Helsinkiläinen terveydenhoitaja pelkää, ettei palkka kohta riitä Helsingissä asumiseen
Hoitajan palkalla ei kohta ole enää varaa asua Helsingissä, sanoo helsinkiläinen terveydenhoitaja
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Jos on helsinkiläinen, miksi pitäisi muuttaa pois? Lisää palkkaa, vuokrat alas.
Maalaiset, jotka ovat tulleet Helsinkiin niin takaisin sinne maalle omille juurilleen ja helsinkiläiset ja muut pk-seutulaiset saa jäädä. Palkat vaan ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis julkisella työskentele terkkari saa käteen 1800€ 80% työajasta, kun minä yksityisellä työskentelevä tradenomi saan käteen 1700€ 100% työajasta? Ei mene oikein.
Kouluttaudu terveydenhoitajaksi, niin ongelmasi poistuu.
No näköjään. Ja voisin valittaa joka paikassa, koska olisin hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS:n saamien Hekan suunnitelmien mukaan Suutarilan asuntoihin ehdotetaan keskimäärin 8,9 prosentin korotusta. Tämän toteutuessa Tiinan vuokra nousisi noin 1264 euroon, eli yli satasella kuussa.
Tiina tekee 80-prosenttista työaikaa ja tienaa nettona noin 1800 euroa kuussa. Lisäksi hän saa asumistukea noin 300 euroa kuussa.
”Kevään jälkeen tuli pieni palkankorotus, mutta verojen jälkeen se ei näy mitenkään”, hän sanoo.
HS on nähnyt Tiian palkkakuitit. Toukokuun jälkeen hänen bruttopalkkaansa tuli reilun 65 euron korotus, mutta nettopalkka oli vain 47 euroa isompi veroprosentin pysyessä samana.
Tiinalla on ihan hyvä palkka. Pärjää kyllä kun tekee kokoaikaista työtä eikä 80%.
Yksinhuoltajilta asumistuki pois.
Kyllä hån pärjä tuolla 80% työajalla. Kuluttaa vain vähemmän ja järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis julkisella työskentele terkkari saa käteen 1800€ 80% työajasta, kun minä yksityisellä työskentelevä tradenomi saan käteen 1700€ 100% työajasta? Ei mene oikein.
Kyllä yksityinen maksaa aina paremmin kuin julkinen, kun kehtaa vaan pyytää.
Luepa uudestaan. Yksityinen maksaa tässä tapauksessa vähemmän, vaikka kaikki mahdolliset palkankorotukset on jo nyhdetty. Kummallakin yhtä pitkä koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan muuttaa eikä kitise.
Niinpä. Helsinkihän ei kaipaa sairaanhoitajia, varhaiskasvatuksen ammattilaisia, siivoojia, kaupan kassoja, lähihoitajia, tai ylipäätään mitään pienipalkkaisia duunareita. Tämä yhteiskuntahan pyörii pelkästään kovapalkkaisten uratykkien panoksella, eikö niin?
tämä, työssäkäyvä saa porukan mielestä väistyä Vantaalle, mutta nämä jotka henkisistä syistä pitää saada asua keskustassa yhteiskunnan varoin(tekemättä töitä luonnollisesti), niin heille se pitää suoda? :D Pk-seudulla on terveydenhuolto muutenkin kriisissä ja onhan toi jo ihan älytön vuokra kaupungin asunnosta, samalla näitä irtoaa jo näiltä muilta vuokrafirmoilta. En asu Hekalla itse eli omaa lehmää ei ole ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset, jotka ovat tulleet Helsinkiin niin takaisin sinne maalle omille juurilleen ja helsinkiläiset ja muut pk-seutulaiset saa jäädä. Palkat vaan ylös.
Samaa mieltä. Eikä niistä junteista ole kuin harmia.
No, rivari ja kolmio. Hesassa on kerrostalojen neliövuokrat vanhemmissa taloissa 11,5 e ja uudemmissa 13-14 e/neliö.
Kyllä palkalla pitäisi pärjätä jos vuokra 500-800 /kk
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaa paikkakuntaa ja työpaikkaa sinne missä on elämisen edellytykset.
Jaa - että elämä ja kaikki rakennettu sinne pk-seudulle. No voi voi
Samaahan sitä odotetaan työttömältä hitsaajalta Kajaanissa, että pitäis muuttaa töihin Pohjanmaalle. Elämä ja kaikki rakennettu tänne Kainuuseen
Yks vaihtoehto on että pk-seudulla maksetaan enemmän palkkaa kuin muualla. Sillä lailla niitä työntekijöitä saa ja pystyy pitämään
Maksetaan jo. Olen itse hoitaja ( lähihoitaja),ja aion muuttaa Hesasta pois. Enkä ole ainoa,joka aikoo tehdä niin. Ei ole varaa asua siellä. Ongelma tulee olemaan se, että Hesasta loppuu hoitajat ja muut pienpalkkaiset työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Helsinkihän ei kaipaa sairaanhoitajia, varhaiskasvatuksen ammattilaisia, siivoojia, kaupan kassoja, lähihoitajia, tai ylipäätään mitään pienipalkkaisia duunareita. Tämä yhteiskuntahan pyörii pelkästään kovapalkkaisten uratykkien panoksella, eikö niin?
tämä, työssäkäyvä saa porukan mielestä väistyä Vantaalle, mutta nämä jotka henkisistä syistä pitää saada asua keskustassa yhteiskunnan varoin(tekemättä töitä luonnollisesti), niin heille se pitää suoda? :D Pk-seudulla on terveydenhuolto muutenkin kriisissä ja onhan toi jo ihan älytön vuokra kaupungin asunnosta, samalla näitä irtoaa jo näiltä muilta vuokrafirmoilta. En asu Hekalla itse eli omaa lehmää ei ole ojassa.
Heka on kyllä harvinaisen pas ka vuokranantaja. Kämpät oksettavassa kunnossa ja vuokrat korotetaan niin suuriksi, ettei ole mitään eroa yksityisiin vuokranantajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Eikä niistä junteista ole kuin harmia.
Ei niistä ainakaan ole kumppaniksi kellekään itseään arvostavalle ja fiksulle ihmiselle. Umpimielisiä sovinisteja. Naikoot vaikka jonkun omasta suvustaan.
Niin? Asun Jyväskylässä, tienaan nettona 1300-1600/kk. Vuokralla ja yksin. En saa asumistukea. Ei täälläkään pärjää jos asuu ilman alennusihmisiä (lapsia&mamupuolisoa).
Kun lasken omat tuloni ja asumismenoni niin menee yli tämän hoitajaparan tuloista. Eli se lapsiko tuo noin paljon vähennyksiä? Isosta kolmiosta?
Mulla alle 30m2 yksiö, vuokra 545+vesi,sähkö.
Ihme laiska valittaja. Tekee vajaata työmäärää ja sitten valittaa palkasta. Miksi tuollaisille maksetaan vielä asumistukeakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa uudestaan. Yksityinen maksaa tässä tapauksessa vähemmän, vaikka kaikki mahdolliset palkankorotukset on jo nyhdetty. Kummallakin yhtä pitkä koulutus.
Eikö ihmiset osaa enää esittää palkkatoivomusta, vai onko yksityisetkin muuttuneet kommaripesäkkeiksi joissa on valmiit taulukkopalkat.
helsinki kohta konkurssissa pöhöttyneen virka koneistonsa takia. yritykset kun vielä vievät pääkonttorinsa muualle jää nekin verot saamatta. huolto suhde jo nyt hälyyttävä vanhuksia ja muutto elättejä enemmän kuin työssä käyviä. rotat jäävät kun viisaat muuttavat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli noin 60% muuttaa pois? Kaikki pienipalkkaisoa pskaduuneja tekevät. Kuka hoitaa teidän bättrefolkin sairaat, vanhukset ja lapset? Siivoaa pskat ja kokkaa safkat? Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset osaa enää esittää palkkatoivomusta, vai onko yksityisetkin muuttuneet kommaripesäkkeiksi joissa on valmiit taulukkopalkat.
Kuten sanoin, olen nyhtänyt niin suuren palkan itselleni kuin vain mahdollista. Käynyt pyytämässä, tai no vaatimassa, palkankorotusta useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kommunismin muoto tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, olen nyhtänyt niin suuren palkan itselleni kuin vain mahdollista. Käynyt pyytämässä, tai no vaatimassa, palkankorotusta useampaan kertaan.
Sitten sinun kannattaa mennä julkiselle puolelle jos siellä maksavat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pk-seutu meinaa saada sotealan työntekijöitä,pitää olla tarjota edullinen työsuhdekämppä läheltä työpaikkaa. Olen sairaanhoitaja, pitkällä työkokemuksella, ammattitaitoinen. Olisin muuttanut stadiin,mutta enpä muuttanut, kun en saanut edullista työsuhdekämppää läheltä työpaikkaa,ja olisi pitänyt jonottaa. En ala maksamaan jotain 800€ jostain kämäsestä yksiöstä 45 min työmatkalla julkisilla, varsinkaan kun se pk-lisä ei kata vuokran eroa. Jäin tänne landelle: työsuhdeasunto, saunallinen kaksio, 10 min työmatka kävellen ja hinta vain 700€. Ei Helsinki ole sen arvoinen
Yh, joka tekee 80% työaikaa. Ei ihme että tekee tiukkaa. Taitaa 300€ asumistuki kannustaa vajaaseen työviikkoon.
Itse teen 130% työaikaa. Asumistuki on kommareille.