Jouluviikkoon LOKAvauvat :)
Kommentit (49)
Tulinpa ihan nopsasti vaan moikkaamaan, että moikkelis! ;) En muista oonko kertaakaan vauvan syntymän jälkeen kirjottanut, lukenut oon ehkä pari kertaa. Oli vähän rankemman puoleinen alku meilläkin, niin jotenkin jäi + ei ollut sitä nettiä kotona... Nyt siis on niin ehkäpä tulen enemmän viihtymään seurassanne, jos vielä mukaan mahtuu..? :)
Poika syntyi siis meille 4.10. (la oli 6. päivä) ja yli 4,5 kiloa oli, niinkuin arvelinkin! Nyt jo yli 8,5lg! :) Nyt kaikki jo ihan hyvin, mutta muutamat sairaalareissut heitettiin tossa ensimmäisen kuukauden aikana. Mulla oli ensin kohtutulehdus ja sitten pojalla virtsis. Sitä ollaan nyt tutkittu ja ilmeisesti kaikki hyvin!
No, enpä nyt ehdi enempiä kirjotella kun poika taitaapi herätä, mutta mukavaa joulunaikaa kaikille! :)
Pupu
Noniin, siis Haimoossa asustelet. Äitini asuu siellä uuden ukkonsa kanssa, keltaisessa omakotitalossa Isokiventiellä. Siis hänen ukkonsa on taksisuhari.
Jos vaikka joskus törmättäs.
Sulla oli täpärä tilanne! Onneksi selvisit säikähdyksellä. HUHHUH! Mutta. esim Nummelassa on paljon kamalampaa ajella, kuin Helsingissä. Siellä ku tuntuu olevan ihan omat liikennesäännöt!
Rauhallista Jolulun jatkoa kaikille, meillekin pukki löysi eilen, vaikka oltiin siellä Nummelassa. Kyllä oli Leevi ihmeissään!!!!
Tunde ja pojat, Niilo eilen 2 kk, NYYH!!!!!!!!!
Just. Tiedän kyllä talon missä äitisi sitten asuu.
Meidän oli tarkoitus ostaa tontti samaiselta tieltä, mutta myyjä perui viime hetkellä (paikka jossa vanha hirsitalo ja ulkorakennuksia).
Sen sun äidin uuden miehen tyttö liikkuu samoissa " piireissä" , kun minun mieheni pikkusisko :)
Maailma on pieni... varsinkin Vihti ;)
Täällä joulu meni rauhallisissa merkeissä. Syötiin ja pukki toi paljon lahjoja.
Niin vain alkaa tämäkin joulu olla pikkuhiljaa takanapäin. Ollaan kotiuduttu mummoloista ja ihan kiva onkin taas olla kotona. Kivaahan se on viettää joulua sukulaisten kanssa mutta jotenkin lasten kanssa on kuitenkin helpompi olla omassa kodissa. Ei tule turhaa stressiä nukkumisista ja syömisistä kun ollaan tutussa ja turvallisessa ympäristössä ja lapsetkin (esikoinen nyt ainakin) on jotenkin rauhallisempia kotosalla. Tästä huolimatta en haaveile kotijoulusta sillä mikä sen ihanampaa kuin mennä valmiiseen pöytään. Mä en todellakaan nauti ruoanlaitosta yms. joten mulle sopii hyvin kun muut laittaa ruoat ja mä syön;)
Kävin muuten Ellin kanssa vaa´alla ja olin todella hämmästynyt että tämä ei paina kuin 5,5 kiloa:-O Ihan tarkka luku tuo ei tietenkään ole, mutta suuntaa-antava nyt ainakin. Olin jotenkin kuvitellut makkarareisistä ja kaksoisleuasta, että painoa olisi tullut enemmän (tuon mukaan vain 1,3kg syntymäpainosta) mutta näköjään ei. Neuvola meillä on vasta tammikuun puolessa välissä (yli 1,5kk edellisestä käynnistä) joten sinne saakka saadaan odotella " virallista tulosta" . [b]Kuinka paljon muut noin kaksikuiset painavat/painoivat?[/b] Laittakaa myös syntymäpaino niin on jotain mihin verrata. Toisaalta Elli on hyvin tyytyväinen vauva, joka nukkuu nykysellään yöllä ekan pätkän 7 tuntia ja siihen päälle vielä noin 3 tuntia, eli nälässä tyttö ei takuuvarmasti ole. Päivisin ruoka maistuu 1-3 tunnin välein riippuen mm. päiväunien pituudesta. Kunhan nyt vaan ihmettelen omaa pahasti pieleen mennyttä arviotani...
Mukavaa joulun jatkoa kaikille. Mihin ihmeeseen muuten JENI on kadonnut?!? Olisi tosi kiva kuulla kuulumisia sieltäkin päin.
Lillis ja Ellis vähän päälle 2kk7pv
Poika nukahti kerrankin sisälle tuonne meiän sängylle, joten yritän tässä hiljaa näpytellä... ;)
Lillis, meidän jäpikkä oli syntyessään 4670g ja parisen viikkoa sitten ollessaan vähän päälle 2kk (tarkalleen siis viikon) painoi jo 8560g!!! Että täällä kyllä reisimakkaraa löytyy.. ;) Mutta on kyllä ihan sopusuhtanen silti, lääkärikin sanoi (oli lääkärineuvola) ja kasvaa ihan omilla käyrillään...heh! Ite oon kyllä ihmetellyt suuresti miten tuo poju voi noin hurjasti kasvaa, mutta eiköhän se kohta jo " pysähdy" . Vai?? Onko kokemuksia kellään?
Joku muuten kyseli rota -rokotteista. Me osallistutaan semmoseen " testiin" , eli siis otetaan se. Sit tulee normaalit nla-rokotukset siin samal ja viel b-hepatiitti " kaupan päälle" . Olin jo muutenki ajatellu rota -rokotusta ja ku tuli kutsu tutkimukseen ni aateltii et mennää ku nythän saadaan se sit viel ilmaseks!!
Joulusta vielä, Lillis, et mul on vähä " ristiriitaset" tunnelmat et haluisinko kotijoulun vai en... Kun toisaalta ihanaa mennä sukulaisiin, mut toisaalta se reissaus myös stressaa ku meillä molemmat isovanhemmat asuu sen verran lähel et molemmissa on aattona " käytävä" syömässä... Varsinki nyt tää joulu ku kuitenki poika viel niin pieni... Mut ens joulu on sit jo ihan erilainen.. :)
Jaha, tuolla vissiin heräillään..(?) No, olihan ruhtinaalliset 15min. unet. ;) No jaksaapa olla nyt ainaki hetken ylhääl ja sit voi laittaa ulos vaunuihin kun taas iskee väsy. Siel (yleensä) uni maittaa.. :)
Pupu :)
No, niin on pieni maailma.
Jos haluat, laita mulle mailia thaikon6@welho.com
Kyllä on TAAS jälleen kerran niin turvonnut olo, että... Taitaa muakin kutsua se painonvartijat heti, kun on mahdollista liittyä jäseneksi. Kun on toi täysimetys päällä, niin vissiin saa liittyä vasta, kun poika on 4 kk. Vaikka hyvinhän toi paino on tippunu siitä lokakuusta, mutta kun sitä edelleen on ihan riittävästi.
Huomenna alkaa arki, perjantaina mökille uudenvuoden viettoon!
HYvät yöt!"
Tunde ja pojat, Niilo jo 9 vkoa!!!!!!!!!!
Joulu alkaa olla takana.. ihan kivasti on tullut syötyä, varsinkin suklaata.. Huomenna olis aamusta Ronilla eka käynti siellä rokotetutkimuksessa, saa siis sen rotavirus-rokotteenkin. Saa nähä, et miten reagoi, onko kuinka kiukkunen.
PUPU: Mulla oli kans la 6.10 ja Roni syntyi 4.10:)
Roni painoi 2 kk:n ikäisenä 6190g (syntyessä 3864g).
Meillä on kans täällä melkonen nyrkinlutkuttaja, välillä työntää kumpaakin kättä yhtä aikaa suuhun. Tutin syönti on vieläkin aika onnetonta, ei saa oikein itte pidettyä sitä suussa.
Ihanaa, sain mieheltä joululahjaks lahjakortin; 5x lämpöhoito&hieronta. Niskat onkin kyllä aivan jumissa ja samoin alaselkä. Täytyy heti huomenna varailla aikaa sinne.
Mutta nyt keittiö siivoomaan, kun isommat tuolla kerran viihdyttää Ronia.
myttynen ja nyrkinlutkuttaja huomenna 12 vko..
...meinaan onhan Ellille sentään tullut 2,3kiloa syntymästä (3200 ja nyt siis n.5,5kg). Että ei ihme että ihmettelin=) Mutta laittakaa ihmeessä muutkin noita lukuja, ihan kiva mielenkiinnosta niitä vertailla.
COE, onko teillä illat helpottaneet? Luin sun aloituksen aiheesta ja kuulosti tosi kurjalta tilanne:( Ei mulla valitettavasti mitään vinkkejä oikein ole antaa, ainoa mikä tuli mieleen oli vauvan nukuttaminen eri huoneessa, mutta ilmeisesti se ei onnistu. Onneksi joku sanoi, että ajan kanssa lapset tod.näk. tottuvat tilanteeseen, mutta rankkaahan se sulle (ja miehellesi) varmasti on. Voimia.
Ja nyt öitä.
-L-
Ihana viettää tämä joulu uuden perheenjäsenen kanssa. Meilläkään ei ollut aavistustakaan, että tänä jouluna meillä olisi lapsi! Juuri viime joulukuussa lääkäri sanoi, että täytyy aloittaa hoidot jos ikinä aiotaan haaveilla pikkuisesta. Eli yllätys tammikuussa oli täydellinen, kun tajusin, että olen raskaana.
Viime yöt täällä ulkomaan kodissa on olleet vähän rankkoja. Viime yönä pikkuneiti valvoi yöllä yhdestä saakka iltapäivään n. klo 15 asti. Välissä vain muutamat nokkaunet. Minä valvoin klo 6 saakka ja mies siitä eteenpäin. Nousin itse vasta puolen päivän jälkeen ja olin silloinkin ihan sekaisin. Miten pieni vauva voi olla valveilla koko yön ja iltapäivään saakka?! Nyt näyttää (peukut pystyyn!) uni maittavan tytölle, toivottavasti vielä silloinkin, kun kömmin itse kohta sänkyyn.
En tiedä mistä johtuu nämä valvotut yöt, olisikohan tekemistä erilaisten ruokien ja bakteerejen kanssa? Tuntuu kuin olisi koliikkivauva, mutta ei kai sellainen voi alkaa 3 kk iässä...
No joo, ikionnellisia ollaan, että tuollainen tuhisija omistetaan. Tai ei siis omisteta.... sekin täytyy muistaa, että nuo ihanat vauvat ovat meillä vain lainassa eli yritetään nauttia joka hetkestä, kun he ovat vielä pieniä! Näin vähän aikaa sitten 1,5 vkon ikäisen vauvan ja oma tuntui isolta jättiläiseltä! Näin se aika vaan menee...
Kiitos kuluneesta vuodesta! Tämä palsta on todellakin ollut iso apu ja tuki ja kivaa viihdettä tietenkin myös.
Yritän täällä väsäillä jotain suomalaisia jouluruokia. Eiköhän meillekin saada edes jonkinlainen joulu. Tämä onkin meillä viimeinen ulkomaan joulu, koska helmikuussa pysyvästi Suomeen!