Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa lukioikäiset tytöt leikkivät takapihalla keppihevosilla.

Vierailija
13.08.2023 |

Kyllä, kuulin jo että kyseessä on yleisesti tunnettu harrastus, jonka tiimoilta on järjestetty jopa kilpailutoimintaa.
Olen silti vakuuttunut, että tuossa touhussa on jotakin kummallista. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi 6-10v. lapset.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pitää hyväksyä. Todellisuudessa kaikkea kaikki ei ymmärrä.

Se vasta monia ihmetyttäis, jos lukioikäiset pojat hyppisi mekko päällä keppihevosilla.

Vierailija
62/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen täytyi käydä jo töissä tienaamassa. Osa-aika siivoustöitä sai aina eikä hypitty harjan, luutun varsi jalkovälissä vaan sillä tehtiin töitä. 

Nyt ne leikkii vaan kunnes pamahtaa paksuksi. 

Toiset tekevät sitä työkseen. Ehkä nämäkin ovat tulevia ammattikasvattija tai -ohjaajia. Tai vaikkeivat olisikaan, miksi pitäisi tehdä töitä 24/7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen täytyi käydä jo töissä tienaamassa. Osa-aika siivoustöitä sai aina eikä hypitty harjan, luutun varsi jalkovälissä vaan sillä tehtiin töitä. 

Totta😄 Niin se maailma on muuttunut.

Menin kokopäivätöihin 16 vuotiaana. Iltaisin kävin opiskelemassa. Ei ollut aikaa pomppia pihalla lelujen kanssa.

Omat lapset tuon ikäisinä vaativat hotellitason palvelua kotona. Äiti valmistaa ruuan nenän eteen.

Protestoivat, jos itse pitää jotain sapuskaa laittaa.

Eikö vanhempien tehtävä ole huolehtia ja laittaa sitä ruoka lapsilleen. Kyllä he ehtivät itsekin sitä laittamaan, kun muuttavat kotoa pois. 

No eihän ne osaa sitten laittaa mitään, kun ei nuorena mitään opettele.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Nuori aikuinen ei osannut edes kahvinkeitintä käyttää ekassa omassa kodissaan.(kalustettu valmiiksi)

No oppii sitä myöhemminkin. Minä en laittanut kotona koskaan ruokaa, mutta nyt pidän ruoanlaitosta ja kokkaan päivittäin. 

No et sinä osannut ruokaa laittaa muuttaessasi huoltajan luota omilles.

Älä väännä mustaa valkoiseksi.

No siinä opettelin enkä nälkään kuollut. Nykyään kutsun ystäviä syömään, kun tykkään kokeilla uusia reseptejä. Olen erikoistumassa aasialaisiin ruokiin ja kotona on melkoinen maustevalikoima. En ole mitään menettänyt vaikka kotona en laittanut ruokaa koskaan. 

Vierailija
64/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella tuossa olis yläikäraja?

Nythän paljon aikuisia käy katsomassa barbi-leffaa.

Tämä uusin Barbie elokuvan ei ole lastenelokuva.

Vierailija
65/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuon ikäisille pitäisi antaa oikeus päättää sukupuolestaan ja lupa tehdä lääketieteellisiä operaatioita, jotka vaikuttavat keppihevostelijan elämään koko loppuiän?

Keppihevostelu tuskin vaikeuttaa tietoisuutta sukupuoli-identiteetistä.

Vierailija
66/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset tekevät sitä työkseen. Ehkä nämäkin ovat tulevia ammattikasvattija tai -ohjaajia. Tai vaikkeivat olisikaan, miksi pitäisi tehdä töitä 24/7?

Ei kukaan teekkään töitä 24/7

Vierailija
67/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenelläkään tule mieleen, että keppihevosen varsi hieroo mukavasti sieltä alhaalta, eli häpyhuulia ja klitorista, kun sillä itseään hieroo?

Täähän se ois! Ja tässä tämän lajin suolakin, eli sallittua itsetyydytystä. Miten ette tätä huomaa? Varmaan mukava hieroskella varrella itseään ja samalla vähän "leikkiä".

Oletko jollain tapaa kehitysvammainen?

Vierailija
68/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä eroaa esim. larppauksesta jota harrastavat ihan aikuiset ihmisetkin?

Ei mitenkään. Molemmissa on kysymys leikistä. Siitä voi keskustella, että millainen leikki on luontevaa missäkin ihmisen kehitysvaiheessa.

En osaa sanoa olisiko normaalia, että 25v. miehet päristäisivät huuliaan ja työntäisivät pikkuautoja hiekkalaatikolla?

Tässä hevostouhussa on kysymys hyvin pitkälti vastaavasta toiminnasta. Leikin keskiössä on esikuvaansa jäljittelevä lelu, jota leikkijä pyrkii omaa kehoaan käyttäen liikuttamaan esikuvansa mukaisesti.

Vierailija
69/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kummallista, että ap

A) tiirailee teinityttöjä, jotka ilmeisen laillisesti oleskelevat naapurin pihalla

B) ilkeää kirjoittaa tiirailustaan keskustelupalstalle.

Heillä on hyvä kunto ja lapsena sekä nuorena luut tarvitsevat tärähdyksiä käsittääkseni osteoporoosia ei kovin helposti tule. Liikkukaa nuoret!

Vierailija
70/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta😄 Niin se maailma on muuttunut.

Menin kokopäivätöihin 16 vuotiaana. Iltaisin kävin opiskelemassa. Ei ollut aikaa pomppia pihalla lelujen kanssa.

Omat lapset tuon ikäisinä vaativat hotellitason palvelua kotona. Äiti valmistaa ruuan nenän eteen.

Protestoivat, jos itse pitää jotain sapuskaa laittaa.

Eikö vanhempien tehtävä ole huolehtia ja laittaa sitä ruoka lapsilleen. Kyllä he ehtivät itsekin sitä laittamaan, kun muuttavat kotoa pois. 

No eihän ne osaa sitten laittaa mitään, kun ei nuorena mitään opettele.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Nuori aikuinen ei osannut edes kahvinkeitintä käyttää ekassa omassa kodissaan.(kalustettu valmiiksi)

No oppii sitä myöhemminkin. Minä en laittanut kotona koskaan ruokaa, mutta nyt pidän ruoanlaitosta ja kokkaan päivittäin. 

No et sinä osannut ruokaa laittaa muuttaessasi huoltajan luota omilles.

Älä väännä mustaa valkoiseksi.

No siinä opettelin enkä nälkään kuollut. Nykyään kutsun ystäviä syömään, kun tykkään kokeilla uusia reseptejä. Olen erikoistumassa aasialaisiin ruokiin ja kotona on melkoinen maustevalikoima. En ole mitään menettänyt vaikka kotona en laittanut ruokaa koskaan. 

Se tuli jo selväksi todistelusi myötä.

Pointti olikin se, että muuttaessaan ei osaa laittaa ruokaa, jos ei ole koskaan laittanut aiemmin.

Vierailija
71/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapallo on peli jossa kaikilla varusteilla on funktio joka liittyy liikkumisen ja pallon hallinnan helpottamiseen.

Ehkä he voisivat kehittää keppihevospoolon.

Vierailija
72/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok. Mutta kerrostalon keskipihalla oli kerran joku nuori nainen yksin vetämässä rataa ja äänteli kuin hevonen mennessään. No ei kai siinä mitään. Mutta miksi jotkut tökkäävät sen kepin haruksiin vai onko se ihan normaali tapa. Jos on usea harjoittelija, eikö siitä lähde kova ääni, jos kaikki ovat hevosia ja puoliksi ihmisiä? Miksi noidat eivät harjoittele luudilla?

Vierailija
73/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuon ikäisille pitäisi antaa oikeus päättää sukupuolestaan ja lupa tehdä lääketieteellisiä operaatioita, jotka vaikuttavat keppihevostelijan elämään koko loppuiän?

Keppihevostelu tuskin vaikeuttaa tietoisuutta sukupuoli-identiteetistä.

Miksi miehet eivät larppaa keski-aika asuissaan ja muissa roolihahmoissa? Siis jos on turvallinen alue, ettei joku luule naamiohyökkääjäksi.

Vierailija
74/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No minä en ymmärrä pallon potkimistakaan.

Aivan eri asia. Jalkapallo on peli jossa kaikilla varusteilla on funktio joka liittyy liikkumisen ja pallon hallinnan helpottamiseen.

Aivan sama asia. Väline, liikunta, säännöt, kilpailut, tuomarit, joukkueet.

Muutama vuosi sitten sauvakävely oli niin outoa, että jopa autoilijat pysähtyivät ilkkumaan, että hei sulla on jäänyt sukset kotiin.

Vierailija
75/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minä sain 18v lahjaksi eräiltä kavereiltani mm.sellaisen alustalta laukaistavan pikkuauton (joku luxus-merkki). Olen siis nainen, ko.kaverit miehiä. Hauskaa oli. Ei se silti tarkoittanut, etteikö elämässä olisi ollut muutakin. Akateemisia keski-ikäisiä olemme kaikki nykyään.

Kepparointi on kyllä hyvä liikuntaharrastus. Kokeile itse.

Vierailija
76/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, minä sain 18v lahjaksi eräiltä kavereiltani mm.sellaisen alustalta laukaistavan pikkuauton (joku luxus-merkki). Olen siis nainen, ko.kaverit miehiä. Hauskaa oli. Ei se silti tarkoittanut, etteikö elämässä olisi ollut muutakin. Akateemisia keski-ikäisiä olemme kaikki nykyään.

Kepparointi on kyllä hyvä liikuntaharrastus. Kokeile itse.

Minä, minä ja minä. Minä minusta minuun.

Vierailija
77/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää liikuntaa on. Ennemmin sitä, kun vaikka ryypäten aikaa kuluttaa..

Ehtii olla aikuinen kyllä.

Ryyppääminen on normaalia, kepparilla leikkiminen ei.

Entä jos leikkii keppareilla ja ryyppää?

Vierailija
78/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keppihevosilla olisi outoa, vaikka niillä hauskuuttelisi mikä ikäluokka tahansa. Pokemonejakin metsästi jokainen kynnelle kykenevä. Ihminen on leikkivä olento.

Vierailija
79/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioikäinen on kyllä jo ihan aikuinen tässä suhteessa. Miksi ei voi liikkua ilman sitä keppiä, tai vaikka käyttää sitä jotenkin järkevästi, eikä kuvitella sitä joksikin mitä se ei ole?

Eivät kai he kuvittele sitä keppihevosta miksikään muuksi kuin keppihevoseksi.

Vierailija
80/124 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioikäinen on kyllä jo ihan aikuinen tässä suhteessa. Miksi ei voi liikkua ilman sitä keppiä, tai vaikka käyttää sitä jotenkin järkevästi, eikä kuvitella sitä joksikin mitä se ei ole?

Mistä Ap tietää, mihin tarkoitukseen neitoset keppihevosiaan käyttävät? Hienoa, että osaavat keksiä hauskoja tapoja olla porukassa.