Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opepula

Vierailija
13.08.2023 |

Kuinka monen mamman lapsella on epäpätevä erityisopettaja tai opettaja?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä listat, mikä on epäpätevä opettajien määrä esim. alkuopetuksessa yleis- ja erityisopetuksessa. Listat kouluista, joku toimittaja hoi.....ota koppi. Tutki, tee listat kaupungeista eri puolilla Suomea: Hki, Tre, Turku, Kotka, Hämeenlinna, Kuopio, Jyväskylä, Savonlinna, Joensuu, Kajaani, Oulu, Rovaniemi, Kuusamo....

Kuka lapsiamme oikeasti opettaa?

Tulevaisuuden toivot epäpätevien kaahottajien ja tiktokkaajien viihdytettävänä?

Vierailija
62/90 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa on isoja eroja, niin pätevissä kuin sijaisissakin. Osa noudattaa OPS:n itseohjautivaa oppimista kirjaimellisesti eikä oikeastaan opeta itse. Helpommallahan siinä pääsee, kun teetetään ryhmätöitä, tutkimuksia, pelataan ja surffataan netissä, läksyjä ei tarkisteta ja kokeet monivalintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kummallista, kun tällä palstalla on todella pitkä työttömien opettajien ketju. Eikö teidän mielestänne ole mitään outoa siinä, että on paljon työttömiä päteviä opettajia, mutta silti teidän lapsianne opettavat viime kevään ylioppilaat, koulunkäyntiavustajat ja muut epäpätevät

Koska on halvempaa ottaa töihin se epäpätevä ylioppilas kuin pätevä opettaja. Säästö on minimissäänkin 1000€ luokkaa/kk. Se on paljon koulun rahoissa. Toinen vaihtoehto on että koululla on kädetön rehtori tai niin huono maine ettei sinne saada opettajia.

Vierailija
64/90 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun lapsella ei ole opea ollenkaan. Tehtävään valittu oli ilmoittanut viikko ennen lukukauden alkua ettei otakaan työtä vastaan eikä reksi ole vielä löytänyt ketään. Reksi itse ja kouluavustaja pitänyt nämä ekat päivåt, ensi viikolla tulee kuulemma hänen kummityttönsä puikkoihin kunnes ope löytyy. Jee.

Eli suomeksi: Reksi oli valinnut vartavasten hakijan, josta tiesi, että ottaa jonkin toisen paikan vastaan. Näin saadaan tutulle epäpätevälle töitä ja kunta säästää rahaa.

Ei reksillä ole mitään intressiä säästää kunnan rahaa. Ne säästetyt eurot eivät tule hänen koululleen, saati hänen tililleen.

Ne säästetyt eurot tulee todellakin hänen koululleen sillä ainakin Helsingissä kouluilla on kokonaisbudjetti ja epäpätevän säästöllä voidaan sitten tehdä tai hankkia muuta.

Vierailija
65/90 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihmetelly, miten opettajankoulutuksen suorittanut ihminen kirjoittaa niin järkyttävän huonoa suomea, kun Wilma- viestejä lukee. Ei taida sitten ollakaan pätevä opettaja?

Vierailija
66/90 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihmetelly, miten opettajankoulutuksen suorittanut ihminen kirjoittaa niin järkyttävän huonoa suomea, kun Wilma- viestejä lukee. Ei taida sitten ollakaan pätevä opettaja?

Miksi ajattelet, että opettajankoulutuksessa olisi oikeakielisyyden harjoituksia?

Vierailija
67/90 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että opettajankoulutuksessa olisi oikeakielisyyden harjoituksia?

Luulisi korkeakoulutetun osaavan kirjoittaa, kun gradunkin vääntävät. Lisäksi pitäisi sitä vielä opettaa muillekin.

Vierailija
68/90 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan kyllä varsin hyvää suomea, mutta välillä huomaan jälkikäteen typoja Wilma-viesteissäni. Johtuu ihan kiireestä ja siitä, että samaan aikaan huomion joutuu kiinnittämään useampaan asiaan eikä tekstin oikoluvulle jää aikaa, kun viesti pitää saada lähtemään.

Vierailija
69/90 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotutkintoon kuului ainakin ennen kypsyysnäyte, joka oli virallinen äidinkielen koe. Oli myös joku parin ov:n kurssi kirjoittamisesta. Nämä siis kasvatustieteellisessä, jossa myös opettajat opiskelivat .

Vierailija
70/90 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua enää opettajaksi.

Vierailija
71/90 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös epäpätevänä opena töihin meneminen ahdistaa.

Vierailija
72/90 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevänä työ oli suht helppoa, kun ei vaadittu juuri muuta kuin, että pitää luokan kasassa ilman hämminkiä. Pätevänä kaatuu kaikki vastuu- ja kehittämistehtävät, tiimit,hankkeet, juhlat, aamunavaukset, arviointikeskustelut, vanhempainillat, moniammatilliset tiimit, tuen ja Wilman kirjaamiset päälle (listaa voisi jatkaa loputtomiin). Missä välissä ehdin suunnitella opetusta, joka pitäis kait olla tärkein työ opetuksen jälkeen?

Ihmettelen niitä, jotka kadehtii opettajia. Ovat täysin tietämättömiä työnkuvasta ja työolosuhteista. Opepula saattaa liittyä näihin asioihin ja sekin on alueellista.

Vierailija
73/90 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Hesassa epäpätevänä erkkaopena 6 vuotta, tein paljon töitä lasten kanssa myös omalla vapaa-ajalla, joten ihmettelen tätä kivitystä, että epäpätevä on aina huono. Ketään pätevää opettajaa ei kiinnostanut lasten hakeminen kouluun tai poissaolot ja niiden selvittely.

Riitti kun laittoi rastin tietokoneelle, että ei ole näkynyt. Rehtorikin mietti ettei ole nähnyt samanlaista toimintaa koskaan 30 vuoden ajalla.

Myös pätevistä löytyy porukkaa, jotka eivät sinne todellakaan kuulu.

Vierailija
74/90 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se huono juttu, jos yhteiskunnan varoilla koulutetaan opettajia. jotka syystä tai toisesta eivät halua tai pääse opetustöihin.

Vierailija
75/90 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne koulut on sellasia kusiaispesiä, että ?!!

Vierailija
76/90 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotutkintoon kuului ainakin ennen kypsyysnäyte, joka oli virallinen äidinkielen koe. Oli myös joku parin ov:n kurssi kirjoittamisesta. Nämä siis kasvatustieteellisessä, jossa myös opettajat opiskelivat .

Nämä ovat lähinnä muodollisuuksia. Ei kukaan reputa kypsyysnäytettä.

Vierailija
77/90 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäpätevänä työ oli suht helppoa, kun ei vaadittu juuri muuta kuin, että pitää luokan kasassa ilman hämminkiä. Pätevänä kaatuu kaikki vastuu- ja kehittämistehtävät, tiimit,hankkeet, juhlat, aamunavaukset, arviointikeskustelut, vanhempainillat, moniammatilliset tiimit, tuen ja Wilman kirjaamiset päälle (listaa voisi jatkaa loputtomiin). Missä välissä ehdin suunnitella opetusta, joka pitäis kait olla tärkein työ opetuksen jälkeen?

Ihmettelen niitä, jotka kadehtii opettajia. Ovat täysin tietämättömiä työnkuvasta ja työolosuhteista. Opepula saattaa liittyä näihin asioihin ja sekin on alueellista.

Kohta on yks open paikka lisää. Luovutan!

Vierailija
78/90 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on yks open paikka lisää. Luovutan!

Samat sanat!

Vierailija
79/90 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kuka lastasi opettaa?

Vierailija
80/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä et kun kouluun tulee uusia opettajia niin ei koskaan kerrota, mikä on niiden koulutus ja työkokemus. Hyvä et nimen tietää.