Aiotko katsoa tänä yönä tähdenlentoja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
En, liikaa pilviä.
Ilmatieteenlaitoksen mukaan ainakin meille olisi luvassa pilvetöntä yöksi. Ootko katsonut ennustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Siis voi näkyä 60 tähdenlentoa tunnissa, eikä yhteensä 60.
Juuri näin! Ja kahdessa tunnissa hyvässä lykyssä 120!
Kovin näyttää pilviseltä.
Kivojahan tähdenlennot näyttävät.
Pari vuotta sitten oli perseidien maksimin aikaan trooppinen yö. Nukuimme vaimon kanssa trampoliinilla. Ei vain näkynyt kovin montaa tähdenlentoa.
Ei niitä täällä näy. On vielä liian valoisat yöt. Tai ainakin taivas on tähän aikaan vuodesta niin vaalea, että ei näy tähtiä, eikä tähdenlentojakaan.
Vaikka kuinka haluaisin, Illan torkkuna aamun virkkuna ei mahdollisutta.
Nukkuminen on tärkeämpää. Huomenna töihin niin ei passaa nukkua tänään pitkään.
Katsoin joskus puolen yön aikoihin ikkunasta ja näin puolen tunnin sisällä 3 kirkasta ja 4-5 himmeämpää tähdenlentoa. Heräsin itsekseni noin klo 2:57 ja näin 20 min sisällä ehkä 8 tähdenlentoa hyvin.
Ikkunasta, josta katsoin, on hyvä näkymä pohjoiseen, koilliseen ja luoteeseen. Pääkaupunkiseudulla olen.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin enkä muistanut.
Täytyy iltapäivällä kaupungilla katsoa tyttöjen perseidejä.
Pedo
Koetan nähdä unta persei.. tuota, joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukuin enkä muistanut.
Pedo
Kova syyte! Entä jos onkin alaikäinen poika joka kirjoitti? Tai että tarkoittaa tytöllä täysi- ikäistä?
Hyvin näkyi täällä etelän kirkkailla ja pimeillä taivailla. Ihan suoraan omalta parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin enkä muistanut.
Kirkkaassa valossa ne näkyvätkin paremmin kuin tähdenlennot yöllä.
Ne tulee kai myöhään yöllä? Olen ihan iltauninen. Olen olen monesti ajatellut, että tänä vuonna menen katselemaan, mutta vaikka yritän pysyä hereillä telkkaria katsellen, aina herään sohvalta ihan unisena aamulla.
Haluaisin mennä keskelle pihaa, laittaa puutarhatuolin makuuasentoon ja sujahtaa makuupussiin katselemaan taivaan ilmiöitä näin loppukesästä. Ei ole vielä onnistunut.