Miesystäväni sanoo edelleen ex-vaimoaan vaimoksi.
He erosivat 2vuotta sitten 18vuoden suhteesta. Vahingossa sanoo ja aina korjaa jälkikäteen "ex-vaimo siis". Heillä on 7v lapsi jonka takia ovat aktiivisesti tekemisissä. Minä ja mies ollaan tapailtu vuoden verran.
Mies antaa ymmärtää että hänellä menee hermot ex-vaimoonsa usein ja olen nähnytkin näitä verenpaineen nousuja ja tilanteita kun puhuvat puhelimessa tai vaihtavat viestejä. Silti he ovat tosi paljon yhteyksissä "koska lapsi".
Sanoin miehelle talvella että he molemmat taitavat tehdä vielä henkistä eroa toisistaan. Nyt mietinkin että mahtuuko heidän välilleen vielä kolmansia osapuolia.
Tähän vahingossa vaimo-lausahdukseen kysyin mieheltä että olenko minä sitten sun jalkavaimo? Mies loukkaantui kysymyksestä ja vannoi että olen ainut ja oikea.
Noh onko tämä oikein minua kohtaan että puhutaan existä vaimoina? Olen itsekin eronnut pitkästä suhteesta ja henkiset/fyysiset erot tehty exään jo kauan aikaa sitten.
Kommentit (52)
Nykyisellä elämänkokemuksella sanoisin myös, että ei ole vielä päässyt yli. Keskustele vakavasti sen miehen kanssa ja sano, että käsittelee eronsa ensin ja katsotaan ehkä sitten. Jos jatkat yhdessä, niin ehkä 10 vuoden päästä olet oikeasti hänelle se ykkönen. Haluatko sen 10 vuotta uhrata itsesi ja kestääkö itsetuntosi sen? Kestätkö myös sen, että tilaisuuden tullen mies käy p***massa exäänsä?
Yhä kuulostaa olevan suhteessa kiinni ja ajattelevan tuota exää elämänsä naisena - ja myös haluavansa osoittaa sekä sinulle että muille ihmisille, missä kohtaa sinä tulet arvojärjestyksessä. En voisi missään tilanteessa kuvitella sanovani omia exiäni mieheksi/mies-/poikaystäväksi. Tai sitten pitää olla jotenkin sosiaalisesti ja kielenkäytöllisestikin aivan taukki, ettei muka ymmärrä, mitä sana vaimo tarkoittaa.
No mä kutsun välillä vahingossa meidän kuopusta välillä esikoisen nimellä. Ovat myös eri sukupuolta. Äitini kutsuu myös välillä lapsenlapsiaan eli minun lapsiani minun nimelläni. En osaa näistä loukkaantua. Jos on vuosia kutsunut toista jollain termillä, niin ei siitä ihan heti opi pois.
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa näillä tiedoin, mutta tuossa on myös monta red flagia narsistin toimintaan. Pidä silmäsi erittäin auki ja kuuntele epämääräisiä tuntemuksia, joita herää, kuten nyt tämä.
Minä ehkä lähtisin. Intuitio on meitä suojaava vaisto, ja nyt kyselet täällä, jokin sai sinut kyselemään.
Älkää nyt oikeasti jaksako aina leimata ihan jokaisesta narsistia. Eihän tuossa ole mitään siihen viittaavaa. Eiköhän 18 vuodessa vaan ehdi tulla aika pinttyneitä tapoja, joista kestää pitkään päästä eroon ilman että se tarkoittaa mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heti uusi suhde, kun entisestä edes vielä toivuttu?
Nyt heti taksilla turvakotiin ja sieltä ilmoitat puhelimitse erosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tuo mitään meinaa. 18 vuodessa tulee pinttyneitä tapoja, eikä ne häviä kovin nopeasti. Enemmän olisin huolissani siitä, että he ovat paljon yhteydessä. Ei lapsen takia yleensä tarvitse olla yhteydessä, ellei lapsella ole ongelmia. Se voi kerto siitä, että vaikea päästää irti.
No niinpä. Aika pikkusieluista olettaa heti kaikkea pahimpana merkkinä jostain. Minun isäni on juuri tuollainen, että se möläyttelee aina jotain vanhoja nimiä kavereiden puolisoista ja milloin mistäkin. Kyllähän se särähtää usein korvaan, mutta tarkoittaa ainoastaan sitä että hänellä on huono muisti ja tilannetaju vähän horjuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tuo mitään meinaa. 18 vuodessa tulee pinttyneitä tapoja, eikä ne häviä kovin nopeasti. Enemmän olisin huolissani siitä, että he ovat paljon yhteydessä. Ei lapsen takia yleensä tarvitse olla yhteydessä, ellei lapsella ole ongelmia. Se voi kerto siitä, että vaikea päästää irti.
No niinpä. Aika pikkusieluista olettaa heti kaikkea pahimpana merkkinä jostain. Minun isäni on juuri tuollainen, että se möläyttelee aina jotain vanhoja nimiä kavereiden puolisoista ja milloin mistäkin. Kyllähän se särähtää usein korvaan, mutta tarkoittaa ainoastaan sitä että hänellä on huono muisti ja tilannetaju vähän horjuu.
Minun isäni on joskus erehdyksessä sanonut minua äitini nimellä. Mitäköhän perverssiä siitä sitten oikein olisi pitänyt ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa näillä tiedoin, mutta tuossa on myös monta red flagia narsistin toimintaan. Pidä silmäsi erittäin auki ja kuuntele epämääräisiä tuntemuksia, joita herää, kuten nyt tämä.
Minä ehkä lähtisin. Intuitio on meitä suojaava vaisto, ja nyt kyselet täällä, jokin sai sinut kyselemään.
Narsistin?? Nyt selität, kun heittelet tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Juuri viime yönä näin exästä unta. Ja tuli ikävä, vaikka on melkei 10v erosta ja kummalakin uudet perheet.
Oli varmasti elämäni suurin rakkaus ja tulee olemaan, lapsien jälkeen.
Tapasit varmaan lapsesi ennen elämäsi suurinta rakkautta. Tai vähintäänkin he tulivat sen paikalla.
Normaali järjestys - myös kronologisesti - on
1. Puoliso
2. Lapset, jotka muuttavat eräänä päivänä pois
3. Elämä jatkuu puolison kanssa.Ihan turhaa asettaa lapsille taakkaa olla "elämäsi rakkaus", arvottaa rakkautta ja pilata oma suhde puolisoonsa jalustalle nostettujen lasten vuoksi.
Ei puoliso voi olla nro1..
Äiti on aina ykkönen <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistin?? Nyt selität, kun heittelet tuollaista.
Kirjoitin vain kehoituksen pitää silmät erittäin auki.
- ex-vaimo tiiviisti miehen päässä ja elämässä (narsistille eksä on aina omaisuutta koko loppuelämän)
- menee hermot siihen eksään
- ei kykene keskustelemaan ap:n kanssa asiasta
- vakuuttelee ap:n olevan ainoa oikea (vastaako käytös ja ap:n tunne tätä)
- ap tekee avauksen av:lle
Yleensä narsisti tunnistetaan myöhemmin kuin aiemmin. Helpommalla pääsee, jos aiemmin. Narsistilla tarkoitan tässä ihan oikeaa narsistia ha myös narsistien tapaan käyttäytyvää muuten haitallisen toksista henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te olette naimisissa vai miksi muuten oletat, että olisit miehelle vaimo?
Eihän ap sitä oleta.
Olettaa, että entinen vaimo ei enää ole vaimo, ja sehän on täysin asiallinen olettamus.
Mutta kun on, tosin entinen vaimo, mutta silti on, ei tämä asia muutu eronkaan jälkeen. Vaimo on naispuolinen (tai -oletettu) henkilö, joka on tai on ollut naimisissa.