Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluviikkoon LOKAvauvat :)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

S-I:lle paljon voimia masennuksen kanssa! Hyvä, että olet saanut apua.

Coe: hauska kommentti viimeaikaisten kärvistelystä, ja siitä ettei kukaan saanut vauvaa.. Siltä se kyllä silloin tuntuikin!

Meillä Nelli-neiti 5 vkoa kävi tänään neuvolassa ja painoa oli taas tullut reippaasti. Nyt ollaan jo 5,5 kiloisia (syntymäpaino 4,3 kg) ja pituuttakin oli jo 58 cm (53 cm). Neuvolantädin mukaan hienosti yläkäyrillä, mutta tasaisesti kaikilla käyrillä. Meillä siis täysimetyksellä neiti.

Nellille tuli eilen valtavat ihottumat rintaan. Hormoninäppylöitä on ollut jo aiemmin naamassa, mutta nuo rinnan näppylät ovat enemmän sellaista tasaisempaa punaista aluetta. Saatiin ohjeeksi laittaa kortisonivoidetta parina päivänä. Neuvolantäti kysyi multa suklaansyönnistä, ja juuh, kyllä olen syönyt suklaata.

Tosin lopetin suklaan syömisen toissapäivänä ihan sen takia, josko se auttaisi ilmavaivojen häviämiseen. Ja arvatkaas mitä: meillä ei huudettu eilen illalla ollenkaan vatsavaivoja! Niitä kun on tullut parin viikon ajan aina tasaisen varmasti n. klo 21 illalla tunnin verran. Eilen ei tosiaan pienintäkään inahdusta eikä tullut pierujakaan (ei ole tullut tänäänkään). Eli mulla alkoi siis suklaansyöntilakko. Olen jo aiemmin jättänyt pois sitrushedelmät, omenat ja sipulit yms. ilmavaivojen aiheuttajat, joten tuo suklaa oli sitten ilmeisesti viimeinen tätä laatua. Vinkiksi muillekin, josko auttaisi ilmavaivoihin.

Hyvää loppuviikkoa täältä sohjoisesta pääkaupungista

Mutteri + Nelli 5 vkoa

Vierailija
22/49 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin piiitkän jutun, mutta jonnekin se katosi.

Mutta tiivistetäämpäs vähän..

S-I:lle oikein erityis paljon terveisiä ja jaksamista. Ensimmäinen askel on otettu, kun olet hakenut apua itsellesi. Siitä ei suuntaa ole kuin ylöspäin. Oikein rauhallista joulus sinulle ja koko perheellesi.

Kuukautiset alkoi juu minullakin, lohduttavaa kuulla että muillakin etten ihan luonnonoikku ole ;)

Kakka-asiaa: Meillä kakkaa on jokaikisessä vaipassa, joten vatsa toimii ja hyvä niin!

on tosi kurjaa jos vauvan vatsa on kovalla :(Toivotaan että pukki on kuulolla ja kuulee Onnin toiveen :)

Tuosta kääntymisesta, että muistaakseni esikoinen oli himpun vajaa 3kk kun ekan kerran pyörähti(on ollut muutenkin aika nopea noissa liikkumisjutuissaan). No eilen lääkärineuvolassa tämä meidän typy oli ihan viittä vaille ettei pyörähtänyt ympäri siinä tutkimuspöydällä :) Hirmuisesti seuraa isoaveljeään ja joka vaan hetkenkin huomiotaan neidille antaa niin varmasti suuren hymyn saa:)

On jotenkin haikeaa huomata, että Ronjakin tulee aattona jo 2 kuukauden ikäiseksi. Muistan kun esikoisen aikaankin puhuttiin että ekat 2 kuukautta vauva on ihan pienen pikkuruinen nyytti ja sitten alkoi hirmuinen kasvu ja kehitys..Ei ihaan vielääääää......

Mutta nyt syömispuuhiin...

Ai niin, Hyvää jolua kaikille jo joulun viettoon suuntaaville!

Meillä arki jatkuu ihan tuonne lauantaihin saakka.Ajattelin laittaa kuusenkin jo tänään tai huomenna, jos se joulumieli siitä saataisiin...

Terkuin,

Camelot ja Ronja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla oli mittarissa -21, hrrrr... Nyt onneksi lauhtunut, ei oo enää ku 13.

Minäkin olin eilen illalla varma, että alkaa menkat ku alamaha oli tosi kipeenä ja oli muutenki ihan semmonen olo. Noh, ei alkanu vaan ilmeisesti se mahatauti on nyt pesiytyny meidän taloon. Minä istuin pöntöllä + yökin koko yön ja vasta nyt puolen päivän jälkeen pystyin syömään. Ja Tuomas oli eilen illalla ihmeen itkuinen + yöllä OKSENSI kahdesti, siis ei tod ollu mitään puklua vaan aivan yökkäsi ja lensi kaarella maidot ulos. Onneksi tänään on sitten syönyt ihan hyvin & muutenki kaikki ok.

Villi veikkaukseni on, että seuraavaksi sairastuu nuorempi tyttö; ei oo tänään ruoka maistunu ja nukkuu jo toisia päikkäreitään tänään. Onneksi näyttää olevan nopee tämä tauti, että ehkä kerkee käydä kaikki läpi ennen aattoa.

Mutta takasi tuohon menkka-asiaan, niin mulla on alkanu aina n. 2kk päästä synnytyksestä. Toivon vaan, ettei alkas nyt joulupyhinä, kun 27.pvä ois se kierukan laitto. Pieni vuoto ei kuulemma haittaa, mutta runsas haittaa..

VAUVAN KAKKA-hommista kyseli joku.. Meillä Tuomas kakkasi ekan kuukauden joka kolmas YÖ ja siis todellakin siihen sitten meni koko yö. Mutta nykyisin kakkaa n. kerran päivässä. Joskus jää yks päivä väliin ja joskus tekee kahdesti.

Vanhemmalla tytöllä oli kakankulkuongelmia vauvana ja saattoi olla yli viikon tauko aina kahden kakan välillä. Silloin neuvolasta sanottiin, että se on ihan normaalia, että imeväinen kakkaa vaan kerran viikossa. Minusta se oli ihan hevonkukkua, koska tyttö oli jo kolmantena päivänä tosi TUSKAINEN ja saattoi tosiaan jopa 2vrk äkistää ja itkeä ennenkuin kakka viimein tuli. Aloin sitten 2kk iästä alkaen antamaan luumusosetta muistaakseni 3 tl kerran päivässä (aina illalla annoin ja sitten aamulla uli kakka). Helpotti tosi paljon.

Mutta nyt taitaa Tuomas hermostua, joten viihdytysjoukoiksi tuli lähtö.

Vierailija
24/49 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kakataan melkein aina 4 päivän välein. Täysimetyksellä olevalle on täysin normaalia useamman päivän tauko, koska maidossa ei ole mitään turhaa--> vauva käyttää kaiken hyödykseen. Jos se vauvaa häiritsee, niin " mittaa lämpö" pepusta, toisilla tämä auttaa (meillä tosin ei).

Tänään käännyttiin taas kahdesta masulta selälleen, joten ei ne viime viikkoiset ihan vahinkoja ollut:)

A & Kirppu-neito 2½kk

Vierailija
25/49 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla meidän neiti töräytti kunnon paukut vaippaan. Tavaraa oli lähes korviin asti.

Sen jälkeen tyttö oli yhtä hymyä, tuli varmaan helpottava olo.

Ehkä sille sitten riittää myös kakkaaminen harvemmin, kun ei valitellut vatsavaivojakaan.

Toivotaan että Onninkin kakkavaivat helpottavat. Kannattaa silti ajoissa alkaa tutkimaan asiaa, jos epäilee että jokin on vialla.

Meillä esikoisella ollut kakkavaivoja pienestä asti ja syyksi selvisi 8-vuoden päästä keliakia, joka ollut sillä ilmeisesti syntymästä asti :(

Toivoisin että neiti välttyisi meillä tältä ja muiltakin sairauksilta.

Lonkkalääkärissä käyty, lastaa ei tarvitse enää laittaa.

Toinen lonkka edelleen väljä, mutta pysyy hyvin paikoillaan, pitää vaan seurailla että vauva käyttää tätäkin jalkaa. Puol vuotiaana kontrolliin seuraavan kerran.

Axelara: Teilläpä on menevä vauva, sehän lähtee pian sitten jo juoksemaan kun nyt jo kääntyilee.

Meillä tuo typykkä on kanssa niin eloisa että hirvittää. Ei voi jättää sitteriin eikä ihan sängyn laidalle yksikseen, kun työntää itseään jaloillaan taaksepäin.

S-I:lle voimahaleja.

Hyvä että alat olemaan jo voiton puolella.

Meille sattui ihan kauheita tänään, mutta onneksi päättyi hyvin.

Ajoin auton kylillä parkkiin ja aloin ottamaan turvakaukaloa etupenkiltä pois. Huomasin että yksi auto oli tulossa viereen parkkiin, ja koitin mahdollisimman nopeesti ottaa kaukolon irti, että päästään pois tieltä.

Autoilija siinä hermostuneena kaasutteli autoaan.

No sain sitten kaukalon ulos autosta. Niin samalla hetkellä tämä autoilija änkesi itsensä väkisin siihen viereiseen ruutuun, niin että sen sivupeili osui kaukaloon ja kun yritin nostaa pian kaukalon pois ennen kuin sattuu mitään. Empä ehtinyt, auto ajoi niin lähelle meidän autoa, että turvakaukalo jäi autojen väliin kiinni. Jouduin repimään sen sieltä irti. Huusin tietty naama punasena kuskille kun se tuli ulos.

Sekin meinasi sanoa jotain, kunnes huomasi itsekkin mitä oikeesti oli tapahtunut.

Ei ilmeisesti tajunnut että yritin ottaa pientä lasta ulos autosta, jonka takia väistyminen meillä kesti.

Onneksi ei pahemmin sattunut mitään, ainoastaan tuli turvakaukaloon kuraa.

Kyllä kiukutti, olisin voinut käydä siihen äijään käsiksi..... niin teki mieli... Oli vähällä tappaa mun pienen lapsen!!!

Kaikenlaiset idiootit ajokortin saakin.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan pojan joulujuhlaan!!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!

Zimppu ja typy 7vkoa+2pvää

Vierailija
26/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks pitää vastailla kysymyksiin/galluppeihin ettei taas unohdu..

KAKKAGALLUP; meillä neiti kakkaa päivittän 2-6 krt. Yleensä tuon 6 kertaa. Eli lähes joka vaipassa on kakkaa. Aamupäivällä tulee pari kertaa, sitten päiväuniajan on kakkaamatta ja sitten taas töräyttelee pari kertaa ja loput vielä illalla. Läpi ei ole onneksi tullut kuin muutaman kerran.

ZIMPURA; mä olisin ainakin vetänyt varmaan sitä miestä lättyyn tai ainakin uhannut haastaa oikeuteen henkisten traumojen vuoksi - tuohan on aivan hirveää! Juuri tuon takia en tykkää liikkua joulun aikaan missään kun ihmiset tunkeilevat ja ajattelevat vain itseään kiireen keskellä.;)

S-IIRIS; ihanaa että tulit kertomaan itsestäsi - sinua ei todella ole unohdettu!! Paljon voimia, uskoa huomiseen ja jaksuja - mahtavaa että uskallat puhua masennuksestasi. Myös Peggylle terkkuja ja hienoa että myös sinä tulit " takaisin" .

Mulla on hartiat aivan totaalisen jumissa, ekasta syötöstä asti Lilia oli vieressä kun nukahdin. EIkä siinä mitään mutta esikoinen päätti tulla taas viereen ja potki ihan kauheasti. Oltiin esikoisen kanssa eilen 2v hammaslääkärissä ja sanoivat että ylhäälle on puhkeamassa vitoshammas joten se kai vaivaa yöllä.

TAPAAMISESTA: kiinnostaisiko ketään tavata esim. tampereella alkuvuodesta? Itsellä matkaa tosin on sinnekin n. 1,5h ajomatka mutta voisin hyvin ajella sinne kun Lilian kummit asuvat tampereella. Olen muutenkin tulossa alkivuodesta sinne kun menen käymään ideaparkissa ja vien Lilian siksi aikaa kummeille hoitoon;)

Meidän esikoinen tajusi viikko sitten, että telkusta voi katsoa jotain mielenkiintoista, ihan piruuttani koitin viime jouluna saatua ti-ti nalle dvd:tä ja nyt siitä on tullut ykkösjuttu. Haluaa vähän väliä katsoa sitä ja kerran pari päivässä jopa jaksaa istahtaa lattialle ja seurata tarkasti mitä nallet touhuavat. Tosin ei jää olkkariin itse katsomaan jos minä tulen esim. tänne koneelle.

Nyt pitää mennä taas, Lilia heräsi! Neiti söi poikkeuksellisesti 3 krt yöllä. Mutta nukkuikin toki lähes 12 tuntia.

nazu ja tonttutytöt!

Vierailija
27/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka galluppiin eli täällä kakataan yleensä useita kertoja päivässä. Tosin nyt on ollut yli 1vrk ilman kakkaa ja huomaa, että vauva yrittää väkisin sitä tehdä, mutta ei tuu. Täytynee yrittää sitä kuumemittari kikkaa, jos ei ala kuulumaan.

NAZU: Minä ainakin asustelen täällä Tampereen suunnalla, joten tapaaminen olisi mukavaa. Ja eikös ainakin S-I ollut täältä päin? Kyllä luulen, että porukkaa löytyy enemmänkin???

Meillä oli tosiaan viime v-loppuna ne ristiäiset. Tyttö sai siis nimekseen Kiia. Kaikki meni hyvin ja tyttö nukkui koko toimituksen ajan. Ainoa asia mikä ärsytti, oli se, kun muutama miesvieras totesi, että miksi olette antaneet nimeksi autonmerkin? Typerää... :)

Hormoninypyt ovat kaikonneet, mutta karsta on tullut tilalle. Miannikos siitä valitteli?? Täällä siis myös sitä ihan älyttömästi sekä tukassa, että kulmakarvoissa. Eilen sitä öljysin ja rapsutin ja tuntui onneksi auttavan.

Mut me lähetään nyt Joulukierrokselle isoisovanhemmille ;)

Mukavia Joulunpyhiä kaikille mammoille ja vauvoille ja tietenkin muillekin lapsille ;)

Susuliini ja Kiia vajaa 8vkoa

Vierailija
28/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pari viikkoa sitten kirjoittelin, että meillä on kaikki 3 aiempaa lasta nukkuneet tätdet yöt jo 2kk ikään mennessä, mutten usko että Tuomas alkaa nukkua niin pienenä. Olin väärässä, ainakin kerran ;) Nimittäin viime yönä Tuomas nukkui sikeästi KOKO yön, heräsi vasta klo 6.30. ja silloinki maitopullon, muutaman hymyn ja vaatteiden vaihdon jälkeen nukahti uudestaan ja nukkui 9 asti. Ihanaa!

Tosin, tytöt tunki taas keskeen molemmat, joten ahdasta oli ja heräilin tuon tuosta pienten jalkojen potkintaan, mutta kuitenkin hyvä yö takana.

Minulla asuu sukulaisia Tampereen seudulla ja haluisin käydä sielläpäin joskus alkuvuodesta. Mutta en tiedä miten on käytännössä mahdollista. Pitäs saada joku kaveriksi ajamaan, jos lähtee omalla autolla tai sitten pitäs kokea äkkirikastuminen, jos lähtis junalla. Ja lisäksi pitäs saada osalle lapsista hoitaja miehen työpäivien ajaksi, kun en todellakaan lähde yksin kaikkien neljän kans. Eli voi jäädä haaveeksi.

SUSULIINI: Mulla alkoi hymyilyttää tuo Kiia-nimen yhdistäminen autoihin. Nimittäin me ollaan miehen kanssa aivan hurmaannuttu vanhoihin Ladoihin (yksi erityisen komea yksilö koristaa nytkin meidän pihaa). No, mietittiin sitten vauvalle nimeä (kun ei ollut vielä tiedossa kumpi on tulossa) ja mies sanoi, että pitäs olla semmoinen " meidän näköinen" nimi, semmonen joka tarkottas jotain. Heitin sitten vitsinä, että no laitetaan Lada ku onhan niitä Kiiojakin. Ja kun sitten huvikseni katsoin väestörekisteristä niin Suomessa ON KUIN ONKIN 16 Lada-nimistä tyttöä :)) Ja siis en tarkoita, että Kiia olis huono nimi, vaikka mullakin tulee siitä jonkunlainen mielleyhtymä siihen automerkkiin. Ja jos vielä tarkennan kaikille kauhistuneille, että ei ois vauvasta Ladaa tullu, vaikka oiski ollu tyttö ;)

Mulla ois täksi ja huomiseksi päiväksi ihan törkeän paljon tekemistä, joten jos nyt nostaisin pienen, sievän ja tottakai kiinteän ahterini tästä penkistä ja alkaisin hommiin :)

Mukavaa torstaita kaikille tasapuolisesti!

Mianni + nelikko

Vierailija
29/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan - hyvin meni paluumatkakin, mitä nyt esikoinen alkoi lyödä vauvaa... :/ Tuskastui kun ei päässyt leikkivaunuun - oma moka, oli puhuttu että sitten junassa mennään leikkivaunuun ja tyttö puhui koko matkan siitä vaunusta. Asemalla näki kun toinen juna lähti ja alkoi itkeä että leikkivaunu lähtee... :) Junassa sitten keksittiinkin kaikenlaista tyhmää viivykettä: ensin pitää odottaa konduktööriä, ensin pitää iskän käydä vessassa, ensin pitää panna ponnarinauha hiuksiin. Olis varmaan mullakin mennyt hermot, ja vielä kun sisko sai koko ajan olla sylissä ottamassa maitoa. No onneksi leikkivaunuun pääsi sitten kun konfliktitilanne selvisi anteeksipyynnöllä.

Mutta tänään on sama lyömisinto jatkunut. Luulen (tai no melkein tiedän kun näen omin silmin) että johtuu siitä kun ei enää saa tauotonta huomiota, toisin kuin mummolassa mummaltaan. Kaksi kertaa on jo ollut tänään tyttö jäähyllä, ja siis oltiin kotona vain 2h ennen kun lähdettiin neukkariin ja kaupoille. Saa nähdä miten etenee. Illalla onneksi tulee esikoisen kummi vierailulle.

Muuta:

ZIMPURALLA oli ollut onnea matkassa! :o On se aina sävähdyttävää kun tajuaa, kuinka pienestä elämä toisinaan on kiinni.

Klassisesta KAKKA-ASIASTA: Anja kakkaa about kerran kahdessa päivässä isommalti, ja päivittäin yhdessä tai vaipassa on myös pikkuisen kakkaa lisäksi. En ole vielä huomannut, että olisi suuntaan tai toiseen vaikutusta kakkaamisella.

Mutta me kokeillaan nyt uutta UNIJUTTUA eli meillähän on ongelmana ollut pääasiassa se, kun Anja itkee unille mennessä (riippumatta kellonajasta, imetysasennosta, paikasta tms) ja välillä itkee aika kovaakin ja pitkään, ja esikoinen sitten herää siihen. Ja kun Anja rauhoittuu niin Helena helposti itkee ja niin edelleen.

Päätettiin uudistaa molempien nukkumaanmenoa nyt vähän ja koittaa, josko Anjan saisi aina yöunille jo samaanaikaan kuin siskonsa. Jos siinä itkee, kun toinen ei vielä ole nukahtanut, niin se ei haittaa samalla tavalla kuin se jos Anja itkee kun isompi nukkuu. Eilen ainakin tämä sujui hyvin: esikoinen nukahti vaikka sisko itkikin, ja Anjakin nukahti noin tunnin nukuttelujen jälkeen. Sitten saatiin keskenään jutella vähän aikaa rauhassa, ja ennen kaikkea koko porukka nukuttiin hyvät yöunet!

Tai no, mä kyllä heräsin monta kertaa säpsähtäen kahdesta syystä: 1) Anja väkisin työnsi mun kylkeen, aamulla olin ihan sängyn laidalla ja Anja ihan eri paikassa kuin nukahtaessa, viettää tietysti sänky vähän mun suuntaan ja kun tyttö itsekin äheltää niin vierii... 2) jos MIANNI tuossa edellä puhui että hämmästyi kun Tuomas heräsi vasta 6:30, niin minä hämmästyin kun Anja heräsi vasta 2:45 :) Syömään siis. Nukkui noin 4,5 h pätkän, mutta oli ihan kiva mulle :)

Tänään käytiin myös vikat JOULUOSTOKSET tekemässä, tai siis ruokaostokset. Päätettiinkin viettää aattoa täällä meillä! Vanhempani tulevat siis tänne. Ihan ekaa kertaa siis joulu meidän kodissa, aiemmin olen kerran viettänyt kyllä joulun kämppiksen kanssa, mutta näin perhejouluna tämä on ihan uus juttu. Kyllä sitten jouluostokset nielikin 140 euroa, en tajua mihin kurkkuun?!?

Joo ja niin, jos joku muistaa niin kerroin että meillä jännitettiin että MIKÄ TULEE VAUVAN NIMEKSI... siis kun kastetodistuksessa lukee väärä nimi eikä tiedetty onko sama virhe mennyt myös väestörekisteriin. No, Kela-kortti oli nyt tullut ja väärä nimihän siinä on! Eli pappi nimesi nyt sitten meidän tytön :) Anjan koko nimi on näin ollen Anja Marja Anneli. Piti olla Maria. Päätettiin jo aiemmin, ettei ruveta sitä säätämään. Tuntuu, että tarkoituksensa tuollakin varmaan on.

Nyt pitäs hiljakseen vissiin ruveta siivoamaan, voi yäk, en jaksaisi. Ja ihan kun jompikumpi jo itkisikin... päiväunilla ovat.

Palataan ehkä vielä ennen joulua. Ja ellei niin tosiaan hyvät pyhät AIVAN KAIKILLE!

Coe

Vierailija
30/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika menee nopeesti! Just oltiin kuumas heltees, sitten " vauvahuumassa" ja nyt on jo joulu ihan ovella. Huh!

Toissapäivänä oltiin 3 kk neuvolassa. Piikkejä ei saatu, kun vko sitten saatiin rotaviruksen kanssa kaikki muut mitä kuului saada. Ollaan siis rotavirustutkimuksessa, Elma saa tutkimuskeskuksessa 1 v asti kaikki rokotteet sielä. Sen lisäksi tietysti sit käydään neuvolassa vielä. Tyttö sen kun kasvaa. Painoa kertynyt jo 6700 g (3480 g) ja pituutta 60,8 cm (50 cm). Poimuja on jaloissa ja ranteissa oikeen kunnolla ja kaula on olematon :) Lääkäri muistuttikikin kaikkia pulskan tytön poimuja tarkasti pesemään ja kuivaamaan :D

Karstaa on tääläkin. Lääkäri neuvoi rasvaamaan/öljyämään ja laittaan pipoa yöksi, että oikein hautuisi, sitten aamulla harjaamaan. no, minähän just muistin, että kun pipo oli yöllä tipahtanut, niin enhän sitten muistanu harjata päätä :( Pitää muistaa, kun heräilee päikkäreiltä.

Kaikkein ihaninta tällä hetkellä on se, että nyt uskaltaa jo sanoa, että meillä on koliikkivaivat ohitse!! Viime viikolla ke-to välisenä yönä huutanu kipuja, sen jälkeen ei minään yönä :))))) Sen jälkeen on kyllä joka ikinen yö on heränny n. 2-3 mais, ja ollu hereillä ½-2 h. On tottunu 1½ kk huutamaan just tämän ajan, kai se on jotenkin " rytmissä" . No, se on kuitenkin pieni paha siihen kirkumiseen. Päiväuniakin vedellään 4-5 tuntia putkeen. Eli kivut on helpottanu, mikä on kaikista ihanin asia Elman kannalta!

KAKASTA oli puhetta :) Meillä kakataan 2-3 krt/pv. Pari päivää on ollu kakattomia, muutan nykyisin parisen kertaa töräyttelee.

S-I:lle paljon tsemiä ja oikein paljon voimia!

Nyt pitäis suunnitella kauppaan lähtöä. Huh, se on hirveetä, on niin kauhee tungos. Aattelin jouluruokavärkit käydä nyt ostaas, saa sit huomenna tehdä jäädykkeen pakkaseen ja on sit muutenkin valmiina. Lahjat pitäs olla kaikki ostettuna.

Ihanaa joulun odotusta jokaisen lokavauvan perheeseen!

bernuski ja Elma 3 päivän päästä 3 kk

31/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja haleja S-I:lle! Ihana että oot saanu apua, kyllä se elämä taas maistuu kun kohta alkaa päivät pidetä ja saat apua. Hyvää Joulua teille kaikille!

Kakka G: Meillä kakataan vaihtelevasti 1-2pvä välein, joskus jopa joka päivä. Mutta max 2 kakat on tullu päivässä. Oikeastaan koko aikana.

Oli mukava lukea myös Peggyn kuulumisia. Nuhaa on täälläki, tai en tiiä onko vauvalla nuha vai onko nenä muuten vaan tukossa mutta joka yö turisee niin että äitillä tekee pahaa. Keittosuolatipat ja nenä-frida on käytössä täällä.

Ollaan nyt minun lapsuudenkodissa joulua viettämässä ja on ihanaa täällä touhuta :) Tuntuu jo joululta, kun viime joulu oltiin anoppilassa ja se oli minulle eka joulu pois kotoa. Ei tuntunu niin jouluselta.. Mutta mies oli vähän töpänny kun oli unohtanu minun lahjat kotio. Pitää käydä huomenna ite ostamassa itelle jotain, että saa edes yhen paketin :) Jännitys säilyy ku kotona odottaa lahjoja ;)

En kyllä muista muita galluppeja mitä oli.. mianniki laitto jonku, mutta ei muistu mieleen ei sitte millää!

Meillä edelleen illat on vähän hankalia, ku vauva ei taho nukahtaa. Tai siis nukahtaa kyllä mutta heräilee 3min välein...rasittavaa. Ja sitä kestää n.3h. Paitsi eilinen oli poikkeus kun nukahti aika helposti ja nopsaa, joskus 22 aikaan. Luxusta!

Mutta nyt pitää lähtä syöttämään Vanamo.

Oikein rauhallista ja ihanaa Joulua kaikille! Nauttikaa elkääkä ressatko turhaa, kyllä se joulu tulee vaikka ei joka paikka kiilläkkää :)

Toivottelee Jääsydän ja tytöt

Vierailija
32/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kertomaan kun meidän emäntä nukkui tänään " pikku" päikkärit :O

Vaatimattomat 7 tuntia!!!

Arvatkaa kävinkö muutaman kerran tarkastamassa että hengittääkö se enää...Oltiin aamulla ulkona ja tyttökin vaunuissa...Sisälle tultaessa siirsin tytön makuupussissa partsille vaunuihin ja sitten miehen kotiin tullessa hain tytön pois...

Nyt nukkuu taas tässä sylissä :)

Mutta nyt ei ehdi muuta, ei muuta kuin rauhallista joulua kaikille joulun viettoon lähteville!

Vierailija
33/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta on maassa ainakin vielä:) Kinkku sulamassa, muut jouluruoat tosin vielä kaupassa. Täytyy niitä huomenna heti aamusta lähtee ostamaan.

Bernuski: Mekin osallistutaan tuohon rokotetutkimukseen jossa tulee rotavirusrokote. Ensi viikon tiistaina on Ronilla ensimmäinen käynti. Paikkana on Järvenpää. Tuliko teillä mitään sivuvaikutuksia siitä rokotteesta?

Hui, kun Zimpuralla on ollut kamala paikka! Onneks selvisitte säikähdyksellä. Kaikenlaisia kuskeja tosiaan!

Meillä yöt menee edelleen parilla syötöllä. Yöunille Roni rupee 22:n maissa ja eka syönti on 2:n aikoihin ja toinen ennen kuutta ja siitä jatkaa uniaan jonnekkin kasiin asti. Täysimetyksellä on vielä.

Päivisin nukkuu kahdet noin parin tunnin unet, toisina päivinä paremmin ja toisina huonommin. Tosi paljon jokeltelee ja hymyilee. Ja tykkää olla lattialla jumppalelun alla.

Nyt poika hermostuu..

Iloiset joulut kaikille lokavauvoille ja perheille!!

myttynen ja Roni reilut 11 viikkoo + kolme isompaa ipanaa:)

Vierailija
34/49 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotaviruksen oireista vielä myttyselle... Hiljaa toivoin, että Elma sais " oireeksi" uneliaisuuden, kun kuulin sitäkin rokotteen jälkeen tulevan (koliikki kun oli kestäny jo yli kuukauden...). Kerranki toive toteutui ;) Elma nukku koko päivän ja seuraavan yön aivan ylihuipun hyvin! Lievät ruikut tuli parin päivän päästä kahdet, oiskohan ollu kolmas päivä, kun oli rutuunen. Kaikki piti merkata oirepäiväkirjaan, samaten kuume mitata joka ilta. Mutta jos mulle ei ois kerrottu mistään oireista mitään, en ois kyllä varmaan huomannu mitään. Piti vaan niin tarkasti syynätä tutkimuksen takia.

Vierailija
35/49 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on enää kaksi yötä jouluun;-) Mulla vielä joulusiivot tekemättä. Eipä paljon kannata kovin aikaisin siivoilla kun tuo esikoinen kyllä saa sotkun aikaan niin äkkiä...

Voi Pee mikä yö. Ensinnäkin Lilia suorastaan sammui yöunille ennen ysiä tosi vähällä syömisellä eli otti vain rintahuikat ja sitä ennen oli syönyt 2h sitten. Ajattelinkin ettei jaksa kauaa varmaan nukkua ja rupesihan neiti ähäjämään jo tuossa yhdentoista jälkeen. Tissille nukahti viereen eikä taaskaan jaksanut syödä hirveästi. Ja sitten sellainen jännä juttu että esikoinen jotenkin vaistoo/kuulee uneen AINA kun alan ekan kerran imettää vaikka mielestäni siitä ei ääntä lähde kun Lilia ei edes itke. Mutta vaikka imettäisin mihin kellon aikaan tahansa nin nykyään osaan satavarmasti odottaa että kun saan lilian viereeni tissille niin esikoisen ääni alkaa kuulua omasta huoneestaan. Ja nykyään esikoinen potkii ja sätkii niin paljon unissaan ettei liliaa voi pitää hetkeäkään isomman vieressä meidän sängyllä. Eikä siinä saa itsekään nukuttua kunnolla - jos yhtään. Viime yönä meni melkein jo hermot (vaikkei saisi) siihen kun esikoinen oikein heitti takapuoltaan ja jalkojaan ihan jatkuvasti puolelta toiselle - uni oli ihan koko ajan tuollaista sätkimistä.

Ja Lilia tosiaan söi ensimmäistä kertaa 3krt yön aikana. Nukkuu vielä yöuniaan. Lilia nukkuu selkeästi hyvin (6-7h putkeen) kun jaksaa syödä molemmat rinnat iltaisin tai jos on parin tunnin sisällä tankannut muuten enemmän mutta jos nukahtaa kuten eilen niin nälkä yllättää yöllä. Ja kun muutenkin neiti syö yöllä vain sen verran että pääsee uneen niin sen tietää että usein syödään jos nukahtaa illalla kesken ruokailun!!

Mä olen huomannut selkeästi myös sellaisen kauhujutun, että maitoa ei ehkä tule riittävästi sillä yöt ovat syöttökertojen mukaan laskien menneet huonommin kuin esim. 2 vkoa sitten. Iltaisin rinnat tuntuvat tyhjiltä ja olen koittanut antaa lisäksi NANia pullosta mutta tyttö ei kertakaikkiaan osaa syödä pullosta - siitä tulee kauhea huuto. 2kk neuvolassahan jo painonkehitys oli hidastunut joten minua neuvottiin antamaan korviketta iltaisin jos yöt huononee. No onko tuo syöttökertojen lisääntyminen merkki huononemisesta vaikka tyttö ei ole yhtää silti levoton tai rauhaton ja jatkaa uniaan heti kun on syönyt?? AUttakaahan tietämätöntä..

IHOSTA; Mianni kyseli ihosta jokin aikaa sitten. Lilialla on superhyvä iho - hormoni-ihottuma oli sitäkin kauheampi mutta kun se hävisi niin iho ei parempi voisi olla;) Meidän molemmat tytöt ovat pigmentiltään tosi tummia ja ihokin on siksi varmaan superhyvä. Mun mies on todella tumma ja itselläkin on tummahko iho vaikka blondi muuten olenkin;)

Yksi lahja olisi vielä ostamatta ja leipomukset tekemättä. Joten ei muuta kuin hommiin.

RAUHALLISTA JOULUNAIKAA KAIKILLE LOKAMASSUILLE;) KIITOS TÄSTÄ VUODESTA, JONKA AIKANA MATKASIMME YHDESSÄ IHANAN (TAI LOPPUVAIHEESSA KAMALAN) ODOTUSRETKEN;-)

Vierailija
36/49 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin samanlainen yö kuin NAZULLA, että voisin melkein kopsata hänen tekstinsä. Tuomas söi myös 3 kertaa (en edes muista milloin olis tehnyt sen viimeksi) ja Julia ei OLLENKAAN nukahtanut omaan sänkyynsä (tätäkään ei muistaakseni ole koskaan ennen tapahtunut) vaan neiti ihan pokkana otti aina tyynynsä ja käpsytteli mun viereen. Nukkui sitten siinä ja pyöri ihan mahdottomasti. Riemu repesi aamuyöllä, kun isompiki tyttö vääntäytyi viereen. Lopulta nukuin (minkä nukuin) jalkopäässä sänkyä ihmeesti viistossa.

Tuomaskin siis nukahti ilman " iltatankkausta" ja söikin sitten klo 23.30, 2 ja 5.30. Sitten heräsi kuitenkin jo 6 aikoihin ja nyt on jo aamu-unillaan.

Mutta, nyt täytyykin laittaa koululainen todistuksen hakuun ja itse alkaa aamupalalle. Saa nähdä sulaako täälläkin lumet pois, kun vettä sataa. Plääh!

Vierailija
37/49 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kamalaa kiirettä jo reilun viikon ajan enkä ole edes kunnolla ehtinyt lokakuisten pinoja lukemaan. Olen yrittänyt nyt ahertaa opiskelujuttujen parissa kun tuo mieskin tuli tänne taas. Tänään lähdemme appivanhempine luo joulun viettoon ja kotiin tulemme tapaninpäivänä. Ensi viikolla onkin edessä kiva muuttoshow kun täytyy tämä kämppä tyhjentää vuoden loppuun menness- Ja kahden viikon kuluttua suuntaamme ulkomaan kotiin.

S-I:lle täältäkin tsemppiä ja voimia!

Kakka-gallupista: Meillä kakataan 1-2 kertaa päivässä. Ennen tuli n. 5 kertaa päivässä mutta on havrnetunut nyt parin viikon aikana. Ja nyt kun sitä tulee niin sitä tuleekin oikein paineella ja paljon. Oikeestaan joka kakkauskerran jälkeen menee vaatteetkin vaihtoon kun aina vuotaa sivusta.

Samuelilla oli 2kk neuvola alkuviikosta. Mittoja: 60.3cm ja 5790g. Hyvin on poju kasvanut. Ja nyt sai jo ensimmäiset rokotuksetkin että ehtii saada edes jotain suojaa ennen kuin lähdetään reissaamaan. Onneksi seuraavat rokotukset laitetaan vasta 6kk iässä. Hyvä että nykyään noita yhdistelmärokotuksia niin ei tarvi vauvaa joka kk kiusata pistämällä.

Mutta mä en ehdi nyt tän enempää kirjotella. Ja omaa napaa taas tuli koska en ole ehtinyt kunnolla lukea pinoja ja siten on vähän hankala kommentoida muiden juttuja.

MUKAVAA JA LEPPOISAA JOULUA KAIKILLE!

MaryJ ja Samuel 10vko

Vierailija
38/49 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska kirjoittelija täällä hei. Melkein joka päivä kyllä käyn lukemassa, mutta jotenkin kirjoittelu on jäänyt kun ei ole oikein mitään uutta raportoitavaa. Asiat ovat kohtalaisen ennallaan, vauva jatkaa tyytyväistä eloaan ja oloaan ja esikoisen uhmassa ehkä pienen pientä laantumista havaittavissa, jess! Tosin COEn esikoisen tavoin meillä isompi tyttö on muutaman kerran turhautuneena yrittänyt lyödä tms. vauvaa, mutta keksimäärin suhtautuu pikkusiskoon aivan ihanasti. Uskallan nykyään jopa käydä suihkussa niin että tytöt jäävät hetkeksi kahdestaan (vauva sitterissä) sillä isosisko on mustis vauvalle vain silloin kun tämä on äidin sylissä.

NAZUlle heti kun vielä muistan: entäs jos Lilialla on tiheän imun kausi meneillään ja tilailee maitoa oikein urakalla yöaikaan? Yöimetyshän pitää maidon tuotannon parhaiten yllä ja vauvat näyttävät tietävän sen luonnostaan;) Mulla on myös rinnat aikamoiset löllykät iltaisin, mutta näköjään niistä ihan riittämiin maitoa tulee, kun kerran Elli vetelee yöt aina vain yhdellä syötöllä. Syö noin klo 22-23 vikan kerran, sitten klo 5-6 ja seuraavan kerran vasta klo 8-9. Tietty jos neuvolassa ovat kehottaneet Lilialle korviketta antamaan, niin anna ihmeessä, mutta kyllähän imetys parhaiten jatkuu pitkään (oletan että haluat vielä imettää ihan täysillä) kun vauva saa pääasiassa vain rintamaitoa. Tämän varmaan tiedät vallan hyvin itsekin, mutta tulipahan nyt sanottua:)

Kiitos kaikille kahvittelijoille maanantain tapaamisesta, oli tosi mukava nähdä livenä niinkin monta lokamammaa ja -vauvaa! Oli muuten hauska hetki vähän ennen kuin ekat meistä lähtivät, kaikki vauvat olivat yhtäaikaa hereillä ja " mukana" kahvipöydässä. Alussa kun kaikki Morenan tyttöä lukuunottamatta vetelivät tyytyväisinä sikeitä:)

Jos en enää saa sanaa suustani ennen joulua niin nyt jo varmuuden vuoksi toivottelen kaikille lokakuisille perheineen RAUHALLISTA JA ILOISTA JOULUA JA ONNEA TULEVALLE VUODELLE!!!

Lillis ja tytöt

Vierailija
39/49 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLE IHANAA, LÄMPÖISTÄ JA VAUVANTUOKSUISTA JOULUA!!!

On kyllä hassua ajatella vuotta taakse päin. Viime jouluna minulla ei ollut pienintäkään aavistusta, että meillä olisi vuoden päästä vauva. Silloinen kuopus otti silloin ensiaskeleitaan (oli 11kk) ja hänen piti olla viimeinen lapsemme. Sanoin kyllä näihin aikoihin vuosi sitten miehelle, että mulle taitaa nousta vauvakuume, kun Julia alkaa kävelemään eikä mulla oo enää vauvaa. Mutta en ikikuuna päivänä ois uskonu, että meille oikeesti se vauva tulee!

Vuosi on ollut todella tapahtumarikas. Kun muistelee taaksepäin, niin voisin sanoa, että on ollut oikeastaan rehellisesti sanoen aika rankka vuosi moneltakin kannalta. On vietetty hautajaisia, riidelty tosi paljon miehen kans, fyysisesti lokakuu oli yhtä helvettiä ja viimeisenä tuo putkivahinko.

Mutta, siltikin tämä vuosi on tuonut myös paljon ihania asioita, joista ihanin tietty tuo oma pieni peikkopoikamme.

Te, rakkaat ex-lokamasut, olette olleet minulle todella suuri henkireikä pitkin vuotta. ISO KIITOS kuluneesta vuodesta! Tämä vuosi kasvatettiin mahaa, ensivuonna kasvatetaan vauvoista taaperoita. Ajatelkaas, ensijouluna todella moni lokavauva jo kävelee, joku on voinut tulla jo isoksi siskoksi tai -veljeksi ja joku osaa jo puhuakin.

Se sitten ensivuonna, nautitaan nyt TÄSTÄ JOULUSTA ja NÄISTÄ HETKISTÄ pienten kultamurujemme kanssa.

Kuusamo vaikenee, mutta vain joulun ajaksi :)

Mianni ja Tuomas 29.10. +3 isompaa kakaraa

40/49 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla päivittämään että myös täällä on kuukautiset alkanu!:( Ja ihan ihmeelliset sellaset- eilen alko päivällä, loppu illalla ja nyt taas äsken kun kävin vessassa niin huomasin että oli uudestaan alkanu vuotaa. Omituista että vuorokausi välissä ettei mitään. Muilla samanlaista????Mutta kyllä tympäsee, ois ollu kiva olla kuivana edes vähän aikaa :)

Täällä Oulun tuntumassa on pari astetta pakkasta, maa valkosena, lunta sataa hiljalleen ja vilinää riittää veljen perheen ja meijän perheen yhteisvoimalla. 4 pientä lasta tässä ja lisäksi minun omia veljiä on 4 kpl jotka on kyllä ihan isoja :) Mutta kyllä niistäki ääntä ja elämätä lähtee...

Mutta kiitos minunki puolesta kaikille ihanasta vertaistuesta ja jatketaan yhtä ahkerasti kirjottelua :) RAUHALLISTA ja LÄMMINTÄ joulua kaikille <3

Toivottaa Jääsydän ja Vanamo 2kk sekä Usva 1,5v