Onko Helsingissä asuminen ihmisoikeus?
Vuokrien nousu ja tukien kutistuminen johtavat siihen, ettei ole varaa asua helsingissä vuokralla. Kela pakottaa hakemaan halvempaa asuntoa, jota ei lähistöltä löydy. Tämä tarkoittaa sitä, että ainakin itse joudumme muuttamaan kauas ja lasten koulut sekä kaveripiirit joutuu vaihtoon.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Onko Kouvolassa asuminen ihmisoikeus?
Kuulostaa rangaistukselta
Mun mielestä olis ihan oikeus ja kohtuus, jos Helsingissä voisi asua työskenteli sitten millä alalla tahansa. Tämä sitten tietenkin vaatisi sitä, että alhaisimpiin palkkoihin tulisi tuntuvat Helsinki-lisät tai asuntojen arvot putoaisi Helsingissä merkittävästi. Jotain mätää on järjestelmässä, jos ihmiselle ei jää asumiskustannusten jälkeen rahaa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olis ihan oikeus ja kohtuus, jos Helsingissä voisi asua työskenteli sitten millä alalla tahansa. Tämä sitten tietenkin vaatisi sitä, että alhaisimpiin palkkoihin tulisi tuntuvat Helsinki-lisät tai asuntojen arvot putoaisi Helsingissä merkittävästi. Jotain mätää on järjestelmässä, jos ihmiselle ei jää asumiskustannusten jälkeen rahaa käteen.
Ei niiden arvojen pidä laskea, mutta hintojen pitäisi laskea kymmeniä prosentteja.
Vierailija kirjoitti:
Keravat ja Järvenpäät ovat olemassa köyhien varastoimista varten.
Ei siellä.ole sen halvempaa ja matkakulut vaikuttaa päälle. Lapsiperheille.myös aika on tärkeää. Kaikki pois lapsilta. Lapseni on aikuisia, mutta katson, että nyky lapsetkin tarvitsevat vanhemmilta läsnäoloa, eikä työmatkapuheluita.
Vuokrien nousu ja tukien kutistuminen johtavat siihen, ettei ole varaa asua helsingissä vuokralla
Puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä.
Sinulla ei ole koskaan ollut varaa asua Helsingissä.
Olet asunut siellä muiden ihmisten rahoilla.
Nyt näillä muilla ihmisillä ei ole enää varaa maksaa sekä omaa asumistaan ja elämistään että lisäksi sinun oleskeluasi koko maan kalleimpien vuokraluukkujen kortteleissa.
Hölmö keskittämispolitiikka on johtanut tähän ja kalliiksi tulee tukien maksu. Muualla Suomessa on tilaa ja elämänlaatua, enemmän vaan töitä sinne eikä etelän isoihin kaupunkeihin!
En tajua ollenkaan sitä että Helsingissä pitää saada asua "koska sitä ja tätä". Muutin itse aikoinaan pois nimenomaan koska mulla ei ollut varaa ostaa asuntoa sieltä. Onneksi muutinkin, se oli hyvä muutos.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö keskittämispolitiikka on johtanut tähän ja kalliiksi tulee tukien maksu. Muualla Suomessa on tilaa ja elämänlaatua, enemmän vaan töitä sinne eikä etelän isoihin kaupunkeihin!
Muuttoliike pitäisi aktiivisesti ohjata poispäin pääkaupunkiseudulta. Aivan älytöntä alkaa rakentaa jotain Malmin kenttää kun muissa kaupungeissa on hyviä taloja ja asuntoja yli puolet halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kouvolassa asuminen ihmisoikeus?
Ei? Mutta ole nyt lapsellinen kun kerran haluat.
Töihin tai pois. Tukien kutistuminen? Eli sinun asumistilannettasi pitää vielä kannatella veroilla? Ei. Lähetä kortti.