Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on ku*etettu olo

Vierailija
14.08.2023 |

Puolisolla on ollut firmansa kanssa vaikeuksia ja olen pääsääntöisesti vastannut perheemme (kuusi henkeä) elatuksesta viimeiset kaksi vuotta. Puoliso on osallistunut kuluihin ehkä 20 - 25% edestä.

Viikonloppuna paljastui, että puoliso on samaan aikaan elättänyt vanhempiaan noin 1000 - 2000 euron edestä kuukaudessa. Eli elättänyt henkilöitä, joihin hänellä ei ole elatusvelvollisuutta ja samalla laiminlyönyt osuutensa niihin henkilöihin nähden joihin lainmukainen elatusvelvollisuus on.

Itselläni on rahat ja säästöt nyt kulutettu loppuun ja olen kärsinyt raha-asioiden takia stressistä ja unettomuudesta joulusta lähtien. Minulla ei ole tapana rahasta riidellä, mutta nyt on todella ku*etettu olo. Ja puolison mielestä hänen toiminnassaan ei ole mitään ihmeteltävää.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö puolisosi lopettaa yrittely ja mennä muihin hommiin, josta saa kiinteän kk-palkan, jolloin sinäkin voit seurailla että mihin ne rahat kuluu.

Vierailija
2/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempia pitää elättää? Eivätkö käy töissä, tai eikö ole eläkettä? Mää ihmettelen.

Vierailija
4/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elätellyt, niillä on lahjaverot maksamatta. Ilmoita verottajalle. Se ei tuo sulle mitään mutta oppivatpahan olemaan.

Jos puoliso on käytellyt firman rahoja vanhempiinsa, se on veropetos ja kirjanpitorikos.

Vierailija
5/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyö sopisi hänelle kyllä varmaan paremmin, mutta eipä toisen raha-asioita voi valvoa. Itse myös ihmettelen puolison prioriteetteja. Ku*etettu olo tulee siitä, että aidosti luulin rahojen olevan hänellä niin vähissä, ettei lapsiaan edes pysty täysin osaltaan elättämään. Ap

Vierailija
6/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hänen kanssa vielä notkut?

Vierailija
7/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on kyllä ehta kusipää, kunnon hyväksikäyttäjä. Lapsen tehtävä EI ole elättää omia vanhempiaan, ei varsinkaan omien lastensa kustannuksella.

Vierailija
8/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä valtava summa, jos on tosiaan joka kuukausi vanhemmilleen noin paljon syytänyt. Onko niillä jotenkin tosi vääristynyt suhde, kun kehtaavat edes ottaa vastaan tuollaista rahasummaa lapseltaan vastaan?

Vierailija
9/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä,että kuinka huonoissa suhteissa ihmiset roikkuu. Miehesi joutunut salailemaan sinulta tuollaista asiaa. Kyllä on jotain pahasti pielessä, jos ei tuollaisesta asiasta voi puolisolleen kertoa, vaan joutuu keksimään tekosyitä.

Vierailija
10/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuommoiset vanhempien elättämiset kuuluvat yhteisesti sovittaviin asioihin. Tuo on mielestäni jo petos sinua kohtaa ja törkeää.  Eivätkö vanhemmat voi saada toimeentulotukea tai muuta apua? Myydä omaisuuttaan ja elää sellaista elämää, jonka pystyvät eläkkeellään kustantamaan?

Mielestäni sinun tulee ottaa tämä puheeksi myös miehen vanhempien kanssa. Ja tee budejtti, siihen ihan tasan kaikki menot ja miehen kuuluu maksaa oma tasan 50% kuluista mukisematta.

Vierailija
11/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ VALITA.

Vierailija
12/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä,että kuinka huonoissa suhteissa ihmiset roikkuu. Miehesi joutunut salailemaan sinulta tuollaista asiaa. Kyllä on jotain pahasti pielessä, jos ei tuollaisesta asiasta voi puolisolleen kertoa, vaan joutuu keksimään tekosyitä.

No todellakin on pahasti pielessä, jos kehtaa elää puolisonsa siivellä ja samalla syytää tuommoisia summia perheen ulkopuolelle. Varmasti on tajunnut itsekin ettei asia ole missään määrin ok, ja siksi toiminut selän takana...

Vierailija
13/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi jostain kehitysmaasta, jossa on tapana antaa suvulle osa tuloista, vai ihan suomalainen?

Vierailija
14/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempiensa perseen nuoleskelu on tärkeämpää kuin omat lapset ja sinun jaksaminen ja mielenterveys? Tuohan on ihan taloudellista väkivaltaakin valehdella elatuskyvystään kun on lapsia ja kasata päällesi tuollaiset paineet. Eroa. Jo eilen.

Vierailija
15/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on kyllä ehta kusipää, kunnon hyväksikäyttäjä. Lapsen tehtävä EI ole elättää omia vanhempiaan, ei varsinkaan omien lastensa kustannuksella.

Puolison vanhemmat tässä taitavat enemmän kusipäitä olla. Heille täytyy tehdä selväksi tilanne. Ja tuo ukko saa kyllä korvata sulle takaisin menettämäsi säästöt. Laske takautuvasti paljonko hänellä on jäänyt maksamatta yhteisistä menoista ja sano että ottaa lainan ja maksaa sulle sinulle kuuluvat rahat.

Tuommoinen taloudellinen kaksinaamaisuus on sellaista, että mulla menis hermot ja lähtisin justiinsa. Ja oon aika paljon antanut anteeksi, mm. pettämisen

Vierailija
16/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan syystä kusetettu olo, kun sinua on kusetettu varsin rankalla kädellä ja vielä puolison toimesta.

Vierailija
17/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison vanhemmat tässä taitavat enemmän kusipäitä olla. Heille täytyy tehdä selväksi tilanne. Ja tuo ukko saa kyllä korvata sulle takaisin menettämäsi säästöt. Laske takautuvasti paljonko hänellä on jäänyt maksamatta yhteisistä menoista ja sano että ottaa lainan ja maksaa sulle sinulle kuuluvat rahat.

Tuommoinen taloudellinen kaksinaamaisuus on sellaista, että mulla menis hermot ja lähtisin justiinsa. Ja oon aika paljon antanut anteeksi, mm. pettämisen

No tän tarinan perusteella ei voi tietää, voihan se olla ettei mies ole kehdannut myöntää vanhemmilleen yrityksensä vaikeuksia vaan on mieluummin valehdellut kaikille... Vanhemmat on toki voineet olla turhan ankaria pojalleen, mutta ihan itse tämä on valinnut ne rahat antaa.

Vierailija
18/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä Porvoon tapahtumia jo heti alkuviikosta.

Vierailija
19/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi esittää menestynyttä vanhemmilleen sinun kustannuksella, eikö niin?

Vierailija
20/39 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kantasuomalaisia olemme. Emme ole toistemme raha-asioihin puuttuneet, joten asiaa ei ole edes tarvinnut salata minulta. Olen vain tyhmänä luottanut siihen, että lasten hyvinvointi tulee ensimmäisenä, joten en ole hänen rahankäyttöönsä udellut. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän