Vaikuttaako teillä ihmisen ulkonäkö siihen, kuinka vakavasti heidät otatte?
Itse oon huomannut että vaikuttaa, vaikka kuinka yrittäisin että ei..
Kommentit (80)
Minulla on keski-ikäinen tuttu, joka pukeutuu kuin pieni lapsi, ei leikkaa hiuksiaan ja on jatkuvasti murjottava ilme kasvoillaan. En kehtaa sanoa ettei ole ihmekään kun töissä ei oteta vakavasti tuonnäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on keski-ikäinen tuttu, joka pukeutuu kuin pieni lapsi, ei leikkaa hiuksiaan ja on jatkuvasti murjottava ilme kasvoillaan. En kehtaa sanoa ettei ole ihmekään kun töissä ei oteta vakavasti tuonnäköisenä.
Kiitti hei!
Ennakkoluuloja ja stereotypioita on kaikilla. Ennen vanhaa keräilykaudella jo ulkonäkö oli yksi speksi ja peruste mitä voi käyttää elantonaan.
Ei ulkonäkö, jos siisteyttä ei lasketa siihen. Epäsiisti ja itsestään huolta pitämätön ihminen ei nosta minun luottamusta.
Ei ulkonäkö vaan se kuinka puhuu.
Pakko myöntää että kyllä. Ihan julkkiksissakin esim. Sofia Vergaraa ja Ralph Fiennesiä luulin aina että ovat pärjäneet ulkonäöllään. Siksi yllätyin kun katselin Modernia perhettä ja Sofia on oikeasti aivan mainio. Fiennesiltä tullut monia elokuvia nyt telkkarista ja yllätyin että hänhän on ihan loistava näyttelijä. Nättikin voi olla myös lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäkö vaan se kuinka puhuu.
Tämä! Ruuneperi joka naama punasena löhes hengittämättä puhuu, puhuu, puhuu ja mielistelee, ynisee ja änisee niin osallistuvasti, Pelle ja nuoleskelija, ei todellakaan uskottava. Eräs johtajamies tällainen setä, yök!
Ei vaikuta, kun tiedän olevani voittaja heihin verrattuna!
Kyllä ne on ihmisen puheet ja käytös, joka vaikuttaa itseeni eniten.
Mitä hiton väliä sillä pärställä on, kun ihminen on asiallinen, älykäs ja järkevä ja käyttäytyy normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Täältä ilmottautuu kans yks, joka ei ota lihavia kovin vakavasti. Miksi ottaisin heidän mielipiteet huomioon jossakin tärkeässä asiassa, kun he eivät todistetusti ole edes kykeneviä pitämään kaikkein tärkeimmästä, eli omasta kehosta ja terveydestä huolta? Miten voin luottaa ihmisen kunnioittavan sovittuja asioita ja päätöksiä, jos ihminen ei kunnioita edes itseään?
Noin tyhmää kuin sinä, ei todellakaan voi ottaa vakavasti! Luetko koskaan mitään muuta kuin Aku Ankkaa?
Ei mitään tietoa esim. aineenvaihduntasairauksista, lääkkeistä, geeneistä ym. ym., jonka vuoksi ihminen lihoo haluamattaan? Ja oletko koskaan miettinyt, miksi olet noin tyhmä, geneettistä vikaa?
Kyllä, rumien jutuista en juurikaan välitä. Kauniiden otan paremminkin huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Sonninrengas vaikuttaa.
Samoin myös kaikenmaailman vihervassarihippivaatteet. Tuollaisiin kun pukeutuu niin saa syyttää itseään että suhtaudun kuin kehitysvammaiseen lapseen.
Luusereiden asiat eivät kiinnosta, keskityn vain voittajiin.
Vierailija kirjoitti:
Täältä ilmottautuu kans yks, joka ei ota lihavia kovin vakavasti. Miksi ottaisin heidän mielipiteet huomioon jossakin tärkeässä asiassa, kun he eivät todistetusti ole edes kykeneviä pitämään kaikkein tärkeimmästä, eli omasta kehosta ja terveydestä huolta? Miten voin luottaa ihmisen kunnioittavan sovittuja asioita ja päätöksiä, jos ihminen ei kunnioita edes itseään?
Oma lääkärini on vahvasti ylipainoinen.
On erittäin hyvä ja asiantunteva. Toimii erikoislääkärinä keskussairaalassa.
Elekielestä kiinni, että otanko keidät vakavasti.
Sellaiset terminaattori kasvot tulee liian vakavasti otettua, mutta en mä vähättele keitään ulkonäön perusteella.
Pridefriikit kierrän kaukaa. Vain asiallisesti pukeutuneet ja asialliset ihmiset otan vakavasti. Nykyisin kaikenmaailman suosikkiohjelmissa hyppiviä ja tyhjännaurajia inhoan.
En ymmärrä miten jonkun ihmisen voi olla ottamatta vakavasti? Siis jos se sanoo jotain niin ette usko että se tarkoittaa sitä? Vai mitä ihmettä?
Juu, kauniit/komeat on keskimääräistä yksinkertaisempia ja kaikki keillä silmälasit on älykkäämpiä.
Todellisuudessa ei vaikuta.