Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten kehut muiden naisten ulkonäöstä - oletteko törmänneet tähän ilmiöön?

Vierailija
13.08.2023 |

En nyt puhu itsestäni, vaan monista tuntemistani (eri-ikäisistä) naisista. Nämä naiset ovat hoikkia/normaalipainoisia ja klassisen näköisiä: pitkät hiukset, luonnollinen tyyli, ei tatuointeja/lävistyksiä, meikki on luonnollinen, siistit hampaat jne. Nämä tuntemani naiset ovat 15-60 v, oikein kauniita ja luonteeltaan ystävällisiä ihmisiä. Silti kukaan nainen ei tule somessa tai kasvotusten kommentoimaan näille naisille, että he olisivat kauniita. Oikeastaan voisi sanoa, että mitä kauniimpi nainen, niin sitä vähemmän muut naiset kommentoivat näiden naisten kauneutta.

Sitten taas saattaa olla, että joku hyvin tavallisen näköinen nainen kerää toisilta naisilta valtavasti kehuja. "Olet todella kaunis, Ella!" "Voi Riikka, näytät niin sädehtivältä ja upealta!" "Miten kuuma mimmi sinä Sari olet!" "Uudet tatuointisi ovat niin cool, Johanna!" Kaikenlaiset kouvolatukat bmikolmevitoset saavat naisilta kehuja. Nämä naiset ovat sellaisia, että en kadulla kiinnittäisi lainkaan huomiota heidän "upeuteensa", jos kävelisivät vastaan. Enkä ole kyllä huomannut miestenkään heitä kehuvan, mutta naiset hehkuttavat.

Mikä tässä on, että oikeasti kauniit naiset jäävät ilman naisten kehuja?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kehuja sekä miehiltä että naisilta. Olen hoikka, pitkähiuksinen ja tyyliltäni hillitty. Varmasti sellainen kiltin oloinen etten vaikuta uhkalle... Mun tuttavapiirissä kyllä kehutaan kaiken näköisiä, mutta enemmän niitä jotka on minunkin silmään kauniita. Mut ehkä sellaisia oikeita kaunottaria ei sitten tuttavapiiriin kuulu. En tosin tunne yhtään bmi 35 kouvolatukkaakaan.

Viimeinen virke paljasti. Olet pohjimmiltasi ilkeä ihminen, enkä usko että olet muiden silmissä kiltin oloinen, tai erityisen kauniskaan. Päinvastoin.

Se oli vaan viittaus aloituksessa mainittuun. Mutta eipä siinä mitään, muodosta sit mielipiteesi yhden virkkeen perusteella.

Näin se vaan on,

Miten puhutaan toisista, millaisia kuvaavia termejä käytämme, se kertoo paljon meistä itsestämme.

Vierailija
62/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on ihan oikea ilmiö. Sivusta seurannut. Keskinkertaiset kehuvat toinen toistaan korostaakseen yhteyttään ja jättääkseen kauniit ulkopuolisiksi.

Tapahtuu netissä kun jaetaan kehuja ja sydämiä niille bestiksille, jotka eivät ole itseä kauniimpia. Livenä lyöttäydytään juorukimppaan ja mielellään vielä eri huoneeseen, että kaunotar huomaa ettei kuulu porukkaan.

Onko sinun kauneusstandardit ainoa oikea? Entäpä jos ne kehujat aidosti näkee kehujensa kohteen kauniina?

Miksi edes vertailet muiden saamia kehuja omiisi? Voisiko olla, että olet luonteeltasi vähemmän kaunis ja siksi sinua ei kehuta?

Kuten sanoin olen SIVUSTA SEURANNUT, eli en puhu itsestäni. Ja onhan minulla nyt silmät päässä että näen kukaon kaunis ja esim normaalipainoinen ja kuka ei niinkään. Ja sen kauniimman puolesta harmittaa että hänet tunnutaan jättävän tahallaan ulkopuoliseksi. Vaikuttaa vieläpä mukavalta ja tavalliselta ihmiseltä, mitä olen tutustunut.

Eli ylipainoinen ei mielestäsi ole kaunis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei koskaan kehuttu tyttöjen toimesta, olin ala-asteella jo poikien suosikki kuulemma. Kerran yksi luokkakaveri sanoi nenästäni jotain sillä äänen sävyllä et hei löysinpä jotain virheitä susta! Vielä tänä päivänäkään kukaan ei ole kehunut ainakaan kasvotusten paitsi miehet. Miehiltä olen kuullut paljon kehuja ja nyt tässä lähempänä 30 vuotta olen ymmärtänyt että kasvoni ovat hyvin lähellä sitä ihannetta länsimaissa. Myös erittäin pitkät hiukseni ovat saaneet aina selvästi kateutta ilmaan. Ja en sano tätä itserakkaana vaan olisi ollut kiva tietää aikaisemmin että olen ok näköinen kun alakoulusta asti kärsinyt kehon kuvasta.

Niin ja lisään vielä että miehen ystävien naiset karttavat minua. Vain kaksi heistä tulee halaa ja juttelee kun näemme porukalla.

Vierailija
64/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei koskaan kehuttu tyttöjen toimesta, olin ala-asteella jo poikien suosikki kuulemma. Kerran yksi luokkakaveri sanoi nenästäni jotain sillä äänen sävyllä et hei löysinpä jotain virheitä susta! Vielä tänä päivänäkään kukaan ei ole kehunut ainakaan kasvotusten paitsi miehet. Miehiltä olen kuullut paljon kehuja ja nyt tässä lähempänä 30 vuotta olen ymmärtänyt että kasvoni ovat hyvin lähellä sitä ihannetta länsimaissa. Myös erittäin pitkät hiukseni ovat saaneet aina selvästi kateutta ilmaan. Ja en sano tätä itserakkaana vaan olisi ollut kiva tietää aikaisemmin että olen ok näköinen kun alakoulusta asti kärsinyt kehon kuvasta.

Niin ja lisään vielä että miehen ystävien naiset karttavat minua. Vain kaksi heistä tulee halaa ja juttelee kun näemme porukalla.

*tulee halaaMAAN*

Muistathan, että kaikki ei halaile, eikä ole muutenkaan kauhean avoimia/vapautuneita verbaalisesti. Ei niistä silti kannata tehdä liian pikaisia tulkintoja.

Vierailija
65/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kehuvat sellaisia naisia, jotka eivät ole uhka heille itselleen

Tässä syy. Eikä rajoitu pelkästään ulkonäköön. Samalla tavalla esim. töissä jätetään kehumatta sitä ahkerinta, ettei itse oltaisi huonommassa valossa hänen takiaan.

Tuo on muuten totta. Tullaan esim lounaalla samaan pöytään kehumaan omia saavutuksia ja samalla sivulauseessa dissataan sitä ahkeraa

Vierailija
66/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun, heteronaisen, mielipide naiskauneudesta tuntuu olevan hyvin erilainen kuin miesten tai ylipäätään länsimaisen standardin. Esim. se AI:n luoma "liian kaunis" ihminen ei pysäyttäisi katsettani missään tilanteessa. Koen että puolet teineistä näyttää siltä. Minun huomioni kiinnittää aivan erilaiset naiset. Tiedostan, että he näyttävät eriltä kuin miesten ihannenaiset, mutta koen että minulla silti saa olla omat mieltymykseni ja saan ihailla juuri sellaisia naisia kuin haluan. Ja myös kehua heitä, ilman että se tarkoittaisi perinteisemmin kauniiden naisten dissaamista. Eiköhän hekin varmasti saa kehuja, koska täyttävät ne perinteiset kauneusihanteet.

Vierailija
67/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä tästä. Suomessa tämä korostuu, kun kehupuhetta on muutenkin niin vähän, että siihen kiinnittää enemmän huomiota. Uskon, että poikkeuksellisen kauniilla tytöllä on suuri riski tulla kiusatuksi tai olla kiusaaja, hän ei saa reilua ja neutraalia kohtelua osakseen muilta tytöiltä.

Vierailija
68/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos työpaikalle saapuu upea nainen, niin pottunokkaiset pirkot äityvät kehumaan toisiaan, mutta kukaan ei siinä kehusateessa sano mitään sille aidosti kauniille naiselle.

Kerran juteltiin naisporukassa häistämme. Tehtiin havainto, että morsiamen kauneutta oli kehuttu (muiden naisten toimesta) sitä enemmän, mitä enemmän morsiamella oli kiloja, ikää tai klassisen kauneuden puutetta. Meidän mallimorsian oli saanut 2 kehua, sulhaseltaan ja äidiltään.

No aika ääliöiltä tekin vaikutatte. Kuulostatte siltä, että odotatte oikein pääsevämme rääppimään niitä vähemmän kauniiden ihmisten ulkonäöllisiä puutteita. Laskette kateellisina, miten monta kehua "rumilusmorsian" oli saannut ja vertailette, että se meidän kaunotar oli saanut tasan kaksi kehua. Kuka oikeasti laskee kehuja? Olitko sinä se teidän mallimorsian, sulhanen vai äiti, kun tiedät noin hyvin kehujen määrän? Onko teidän kaveriporukassa pelkkiä malleja vai kertoiko siellä joku pottunokka iloisena, että oli saanut paljon kehuja, ja te nauroitte siihen päälle?

Keskustelun aloitti tuorein morsian, joka oli kokenut kehut alentavana kannustuksena. Hän tietää iho-ongelmansa ja liikakilonsa ja kehusade tuntui hänestä kornilta ja lisäsivät itsetietoista oloa. Hän aloitti keskustelun muutaman viinilasillisen jälkeen, koska meidän kaveriporukasta useampi, myös minö olin näitä kehuja sanonut ja hän halusi antaa aiheellisen palautteen. En ole kaunotarmorsian, valitettavasti ja onnekkaasti. Hän on saanut kauneutensa mukana niin hyvää kuin huonoa.

Vierailija
69/69 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla kehua kenenkään ulkonäköä, kun pelkään että luulevat minun yrittävän iskeä. :D Nuorempana kehuin useinkin kun näin oikein kauniin naisen, mutta kai nykyaikana kun nämä samansukupuolisten rakkausasiat enemmän tapetilla, niin sitä on tullut varovaiseksi. Tai sitten toinen ajatus on, että muuten luulevat minun olevan jotakin vailla ja siksi mielistelevän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän