Pesetkö kädet saippualla wc-käynnin jälkeen?
Kommentit (46)
Innovaationi on että tyhjentyneeseen pumppupulloon mäntysuopaa. Kasvojen pesuun niin sanotusti oikeaa nestesaippuaa.
Totta kai. Mitä se yksin kotona oleminen tuohon vaikuttaa? En minä näön vuoksi käsiä pese. Pesen käteni myös saippualla esim. aina kun tulen ulkoa sisälle.
Jouduin nykyiselle miehelleni teroittamaan tuota käsien pesemisen tärkeyttä kun aloimme seurustella. Nykyään hänkin pesee aina automaattisesti kädet saippualla kun tulee kotiin. Jännästi on ollut paljon terveempi lisättyään käsien pesemistä.
Pesen. Ja lapsille opetan kanssa, ettei tulevien tyttöystävien tarvitse aikuisena opettaa.
Vessassa käynnin jälkeen kyllä. Muuten en viitsi joka välissä pestä jos tulen esim. ulkoa. Kädet vaan kuivuu ja liika hygienia tuskin on muutenkaan hyväksi.
(Asun yksin niin ei tarvitse pelätä että tartutan muita.)
Tietenkin aina, mutta olen käyttänyt jo kauan desinfioivia kosteuspyyhkeitä. Kulkevat myös helposti mukana eikä minkäänlaisia iho-ongelmia tai ihon kuivumista ole ollut koskaan
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Sitä varten vessassa on sekä palasaippua että nestesaippua ja puhdas käsipyyhe.
En käyttäisi palasaippuaa, jos muitakin käyttäjiä. Nestemäistä perheeni kaikki jäsenet käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Sitä varten vessassa on sekä palasaippua että nestesaippua ja puhdas käsipyyhe.
En käyttäisi palasaippuaa, jos muitakin käyttäjiä. Nestemäistä perheeni kaikki jäsenet käyttää.
Saippuat ovat emäksisiä, joten ne eivät ole hyvä kasvualusta bakteereille, viruksille tai homeille.
Kädet pesen aina saippualla vessassa käynnin jälkeen. Myös kun tulen ulkoa sisälle. Tällöin pesen myös kasvot etenkin suun ja nenän ympäristöstä. Sen jälkeen kosteusvoidetta käsiin ja kasvoihin. Tuntuu ihanan raikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ehdottomasti pesen. Ennen en pessyt, ajattelin tyhmällä tavalla itsekkäästi. Nyt ajattelen fiksulla tavalla itsekkäästi, kun tiedostan, että ne vessapöpöt kulkeutuvat käsissäni kotona kaikkeen mihin kosken ja sitä kautta esim. omiin silmiini, jos yöllä niitä hieron näpyteltyäni puhelinta, jota olen käsitellyt vessakäsillä.
Omia pöpöjähän ne on, joten en näe mitään ongelmaa.
Ei eri kehonosien tai röörien pöpöjä kannata tieten tahtoen kuljettaa paikasta toiseen. Tulee tulehduksia.
Toisaalta taas jotkut vatsavaivat paranevat ulosteen siirrolla.
Pesen jopa kahteen kertaan ja mahdollisimman kuumalla vedellä.
Ilman muuta pesen. Myös kun tulen kotiin, tai olen siivonnut.
Vierailija kirjoitti:
Veden lämpötilalla ei ole merkitystä käsien pesussa ja kuuma vaan kuivattaa turhaan ihoa. Pesuhan tapahtuu siinä vaiheessa kun käsiä saippuoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ehdottomasti pesen. Ennen en pessyt, ajattelin tyhmällä tavalla itsekkäästi. Nyt ajattelen fiksulla tavalla itsekkäästi, kun tiedostan, että ne vessapöpöt kulkeutuvat käsissäni kotona kaikkeen mihin kosken ja sitä kautta esim. omiin silmiini, jos yöllä niitä hieron näpyteltyäni puhelinta, jota olen käsitellyt vessakäsillä.
Omia pöpöjähän ne on, joten en näe mitään ongelmaa.
Ei eri kehonosien tai röörien pöpöjä kannata tieten tahtoen kuljettaa paikasta toiseen. Tulee tulehduksia.
Toisaalta taas jotkut vatsavaivat paranevat ulosteen siirrolla.
Siinä sitä ulostetta siirretään sinne minne se ja ulostebakteerit kuuluvat, eli ei ainakaan silmään.
Pesen pimpin kunnolla saippualla, hieron sormella saippuaa sisälle pimppiin ja huuhtelen bideellä.
Sitten pesen kädet myös saippualla.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin aina, mutta olen käyttänyt jo kauan desinfioivia kosteuspyyhkeitä. Kulkevat myös helposti mukana eikä minkäänlaisia iho-ongelmia tai ihon kuivumista ole ollut koskaan
Tiesithän, että desinfiointiaine ei esimerkiksi tuhoa viruksia, pitää pestä saippualla ja vedellä. Käsideseissä on glyserolia, siksi kädet eivät siitä kuivu. Tuon ongelman voit hoitaa sillä, että rasvaa käsiäsi.
Vierailija kirjoitti:
En, ellei käsiin mene ulostetta tai virtsaa. Muutoin pesen pelkällä vedellä. Herkkäihoisen kädet eivät kestä jatkuvaa saippuapesua.
Ihan oikeasti!?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden lämpötilalla ei ole merkitystä käsien pesussa ja kuuma vaan kuivattaa turhaan ihoa. Pesuhan tapahtuu siinä vaiheessa kun käsiä saippuoidaan.
Kyllä on.
En, ellei käsiin mene ulostetta tai virtsaa. Muutoin pesen pelkällä vedellä. Herkkäihoisen kädet eivät kestä jatkuvaa saippuapesua.