyy terveenä. Alkoholille ehdoton ei.

Tiukat rajoitukset ei kuulosta hyvältä. Terveenä olen pysynyt 44 vuotta, enkä edes flunssaa ikinä sairasta. Syön välillä karkkia, juon viiniä, synttäreillä leivonnaisia jne.

Vierailija
24/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukat rajoitukset ei kuulosta hyvältä. Terveenä olen pysynyt 44 vuotta, enkä edes flunssaa ikinä sairasta. Syön välillä karkkia, juon viiniä, synttäreillä leivonnaisia jne.

Jokainen syö mitä haluaa. Minun veriarvot pysyneet erinomaisina tällä linjalla, jollakin jollain muulla. Tiukka rajoite tarkoittaa minulle-> jos ei mitään muuta ruokaa ole saatavilla. Ei tee mieli rasva/sokeriruokia kun syö kunnolla. Alkoholi pahin syöpämyrkky mitä voi olla. Sekä alkoholismi suomalaisten kansantauti.

Vierailija
25/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudelikeitto. Keittää ison kattilan vettä, jonka maustaa itse. Kaikki perheenjäsenet lisää oman maun mukaan lautaselle aineksia. Nuudelia, lihaa, kanaa, tai kalaa, kirsikkatomaattia, sipulia, korianteria, kaalia ja kiehuva vesi päälle. Odottaa pari minuuttia niin on valmista. Aikaa menee pilkkomiseen ja lihan nopeaan valmistukseen ehkä 5-10 min. Mutta nämäkin voi tehdä isossa satsissa monelle päivälle.

Nuudeli menee samaan kastiin makaronin kanssa ~> ei terveellistä

Ja höpölinpöpölin, eihän se yksi ainesosa ruokaa pilaa, varsinkin kun valtaosa koostuu terveellisistä aineksista. Mulla ei ole hoikkana mitään syytä välttää makaronia, siitä saa hiilareita ja se on hyvää.

Vierailija
26/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattien tekoon nyt ei montaa minuuttia mene. Kasvisten lisäksi joukkoon tonnikalaa tai kanaa ja täyttävä ateria on valmis.

Joka päivä?

Minä syön joka päivä salaattia. Siitä saa oikein maukasta ja ruokaisaa ja yhdistelmiä on ihan loputtomasti.

Vierailija
27/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillikylki

Vierailija
28/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudelikeitto. Keittää ison kattilan vettä, jonka maustaa itse. Kaikki perheenjäsenet lisää oman maun mukaan lautaselle aineksia. Nuudelia, lihaa, kanaa, tai kalaa, kirsikkatomaattia, sipulia, korianteria, kaalia ja kiehuva vesi päälle. Odottaa pari minuuttia niin on valmista. Aikaa menee pilkkomiseen ja lihan nopeaan valmistukseen ehkä 5-10 min. Mutta nämäkin voi tehdä isossa satsissa monelle päivälle.

Ja höpölinpöpölin, eihän se yksi ainesosa ruokaa pilaa, varsinkin kun valtaosa koostuu terveellisistä aineksista. Mulla ei ole hoikkana mitään syytä välttää makaronia, siitä saa hiilareita ja se on hyvää.

Ihminen ei tarvitse hiilareita ravinnosta. Aivot tarvitsee hieman hiilareita mutta keho kykenee tuottamaan kaiken sen proteiinia pilkkomalla.

Vierailija
29/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunifeta on hyvä, helppo ja nopea. Vuokaan kirsikkatomaattia 2 purkkia, kolme sipulia lohkoina, 1 feta keskelle ja oliiviöljyä päälle. Uuniin siksi aikaa kun kypsyy spagetti. Max 10 minuuttia menee valmistukseen. Sitten vaan kaikki sekaisin ja ääntä kohti. Kyllä minä pidä tätä terveellisenä ruokana. En käsitä miksi joku pitää spaghettia epäterveellisenä. Ihan perusaineita.

Vierailija
30/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattien tekoon nyt ei montaa minuuttia mene. Kasvisten lisäksi joukkoon tonnikalaa tai kanaa ja täyttävä ateria on valmis.

Joka päivä?

Niin, syöhän moni perunaakin joka päivä. Tai jos ei perunaa niin ainakin perunaa, pastaa tai riisiä.

Vierailija
31/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse hiilareita ravinnosta. Aivot tarvitsee hieman hiilareita mutta keho kykenee tuottamaan kaiken sen proteiinia pilkkomalla.

Minun kroppa tarvitsee hiilareita. Voin siten paremmin kun saan niitä sopivasti, koska minulla ei ole paljoakaan vararavintoa. Mitään nopeaa sokeria en syö.

Vierailija
32/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti joku kevytjuusto.

Vierailija
33/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset maistuu hyvältä pannulla paistettuna. Pilko parsakaalia, sipulia, kukkakaalia, lisää pähkinöitä. Mausta esim pippurilla ja yrttisuolalla öljyssä, kansi päälle.

Vierailija
34/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain random kasviksia pannulle oliiviöljyyn. Vaikka kesäkurpitsaa ja kirsikkatomaatteja. Kaveriksi vaikka grillijuustoa, tofua, kalaa tai kanaa.

Vierailija
35/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tarvitsee hiilareita! Paljon liikkuvana ja ajatustyötä tekevänä todellakin haluan ravinnosta myös hiilareita. Riittämättömällä hiilihydraattien saannilla on selvä yhteys suorituskyvyn, taito-ominaisuuksien ja keskittymiskyvyn heikkenemiseen.

Tämä on jotain lihavien omaa pelkoa, että kaikki hiilari olisi ehdoton nou nou. Pidä sinä läskisi, minä haluan olla normaalipainoinen.

Vierailija
36/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti on helppo ja nopea jos pilkkoo ison kasan aineksia noin kolmelle päivälle. Ei kannata sekoittaa aineksia sekaisin vaan eri laatikoihin jääkaappiin ja koostaa lautaselle kun syö. Siitä saa tosi hyvän kun vaihtelee aineksia 😋 Ihan parasta. Kaali on tietysti yksi parhaimmista, kanaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, raejuustoa, joskus couscous tai pastaa mukaan.

Komppailen. Mä lisään myös hedelmiä salaattiin. Kuivattuna tai tuoreena.

Sama idea toimii minusta lämpimänä ateriana. Kastike, proteiini, rehu, hiilari. Jos siis kyrsii jotenkin pata jne sellaisenaan samalla koostumuksella ja maulla useana päivänä peräkkäin.

Vierailija
37/40 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihania herkkuja täällä luetellaan, tulee ihan nälkä.

Vierailija
38/40 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi varmaan määritellä mitä nyt kukin terveellisellä tarkoittaa. Itse koitan syödä sekoittaen terveellistä ja makua. Ajatuksella, jos laittaisi raaka-aineet terveysjärjestykseen ja skippaan ylimmän 10% sekä alimman 10%, niin minulle jää riittävästi hyvää syötävää. Kuolemaan elämä johtaa kuitenkin, joten miksi ottaa liikaa stressiä syömisistä.

Vierailija
39/40 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosekeitoissa ei ole proteiinia juuri ollenkaan, eivätkä ne kyllä pidä aktiivisilla ihmisillä nälkää kovin pitkään.

Hernekeitossa on kyllä paljon proteiinia, voihan siitäkin tehdä sosekeiton.

Ja eihän niitä sosekeittoja ole pakko syödä pelkästään. Ruisleivissä on monissakin suuri määrä proteiinia, ottaa pari viipaletta keiton kanssa. Ja jos vielä haluaa lisää proteiinia, voi keton sekaan laittaa raejuustoa tai vähän pähkinöitä tai siemeniä.

Vierailija
40/40 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tarvitsee hiilareita! Paljon liikkuvana ja ajatustyötä tekevänä todellakin haluan ravinnosta myös hiilareita. Riittämättömällä hiilihydraattien saannilla on selvä yhteys suorituskyvyn, taito-ominaisuuksien ja keskittymiskyvyn heikkenemiseen.

Tämä on jotain lihavien omaa pelkoa, että kaikki hiilari olisi ehdoton nou nou. Pidä sinä läskisi, minä haluan olla normaalipainoinen.

Muuten oisinkin voinut yläpeukuttaa, mutta nuo kaksi viimeistä lausetta - voivoi, kun ihmisen pitää alentua tuollaiseen. Terv. Hiilareitakin syövä sekasyöjä läski.