Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----ENSIKOT VKO 51----

18.12.2006 |

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen tuli tässä jouluhommien välissä koneellakin käymään... joskos muutaman rivin sais kirjoitettuu, vaikka tuo pikkuisäntä säätää omiaan tässä vieressä...

Niamey, hieno homma että neiti alkanut nukkumaan paremmin ja nimeenomaan yöllä!!! Ja toivottavasti sama myös jatkuu...

Miamik, joka kerkesit käymään siellä vaunuliikkeessä, mitä sanoivat...

Aksukin oli parantunut hieno juttu! Ei mee nyt sitten koko joulu sairastellessa.

Lisa, onkos teillä jo paljon lunta ja pakkasta? Mä miehelle tässä yks päivä sanoin, kun kattelin säätiedotusta jouluksi, että lähetään lappiin jouluksi... kun siellä olis ees pakkasta... Ja ei muutakun kukkakauppaan vaan!

Joonalle onnittelut konttaustaidoista! Joko teillä noustaan ylöskin? Meillä Eetu oppi nuo taidot viikon sisällä ja siihen samaan syssyyn oppi myös ite meneen istumaan... Joten onnee vaan äidillekin ;=)

Ja viimeiseksi OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE ENSKOILLE JA ÄIDEILLE JA ISILLE!!!

napero ja Eetu reilu 10kk

Vierailija
42/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin ekaa kertaa yöunet vain yhdellä syötöllä! Siis välillä 23-7.30 heräs vain kerran tissille ja muun ajan nukkui omassa sängyssään kiltisti. Aattelin nääs kokeilla, auttaako omaan sänkyyn häätö pidempiin uniin ja näin kävi! Normaalisti oon nukuttanut ekan pitkän pätkän kopassa ja sitten ottanut viereeni. Siinä tyttö on heräillyt sit parin tunnin välein lutkuttamaan. Oli ihanan virkistynyt olo aamulla! Vielähän tuo yö ei ole pitkän pitkä, mutta neiti nukkuu sitten vielä pitkät aamupäikkärit, eli hänen yönsä vissiin loppuu virallisesti vasta 11.00.

Pari päivää olen ollut huolissani maidon riittämisestä, kun mies on hoidellut tyttöä mun juostessa asioilla ja tunnin jälkeen on jo huudettu nälkää ja tunnin päästä taas... mun kanssa syö max. kahden tunnin välein, yleensä menee kolmekin syömättä (siis päivällä). Otin tehokuurin, pumppailin rintoja imetyksen yhteydessä ja join juomalla vettä ja annoin tytön roikkua tissillä niin kauan ku häntä huvitti, vaikkei enää varsinaisesti syönytkään. Ja niin vaan eilen illalla alko maito taas nousta ja jälleen tuli suihkuamalla aamulla. Pari päivää kun rinnat tuntuikin tyhjiltä eikä entisestä suihkutissistä ollut tietoakaan. Tulin niin hyvälle tuulelle, miehelle ku jo valittelin, että tuntuu epäonnnistumiselta jos maito loppuu kesken. Tyhmää, kun tietää ettei vauvaa haittaa, jos saa muutakin kuin äidinmaitoa, mutta silti sitä jotenkin tuntee itsensä huonoksi. Onneks nyt näyttäis, että nää konstit tepsi, saa nähdä miten jatkossa käy.

No sellaista, nyt rupean laittamaan kämppää joulukuntoon, ettei enää illalla tartte muuta kuin olla ja ihmetellä. Hyvää ja rauhallista vauvajoulua teille kaikille! Palaillaan taas arkena. :)

-Osse ja neiti 6vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ankka & Allu-Ankka 8½kk-

Vierailija
44/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja Rauhaisaa Joulua kaikille Ensikko vanhemmille ja vauvoille!!

Ihan lyhyesti kuulumisia piparintuksuista.. Hyvin nukutaan edelleen :) Ja eilen meni ekan kerran ympäri mahalleen :) Sitä ihmettä täällä nyt sitten töllisteltiin kyynel silmässä eilinen ilta isin kanssa.. Ihana joululahja neidiltä :)

Ja Äänen käyttö on muuttunut aivan erinlaiseksi tässä parin päivän sisällä! Kiekuu ja kiljuu tosi lujaa.. Samala itku on saanut uuden vaativamman sävyn :) Onneksi itkee todella vähän ja yleensä vaan päivällä!!

Täällä odottelen isiä töistä kotiin niin saadaan alkaa kinkun paistoon ;) Kaupan alalla kun on niin vapaata tahtoo olla aika vähän..

Ja tosiaan mullekkin sit tuli oikein kiva " lahja" Täti punainen se vaan yllätti näin joulun kunniaksi ekan kerran ;) Se siitä että isukin kanssa pyhinä jotain touhuttais.. Mutta tärkeintä on että saa olla vaan ja rauhottua perheen parissa!

Palaamme joulun jälkeen..

Niamey ja Kiekuva Aino 4kk 4pv.

Vierailija
45/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatonaattoa vietellään täällä mummolassa, laatikot paistuu uunissa ja herkulliset tuoksut leijailee... Vauva vaan aiheuttaa huolenaihetta. Ehkä turhaan, mutta kun on väsynyt jo valmiiksi, on niin herkkä tämmöisille.

Eli: Mä olen väsynyt. Musta tuntuu, että meidän typykkä on ollut masuvaivaisempi kuin aiemmin nyt viime päivinä, kitisee valveilla ollessaan ja syönnin jälkeen kuplii masussa. Lisäksi ollaan sählätty rytmin kanssa, yöllä neljän-viiden välillä vaihdettiin vaippa ja siitä piristyneenä vauva valvoi pitkälle aamuun luullen, että nyt on aamu. Nyt sitten päiväunille pantaessa ei tajuttu, että olis varmaan pitänyt panna suoraan ulkovaatteet päälle ja vaunuilemaan ensimmäisille unille, kun on niihin nyt n. viikon ajan tottunut; vauva ei sitten nukahtanut vaan jäi valveille itkeskelemään väsyneenä. Sitten kun puettiin villapuku ja ulkohaalari päälle, niin nukahti jo puettaessa! Voiko olla mahdollista, että näin pieni on jo niin herkkä muutoksille rytmissä?

Noista masuvaivoista, että en tiedä onko ne nyt niin vakavia. Voi olla, että tää muu väsymys ja sähläys tekee osan kitinästä. Rela-tipat meillä on käytössä, mutta kun ne aamulla antaa, niin alkaa hillitön pulauttelu... En tiedä, tulevatko tipat mukana vai aiheuttavatko ne tuollaisia oireita. Kokemuksia? Voiko ne antaa uudestaan, jos epäilee niiden tulleen puklun mukana pois?

Pitäkää peukkuja, että meidän joulu menee hyvin. Tultiin tänne mun porukoiden luo ihan sillä tarkoituksella, että saadaan valmista ruokaa ja viettää joulua... Nyt kuitenkin vauvan rytmissä pitäminen onkin osoittautunut haastavaksi. Vauva varmaan myös vähän oireilee ympäristönmuutoksesta.

Ihan vertailun vuoksi kerron vielä, millainen rytmi meidän pikkuisella tällä hetkellä pyrkii olemaan: " herätys" aamulla kello 8-9, valveilla noin 12 saakka, sitten ekat päiväunet n. 2,5 h vaunuilemassa ja toiset n. 2,5 h sisällä tai osaksi vaunuissa, osaksi sisällä. Sitten illalla taas valveilla n. klo 18-21, sitten nukkumaan ja yösyötöt n. 2 tunnin välein. Tää onnistuu vaihtelevasti eri päivinä / öinä, esim. viime yönä tosiaan päätin vaihtaa kakkavaipat kello 4 ja siitä vilkastuneena vauva ei sitten enää nukahtanutkaan kuin vasta kello 9, ja sitten toisille unille 11.30 aikoihin... Nyt viimein nukkuu taas, toivottavasti pidempää yhtäjaksoista unta, on vaunuttelemassa isänsä kanssa.

Univelkaa on kertynyt kahden viikon aikana hieman sekä mulle että miehelle, ja joka yö on haaste sinänsä. Jos vauvan yösyötöt menevät hyvin, se ei herää vaan syö varsin nopsaan ja jatkaa unia. Viime yönä kello 23.30 ruokailu ja valvominen venyi ilmeisesti masuvaivojen takia melkein puoli kahteen, mut sitten vauva heräsi vasta neljältä ja oli taas valmis tankkaamaan ja jatkamaan unia... mut minä valopää päätin, että syönnin aikana vaippaan turahtaneet kakat on saatava pois, ja ei kun vaipanvaihtoon! Se oli virhe, sillä vauva virkistyi ihan aamutunnelmiin. Ensi yönä taas eri reseptillä.

Sori kun tää on niin sekavaa ON tekstiä. Halusin vaan kertoa, mitä meillä on sydämellä tällä hetkellä!

Hurjasti terkkuja Möröttimelle, mukava huomata, että jatkat palstailua ainakin täällä! Järkätään treffit Jykylässä taas alkuvuodesta, jookos?

Haleja myös kaikille teille muille ja tsemppiä etenkin Niameylle sen unirytmin kanssa! Kuulosti kovin tutulta, meidänkin rytmi on tehty niin tiukaksi ihan sen takia, että alkuun vauvalla oli päivä yöllä ja yö päivällä. Toivottavasti aikainen rytmittäminen tuo haluamamme tuloksen!!

Rauhallista ja onnellista joulua meille kaikille, tilanteista huolimatta! Kyllä ne vauvat siitä kasvaa! =)

Terkuin Ladie ja pikkuLeidi 2 vkoa

Vierailija
46/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kerkeä kommentoimaan muiden kirjoituksia, lyhyesti vain neuvolakuulumisia..

Elikkäs torstaina oltiin neuvolassa ja ikää pikkumiehellä silloin 6½ viikkoa. Hurjaa vauhtia on jatkanut kasvuaan, mitat nyt 5870g (synt. 3680g) ja 59,4cm (synt. 52cm)! Ja siis täysimetyksellä mennään.. Ei ihme että mulla paino jo 3kg vähemmän kuin ennen raskautta, kun poika imee kaiken ravinnon :)

Huomenna mennään joulunviettoon mummulaan ja joulupäivänä jatketaan matkaa mummolaan mun vanhempien luo. Tapaninpäivänä onkin sitten ristiäiset.

OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE ENSKAVAUVOILLE, ÄIDEILLE JA ISILLE!

T: Viipero & Poitsu 6½ vkoa

Vierailija
47/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin tutulta nuo teidän neidin vaivat. Meidänkin pojalla alkoi tuossa iässä masuvaivat. Rela-tipat ja Cuplatonit on käytössä. Ensin meillä oli vain Relat ja en huomannut oikeastaan mitään vaikutusta. Cuplatonit tuntuvat auttavan pierujen ulostuloon, mutta ei mitenkään merkittävästi siltikään. Ja pulauttelu on meilläkin alkanut noiden tippojen myötä, mutta voihan se olla ihan ikään liittyvä asiakin. Kaipa se on niin että poppakonsteilla ei kauheasti saa masuvaivoihin apua, parhaiten auttaa aika.. Oletko muuten koittanut jumppaliikkeitä? Esim. jalkojen pumppaus masun päälle ja suoraksi saa usein ilmat liikkeelle ja vauvakin tuntuu tykkäävän siitä. Samalla sivelen mahaa pyörivin liikkein. Mahallaan makuutus on myös yksi konsti, tosin se on tehtävä valvotusti ja meillä siitä ei kovin tykätä (ensin ähistään hetki sitten alkaa kitinä.)

Mä oon kanssa ollut tosi väsynyt välillä siihen, kun tuntuu että poika on niin harvoin hereillä ollessaan tyytyväinen. Melkeinpä se on kanniskelua ja olon helpottamisen yritystä pojan valveillaoloaika. Lyhyitä ovat hetket kun on tyytyväinen ja hymyilee ja yrittää jokellella, tosin sitäkin palkitsevampia on ne hetket :) Onneksi päikkärit on nyt pidentyneet, saattaa nukkua neljäkin tuntia ulkona. Väsymys kun pahentaa sitä kitinää.

Meillä ei oikein ole onnistuttu pitämään minkäänlaista rytmiä yllä. Viime yönäkin poika kitisi ja ähisi yö kahteen asti masuvaivojaan, sitten nukahti ja heräsi neljältä syömään jonka jälkeen taas valvoi seitsemään :/ Sitten nukuttiin yhteentoista. Väsymystä ilmassa... Onneksi nyt on tiedossa pari helpompaa päivää siinä mielessä, että on isovanhemmat ja sedät ja tädit jotka mielellään kanniskelee poikaa ympäriinsä. Eikä tarvi itse tehdä ruuanlaiton eteen mitään.

Voimia ja jaksamista sulle Ladie!! Eiköhän meidän vauvojen olot helpota viimeistään ajan kanssa - toivottavasti pian!

Viipero

Vierailija
48/59 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans väsynyt äiti kun Liia nukkui viime yönä 23.30-8.30 ja heräili parin tunnin välein tuonkin ajan..ei onneks enää tunnin välein niin kuin toissayönä..päiväunetkin meni eilen ihan pipariks.pyysinkin tytöltä joululahjaks yksiä kunnon yöunia;) Jos vaikka kolmekin tuntia sais nukkua putkeen niin tekis hyvää:)

Niameyn tyttö oli kääntynyt,onnea!!

Jaksuja masuvaivaisten äideille,meillä ei kans tyttö juuri koskaan tyytyväinen ollut ekaan kahteen kuukauteen mutta nyt on jo iloinen tyttö,kyllä se helpottaa!!!

Nyt joulunviettoon!!

Vierailija
49/59 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti myös ihanien pikkutonttujen vanhemmille!

Niameyn Aino oli jo kääntynyt, onnittelut! Meidän quu aloitti myös kiekumisen ihan yks kaks toissapäivänä, ja on nyt ihan onnessaan siitä uudesta taidosta. Tykkää tosi paljon omasta äänestään ja meteli on sen mukainen! :) Tuntuu, että pikku-quu kehittyy nyt hurjaa tahtia, tulee ihan uudenlaista ääntelyä ja liikkuminen on tosi vauhdikasta jo! Ei tosin vielä pääse eteenpäin kuin sen kymmenisen senttiä, mutta kaikki muu huitominen ja potkuttelu on ihan vimmattua. Poitsu on tainnut keksiä omat varpaansa, kun yrittää niitä koko ajan tavoitella.

Hienosti kasvaa viiperon poika!

Voimia Ladielle pikkuleidin kanssa! Teidän neiti on vielä niin pieni, että kestänee jonkin aikaa, ennen kuin rutiinit löytyy. Toisaalta olen kyllä huomannut quun kanssa, että aina kun luulen, että nyt olen ymmärtänyt, millainen tämän lapsen rytmi on, niin quu keksii taas uusia jekkuja ja vaihtaa rytmiä :)

Nyt lämmittämään joulusaunaa pienen tonttu-ukon kanssa. Oikein rauhallista joulua kaikille!

-Q- ja -q- 4,5kk

Vierailija
50/59 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkistan nyt tälle puolelle, vaikken vielä palstailekaan...

Sain ihanan pienen pojan sektiolla keskiviikkona 20.12., mutta hänellä todettiin tutkimuksissa aortan ahtauma, ja lauantaiaamuna tehtiin Lastenklinikalla sydänleikkaus, jossa ahdas osa poistettiin. En siis ole vielä saanut viettää pienen kanssa aikaa ollenkaan - vierihoidossa hän käväisi sektion jälkeisenä päivänä parin tunnin ajan. Siinä koko sylikontakti :(

Tänään poika pääsee teholta lastenosastolle, jossa kuulemma voi imettääkin. Yöksi sinne ei voi jäädä, eli täällä sitten hormonihöyryinen äiti itkee illat pitkät kipeiden rintojensa kera... Mutta voiton puolella ollaan, ja tulen kyllä palstailemaan sitten kun arki alkaa hahmottua. Kaksi viikkoa on kuulemma realistinen arvio pikkuisen sairaala-ajalle, eli vielä on kärvisteltävää.

Kandi

Vierailija
51/59 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onnittelut pikkuisesta pojasta! Rankka alku teillä, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat lapsesi pian syliin.

Omat ongelmat alkoi juuri tuntua kovin mitättömiltä tuon rinnalla, mutta kerronpa nyt kuitenkin, että liukastuin eilen yöllä kotiin tullessa ja vietin yön lääkäriasemalla. Käsi murtunut, eli kuka hoitaa quuta kun en pysty nostelemaan poikaa??? Kuulemma menee pari kolme viikko parantua. :(

-Q- ja hoitajaa vailla oleva -q-

Vierailija
52/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut rankka alku mutta varmasti vauva-arki tuntuu sitäkin ihanammalta kunhan pikkuinen kotiutuu.voin kyllä kuvitella miten rankkaa on olla erossa vauvasta jo heti alussa:( Jaksamista sinne ja toivottavasti pienen vointi kohenee!!

Voi quu..just aattoiltana sanoin miehelle että moni viettää varmaan joulun päivystyksessä kun liukastuu. Voisko teillä isi pitää vapaata töistä? tai joku sukulainen..luulis että kuntakin tarjoais jotain lastenhoitoapua tossa tilanteessa,yhdellä kädellä lapsen hoitaminen ei oo kyllä varmasti kovin helppoa:( Jaksuja sullekin!!

Tosta liukastelusta..mä oon oikeen krooninen liukastelija,joka talvi on puol pehvaa mustana kun lennän nurin. No viime talvena alistuin ostamaan semmoset " mummojen" liukuesteet sittarista kun olin raskaana ja empäs kaatunu:) Tänäkin " talvena" ne on nyt sitte ollu liukkaalla käytössä ja on kyllä tosi hyvät,suosittelen.

Meillä Liia sai vähän mahavaivoja jouluruuista..tai varmaan mun mättämästä suklaasta kun en oikeen noita jouluruokia syö, yöt jatkuu levottomina ja äiti on edelleen väsynyt X) Mies on onneks nyt pari viikkoa kotosalla kun on isyyslomaa vielä jäljellä ja pekkasia siihen lisäks..mä voin quu lainata ton ukon sulle;) Nyt muuttolaatikoita pakkaamaan...

Queen

Vierailija
53/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ollu tosiaan rankka alku,mut toivottavasti pojalla nyt kaikki hyvin.

tiedän itse,kuinka rankkaa oli,kun vauva oli teholla ja lastenosastolla,eikä saanut vauvaa omaan viekkuun. osastolla oli aika orpoa olla yksin,kun oli ajatellut,että siellä oltaisiin vauvan kanssa yhdessä.

me saatiin myös poika syliin seuraavana päivänä synnytyksestä,mutta sitten meni muutama päivä ennen kun saatiin poika edes syötön ajaksi syliin. nopeasti poika kuitenkin voimistui ja viikon jälkeen pääsi teholta siihen vauvalaan. kaksi viikkoa vietti lastenosastolla,tuntui ikuisuudelta silloin.

onneksi suomessa on näin hyvä terveydenhuolto ja pienet saa hyvää hoitoa.

toivottavasti saatte pojan pian kotiin ja pääsette vauva-arjen pariin:)

onnea vielä!

Vierailija
54/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iso voimahali! Onneksi pieni poikanne pääsi heti asiantuntevaan hoitoon! On varmasti todella vaikeaa olla yksin kotona ilman vauvaa. Pari viikkoa menee varmasti todella pian, vaikka nyt tuntuukin pitkältä ajalta. Kaikkea hyvää perheellenne!

Mekin tulimme jo kotiin takaisin. Lapissa oli todellakin pakkasta ja tarpeeksi pohjoisessa oli myös runsaasti lunta! Joulu tuntui joululta sitten senkin puoleen. Matias sai lahjoja, mutta onneksi sellaisia ihan tarpeellisia. Vähän isomman pojan leluja muutaman sekä hieman vaatteita.

Matka autossa oli rasittava, M ei olisi viihtynyt millään noin pitkää matkaa turvakaukalossa. Viihdykettä sai olla keksimässä.

Unikoulu on edennyt hyvin, oikeastaan enää ei unikoulusta voi edes puhua. Homman juju on löytynyt pojallekin, ja nykyään meillä sitten nukutaan yöt syömättä kiltisti. Ei ole siis toisen yön jälkeen enää parkunut. Tuttia olen kyllä muutaman kerran yössä joutunut antamaan, mutta sitä Matias pyytää sievästi jokellellen. ;)

Kovasti on alettu puhua myös, äiti tai ä' ti ja iti ovat ihan lempparihokemia. Aamulla Matias yleensä herää, nousee seisomaan pinniksessään ja jokeltelee äitiä ja itiä vuorotellen. ;) Ja voi sitä aurinkoista hymyä, minkä saakaan osakseen, kun nousee ottamaan pojan syliin!

Matias sai myös joulun aikaan ensimmäiset hampaansa! Nyt alhaalla nököttää kaksi pientä hampaanalkua. Meillä hampaiden tulo ei aiheuttannut suurempia kitinöitä, unikoulukinhan oli sitten samaan aikaan käynnissä, kun poikaparka hampaita teki.

Voimia pienten vauvojen vanhemmille masuvaivojen kanssa! Se aika tuntuu sillä hetkellä varmasti iäisyydeltä, mutta uskomattoman nopeasti se vauva kasvaa ja masuvaivat jäävät pois. Yrittäkää nukkua päivällä päikkärit vauvan kanssa, jos uni tulee.

Ladielle piti sanomani, että pariviikkoisen vauvan kanssa ei varmasti tarkkaa rytmiä olekaan. Siis sellaista, joka pätisi päivästä toiseen aina samana. Noin pieni vauva nukkuu, kun nukuttaa ja syö, kun on nälkä. Ei kannata vielä stressata, jos ei saa päivään selkeää rytmiä tekemälläkään. Ainakin se meillä alkoi vähitellen hahmottua vasta useamman kuukauden iässä, ja ihan vastikään ollaan päästy tasaiseen rytmiin (vauva on jo lähes 9 kk). Ja yhäti rytmi vaihtelee herkästi, erityisesti, jos olen suunnitellut jotain menoja vauvan tavallisen rytmin mukaisesti... Toki kannattaa niitä rutiineja luoda, ne antavat vauvalle turvallisuuden tunnetta, mutta stressiä ei niidenkään suhteen kannata ottaa!

Hyvä kuulla, että Niameyn Ainokin on alkanut öisin nukkumaan, ja päivällä touhuamaan! Nopeastihan se rytmi sitten kääntyikin! Toivottavasti saatte nyt Ainon pysymään tässä oikeassa rytmissä.

Lisakin oli päässyt Sodankylään! Kova urakka muutossa varmasti oli, mutta ihanaa nyt, kun se on ohi! Ja kukkiahan saa kaupasta, mitäpä niitä murehtimaan.

Me näimme vähän ikävämmän porotapauksen Lapin matkallamme. Joku oli ajanut poron päälle, ja poroparka makasi pientareella hengettömänä hirmuisessa verilammikossa. Onneksi ihmisille ei ollut käynyt kuinkaan, auto vain oli ikävästi rutussa.

Rentouttavaa tapaninpäivän iltaa mammat!

Kissankello ja M 8,5 kk

Vierailija
55/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpimät onnittelut pikkuprinssin syntymän johdosta!

Paljon voimia ja jaksamista, toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin ja odotus palkitaan kun saatte pikkumiehen kotiin. Ei voi kuvitella miltä teistä mahtaa tuntua kun joutuu jättämään pikkuisen sairaalaan :(

Viipero (lisää myöhemmin...)

Vierailija
56/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päivitystä: tänään päivystävä lääkäri sanoi lastenosastolla, että Noel saattaisi päästä jo tämän viikon lopussa kotiin!! On toipunut niin vauhdikkaasti ja ruokakin maittaa. Eipä tunnu tuo aika miltään verrattuna siihen kahteen-kolmeen viikkoon, mitä vielä viikonloppuna povailtiin pikkuisen sairaala-ajaksi! :)

Ja Laralei on ollut paljon mielessä, kun olen märehtinyt tätä meidän kohtaloa. Muistan kuinka surit kun teidän pikkuinen oli pitkään sairaalassa. Eipä sitä pysty käsittämään ulkopuolisena ennen kuin itse kokee!

Kandi

Vierailija
57/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu sitten meni taasen...

Mutta Kandille miehensä kera oikein paljon onnea ja voimia pikkuisen miehen hoitoon. Onpa kerrassaan kova alku pienoisella... Mutta olitte jo saaneet hyviä uutisia, ja toivottavasti saatte pienokaisenne jo tällä viikolla omaan kotiin ja pääsette aloittamaan vauvaelämää!!!

Pakko vähän hehkuttaa täällä, EETU SEISOI TÄNÄÄN ILMAN TUKEA!!! Siis kaksi kertaa peräkkäin!!! JEE!!! Joulupukki toi Eetulle monen monta pakettia, ja miehen kanssa vähän naureskeltiin että pistetään uudestaan pakettiin ja annetaan 1-vuotislahjaksi uudestaan! Menis varmaan tänä vuonna läpi...

Niamey hienoa että saitte rytmin muuttumaan!!! Ja toivotaan että on pysyvää!

quierokin oli mennyt kaatumaan! Ei varmasti ole helppoa pienen kanssa touhuta kun toinen käsi on paketissa ja toimintakyvyttömänä, mutta toivottavasti saat apua!!!

Mutta eipä tässä tämän enempää, taidan mennä nukkumaan, että olis huomenna taas virkeänä, kun " joutuu" taas yksin pyörittämään huushollii, meillä mies menee huomenna töihin, blääh!

napero ja Eetu 10,5kk

Vierailija
58/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea koko perheelle pikkuisesta nyytistä! En pysty minäkään kuvittelemaan miltä tuollainen alku tuntuisi, että ei saa heti vauvaa viekkuun nukkumaan. Voimia sinulle ja miehelle. Hyvä, jos pikkuinen pääseekin jo odotettua aikaisemmin kotiin.

Onnea Kissankellon Matiakselle hampuleista! Vai osaa Matias jo " puhuakkin" . Meidän Joona on nyt niin keskittynyt touhottamaan jokapaikkaan, että on jokeltelut jäänyt vähän vähemmälle. Kovaa vauhtia poika vaan konttailee. Ei meinaa perässä pysyä ;)

Napero kyseli, että joko Joona nousee ylös ja istuu. Puolivuotiaasta on jo istunut. Ei nouse tukea vasten vielä jaloilleen, mutta polvilleen kyllä. Monesti on mun lahkeissa kiipeemässä :)

Rohkaisevalta kuulosti tuo Kissankellon unikoulu. Täytyy kokeilla. Eilenkin Joona söi vaan yhden karran, joten ihan hyvin vois jo yrittää olla ilman yösyöttöjä. Katsotaan meneekö meillä noin helposti.

Quiero oli kaatunut :( Voi, kamalaa! Toivottavasti saat jostain lastenhoitoapua. Toivottavasti käsi paranee nopeasti. ei varmasti ole helppoa hoitaa vauvaa yhdellä kädellä.

Olikos se Niameyn Aino, joka oli oppinut kääntymään? Vai Queenin Liia??? Äh, taas iski lahopää. No, mutta onneksi olkoon jokatapauksessa! Olikos quukin taas kääntyillyt? No, onnea kaikille kääntymään oppineille vauvoille :)

Lähetän minäkin täältä voimia pienten vauvojen äideille, joiden vauvoilla on vatsakipuja. Onneksi vauva-ajassa on se hyvä puoli, että kaikki kestää vaan aikansa. Niin hyvät kuin huonotkin vaiheet. Pian ne vatsanväänteet ja iltahuudot ovat kaukainen muisto vaan. Meilläkin alkaa nyt se Joonan nukahtamisongelma olla menneen talven lumia. Ei ole enään sellaista, että tunti tolkulla täytyisi nukuttaa ja sitten herätään vartin välein. Äskenkin Joona nukahti vartissa :)

Naperon Eetu oli seissyt ilman tukea :) Vautsi, miten hienoa! Pian taitaa Eetukin ottaa ne kuuluisat ensiaskeleet.

Joulu meni tosi nopeesti. Joona sai ihan mielettömästi lahjoja. Onneksi suurin osa oli tarpeelleista. Paljon saatiin vähän isompia vaatteita ja kirjoja.

Nyt en enään muista muuta mitä piti kommentoida.

pesukarhu ja Joona 8kk

Vierailija
59/59 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pikaseen pinon, mutta tuntuu taas, että mitään ei jäänyt mieleen.

Pikku-quu lähtee pian liikkeelle. Se on kyllä siitä mukavaa, että sitten ei enään paljon tarvitse keksiä viihdykettä vauvalle, kun se keksii itse kaikkia mielenkiintoisia tutkimusretkiä :)

Amy kyseli vaipoista: Meillä on oikeestaan ihan alusta saakka käytetty Lidlin Cien -merkkisiä vaippoja. Tosi hyviä vaippoja mun mielestä ja halpoja.

MiaMik kyseli vitamiineista: Mä oon syönyt kokoajan niitä Multitabsin kaks plussia. Nykysin taitavat olla nimeltään raskausvitamiineja. Osborneako oli käsketty välttämään vieläkin A-vitamiinia? Mulle neuvolantäti sanoi, että ei tarvitse välttää. Mitenköhän se sitten on? Täytyypä ottaa selvää.

Hyvä, että Niameyn Ainon rytmi oli jo vähäsen parantunut.

Kovasti nuhaisia ja flunssaisia vauvoja ja äitejä on ollut. Paranemisia kaikille.

Nyt en enään pinnistämälläkään muista mitä muuta piti kommentoida.

Vilkutukset kaikille Enskaäideille vauvoineen :)

pesukarhu