Mitenkä päivänne sujuu teillä, jotka saatte olla kotona?
Itse olen siivonnut kodin lastenlasten jäljiltä. Tein kaalikääryleitä ja uunissa nyt kypsyvät.
Illalla on tarkoitus lähteä kalastamaan. Mukaan tietenkin termarikahvia ja makkaraa nuotiolla paistettavaksi.
Kirpparilla kerkiän käydä, kun on tuossa melko lähellä. Pitäisi löytää iso lampunvarjostin.
Kommentit (33)
Kaikenlaista puuhailua, en jaksaisi olla tekemättä mitään. Teen osa-aikatyötä, joten vapaasta riittää enemmän kuin monella muulla.
Päiväni kuluu arkiaskareisiin, puutarhaan + muihin ulkohommiin, eläinten ulkoilutus + hoito, maalaan tauluja ja piirrän, teen ristikoita, luen, tutkin jotain asiaa netistä ja ompelen (uutta ja korjaamista (omia & miehen, tuttujen ja tutun tuttujen). Joskus harvoin, ehkä kerran kuussa, katson päivällä jonkun elokuvan.
Välillä tuntuu, että päivät loppuu kesken kun olisi niin paljon mielenkiintoista tekemistä!
Käytän päivät yleensä lukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Niistäessä, aivastellessa, yskiessä. Samalla roikun netissä ja on tv auki.
Nyt just alkaa ykköseltä elokuva.
Tämä päivä sujuu aikalailla laiskotellessa, tosin telttaa pitäisi siivota ja pyykit pestä. Ruokapuolta mietin vielä, meinasin ehkä grillata mustekalaa ja tehdä jonkun fetasalaatin tms. "Kiinteää" asuntoa minulla ei ole ja asun nyt toista vuotta teltassa. Lasken tämän kodikseni, ja nautin elämästäni.
Kiitos, tänään ihan hyvin. Sain käytyä hoitamassa yhden asian kaupungilla, sekä sen jälkeen pienellä lenkillä. Lounaaksi lämmittelin eilisiä ruokia, oli mukavaa kun ei tarvinnut kokkailla. Nyt surffailen netissä ja kattelen telkkaria, laitoin siksi aika tiskikoneen ja pyykinpesukoneen pyörimään. Kaipa ne pitäis sit tyhjennellä ja mennä ruokakauppaan. Siivottavaa olis muutenkin, mutta ei taida riittää energia. Ulkona olis hyvä ilma, sinne voisi mennä vielä istuskelemaan jonnekin.
Mikäs tässä. On muutama päivä huimannut joten se tuottaa hieman haastetta. Kävin kaupassa hakemassa mummotautiin luontaistuotetta ja ihmettelin kun hengittäminen on nykyisin niin tuskallista, sitten selvisi tämä.
KEUHKOJEN TOIMINNAN HEIKENTYMINEN
Uudessa eurooppalaisessa tutkimuksessa todettiin, että naisten keuhkojen toiminta heikentyy, kun vaihdevuodet alkavat. Tutkimus paljasti, että keuhkojen toiminta heikentyy yhtä paljon, kuin jos olisi polttanut 20 savuketta päivässä 10 vuoden ajan.
Miksi nainen on rakennettu näin? Kohta kaiketi selviää, että vaihdevuodet vastaa sitä, että olisi juonut pullon viinaa joka päivä viimeiset 30 vuotta ja syönyt aamiaisella asbestia koko elämänsä ajan. Miksi tässä on koitettu elää terveellisesti? Tajuaako kukaan miten tylsää minulla on ollut koko elämäni ajan?!
Joten kyllähän tässä aika kuluu kun taistelee elämästään joka päivä. Muuten taitaa tuo puna-apila olla ihan toimiva tuote. Loppui raivostunut olo, yhä huimaa. Olen kuin paatti lainehilla vaan. Puuttuu vain meren aaltojen liplatus ja hiljainen hakkaava ääni veneen kylkeen. Niin ja suolainen merituuli.
Eläkeläinen mökillä tässä. Tänään olen siivonnut pihapiiristä risuja, kävellyt metsässä, istuskellut keinussa kallion päällä ja katsellut merta, kerännyt karviaisia pensaasta. Pian aloitan karviaispiirakan teon ja sitten teen ruuan. Tiskauksen jälkeen lepoa ja kirjan lukemista, ehkä päiväunet. Mies lämmittää illaksi saunan, sitten saunotaan ja uidaan. Iltapalan jälkeen katsotaan jotakin sarjaa tai elokuva Areenasta.
Kävin aamupäivällä salilla, kirjastossa ja prismassa.
Yritin tehdä opiskelujuttuja, mutta vaikea keskittyä kun aihe ei kiinnosta. Pakko koittaa kohta uudestaan. Illalla ajattelin tehdä jonkun kehonhuoltotreenin tai joogaa kotona.
Aamusta kävin tunnin metsälenkillä ja sitten tein kuntosalitreenin. Siivosin makuuhuonetta ja latasin pyykkikoneen. Pakastimesta keittoa lounaaksi ja sitten tein tulevaa yritystäni varten tovin töitä. Nyt kuuntelen jazzia ja mietin viikon ruokalistaa. Kohta kauppaan. Ennen sitä luen hetken.
etätöissä menee helposti päivä ja jopa hieman pidempää työpäivää tulee tehtyä kun ei tärväänny työmatkoihin valtavasti aikaa...
Kodinhoitajar oli juuri käynnillä
Siivoili kämpän ja minä tyhjensit pussit hänen nieluun.
Meillä oli isot juhlat vkl ja olen pessyt ja mankeloinut lakanoita äänikirjaa kuunnellen.
Luin lehden. Nyt alan katsoa televisiosta kotim. elokuvaa Gabriel tule takaisin. Olen 70 v ja eläkeläinen. Nautin kovasti leppoisista päivistä kotona