Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko alkaa seurustelemaan miehen kanssa, joka on ollu 15 vuotta työttömänä?

Vierailija
12.08.2023 |

Muuten olisi mukava, kiltti ja ihan ok:n näkönenkin.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seuustellut miehen kanssa, joka invalidisoitui työkyvyttömäksi auto-onnettomuudessa. Ei mitään ongelmaa. Myös mielenterveyshäiriöistä voi johtua noin pitkä työkyvyttömyys. Sellainenkin menettelisi, jos kaveri itse teisi parhaansa kuntoutuakseen.

Mutta tahallaan työttömänä, sellaista en pysty mitenkän ymmärtämään. Minkä takia ihminen ei tekisi töitä, jos on terve?

"Minkä takia ihminen ei tekisi töitä, jos on terve?"

Niitä töitä kun ei kuule noin vaan mennä tekemään vaan sinne työpaikkaan haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan...

"Noin vaan"? Ap on vetelehtinyt 15 vuotta. Siinä ajassa olisi opiskellut viisi ammattia ja tehnyt pari tuhatta työhakemusta.

Sinne opiskelemaankaan ei noin vaan mennä vaan haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan...

Niin, eipä sieltä kotisohvalta tosiaan kouluunkaan haeta.

Vierailija
42/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tietenkin mutta auto ja ajokortti pitää olla.

Vierailija
44/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ei olisi ongelma, mutta täydellinen vetämätön tekemättömyys ja osallistumattomuus olisi (esim. päihdeongelmainen mt-tapaus olisi nou nou). Jos hänellä olisi joku intohimo, esim. taideprojektit tai hyväntekeväisyys, homma olisi ihan ok. Toki itse haluaisin, että hänellä olisi myös pitkä koulutustausta ja sivistystä (älyä, kielitaitoa, kulttuurisuutta...), sillä niiden puutteeseen homma kaatuisi ennemmin kuin työttömyyteen. 

Vierailija
45/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seuustellut miehen kanssa, joka invalidisoitui työkyvyttömäksi auto-onnettomuudessa. Ei mitään ongelmaa. Myös mielenterveyshäiriöistä voi johtua noin pitkä työkyvyttömyys. Sellainenkin menettelisi, jos kaveri itse teisi parhaansa kuntoutuakseen.

Mutta tahallaan työttömänä, sellaista en pysty mitenkän ymmärtämään. Minkä takia ihminen ei tekisi töitä, jos on terve?

Niitä töitä kun ei kuule noin vaan mennä tekemään vaan sinne työpaikkaan haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan...

"Noin vaan"? Ap on vetelehtinyt 15 vuotta. Siinä ajassa olisi opiskellut viisi ammattia ja tehnyt pari tuhatta työhakemusta.

Ap ei kieltänyt tehneensä juuri noin. Hän totesi vain olleensa pitkään työttömänä. Minä en pääse työk.eläkkeelle vaikka erikoislääkärit todenneet, etten ole työkykyinen. Työnhakuvelvollisuutta ei ole. No kohta työeläke koittaa ja pääsen pois leimaavasta nimityksestä.

Vierailija
46/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta muusta voidaan tinkiä mutta ei saa olla juoppo, tupakoiva, tyhmä, narsisti tai persu. Muut asiat ovat joustettavia mutta mainituista pidän kiinni.

Suurin osa miehistä on persuja. Miehille ihmisoikeudet ovat paljon vähemmän tärkeä asia kuin meille naisille.

Vierailija
47/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät että se on ollut työttömänä 15 vuotta? Kuulostaa aika mahdottomalta teolta nykyajan Suomessa.

Vierailija
48/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin naisena pitkäaikaisesti työttömäksi niin akateemisesta taustasta huolimatta menisin sitten ajamaan taksia, päiväkotiin, kauppaan, tarjoilemaan tai varastolle töihin kunnes löydän oman alani töitä tai kehitän osaamista työllistävään suuntaan. Odotan toiselta terveeltä kykenevältä aikuiselta samanlaista asennetta. Tiedän ettei työnhaku ole helppoa eikä työnteko kivaa, mutta jokaisen tulee elättää kunniallisesti itsensä jos siihen kykenee. Pidän ahkeruutta suuressa arvossa.

Minulla olisi tuollaisen elämäntapatyöttömän kanssa iso gappi arvoissa. Oma mieheni on kyllä ollut erinäisiä pätkiä työttömänä joten ymmärrän että työttömyys sinällään on yleistä ja tavallista eikä suoraan kerro ihmisestä mitään. Ellei se ole erittäin pitkäaikaista kuten esimerkin tapauksessa.

Vierailija
49/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne pari tuhatta työhakemusta auttavat, kun kaikki ne lentävät kuitenkin roskakoriin koska cv:ssä on aukko?

Jos olisit ikinä hakenut töitä, tietäisit että se ei ole ongelma.

Kyllä se vaan on aika iso ongelma jos hakemus lentää roskakoriin. Harvoin sieltä sitä enää takaisin poimitaan.

Vierailija
50/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät että se on ollut työttömänä 15 vuotta? Kuulostaa aika mahdottomalta teolta nykyajan Suomessa.

Esim. siitä, että hän itse kertoi. Oli totta tai ei se on tässä mielipidekyselynä.

Vierailija
51/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne opiskelemaankaan ei noin vaan mennä vaan haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan...

Hakemus johonkin maaseutuamikseen lähtee muutamalla klikkauksella ja koulu suorastaan rukoilee sinua tulemaan sinne opiskelemaan.

Vierailija
52/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne pari tuhatta työhakemusta auttavat, kun kaikki ne lentävät kuitenkin roskakoriin koska cv:ssä on aukko?

Jos olisit ikinä hakenut töitä, tietäisit että se ei ole ongelma.

Kyllä se vaan on aika iso ongelma jos hakemus lentää roskakoriin. Harvoin sieltä sitä enää takaisin poimitaan.

Ajatella jos nämä vetelehtijät hakisivat työtä samalla tarmolla kuin keksivät tekosyitä.

Vierailija
53/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemus johonkin maaseutuamikseen lähtee muutamalla klikkauksella ja koulu suorastaan rukoilee sinua tulemaan sinne opiskelemaan.

Mutta kun pitäisi tulla hakemaan sieltä kotoa. Ja nettiin ei pääse kun pitäisi saada uusi iPhone, eikä sossu maksa. Niin paha siinä on hakemusta tehdä.

Vierailija
54/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on tarpeeksi pitkä (+185) ja etenkin komea niin joka ikinen teistä seurustelisi hänen kanssaan vaikka ei olisi aikomustakaan mennä töihin. Sanokaa mitä sanotte mutta se on fakta.

Jeremy Meeksille lähetettiin vankilaan tuhansia rakkauskirjeitä ja nakukuvia. Hänet tuomittiin mm. alaikäisen hakkaamisesta ja hän oli jengirikollinen. Vankilasta vapauduttuaan hän on seurustellut monimiljonäärin tyttären kanssa ja aloittanut mallin uran. Miljoonat naiset ihailee häntä tänäkin päivänä.

Tällaisia te naiset olette. Vain ulkonäöllä on väliä. Vain ulkonäöllä...

Miehet ovat meille seksiobjekteja. Ymmärrän että lyhyttä ja rumaa miestä vituttaa, mutta se on vain biologiaa.

No onhan tuo mies ihanan sairaan komea.

Vierailija
55/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Voisi koko ajan kohottaa itseään ylemmäksi kun nälvii miestä.

Vierailija
56/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Joko viherpiipertäjä tai kom mu nis ti.

Vierailija
57/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan. Itse olen ylioppilaaksi kirjoittamisen jälkeen käynyt 2-vuotisen amiksen, tehnyt vuoden töitä ja sitten päässyt yliopistoon. Koko ajan ollut aktiivisena jollakin tavalla. Aina on vaihtoehtoja, joihin kannattaa tarttua työttömyyden sijaan. En ehkä ymmärrä, miten ihminen jaksaa olla 15v. tekemättä mitään.

Olet nuori ja kouluissa käyminen on eri kuin töissä. Ei ole niin raskasta

Menepä yliopistoon, ei olekaan enää niin helppoa. Oikeustieteessä tentittävää saattaa olla yli tuhat sivua per kurssi. Kyllä minä menen töihin lepäämään näillä spekseillä, eikä toiste päin.

Vierailija
58/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä 15 vuotta on jo niin pitkä aika, että ilman jotain todella rajoittavaa terveydellistä syytä en usko, että kyse on muusta kuin laiskuudesta ja haluttomuudesta käydä töissä. Tuossa ajassa kouluttautuu jo uuteen ammattiinkin niin halutessaan.

Vierailija
59/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan. Itse olen ylioppilaaksi kirjoittamisen jälkeen käynyt 2-vuotisen amiksen, tehnyt vuoden töitä ja sitten päässyt yliopistoon. Koko ajan ollut aktiivisena jollakin tavalla. Aina on vaihtoehtoja, joihin kannattaa tarttua työttömyyden sijaan. En ehkä ymmärrä, miten ihminen jaksaa olla 15v. tekemättä mitään.

Eihän sen sitä tarvitse merkitä. On outoa jos ihmiset kuvittelevat työttömän vain makaavan.

Itse kerran työttömänä ollessani opiskelin espanjan kielen, remontoin asunnon ja korjautin auton sekä matkustelin.

Ilmeisesti varallisuustasosi on keskivertotyötöntä korkeampi. Eri

Vierailija
60/66 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin jos mies ei ole alkoholisti tai muuten epävakaa. Nykyään työttömyys ei johdu työttömästä. Kyllä suurin osa haluaa työtä kuitenkin mutta työpaikkoja ei vaan ole. Olen tapaillut työtöntä. Se oli aktiivinen muuten ja hyvä mies kuitenkin.