Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako teillä ihmisen ulkonäkö siihen, kuinka vakavasti heidät otatte?

Vierailija
14.08.2023 |

Itse oon huomannut että vaikuttaa, vaikka kuinka yrittäisin että ei..

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa. Mikäli tapaan miehen tai naisen, joka kannattaa woke-kulttuuria, niin eihän sellaista voi vakavasti ottaa. Joillakin on vaan ruuvi hieman liian löysällä.

Vierailija
62/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu missä kontekstissa se tapahtuu, otetaan esimerkkinä Läntiset Terveysministerit, nää ihmiset on kaikki reilusti ylipainosia ja selvästi sairaita itse, mutta työskentelevät Terveysministereinä. Kyllähän se vähän herättää kysymysmerkkejä että miten tämä on edes mahdollista? Nää ihmiset vastaa kirjaimellisesti kaikesta valtion sisäisistä asioista liittyen näihin juttuihin, mutta ovat itse sairaita?

Sama kun menisi palkkaamaan itselleen ylipainoisen personal trainerin. Kyllähän se vähän alkaa herättelemään että onkohan tää ihminen ihan oikee puhumaan näistä asioista vaiko ei. 

Muuten se nyt on sinänsä ihan sama. Toki siistit vaatteet on aina plussaa ja muutenkin yleinen olemus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kertoo. Wt*-tyyli kertoo jo paljon

Vierailija
64/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette ota muita vakavasti pinnallisten seikkojen vuoksi. Häiritseekö se, että teitäkään ei kaikki ota vakavasti? Vai oletatteko, että olette vaan niin paljon edustavampia ja fiksumpia, että teidät tietenkin otetaan vakavasti?

He todellakin luulevat että heidät otetaan vakavasti, koska he omasta mielestään antavat "vakavasti otettavan vaikutelman". Mutta ei, ei heitä vakavasti oteta. He vain elävät omassa mielikuvituksessaan. "Kun sanon jotain vakuuttavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä niin minua kuunnellaan"... no ei, ei kuunnella. Kaikki läsnäolijat vain ovat hiljaa koska pelkäävät että muutoin se "vakuuttava" ihminen suuttuu ja ryhtyy väkivalloin jyräämään (öyhöttämään) puheitaan läpi. Se että tuollaisten ihmisten seurassa muut ovat hiljaa ei tarkoita sitä että heitä kuunneltaisiin, vaan sitä että kukaan ei uskalla sanoa mitään ettei joutuisi väkivallan uhriksi. Tuota nuo jyrät eivät tiedä, koska heidän mielestään muiden hiljaisuus tarkoittaa kuuntelemista ja vakavasti ottamista.

Haudanhiljainen ei tosiasiassa tarkoita haudanvakava. Vaan se tarkoittaa hiljaisuutta pelon vuoksi. Ensin pelotellaan ihmiset hiljaisiksi ja sitten kuvitellaan että kaikki kuuntelevat ja uskovat mitä puhutaan koska kukaan ei esitä vastalausetta. Tosiasiassa kaikki ovat hiljaa kunnes voivat häipyä paikalta, voivat paeta turvaan niin kauas kuin pippuri kasvaa.

Vierailija
65/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikuttaa.

Vierailija
66/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olen vähemmistössä, mutta suhtaudun kaikkiin yhtä hyvin. En ole pinnallinen vaan pyrkinyt inhimillisyyteen ja ymmärrykseen.

Samoin. Kohtelen jokaista lähtökohtaisesti normaaleilla käytöstavoilla. Mikäli en saa joltakulta samanveroista kohtelua, pidän henkilöä jollakin tavalla sisäisesti vajavaisena, mutta en tuo sitä esille.

Terveisin,

Keski-ikäinen ja ylipainoinen nainen

Vierailija
67/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. En ottaisi terveysneuvoja lihavalta. On paljon ulkoisia asioita joista teen johtopäätöksiä, kuten tatuoinnit, mutta ajattelen, että ihminen voi muuttua vaikka jäljet ihossa ei muutu. Tätä en ole vielä miettinyt valmiiksi tai saanut vahvistusta: voihan se myös olla, että kerran merkitty on aina merkitty.

Vierailija
68/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ilmottautuu kans yks, joka ei ota lihavia kovin vakavasti. Miksi ottaisin heidän mielipiteet huomioon jossakin tärkeässä asiassa, kun he eivät todistetusti ole edes kykeneviä pitämään kaikkein tärkeimmästä, eli omasta kehosta ja terveydestä huolta? Miten voin luottaa ihmisen kunnioittavan sovittuja asioita ja päätöksiä, jos ihminen ei kunnioita edes itseään?

Sinäkin voit sairastua vakavasti, vaikka heti huomenna. Enpä olisi ihmeissäni jos päässäsi jo kasvelisi syöpäkasvain. Kevyet mullat!

Juu voihan sitä, mutta se on joku prosentin murto-osa läskeistä, ketkä on läskejä sairauden takia. Läskit on tietty asiasta eri mieltä, kun ei riitä selkäranka myöntämään että ihan oma syy, saati sitten tekemään asialle jotain. Tuo on se syy miksi en ota lihavia vakavasti. 

En ota poliiseja vakavasti. Tekevät putkapahoinpitelyn ja sitten kun jäävät kiinni niin ei riitä selkäranka myöntämään että mitä ovat tehneet, vaikka videolta kaikki näkevät pahoinpitelyn ihan selvästi, koko pahoinpitely on täysin todistettu. Mutta ei, moraalisesti selkärangattomat veltot nahjukset eli poliisit eivät vain voi myöntää, eivät vain pysty.

Enkä ota niitä ihmisiä vakavasti joilla on esim omakotitalo ja nyt sitten ei olekaan varaa maksaa sähköjä tai asuntolainaa pois. Ovat työelämässä tai jopa eläkkeellä ja pahasti velkaisina, konkurssissa. Ja ruinaavat että "yhteiskunnan pitää auttaa heitä", "poliitikkojen pitää keksiä jokin tuki tai vastaava jolla sähköt saadaan maksettua". Heillä ei riitä selkäranka myöntämään että he ovat ihan itse sössineet raha-asiansa, ihan itse ovat eläneet yli varojensa, ovat hankkineet niin suuria taloja ettei heillä ole enää edes varaa lämmittää niitä. Heillä ei riitä selkäranka myöntämään että he ovat niin totaalisia "taloustyperyksiä" jotka ovat ihmeellisesti onnistuneet ajamaan itsensä vararikkoon vaikka heillä on keskiluokkaisen suomalaisen (insinöörin, hoitajan, poliisin, opettajan,...) tulot.

Enkä ota vakavasti yrittäjiä jotka ruikuttavat siitä kuinka vaikea on löytää hyviä työntekijöitä, tai tiesmitä muuta yrittäjät ruikuttavatkaan. En ota vakavasti yrittäjiä jotka valittavat "työvoimapulasta" tai tiesmistä. Koska heillä ei riitä selkäranka myöntämään että ihan itse he ovat yrittäjiksi päättäneet ryhtyä, eli jos heillä on henkilöstöongelmia tms yrityksessään niin ihan itse ovat ne ongelmat itselleen aiheuttaneet.

Vierailija
69/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes yritä ottaa lihavien mielipiteitä tai lihavia vakavasti. Syy siihen on, että heistä näkee heti kättelyssä, etttä tuolla ihmisellä ei ole minkäänlaista itsekuria, eikä tuo ihminen kunnioita edes itseään. Joten miten heidän mielipiteet millään olisi relevantteja?

Eli jos joku lihava sanoo mielipiteen, josta olet samaa mieltä, niin vaihdatkin mielipidettäsi, koska hän on lihava?

Vierailija
70/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, siihen asti kun avaavat suunsa. Sen jälkeen ulosanti vaikuttaa enemmän.

71/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Mikäli tapaan miehen tai naisen, joka kannattaa woke-kulttuuria, niin eihän sellaista voi vakavasti ottaa. Joillakin on vaan ruuvi hieman liian löysällä.

Mistä tiedät, ettei heidän kantansa tai näkökulmansa voi olla kohtuullinen, vaan että heillä täytyy olla ruuvi löysällä?

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu missä kontekstissa se tapahtuu, otetaan esimerkkinä Läntiset Terveysministerit, nää ihmiset on kaikki reilusti ylipainosia ja selvästi sairaita itse, mutta työskentelevät Terveysministereinä. Kyllähän se vähän herättää kysymysmerkkejä että miten tämä on edes mahdollista? Nää ihmiset vastaa kirjaimellisesti kaikesta valtion sisäisistä asioista liittyen näihin juttuihin, mutta ovat itse sairaita?

Sama kun menisi palkkaamaan itselleen ylipainoisen personal trainerin. Kyllähän se vähän alkaa herättelemään että onkohan tää ihminen ihan oikee puhumaan näistä asioista vaiko ei. 

Muuten se nyt on sinänsä ihan sama. Toki siistit vaatteet on aina plussaa ja muutenkin yleinen olemus. 

Terveysviranomaisten todennäköisesti oletetaan pohjaavan kannanottonsa esimerkiksi julkisesti saatavilla olevaan tieteeseen, ei omakohtaisiin kokemuksiinsa tai tapoihinsa. Eli valtakunnallista terveyspolitiikkaa ei yleensä tehdä siltä pohjalta, että "näin minä olen toiminut ja hyvin on pyyhkinyt".

Kai voitaisiin myös ajatella, että terveysministerin tai personal trainerin työ ei olisi vain kuivaa neuvontaa ja politiikkaa, vaan että heidän olisi määrä toimia inspiroivina esikuvina, joihin ihmiset haluaisivat samastua. Kuitenkin tapana on "länsimaissa" varmaankin ollut korostaa työn asiaosaamispuolta, ja lifestyle-influensserit ja julkkikset ovat olleet oma kategoriansa.

Vierailija
72/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ensivaikutelmalla on merkitystä. Toisaalta, ihmistä ei pidä aliarvioida jonkin fyysisen ominaisuuden perusteella.

Onko oikeasti vielä niin tyhmiä ihmisiä jotka laittavat jotain painoarvoa ensi vaikutelmalle? No toisaalta, onhan pinnallisuus nykyään ihan järjetöntä.

Vierailija
73/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihmisen fysiikka melkeen kaiken oleellisen kertoo. Jos oma keho on hoidettu päin helvettiä, niin eipä se kyllä kauheasti luottamusta tai kunnioitusta herätä. 

Niin, tai tuon kehon sijaan voisi puhua ihmisen terveydestä. Jos ei omasta terveydestään ole huolehtinut niin ei ole uskottava ihminen. Ja ai niin: tällä hetkellä 95% kaikista maailman ihmisistä on sairaita! Ihan tutkitusti, todistetusti. Eli 95% kaikista maailman ihmisistä on epäuskottavia, ei heitä voi ottaa vakavasti, koska he eivät ole huolehtineet terveydestään - eiväthän he muutoin sairaita olisi.

Maailman ylivoimaisesti terveimmät ihmiset: metsästäjä-keräilijät. Siis esim Afrikassa. Jos joku semmonen tulee mun luokse puhumaan vaikkapa tähtitieteistä, ilmastotieteistä, taloustieteistä, politiikasta, ydinvoimaloista, taidesuuntauksista,... niin ehdottomasti kuuntelen ja otan vakavasti koska hän tietää mistä puhuu!

Vierailija
74/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Koska itse näytän vauvalta, ja minua kohdellaan vauvana, olen ottanut tavaksi tutustua ennen kuin teen päätelmiä ihmisestä.

Ulkonäön perusteella arvostelu on laiskaa ja ylimielistä.

Vierailija
75/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että vaikuttaa. Johtuu omista kokemuksista. Nyt varmaan oletat että resupekat herättää kielteisiä tunteita mutta ehei, päinvastoin. Hajuveden tuoksuinen meikattu ja tällätty ihminen herättää minun epäluulot. Ylimielinen ja koppava, katselee nenän vartta pitkin alaspäin.

Heikko ihminen, en luota enkä ota vakavasti.

Vierailija
76/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti vaikuttaa,vaikka tiedostan tämän,ja yritän suhtautua neutraalisti.

Vierailija
77/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vaikuttaa. Esim. Iltap*skan nimeltä mainitsematonta sota-asiantuntija  on jostain syystä vaikea ottaa vakavasti.

Vierailija
78/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hiton hyvä, että ihmiseen on rakennettu tällainen arvostelusysteemi. Muutenhan sitä menisi halpaan joka asiassa, tai vaikka jotain pahempaakin voisi tapahtua, jos kaikkia uskoisi ihan yhtälailla. Se, että ehkä tulee joskus aliarvioitua jotain ihmistä on pieni hinta siitä, että arvostelukyky on käytettävissä.

Vierailija
79/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes yritä ottaa lihavien mielipiteitä tai lihavia vakavasti. Syy siihen on, että heistä näkee heti kättelyssä, etttä tuolla ihmisellä ei ole minkäänlaista itsekuria, eikä tuo ihminen kunnioita edes itseään. Joten miten heidän mielipiteet millään olisi relevantteja?

Sama täällä, mutta syy on eri. En arvosta heitä tarpeeksi kuunnellakseni, koska heidän takiaan terveydenhuoltojärjestelmämme voi huonosti.

Vierailija
80/80 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asiasta. En ottaisi terveysneuvoja lihavalta. On paljon ulkoisia asioita joista teen johtopäätöksiä, kuten tatuoinnit, mutta ajattelen, että ihminen voi muuttua vaikka jäljet ihossa ei muutu. Tätä en ole vielä miettinyt valmiiksi tai saanut vahvistusta: voihan se myös olla, että kerran merkitty on aina merkitty.

Kannattaa syödä heviä 800 g päivässä mahdollisimman värikkäästi sekä kävellä 15000 askelta päivässä. Lihaa ei kannata syödä ollenkaan, eikä pizzoja ja kebabia tai muuta grilliruokaa. Karkit voi korvata kirsikkaluumutomaateilla.

Siitäpä sait terveysneuvoja lihavalta, ole hyvä!