Naisten kehut muiden naisten ulkonäöstä - oletteko törmänneet tähän ilmiöön?
En nyt puhu itsestäni, vaan monista tuntemistani (eri-ikäisistä) naisista. Nämä naiset ovat hoikkia/normaalipainoisia ja klassisen näköisiä: pitkät hiukset, luonnollinen tyyli, ei tatuointeja/lävistyksiä, meikki on luonnollinen, siistit hampaat jne. Nämä tuntemani naiset ovat 15-60 v, oikein kauniita ja luonteeltaan ystävällisiä ihmisiä. Silti kukaan nainen ei tule somessa tai kasvotusten kommentoimaan näille naisille, että he olisivat kauniita. Oikeastaan voisi sanoa, että mitä kauniimpi nainen, niin sitä vähemmän muut naiset kommentoivat näiden naisten kauneutta.
Sitten taas saattaa olla, että joku hyvin tavallisen näköinen nainen kerää toisilta naisilta valtavasti kehuja. "Olet todella kaunis, Ella!" "Voi Riikka, näytät niin sädehtivältä ja upealta!" "Miten kuuma mimmi sinä Sari olet!" "Uudet tatuointisi ovat niin cool, Johanna!" Kaikenlaiset kouvolatukat bmikolmevitoset saavat naisilta kehuja. Nämä naiset ovat sellaisia, että en kadulla kiinnittäisi lainkaan huomiota heidän "upeuteensa", jos kävelisivät vastaan. Enkä ole kyllä huomannut miestenkään heitä kehuvan, mutta naiset hehkuttavat.
Mikä tässä on, että oikeasti kauniit naiset jäävät ilman naisten kehuja?
Kommentit (69)
Minä saan kehuja sekä miehiltä että naisilta. Olen hoikka, pitkähiuksinen ja tyyliltäni hillitty. Varmasti sellainen kiltin oloinen etten vaikuta uhkalle... Mun tuttavapiirissä kyllä kehutaan kaiken näköisiä, mutta enemmän niitä jotka on minunkin silmään kauniita. Mut ehkä sellaisia oikeita kaunottaria ei sitten tuttavapiiriin kuulu. En tosin tunne yhtään bmi 35 kouvolatukkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kehuvat sellaisia naisia, jotka eivät ole uhka heille itselleen
Se on juuri näin.
Minä yleensä kehun sellasta, josta aattelen sen tarvitsevan piristystä tai vahvistusta itsetunnolleen tai kaipaavan kehua. Mä en edes välttämättä aattele, että työkaverin uusi tukka on kiva, mutta kun yleensä ihmisiä ilahduttaa, että niiden uutta tukkaa kehuu, niin kehun. Saatan kehua myös vaatteita tai kampausta tai huulipunan sävyä tahi meikkiä, mutta harvemmin sanon kenellekään että hän on kaunis tai säteilevä. Jos siis työkaveri on ollut vähän alavireinen, niin saatan kehua, että onpa siulla kiva paita tänään. Jos joku on aina hyväntuulinen tai muuten silleen cool, niin sellasta ihmistä en välttämättä siis ikinä kehu.
Mua kehutaan tosi harvoin ja olen aatellut sen johtuvan vaan siitä, että mä olen koko ajan aika tasainen, ts. en vaikuta siltä, että kaipaisin piristystä tai kehuja. Mutta ehkä mä sitten olenkin kaunis?! :D
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kehuja sekä miehiltä että naisilta. Olen hoikka, pitkähiuksinen ja tyyliltäni hillitty. Varmasti sellainen kiltin oloinen etten vaikuta uhkalle... Mun tuttavapiirissä kyllä kehutaan kaiken näköisiä, mutta enemmän niitä jotka on minunkin silmään kauniita. Mut ehkä sellaisia oikeita kaunottaria ei sitten tuttavapiiriin kuulu. En tosin tunne yhtään bmi 35 kouvolatukkaakaan.
Viimeinen virke paljasti. Olet pohjimmiltasi ilkeä ihminen, enkä usko että olet muiden silmissä kiltin oloinen, tai erityisen kauniskaan. Päinvastoin.
Siis mikä homma tämä on, että käydään laskemassa Facebookissa kavereitten saamat kehut ja tykkäykset? Minä elän varmaan jossain ihme kuplassa, kun ei mun tuttavapiirissä juuri kukaan jaa facessa tai instassa mitään naamakuviaan, kuin korkeintaan satunnaisesti. Eikä niitten kuvien alla ole mitään OMG kun olet kaunis!!!- hehkutuksia, ne jäi kyllä teini-ikään. Ja oletan että olen suunnilleen aloituksessa tarkoitettua ikäluokkaa kun olen 34v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen virke paljasti. Olet pohjimmiltasi ilkeä ihminen, enkä usko että olet muiden silmissä kiltin oloinen, tai erityisen kauniskaan. Päinvastoin.
Se oli vaan viittaus aloituksessa mainittuun. Mutta eipä siinä mitään, muodosta sit mielipiteesi yhden virkkeen perusteella.
Itse kehun jos näen jollain jotain kivaa tai pukevaa, kivan korun, hienon kampauksen jne. Ei ole väliä onko henkilö kaunis vai ei. Mutta aloituksessa on totuuden siemen, osalle kauniin kehuminen yhtään mistään on kuin kryptoniittia. Ilmeisesti koetaan kaunis nainen jonkinlaiseksi uhaksi, tai ollaan kateellisia. Ehkä itsetuntokaan ei ole kunnossa, jos kokee kehun olevan jotenkin itseltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin naisilla on keskinäisten kehujen kerho keskenään, kehuvat keskenään toisiaan, riippumatta näiden naisten ulkonäöstä. Joitakin aika rumia kehutaan facebookissa, mutta tulee mieleen että ne kehut on säälikehuja.
Hei, kuka vit tu ajattelee näin?? Sun mielenmaisema on jotenkin aika outo, kun puhuttelet kavereitasi facessa rumiksi! Kukas sä olet kenenkään ulkonäköä arvostelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse kehun jos näen jollain jotain kivaa tai pukevaa, kivan korun, hienon kampauksen jne. Ei ole väliä onko henkilö kaunis vai ei. Mutta aloituksessa on totuuden siemen, osalle kauniin kehuminen yhtään mistään on kuin kryptoniittia. Ilmeisesti koetaan kaunis nainen jonkinlaiseksi uhaksi, tai ollaan kateellisia. Ehkä itsetuntokaan ei ole kunnossa, jos kokee kehun olevan jotenkin itseltä pois.
Jonkinlainen itsetunto-ongelma on myös niillä, jotka tekee numeron toisten saamista kehuista ja selittelee asioita esim kateudella. Voi olla, että jotkut ei kehu kauniita naisia, mutta toiset, myös naiset, kyllä kehuu. Jos ei koskaan saa kehuja keneltäkään, on luultavasti hyvin tavis ja/tai tuttavapiirissä ei vaan ole tapana kehua ketään.
Kyllä tämä on ihan oikea ilmiö. Sivusta seurannut. Keskinkertaiset kehuvat toinen toistaan korostaakseen yhteyttään ja jättääkseen kauniit ulkopuolisiksi.
Tapahtuu netissä kun jaetaan kehuja ja sydämiä niille bestiksille, jotka eivät ole itseä kauniimpia. Livenä lyöttäydytään juorukimppaan ja mielellään vielä eri huoneeseen, että kaunotar huomaa ettei kuulu porukkaan.
Riippuu kai ihmisistä. Kyllä jotkut miehetkin voivat olla ilkeitä naiselle ja esim haukkuvat somessa melkein kaikkia, siis kauniitakin naisia keskinkertaisiksi omaa katkeruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on ihan oikea ilmiö. Sivusta seurannut. Keskinkertaiset kehuvat toinen toistaan korostaakseen yhteyttään ja jättääkseen kauniit ulkopuolisiksi.
Tapahtuu netissä kun jaetaan kehuja ja sydämiä niille bestiksille, jotka eivät ole itseä kauniimpia. Livenä lyöttäydytään juorukimppaan ja mielellään vielä eri huoneeseen, että kaunotar huomaa ettei kuulu porukkaan.
Onko sinun kauneusstandardit ainoa oikea? Entäpä jos ne kehujat aidosti näkee kehujensa kohteen kauniina?
Miksi edes vertailet muiden saamia kehuja omiisi? Voisiko olla, että olet luonteeltasi vähemmän kaunis ja siksi sinua ei kehuta?
Vierailija kirjoitti:
Minä laihduin 25 v iässä, lapsenpyöreyskin oli kadonnut ja piirteet tulivat paremmin esille. Koin jossain määrin kaunistuneeni. Koskaan en kuullut naisilta kehuja, että olisin kaunis. Miehet sen sijaan kehuivat ulkomuotoani kovasti. Olin hämmentynyt, kun naiset ja miehet suhtautuivat ulkonäkööni niin eri tavoin. Ajattelin, että en voi aidosti olla kaunis, kun naiset eivät minua koskaan kehu.
Kun nyt vanhempana katson valokuvia tuolta ajalta, niin hoksaan olleeni oikeasti viehättävä ja kaunis nuori nainen. Sääli, että en silloin tajunnut asiaa. Tässä iässä ulkonäkö ei ole enää samalla tavalla tärkeä asia, mutta olisi tehnyt itsetunnolleni hyvää, että olisin iloinnut kauniista ulkomuodostani.
Ilmeisesti naisilla ja miehillä on myös erilaiset maut niinkuin ihmisillä yleensäkin. Mä aloin saada 18 vuotiaana naisilta paljon kehuja ulkonäöstäni ja ihmeteltiin miksei mulla ole poikaystävää kun olen niin nätti mutta miehiltä taas en ole mitään aitoa kehumista saanut koskaan. Miesten keskuudessa olen melko näkymätön.
N26
Miksi ap ei sitten itse kehu niitä naisia, jotka hänen mielestään oikeasti ansaitsevat kehuja? Vai eikö ap ole itse nainen?
Tässäpä taas mahtava resepti pönkittää itsetuntoaan. Miksi minua ei koskaan kehuta? No koska olen muiden mielestä niin äärettömän kaunis, että he kokevat minut uhkana! Ja ovat kateellisia minulle!
Juu, mä olen ihan kaunis mielestäni mut ei mua siitä kehuta koskaan. Selvisipä nyt syykin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu netissä kun jaetaan kehuja ja sydämiä niille bestiksille, jotka eivät ole itseä kauniimpia. Livenä lyöttäydytään juorukimppaan ja mielellään vielä eri huoneeseen, että kaunotar huomaa ettei kuulu porukkaan.Onko sinun kauneusstandardit ainoa oikea? Entäpä jos ne kehujat aidosti näkee kehujensa kohteen kauniina?
Miksi edes vertailet muiden saamia kehuja omiisi? Voisiko olla, että olet luonteeltasi vähemmän kaunis ja siksi sinua ei kehuta?
Kuten sanoin olen SIVUSTA SEURANNUT, eli en puhu itsestäni. Ja onhan minulla nyt silmät päässä että näen kukaon kaunis ja esim normaalipainoinen ja kuka ei niinkään. Ja sen kauniimman puolesta harmittaa että hänet tunnutaan jättävän tahallaan ulkopuoliseksi. Vaikuttaa vieläpä mukavalta ja tavalliselta ihmiseltä, mitä olen tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laihduin 25 v iässä, lapsenpyöreyskin oli kadonnut ja piirteet tulivat paremmin esille. Koin jossain määrin kaunistuneeni. Koskaan en kuullut naisilta kehuja, että olisin kaunis. Miehet sen sijaan kehuivat ulkomuotoani kovasti. Olin hämmentynyt, kun naiset ja miehet suhtautuivat ulkonäkööni niin eri tavoin. Ajattelin, että en voi aidosti olla kaunis, kun naiset eivät minua koskaan kehu.
Kun nyt vanhempana katson valokuvia tuolta ajalta, niin hoksaan olleeni oikeasti viehättävä ja kaunis nuori nainen. Sääli, että en silloin tajunnut asiaa. Tässä iässä ulkonäkö ei ole enää samalla tavalla tärkeä asia, mutta olisi tehnyt itsetunnolleni hyvää, että olisin iloinnut kauniista ulkomuodostani.
Ilmeisesti naisilla ja miehillä on myös erilaiset maut niinkuin ihmisillä yleensäkin. Mä aloin saada 18 vuotiaana naisilta paljon kehuja ulkonäöstäni ja ihmeteltiin miksei mulla ole poikaystävää kun olen niin nätti mutta miehiltä taas en ole mitään aitoa kehumista saanut koskaan. Miesten keskuudessa olen melko näkymätön.
N26
Mulla taas toisinpäin, naisten mielestä en ole minkään näköinen, mutta miehet tykkää. Vai onko tässä nyt kyse juuri tuosta ap:n mainitsemasta ilmiöstä? Yksikään nainen ei ole kehunut ulkonäköäni, mutta miehet sanovat usein kauniiksi ihan arkisissakin tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N26
Mulla taas toisinpäin, naisten mielestä en ole minkään näköinen, mutta miehet tykkää. Vai onko tässä nyt kyse juuri tuosta ap:n mainitsemasta ilmiöstä? Yksikään nainen ei ole kehunut ulkonäköäni, mutta miehet sanovat usein kauniiksi ihan arkisissakin tilanteissa.
Voi olla. Mä luulen että naisilla ja miehillä on myös omia standardeja mitä pidetään viehättävänä.
Minua ei koskaan kehuttu tyttöjen toimesta, olin ala-asteella jo poikien suosikki kuulemma. Kerran yksi luokkakaveri sanoi nenästäni jotain sillä äänen sävyllä et hei löysinpä jotain virheitä susta! Vielä tänä päivänäkään kukaan ei ole kehunut ainakaan kasvotusten paitsi miehet. Miehiltä olen kuullut paljon kehuja ja nyt tässä lähempänä 30 vuotta olen ymmärtänyt että kasvoni ovat hyvin lähellä sitä ihannetta länsimaissa. Myös erittäin pitkät hiukseni ovat saaneet aina selvästi kateutta ilmaan. Ja en sano tätä itserakkaana vaan olisi ollut kiva tietää aikaisemmin että olen ok näköinen kun alakoulusta asti kärsinyt kehon kuvasta.
Minä olen usein ollut porukassa se, jota ei kehuta. Omasta mielestäni olen lähtenyt ovesta ulos raikkaana ja tyylikkäänä, mutta kehuja satelee kaikille muille paitsi minulle.
Ei, en elä kehuista. Ei, en enää tarvitse niitä. Mutta olen tehnyt saman huomion kuin ap. Kun katselee kuvia itsestä nuorempana, olen ollut kaunis nuori nainen. Kuulin kehuja miehiltä kyllä, ja kyllä sen sisimmissään tiesi olevansa kaunis.
Itse kyllä kehun muita kun aihetta on. En säästele sitä, kun ei se ole minulta mitenkään pois.