Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten jonkun mielestä 20 joululahjaa on edes paljon!

Vierailija
18.12.2006 |

Minä ainakin sain lapsena aina parikymmentä lahjaa, tosin ne oli usein silloin pieniä, esim. kirjepaperia jne. Jouluna kuuluu toiveet tulla todeksi, se on sadunomainen hetki, ja jos ei taloudellisesti ole tiukkaa, miksi ei lasta saisi palkita (varsinkinkin kun omamme on todellinen enkeli).



Meillä lapsen lahjoihin menee vähän yli 400¿, mikä on kieltämättä paljon. Mutta kun on vain yksi lapsi, mahdollistaa se vähän suuremmat hankinnat. Toisaalta vanhemmille ei juurikaan osteta kuin pari pientä lahjaa (esim. minulle vain kirja ja kalenteri), sillä mitä me aikuiset enää niillä lahjoilla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kun kaksi niin legolinna ja eläintarha tekevät jo yli 150 ja siihen vielä autoa, beby bornia, barbia ym...Ihmettelen vaan näitä valittajia, että mitä se on teiltä pois jos joissain perheissä lapset saavat paljon lahjoja. Teillä ostetaan tavis kauppareissulla vai? Mites selitätte, kun yhtenä päivänä saa nuken ja toisena ei? Ostakaa te marisijat 1 lahja, mutta älkää valittako..Mukavampi se on saada joulupukilta useampi lahja ja niin sain lapsena itsekin. En kuitenkaan valita siitä, että joku saa yhden lahjan aattona..

Vierailija
2/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaarasioita, vaatteita, leluja ja jotain isompaa ja pari dvd:tä. Siinä on 20 hyvin pian täynnä. Eikä riitäkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi toisensa jälkeen. Ensimmäiset viisi revitään hirveällä vimmalla, seuraavat viisi jo vähän rauhallisemmin, seuraavat viisi kyllästyneenä ja loppuja ei edes jaksa avata.



Aikuiset seuraavat touhua vieressä ja ihmettelevät, että mikä sille nyt tuli ja kaikilla on vähän hämmentynyt olo.

Vierailija
4/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä se, että nykyajan maailma on niin helvetin materialistinen, että oksettaa. Jos lapset tottuvat 3 v. ylöspäin saamaan kymmeniä lahjoja, niin mitä ne sitten vaatii isompana. Miksi hemmetissä pitää jotain kirjekuoria pakata erikseen ainoastaan kasvattaakseen lahjavuorta??? Luulettekste, että lapset ymmärtävät, mitä mikäkin maksaa? Sitten kun ovat koululaisia ihmettelevät, että miksi muutama vuosi saatiin 20-30 lahjaa ja nyt " vain" 10? Ja toivomuslistalla on silloin taatusti kalliimpia lahjoja kuin 5-vuotiaana.



Ja oletteko te niitä naisia, jotka odottavat miehiltään vähintään viittä lahjaa?



Mä en tosiaan tiedä miks tää sapettaa mua niin paljon. Ehkä siksi, kun tiedän, mitä kilpailua, leuhkintaa ym. aihettaa koulumaailmassa joululahjat. Mistään muusta ei joulun jälkeen puhutakaan ja kaikki elämässä tärkeä unohtuu.

Vierailija
5/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ehkä siksi, kun tiedän, mitä kilpailua, leuhkintaa ym. aihettaa koulumaailmassa joululahjat. Mistään muusta ei joulun jälkeen puhutakaan ja kaikki elämässä tärkeä unohtuu.

Vierailija
6/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä joku yksi isompi ja kalliimpi mielessä, eikä ne niistä muista niin välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei enää uskota joulupukkiin ja siihen kiltteystarinaan, voi lahjojakin vähän vähentää. Mä olen ainakin optimistinen..

Vierailija
8/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taianomaisuus, mikä niihin lahjasäkkeihin liittyi.



Eiköhän joulun kunniaksi voisi olla yhtä mieltä siitä, että tehdään kaikki " oman näköisemme" joulu, mitä siihen itse kullakin sitten kuuluukin.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisihan noita paketteja ihan hirmuisesti, jos pakkaisi lahjoaksi kaikki askartelu-, piirustus- ym. tavarat ja vaatteet, kalsarit ja sukat, joita on tullut viimeisen kuukauden aikana hankittua. Mutta minusta lahjamäärän kasvatus on aivan turhaa. En missään nimessä kääri esim. suklarasioita ym. pakettiin. (Enkä ymmärrä suklaarasioiden vaihtoa aikuistenkaan kesken, tylsää ja niin turhaa!)Mieluummin vähän, mutta mieluisia. Ei 20 paketin avaamisesta tule lapset kuin turhautuneeksi. Mukavampi avata 5 ja käydä sitten leikkimään uusilla leluilla.

Vierailija
10/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kauheesti lahjoja mutta ei ilahdu sen kummemmin mistään. Kaikkee on niin paljon, ettei mihinkään ehdi kiintyä. Uudet tavarat on kiinnostavia niin kauan kun ne ovat toivomuslistalla, sitten kun ne on saatu, löytyy kuvastosta varmasti jotain vielä vähän erilaista ja hienompaa. Tärkeintä on saaminen eikä se että saa sitä mitä on kaivannut.

Aikuiset muistaa miten ihanaa jonkin odotetun lahjan saaminen oli lapsena ja antavat lapselle ylettömät määrät lahjoja, että lapsi saisi kokea tämän ihanan tunteen mahdollisimman usein. Ikävä kyllä, siinä käykin päinvastoin, mikään ei tunnu miltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joulun alla harmittaa entistä enemmän, mihin tämä maailma on oikein menossa. Itse olen ollut lasten kanssa kotona koko ajan (kohta 6-v.) eikä mulla ole tarvetta millään tavalla lahjoa heitä. Pojille on aina riittänyt se, että saavat sen mitä toivovat ja niitä toivomuksia on 3-4 kpl/nuppi. Minä kyllä uskon, että jos lapsena saa mielettömän vuoren lahjoja, nälkä kasvaa syödessä. Ja jos lapsen hyvä käytös vaatii aina lahjavuoren palkinnoksi, niin silloin ei ihan olla oikealla tiellä.



t. vitonen



Vierailija
12/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joulun, jolloin sain yli 20 lahjaa mutta ei mitään mieluisaa. Muistan myös kun sain vain pari lahjaa ja niiden joukossa haluamani My Little Pony talli. Se oli kaikkein paras enkä muuta edes olisi tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä tunnutaan kauhistelevan ja puhutaan kuinka hemmotellaan piloille lapsemme. Sitä ei kuitenkaan huomioida että ostamme vuodeksi vaatteet ja lelut eikä lapsi todellakaan saa kuin synttärinä seuraavan kerran jotain uutta (yhden lelun). Nämä kauhistelijat sitten itse ostelevat pitkin vuotta uusia paitoja, housuja ja pikkuautoja/nukkeja, mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia kuin se että meidän lapsemmekin saa samat asiat vaikkakin kerralla kaikki. Kertokaapas viisaammat mikä ero on, jos lapsi saa 10 vaatepakettia kerralla vaiko ostetaanko ne kymmenen vaatetta sitten pitkin vuotta?

Vierailija
14/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoja on ihan tolkuttomasti, niiden jakamiseen ja avaamiseen kuluu tosi pitkä aika. Ja kuitenkin vain muutama lelu on sellainen, jolla ruvetaan heti leikkimään.

En siis kannata vain yhden lahjan antamista (n. 10 on sopiva määrä),

mutta en myöskään halua, että koko aattoilta menee lahjojen

aukaisuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko siis kaikki kevät- ja kesävaatteetkin jouluna?

ihmettelee vitonen

Vierailija:


ja sitä tunnutaan kauhistelevan ja puhutaan kuinka hemmotellaan piloille lapsemme. Sitä ei kuitenkaan huomioida että ostamme vuodeksi vaatteet ja lelut eikä lapsi todellakaan saa kuin synttärinä seuraavan kerran jotain uutta (yhden lelun). Nämä kauhistelijat sitten itse ostelevat pitkin vuotta uusia paitoja, housuja ja pikkuautoja/nukkeja, mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia kuin se että meidän lapsemmekin saa samat asiat vaikkakin kerralla kaikki. Kertokaapas viisaammat mikä ero on, jos lapsi saa 10 vaatepakettia kerralla vaiko ostetaanko ne kymmenen vaatetta sitten pitkin vuotta?

Vierailija
16/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan, ne saa kesän jälkeen aleista edullisesti. Minä en ole väittänyt koskaan että näin pitäisi tehdä, jokainen tehköön miten itselleen parhaaksi kokee, miksi me emme saa sitten tehdä näin jos tämä kerta on meille parhain tapa? Minä en kauhistele sitä että toiset ostaa pitkin vuotta joten miksi meitä sitten pitää kauhistella kun annamme kaikki kerralla?

Vierailija:


Annatko siis kaikki kevät- ja kesävaatteetkin jouluna?

ihmettelee vitonen

Vierailija:


ja sitä tunnutaan kauhistelevan ja puhutaan kuinka hemmotellaan piloille lapsemme. Sitä ei kuitenkaan huomioida että ostamme vuodeksi vaatteet ja lelut eikä lapsi todellakaan saa kuin synttärinä seuraavan kerran jotain uutta (yhden lelun). Nämä kauhistelijat sitten itse ostelevat pitkin vuotta uusia paitoja, housuja ja pikkuautoja/nukkeja, mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia kuin se että meidän lapsemmekin saa samat asiat vaikkakin kerralla kaikki. Kertokaapas viisaammat mikä ero on, jos lapsi saa 10 vaatepakettia kerralla vaiko ostetaanko ne kymmenen vaatetta sitten pitkin vuotta?

Vierailija
17/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset kuitenkin harvemmin toivovat lahjaksi vaatteita. Minusta ne on arkitavaraa. Ja jos säästäisin kaikki vuoden vaatteet lahjoiksi saisivat molemmat lapset ainakin 50 pakettia synttäreinä ja 100 jouluna.

Vierailija
18/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmälleen samaa mieltä!!