Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni nauhoitti salaa riitelymme

Vierailija
12.08.2023 |

Erosin ex-miehestäni nelisen vuotta sitten ja molemmat teini-ikäiset tyttäreni jäivät luokseni asumaan. Avioliittomme oli ollut jo pitkään riitainen mutta loppupeleissä ex-mieheni jätti minut toisen naisen takia.
Aika ennen lopullista eroa oli ihan hirveää, tytöt eivät halunneet tavata enää isäänsä ja mies syytteli minua siitä. Lapset tietysti kärsivät erosta ja vanhempi tyttäreni alkoi oireilemaan pian isänsä poismuuton jälkeen ja alkoi käyttäytymään huonosti myös minua kohtaan ja yritti komennella minua melkein kaikessa. Siitä asti varsinkin vanhemman tytön kanssa on ollut välillä hyvinkin myrskyistä ja olemme riidelleet usein. Olen siis joutunut kasvattamaan molemmat lapset yksin, koska he eivät edelleenkään suostu tapaamaan isäänsä. Kerran noin parisen vuotta sitten olin lopussa voimieni kanssa kun meillä oli ihan järkyttävä riita autossa. Muistan että sain melkein hermoromahduksen ja huusin tytölle autossa että en jaksa tätä enää ja että hänen tulisi muuttaa isänsä luo asumaan, en halua asua enää hänen kanssaan. Tyttö häipyi sitten poikaystävänsä luo jossa oli parisen päivää mutta saimme sitten myöhemmin sovittua riidan ja vaikka senkin jälkeen olemme ottaneet yhteen, emme ole enää riidelleet samalla tavalla.
Nyt tyttö on 19 ja muutti kesäkuussa ensimmäiseen omaan kotiin. Hän on siitä lähtien yrittänyt saada minulta ylimääräistä rahaa mutta olen kieltäytynyt antamasta. Siitä seurasi se, että blokkasi minut kännykästään enkä saanut häntä kiinni pariin viikkoon. Nyt pari päivää sitten hän otti minuun yhteyttä. Luulin että kaikki on taas ok, mutta tyttö tekstasikin minulle kuinka olen pilannut hänen elämänsä, yritän kontrolloida häntä ja kuinka olen jatkuvasti saanut raivokohtauksia ja että hän on ollut niiden uhri. Lisäksi laittoi minulle audion jonka oli nauhoittanut pari vuotta sitten kun meillä oli se hirveä riita autossa. Sanoi että oli kuulemma nauhoittanut sen että jos olisin käynyt hänen kimppuunsa (!) niin hän olisi käyttänyt nauhoitusta minua vastaan. Audiossa kuuluu kuinka huudan ja itken autossa, kunnon breakdown :( Olen ollut siitä lähtien ihan lamaantunut ja alkanut jopa pelkäämään tyttöäni. En tiedä mitä kaikkea hän on nauhoitellut selkäni takana. Nyt ymmärrän myös miksi poikaystävän äiti on käyttäytynyt minua kohtaan välttelevästi jo pitkään, on varmaan kuullut tuon nauhoituksen. Itse olen omasta mielestäni ollut kuitenkin hyvä ja huomaavainen äiti molemmille tyttärilleni ja me kaikki jouduimme valitettavasti kärsimään eroriidoista, muutosta yms. Se ei ollut minun kädessäni mutta saan näköjään kaiken vihan siitä päälleni. Sorry, nyt on vaan pakko purkautua jonnekin... tuntuu pahalta...

Kommentit (633)

Vierailija
81/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vastauksia, mutta kommentoin näin jonkun tyttärenä.

Tyttösi tekee lähtökohtaisesti väärin, ja vaikuttaa aika tunnekylmältä.

Itselläni on hankala suhde äitiini, ja melkoisia breakdowneja ollut puolin ja toisin. Olen myös tallentanut niitä, mutta en koskaan milloinkaan näyttäisi niitä ulkopuolisille. En ikinä, vaikka kuinka tuntisin vihan tunteita äitiäni kohtaan, koska lopulta kuitenkin hän on aina äitini, osa perhettä; siksi onkin vaikea ymmärtää, miksi tyttäresi käyttää noita kiristyksen välineenä.

Sanoisin, että anna olla. Älä reagoi mitenkään; sano, että senkun jakaa videonsa mihin jakaa, sinä et aio käsitellä asioita näin. Aika näyttää, mihin teidän tiet vie.

Vierailija
82/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa likalle että kiristyksen yrityskin on nauhalla rangaistavaa, että sitteen. menee suu kiinni.

Miten on kiristänyt ja missä tuli ilmi????

Ainoa syy nauhotteelle oli tyttären pelko!

Missään ei lue, että kiristää äitiään yhtään mihinkään

Luki aloituksessa että yrittänyt saada ap:lta rahaa.

Mutta missään ei lue nauhoituksen liittyvän suoraan siihen. Voi olla että se riita rahasta nosti muutkin asiat pintaan.

Missään ei lukenut mitään, että olisi esittänyt kiristystä. Sen keksi joku ja sitten ap:kin innostui tuosta teoriasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on nyt laittomat keinot käytössä ja se on tehtävä selväksi HETI! Vaikka poliisin kanssa.

Vierailija
84/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidät nyt vaan selvän tauon yhteydenpidosta tyttäresi. Tee hänelle selväksi, että kiristys on rikos ja et aio sen uhriksi alistua. Olet raivariasi pyytänyt anteeksi ja luullut sen saaneesi anteeksi. Sinulla ei ole mitään hävettävää, mikäli kertomasi pitää paikkansa. Jos alistut kiristykseen, samalla myönnät, että olet tehnyt jotakin väärää.

Näytä suora lainaus ap:n tekstistä, jossa osoitetaan tyttären kiristävän äitiään.. joku psykomamma sen keksi ja nyt sitä täällä hoetaan maanisena.

Lue aloitus kunnolla.

Luin. Mikään ei viittaa että kiristäisi tallenteella millään tavalla.

Vierailija
85/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apllä oli kauheita riitoja miehensä kanssa, josta tuli ex ja sitten tyttönsä kanssa. Kiihtyykö ap aina? Eikö ole tunnetaitoja? Vai miehellä ja tyttärellä ei ole?

Vierailija
86/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä on nyt laittomat keinot käytössä ja se on tehtävä selväksi HETI! Vaikka poliisin kanssa.

Poliisille on turha viedä, kun mitään kiristystä ei ole esitetty. Kiristys on mammojen päässä.

Riita on vaan lähtenyt ilmeisesti rönsyilemään rahasta muihin asioihin.

Vierailija
87/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit jättänyt lapset tekemättä, kun ei teistä ollut ydinperheen vanhemmiksi

Vierailija
88/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi hämmentäviä kommentteja. Vihaatteko te lapsianne?

Ap:n kannattaisi varmaan jutella lapsensa kanssa. Ymmärrän, että molemmilla on ollut vaikeata. Ja ymmärrän, että salanauhoitus tuntuu tosi pahalta. Mutta varmaan tyttärestäkin moni asia tuntuu pahalta, ja hän vielä käsittelee kokemaansa. Ehkä ap on nyt päässyt erosta yli, mutta tytär käy vielä kaikkea kokemaansa läpi mielessään, kuten ihmisillä on tapana tehdä kun kyse on lapsuuden perheen tapahtumista.

Vierailija
89/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä siis pelkäät, kun sanot pelkääväsi tyttöä?

Hän on pelännyt LAPSENA että aikuinen ihminen hyökkää hänen päälleen fyysisesti.

Arvaa kumpi on a) aiheellisempi pelko b) pahempaa?

Vierailija
90/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille on turha viedä, kun mitään kiristystä ei ole esitetty. Kiristys on mammojen päässä.

Riita on vaan lähtenyt ilmeisesti rönsyilemään rahasta muihin asioihin.

Sille teinille pitää vaan kylmästi sanoa, että mulla ei ole enää mitään velvollisuutta riidellä täysikäisen kanssa eti joku muu, jonka kanssa jatkat riitelyä.

Vierailija
91/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh! Miten olet saanut kasvatettua itsellesi tuollaisen lapsen?

Onko mahdollista, että joku manipuloi tytärtäsi sinua vastaan? Poikaystävä? Poikaystävän äiti? Joku muu kaveri tai tuttava?

On meilläkin huudettu puolin ja toisin mutta lopulta on pyydetty anteeksi ja saatu asiat sovittua.

No jos ei manipuloitu niin jonkin näköistä myötätuntoa on varmaankin poikaystävän äidiltä saanut. ap

Hyvä että edes joltain

Vierailija
92/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä heitä yksin ole kasvattanut, jos olivat teini-ikäisiä teidän erotessa? Vai mies ei osallistunut yhtään lasten kasvatukseen teidän ollessa yhdessä? 

Vierailija
93/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaisi varmaan jutella lapsensa kanssa. Ymmärrän, että molemmilla on ollut vaikeata. Ja ymmärrän, että salanauhoitus tuntuu tosi pahalta. Mutta varmaan tyttärestäkin moni asia tuntuu pahalta, ja hän vielä käsittelee kokemaansa. Ehkä ap on nyt päässyt erosta yli, mutta tytär käy vielä kaikkea kokemaansa läpi mielessään, kuten ihmisillä on tapana tehdä kun kyse on lapsuuden perheen tapahtumista.

Ap ainakin vihaa. Kuka hullu alkais lietsomaan suoranaista vihaa omaa lastaan kohtaan. Sairas ihminen. Mulle tulis todella kamala olo, jos joku haukkuu omaa lastani, olkoonkin anonyymi nettipalstalla.

Ap sen sijaan oikein masinoi tässä, että saisi itselleen empatiaa.

Millainen äiti toimii noin?

Vierailija
94/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa rajaa tuohon nyt on jo myöhäistä, peli pelattu, siksi kutsu se poliisi. Se on pienin paha asiassa, ja puhuu järkeä tytölle.

Vierailija
95/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se varmaan onkin, haluaisin ymmärtää myös tyttöäni. Tuntuu kuitenkin itsestä pahalta että ensin halutaan rahaa ja kun ei sitä saada ensin blokataan puhelin ja sitten syytellään vanhoilla, jo sovituilla asioilla. Ja että ollaan nauhoiteltu riitoja. Ei olisi tullut mieleenkään että tyttö on tehnyt niin. Halusin vain purkaa asiaa täällä koska tuntuu vaan pahalta, myös tytön puolesta! ap

Vierailija
96/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ainakin vihaa. Kuka hullu alkais lietsomaan suoranaista vihaa omaa lastaan kohtaan. Sairas ihminen. Mulle tulis todella kamala olo, jos joku haukkuu omaa lastani, olkoonkin anonyymi nettipalstalla.

Ap sen sijaan oikein masinoi tässä, että saisi itselleen empatiaa.

Millainen äiti toimii noin?

Äläpäs syyllistä neuvotonhan ap vaan on. Ei se ole rikollista mitenkään. Hän on neuvoton nyt. Kuten joskus jokainen meistä.

Vierailija
97/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytöt ovat itse piruja ihmisen asussa.

Vierailija
98/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidät nyt vaan selvän tauon yhteydenpidosta tyttäresi. Tee hänelle selväksi, että kiristys on rikos ja et aio sen uhriksi alistua. Olet raivariasi pyytänyt anteeksi ja luullut sen saaneesi anteeksi. Sinulla ei ole mitään hävettävää, mikäli kertomasi pitää paikkansa. Jos alistut kiristykseen, samalla myönnät, että olet tehnyt jotakin väärää.

Näytä suora lainaus ap:n tekstistä, jossa osoitetaan tyttären kiristävän äitiään.. joku psykomamma sen keksi ja nyt sitä täällä hoetaan maanisena.

Lue aloitus kunnolla.

Lue sinä se kunnolla, ja kerro millä tavalla tytär kiristää ap:tä? Mitä tytär on uhannut tekevänsä, jos ap ei anna rahaa? Ei se ole kiristystä, jos lapsi pyytää vanhemmiltaan rahaa.

Tekstissä ei myöskään käy ilmi, että tytär olisi soittanut tallennetta kenellekään ulkopuoliselle. Ap vain omassa päässään arvelee niin, koska tyttären poikaystävän äiti suhtautuu häneen jotenkin kummasti.

Vierailija
99/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ja pidä etäisyyttä tyttäreesi. Jos hän on yhteydessä, niin asiallisesti hoidat tarvittavat asiat. Et anna rahaa. Hän on aikuinen ihminen ja hänellä on aikuisen vastuu nyt elämästään. Kaikki asiattomat viestit jätät omaan arvoonsa.

Nimenomaan, noin toimisin itsekin . Koska on jo täysi-ikäinen, voisin blokata hänet puhelimestani. Tai en vastaisi. Soittaisin ,kun olisin varma , että voin keskustella rauhallisesti.

Jos alkaisi haukkumaan ,sulkisin puhelimen. Mahdollista ,että edelleen nauhoittaa keskustelunne. Et voi luottaa häneen

Hän mahdollisesti edelleenkin yrittää saada sinut suuttumaan ja äänittää sitten kaiken.

En antaisi euroakaan tuollaiselle tyttärelle. Pysyisin erittäin etäällä hänestä. Olet jo varmasti anteeksi pyytänyt käytöstäsi, mutta tee se vielä tekstiviestillä, että sinulle jää dokumentti siitä.

On aivan sama ,lukeeko sitä vai ei.

Toivoisin itse , että tuollainen aikuinen lapsi pysyisi erittäin etäällä minusta.

Keskustele asiasta toisen tyttäresi kanssa . Miten hän suhtautuu asiaan?

Voimia , me äiditkin ollaan tuntevia ihmisiä.

Kiitos <3 Nuorempi tyttäreni ei ole siskonsa kanssa  enää oikein missään kontaktissa. Heillä on ollut aina omat kaverit ja interessit. Me asumme kahdestaan ja suurin osa aikaa on hyvin harmonista ja rauhallista. Ja sekin auttaa että teini-siskosten väliset riidat ovat loppuneet vanhemman muuton ansiosta. Kaipaan kuitenkin vanhempaa tyttöä. Olimme hänen ollessaan nuorempia erittäin läheisiä. ap

Lellikkisisko äidin kanssa... Voivat yhdessä sitten haukkua isosiskon ja isän

Vierailija
100/633 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut vastauksia, mutta kommentoin näin jonkun tyttärenä.

Tyttösi tekee lähtökohtaisesti väärin, ja vaikuttaa aika tunnekylmältä.

Itselläni on hankala suhde äitiini, ja melkoisia breakdowneja ollut puolin ja toisin. Olen myös tallentanut niitä, mutta en koskaan milloinkaan näyttäisi niitä ulkopuolisille. En ikinä, vaikka kuinka tuntisin vihan tunteita äitiäni kohtaan, koska lopulta kuitenkin hän on aina äitini, osa perhettä; siksi onkin vaikea ymmärtää, miksi tyttäresi käyttää noita kiristyksen välineenä.

Sanoisin, että anna olla. Älä reagoi mitenkään; sano, että senkun jakaa videonsa mihin jakaa, sinä et aio käsitellä asioita näin. Aika näyttää, mihin teidän tiet vie.

Nyt on ihan pakko kysyä, että minkäikäinen olet kun on tullut edes mieleen tallentaa äitisi breakdowneja? Ja miksi? Miksi jostain niinkin intiimistä tapahtumasta kuin kahdenkeskisestä riidasta pitää ottaa tallenne?

Ehkä tämä on ikäkysymys koska olen 34v ja tuntuu ihan käsittämättömältä ajatukselta nauhoittaa riitoja perheenjäsenen kanssa. Ja oikeasti myös tosi ahdistava ajatus - mihin nämä tallenteet voivat päätyä jos puhelin katoaa, pöllitään, kopioidaan tms? Eikö edes omassa kotona voi olla rauhassa ilman tallentavia kameroita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä