Töissä ei ole tarkoituskaan olla kivaa
Näin sanoi eräs (työnarkomaani) tuttu, kun valitin uuden työpaikan ahdistavuutta. Oletteko samaa mieltä? Olen ollut elämäni aikana useissa firmoissa ja kokenut kyllä mukaviakin paikkoja. Ei ole maanantaina ahdistanut mennä, ei ole pelottanut tms.
Kommentit (60)
Kyllä töissä olisi hyvä olla ainakin siinä mielessä kivaa, että töihin menee mielellään ja työhön sitouttaa muukin, kuin hammasta purren palkkapäivän ajatteleminen.
Koska haukkaa niin ison osan elämästä niin ei se pelkkää itkua ja hampaidenkiristelyä saa olla.
Työnteko on orjuutta, jota tulee vältellä.
Isäni, entinen ilmavoimien eversti sanoi, että kyllä terve ihminen ilman työtäkin pärjää. Olen mielestäni koulutustani ja kokemustani vastaavassa työpaikassa törkyhyvällä palkalla. Silti lopettaisin heti, jos ahneus ei pakottaisi jatkamaan.
Kyllä sen työn olisi oltava sen verran siedettävää, että työhön meneminen ei ahdistaisi, eikä vaikuttaisi vapaa- aikaankin. Jokainen tuö varmasti välillä ärsyttää ja kyllästyttää, mutta jos se on jatkuvaa, silloin on parasta lopettaa. Elämä on liian lyhyt kitua työpaikassa, joka on pelkkää vitutusta.
Oma työpaikka on sellainen, että sinne on ihan kiva mennä, vaikken erityisemmin mitään paloa itse työtä kohtaan tunne. En voisi kuvitella jatkavani, jos joka aamu saisi kiristellä hampaita ja miettiä saikuttamista tmv.
Työpaikalla ei todellakaan tarvitse olla ahdistavaa tai muuten vastenmielistä.
Itse olen työnarkomaani tasan sen takia että pidän työstäni vaan niin paljon, että se ei aina edes tunnu työltä. Saattaa helposti mennä 12 tunnin päivä ihn hujauksessa.
Kyllä töissä ehdottomasti tulee olla myös kivaa niiden työkavereiden kanssa. Jos sosiaalinen elämä siellä on aivan hanurista niin kyllä se syö työmotivaatiota.
Itse työn ei tarvitse olla aina kivaa, mutta kuitenkin joskus palkitsevaa.
No sen voi kukin päätellä ihan itse. Haluuko joku tuhlaa 80% koko elämästään viettäen aikaa joka ei ole kivaa. Joku "hulluhan" voisi vaikka väittää että tämä voisi ajaa ihmisen mielenteveyden aika pahaan jamaan mutta mikäs mä olen sanomaan. Ehkä se raha on vaan se juttu minkä takia me kaikki synnytään tänne? eiks je?
lol
Mun työkaverit ja työympäristö on kiva. Vaikka työ välillä raskasta ja palkka vois olla isompi. Olen miettinyt muuta alaa, mutta saanko yhtä viihtyisän työpaikan vaikka palkka kasvaisi..
Työn viihtyvyys saattaisi joos lisätä työtehoa mutta ei muiden työllä tienaava ja keinotteleva työnantaja voi mitenkään käsittää tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
No sen voi kukin päätellä ihan itse. Haluuko joku tuhlaa 80% koko elämästään viettäen aikaa joka ei ole kivaa. Joku "hulluhan" voisi vaikka väittää että tämä voisi ajaa ihmisen mielenteveyden aika pahaan jamaan mutta mikäs mä olen sanomaan. Ehkä se raha on vaan se juttu minkä takia me kaikki synnytään tänne? eiks je?
lol
Niin, mikäs sen parempi, kuin vuokrakuutiossa kitata halpaa olutta ja pelailla Runea. Living the dream.
En todellakaan ajattele noin. Olen ollut työpaikassa, jossa ei ollut kivaa ja se sairastutti masennukseen. Nyt olen työpaikassa, jossa on kivaa ja voin todella hyvin myös vapaa-ajalla. Ei kaikki työtehtävät toki kivoja ole, mutta suurimmaksi osaksi työni on ihan kivaa ja työkaverit kivoja.
Mielestäni nuo "työn ei tarvitse olla kivaa"-ajatukset ovat jopa haitallisia. Monet sinnittelevät pitkin hampain epäsopivassa työympäristössä ja todella kärsivät siitä, koska ovat kuulleet, ettei työstä tarvitse pitää ja ehkä ajattelevat kaikilla muilla olevan yhtä epämukavaa töissä.
Työn tarkoitus on saada palkkaa. Työn tarkoitus ei ole se, että joka ikinen aamu, hampaat irvessä menet vihaamaasi työpaikkaan, saadaksesi palkkasi. Kuten minä teen. Vihaan työtäni vanhusalalla, joka päivä vihaan mennä työpaikalle. Se varmasti näkyy myös työssäni. Vapaapäivinäkin mietin, että pian taas joutuu töihin. Odotan vain eläkkeelle pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lol
Niin, mikäs sen parempi, kuin vuokrakuutiossa kitata halpaa olutta ja pelailla Runea. Living the dream.
Aina toikin työnteon voittaa, vaikka alkoholi onkin päihteenä paskimmasta päästä
Mitä te vingutte töistä? Suurin osa tekee 40 tuntia viikko maksimissaan ja viikossa on 168 tuntia. Siihen vielä arkipyhät ja lomat niin työtunnit ovat aika vähissä vuoden mittaan.
Työ on hyvästä, ihan vaan rutiinin takia että on jotain. Tekeminen ehkäsee kaikkia ongelmia fyysisesti ja myös yläkerrassa.
Mutta työn pitäis ehottomasti olla jotain mitä ihminen itse tykkää tehdä.
Läheskään kaikki ihmiset eivät pysty tekemään työskentelemään alalla mikä ei kiinnosta hevon askaakaan. Se on fakta. Siitä johtuu burnoutit ja kaikki muutkin.
Eli siis työ on hyväksi ja ei ole hyväksi, miten sen kattoo.
Nykymaailmassa on lottovoitto jos löytää itselleen hyvän ja mieluisan ammatin ja siihen päälle viellä hyvän työpoppoon ympärille.
Vierailija kirjoitti:
lol
80% ajasta ihmiset on muualla kuin töissä.
Päässä täytyy olla vikaa, jos väittää, että työnteko on kivaa.
Kyllähän se motivoi työhön jos se on kivaa. Hyvä ilmapiiri ja yhteisöllisyys vaikuttaa jo huomattavasti, vaikka itse työ ei olisi niin mielekästä.