Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa kiusataanko minua tulevalla työpaikalla vain koska olen kaunis

Vierailija
12.08.2023 |

Muuten olen hiljainen, sulkeutunut ja ujo. Tuntuu että varsinkin naiset näkee sen uhkana, kun en puhu paljon. Pelottaa ja ahdistaa.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työelämästä kokemusta yli 25 vuotta, ja fakta on se että ainoastaan ammattitaidolla on merkitystä. Lakatkaa siis hyvät naiset (?) miettimästä tuollaisia typeryyksiä. Tehkää työnne hyvin ja ansaitkaa arvostus sillä. 

Sinulla ei todellakaan ole ihmisistä kokemusta. Kateus on hyvin luonnollinen ja normaali asia, joka ei pitäisi olla mikään tabu. Ihmisen käytökseen vaikuttavista asioista valtaosa ei edes päädy tietoisiin aivoihin asti, että voisit ne tunnistaa.

Vierailija
22/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina kiusattu koska olen ruma. On kiusattu koulussa ja työelämässä, kiusaajia löytyy molemmista sukupuolista.                      

Minulle on jopa kesken työpäivän tultu taivastelemaan : mitä? Onko SINULLA vihkisormus, oletko SINÄ avioliitossa?! Voi sitä ihmettelyä [...]

En usko.

Mitä sinä et usko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottanut joskus nämä kauniit kun jos ne tekee vaikka jonkun virheen, niin vaikka kuinka nätisti koettaa neuvoa oikeaan suuntaan niin se nähdään vain kiusaamisena. En siis arvostele tai kiusaa, vaan sanon esim. "katsotaanko tämä asia vielä uudestaan kun taisin neuvoa vähän epäselvästi", jopa otan itselleni syyn mutta silti se otetaan kiusaamisena. 

Vierailija
24/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottanut joskus nämä kauniit kun jos ne tekee vaikka jonkun virheen, niin vaikka kuinka nätisti koettaa neuvoa oikeaan suuntaan niin se nähdään vain kiusaamisena. En siis arvostele tai kiusaa, vaan sanon esim. "katsotaanko tämä asia vielä uudestaan kun taisin neuvoa vähän epäselvästi", jopa otan itselleni syyn mutta silti se otetaan kiusaamisena. 

Pistät siis merkille ihmisten ulkonäön, ja se saa sinussa aikaan negatiivisia ennakkoluuloja (jotka mahdollisesti myös vaikuttavat silloin käytökseesi)?

Vierailija
25/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ongelma onneksi poistuu tekoälyn myötä.

Vierailija
26/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta tuntevat jo pienet lapset, miksei siis myös aikuiset. Toiset ovat valmiita hyökkäämään, vaikka heihin itseensä lopulta sattuisi eniten. Tottakai kauneus herättää kateutta ja ennakkoluuloja. 

Vierailija
27/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lihava, keski-ikäinen hemuli, joka ei ikinä "tuomitse" ulkonäön perusteella. Olin itsekin kivan näköinen ja monen mielestä seksikäs joskus. Nyt on muiden vuoro hehkua nuoruutta ja kauneutta. Töissä suhtaudun lempeästi uusiin ja nuoriin työntekijöihin. Perseilyä en kyllä jaksa, oli millanen / mikä tyyppi tahansa

Niinpä. Jos kauneuden takia pitäisi kettuilla, sitä saisi koko ajan olla pottuilemassa nuorille ihmisille. En näe mitään syytä siihen. 

Vierailija
28/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työelämästä kokemusta yli 25 vuotta, ja fakta on se että ainoastaan ammattitaidolla on merkitystä. Lakatkaa siis hyvät naiset (?) miettimästä tuollaisia typeryyksiä. Tehkää työnne hyvin ja ansaitkaa arvostus sillä. 

Sinulla ei todellakaan ole ihmisistä kokemusta. Kateus on hyvin luonnollinen ja normaali asia, joka ei pitäisi olla mikään tabu. Ihmisen käytökseen vaikuttavista asioista valtaosa ei edes päädy tietoisiin aivoihin asti, että voisit ne tunnistaa.

Kyllä on kokemusta hyvinkin monenlaisista ihmisistä. Kateus on normaalia, mutta työelämässä arvostetaan ammattitaidon perusteella eikä ulkonäön. Se mitä joku juoruilee taukotilassa on täysin sivuseikka. Kukaan ei nouse vaikkapa toimitusjohtajaksi ulkonäöllä vaan tekemisellä.

Vierailija
29/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lihava, keski-ikäinen hemuli, joka ei ikinä "tuomitse" ulkonäön perusteella. Olin itsekin kivan näköinen ja monen mielestä seksikäs joskus. Nyt on muiden vuoro hehkua nuoruutta ja kauneutta. Töissä suhtaudun lempeästi uusiin ja nuoriin työntekijöihin. Perseilyä en kyllä jaksa, oli millanen / mikä tyyppi tahansa

Niinpä. Jos kauneuden takia pitäisi kettuilla, sitä saisi koko ajan olla pottuilemassa nuorille ihmisille. En näe mitään syytä siihen. 

Ymmärrätkö kuitenkin mitä eroa on

a) että jokainen ihminen kokee tietoisesti tarvetta pottuilla kauniille ja tekeekin sitä

b) että joku kaunis kokee joidenkin ihmisten taholta pottuilua ilman selitystä?

Vierailija
30/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kokemusta hyvinkin monenlaisista ihmisistä. Kateus on normaalia, mutta työelämässä arvostetaan ammattitaidon perusteella eikä ulkonäön. Se mitä joku juoruilee taukotilassa on täysin sivuseikka. Kukaan ei nouse vaikkapa toimitusjohtajaksi ulkonäöllä vaan tekemisellä.

Niin minullakin, vaikka suht nuori vielä olenkin. Olen ollut monessa erilaisessa paikassa töissä ja sivusta olen jo ehtinyt seuraamaan mm. lehmittelyä, simputusta, ulkonäön kommentointia, perättömien huhujen levittämistä ja yksityisasioista juoruamista työpaikoilla, jonne oman ymmärrykseni mukaan tullaan tekemään töitä.

Vierailija
31/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa sitä peiliä vähemmän. Ketään ei kiinnosta teidän ulkonäkö vaan teettekö työnne hyvin ;).

Vierailija
32/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kokemusta hyvinkin monenlaisista ihmisistä. Kateus on normaalia, mutta työelämässä arvostetaan ammattitaidon perusteella eikä ulkonäön. Se mitä joku juoruilee taukotilassa on täysin sivuseikka. Kukaan ei nouse vaikkapa

Katsokaa sitä peiliä vähemmän. Ketään ei kiinnosta teidän ulkonäkö vaan teettekö työnne hyvin ;).

Teoriassa se ei ketään kiinnosta eikä se kenenkään käytökseen vaikuta eikä kukaan sitä kommentoi. Sitä suuremmalla syyllä jaksaa todellisuus ihmetyttää.

Vierailija
33/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) että jokainen ihminen kokee tietoisesti tarvetta pottuilla kauniille ja tekeekin sitä

Uskon, että ihan aiheestakin annettua kritiikkiä väitetään helposti kateudesta kumpuavaksi. Ihmiset eivät halua uskoa, että omassa työssä on kehittämisen varaa. Työkaveria voi olla vaikea neuvoa nätisti, mutta kritiikin vastaanottamisen taitoakin on hyvä harjoitella, eikä uhriutua ja väittää, että kritiikin syynä on oma ylivertainen kauneus.

Vierailija
34/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että ihan aiheestakin annettua kritiikkiä väitetään helposti kateudesta kumpuavaksi. Ihmiset eivät halua uskoa, että omassa työssä on kehittämisen varaa. Työkaveria voi olla vaikea neuvoa nätisti, mutta kritiikin vastaanottamisen taitoakin on hyvä harjoitella, eikä uhriutua ja väittää, että kritiikin syynä on oma ylivertainen kauneus.

En usko että elämä on noin mustavalkoista ja että nälvimiseen ja huonoon käytökseen olisi aina hyvä (ja sama) syy.

Vierailija
35/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ja luuletkohan vähän liikaa itsestäsi.

Vierailija
36/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet vain kauneutesi.

Vierailija
37/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet vain kauneutesi.

Tämä. En tunne ketään kaunista. Sellaisia ei ole olemassakaan.

Vierailija
38/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ja luuletkohan vähän liikaa itsestäsi.

Luulee. Tai sitten ei ole ulkonäöltään tyypillinen suomalainen.

Vierailija
39/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä täällä on paljon kauniita ihmisiä, hienoa!

Trollililöö 😂

Ja rikkaita 🤣

Vierailija
40/109 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua kiusataan niin se johtuu siitä että olet outo. Ulkonäölläsi ei ole mitään sen kanssa tekemistä.