Olen uupunut ja rahat on loppu:(
En saa mistään lapsille ruokaa. Ei ole ketään kuka auttaisi enkä kehtaa kertoa tilanteesta kenellekään. En saa mitään tukia ja viime kuukaudet olen elänyt lainalla. Mitä tässä voi tehdä? Voimia ei ole siihen että raahautuisin jonnekin ja selittäisin tilannetta.
Kommentit (56)
Mikä asumistuki? En ole sellaista hakenut. Saako sen takautuvasti? Auttaisi edes vähän.
Mun äiti tapasi sanoa: Tyhmyydestä kärsii koko kroppa.
Forrest Gump tulee telkkarista,kanava 4.
Kyllä on hyvä elokuva.
Hyvästi selvä päivä.
Kippis 🥂🥂🥂🥂🥂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää kertoa. Saat kyllä apua. Soita vaikka lastensuojeluun ja/tai tee itsestäsi ilmoitus. Saat taloudellista tukea ja mahdollisesti myös lastenhoito/siivousapua jos olet uppunut. Meitä auttoivat sekä taloudellisesti että siivousavulla. Ei tarvitse pelätä että veisivät lapset jos vain itse olet halukas yhteistyöhön. Varmasti ovat nähneet paljon pahempia tapauksia. Meidän perhetyöntekijä oli tosi lämmin ihminen joka aidosti halusi auttaa.
Olen ollut kerran yhteydessä. Lasu olisi vienyt lapset jonnekin laitokseen että saisin levätä. Teen vaikka mitä mutta lapsiani en mihinkään laitokseen laita. Ap
Eli tuhoat omat lapsesi ja heidän tulevaisuuden.
Eli et saa mitään tukia etkä palkkaa? Lapsia oot kuitenki osannu puskea pihalle useamman, kun ei ollu rahaa ehkäsyyn eikä aborttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää kertoa. Saat kyllä apua. Soita vaikka lastensuojeluun ja/tai tee itsestäsi ilmoitus. Saat taloudellista tukea ja mahdollisesti myös lastenhoito/siivousapua jos olet uppunut. Meitä auttoivat sekä taloudellisesti että siivousavulla. Ei tarvitse pelätä että veisivät lapset jos vain itse olet halukas yhteistyöhön. Varmasti ovat nähneet paljon pahempia tapauksia. Meidän perhetyöntekijä oli tosi lämmin ihminen joka aidosti halusi auttaa.
Olen ollut kerran yhteydessä. Lasu olisi vienyt lapset jonnekin laitokseen että saisin levätä. Teen vaikka mitä mutta lapsiani en mihinkään laitokseen laita. Ap
Sulla on selvästi syvä uupumus ja ehkä masennuskin. Siksi vaikutat melko näköalattomalta. Yrität väen väkisin pitää kiinni pakkomielteestä että "lapsia ei laitokseen laiteta". Eikö sulle tule mieleen se, että tuolla menolla tilanne voi äityä paljon pahemmaksi kuin "laitokseen laittaminen", nimittäin että pimahdat itse kokonaan, teet epätoivossa itsellesi tai lapsillesi jotain pahaa?
Nyt järki käteen, hae apua ja ota se vastaan. Eihän se edes ole varmaa että lapset joutuvat laitokseen. Ja jos lapset joutuvat laitokseen kun sinä pistät asiat kuntoon, sekin on paljon parempi heille kuin pahemmat skenaariot.
Nythän olette kuin myrskyävän meren armoilla lautalla ja sinä olet lasten ainoa tuki ja turva maailmassa, mutta nyt lapset näkevät että äiti ei enää pärjää. Todella rankkaa lapsille kokea sellaista epävarmuutta, ja monet lapset voivat kokea syyllisyyttäkin.
Ole nyt aikuinen ja soita kuntasi sosiaalipäivystykseen, siitä se asia urkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just 10.8 maksettiin kelan elätystuet, mihin ne meni!
Vuokraan eikä edes riittänyt. Ap
Mihin sun asumistuki meni?
Mikä asumistuki? En ole sellaista hakenut. Saako sen takautuvasti? Auttaisi edes vähän. Ap
Sori ei saa :(
Muistaakseni saa takautuvasti hakemiskuukauden alusta. Eli nyt kun haet niin saat takautuvasti elokuulta asumistuen sitten kun päätös tulee.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni sama tilanne, onneksi palkka on tulossa parin päivän päästä.
AP, etkö käy töissä? Miten/ millä elätte, jos ette saa mitään tukia. Ei lapsilisillä asunnon vuokraa/ vastikettakaan makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just 10.8 maksettiin kelan elätystuet, mihin ne meni!
Vuokraan eikä edes riittänyt. Ap
Mihin sun asumistuki meni?
AP kertoi ettei saa mitään tukia
Ala jonkun ruman vauva palstan miehen tyttöystäväksi. Pärjäät sitten paremmin kun mies tuo ruokaa pöytään myös.
Vierailija kirjoitti:
Eli et saa mitään tukia etkä palkkaa? Lapsia oot kuitenki osannu puskea pihalle useamman, kun ei ollu rahaa ehkäsyyn eikä aborttiin?
Tätä ihmettelen minäkin. AP ei saa mitään tukia, sairauspäivärahaa, työttömyys- päivärahaa eikä edes toimeentulotukea. Mutta velkaa saa jostain.
Ei lainaa saa ilman työpaikkaa? Nyt pää pois pensaasta ja otat puhelimen käteen. Itse aikanaan umpipatti-tilanteessa kaivoin voiman rippeet ja marssin seurakunnan diakoniaan kun heillä oli sellaisia päivystysaikoja joihin ei tarvinnut varata aikaa kunhan jonotti sinne diakonissalle. Ajat selviää seurakuntien sivuilta.
Aidosti ja lämpimästi suhtauduttiin eikä tuomittu. Diakonissa myös sanoi että jos silloisen sossun kanssa on vaikeaa niin hän voi lähteä tukihenkilönä mukaan selvittämään oikeutetut tuet ja hakemaan sieltä tukea tms. No tätä apua en tarvinnut mutta tällaista apua siis tarjottiin.
Tai sitten varaat ajan suoraan kaupunkisi sosiaalitoimistoon virkailijalle ja kerrot koko tilanteen.
Mieti mikä on johtanut tilanteeseen, voisikon jotain tehdä toisin ja mitkä vaihtoehdot on käytettävissä.
Solmu voi pikkuhiljaa aueta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen minäkin. AP ei saa mitään tukia, sairauspäivärahaa, työttömyys- päivärahaa eikä edes toimeentulotukea. Mutta velkaa saa jostain.
Kyllä, velkaa olen saanut kun on vakituinen työpaikka (ja aiemmin myös melko hyvät tulot). Nyt kuitenkin olen sairauslomalla enkä saa mistään rahaa. Nykyiseen työhön tuskin pystyn palaamaan. Olen harkinnut työn hakemista jostain virastosta, ehkä kukaan ei odottaisi minulta liikoja. Vointi on kuitenkin todella huono. Iso syy on huonot rauta-arvot jotka ei nouse millään. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, velkaa olen saanut kun on vakituinen työpaikka (ja aiemmin myös melko hyvät tulot). Nyt kuitenkin olen sairauslomalla enkä saa mistään rahaa. Nykyiseen työhön tuskin pystyn palaamaan. Olen harkinnut työn hakemista jostain virastosta, ehkä kukaan ei odottaisi minulta liikoja. Vointi on kuitenkin todella huono. Iso syy on huonot rauta-arvot jotka ei nouse millään. AP
Sairaslomalla saa joko palkkaa tai sairaspäivärahaa.
2