Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Hävettääkö, jos miehesi on parempi kokki kuin sinä?

Vierailija
12.08.2023 |

Useat kokit ovat miespuolisia maailmalla, ja usein kuvitellaan että nainen hallitsee keittiömaailmaa...

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää kun 60+ mieheni ei osaa kokata.

Vierailija
42/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä, mutta mieluusti kokkaan itse omat sapuskani ja parempi ettei mies halua kokata ellei sitten kokkaa samalla tavalla kuin minä. 

Edellisessä suhteessa kokkasin aina haluamallani tavalla ja onneksi mies oli tyytyväinen tähän ratkaisuun. En tykkää syödä esim. perunaa, pastaa ja maitotuotteita ja olisi kamala, jos toinen pilaisi vaikka hyvän uunilohen kermalla tai laittaisi jonku lasagne- tai pasta-annoksen. Ei vaan pystyisi syömään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan haittaa. Mieheni oli 80-luvulla kolme vuotta koti-isänä. Nykyään laitamme ruokaa suunnilleen vuorotellen.

Vierailija
44/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä, mutta mieluusti kokkaan itse omat sapuskani ja parempi ettei mies halua kokata ellei sitten kokkaa samalla tavalla kuin minä. 

Edellisessä suhteessa kokkasin aina haluamallani tavalla ja onneksi mies oli tyytyväinen tähän ratkaisuun. En tykkää syödä esim. perunaa, pastaa ja maitotuotteita ja olisi kamala, jos toinen pilaisi vaikka hyvän uunilohen kermalla tai laittaisi jonku lasagne- tai pasta-annoksen. Ei vaan pystyisi syömään. 

Jouduin aikoinaan lemppaamaan entisen tyttöystävän sen ruokahömpötysten takia - se meni jotenkin pilalle.

Pidän itse ruoanlaitosta ja valmistamani ruoka on varmasti syömäkelpoista ja kaikki kohtuulliset vaatimukset täyttävää, mutta tyttis ratkesi kasvissyöjäksi eikä sille enää kelvannut kuin kauramaito ja muut ruoan korvikkeet ja vastikkeet.

Vaikka se oli muuten söpö ja suloinen ja mukava, niin se oli pakko antaa uuteen kotiin.

Valitettavasti!

Vierailija
45/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi sellainen kokkimies, joka välttelee huonoja hiilareita. Kunnon terveyskokille ois tilausta. 

Vierailija
46/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin aikoinaan lemppaamaan entisen tyttöystävän sen ruokahömpötysten takia - se meni jotenkin pilalle.

Pidän itse ruoanlaitosta ja valmistamani ruoka on varmasti syömäkelpoista ja kaikki kohtuulliset vaatimukset täyttävää, mutta tyttis ratkesi kasvissyöjäksi eikä sille enää kelvannut kuin kauramaito ja muut ruoan korvikkeet ja vastikkeet.

Vaikka se oli muuten söpö ja suloinen ja mukava, niin se oli pakko antaa uuteen kotiin.

Valitettavasti!

No varmaan hyvä asia teille molemmille. Pidän ruoanlaitosta ja tosiaan nyt jo eksälle ruokani maistuivat hyvin. Käytän todella paljon erilaisia kasviksia ruoanlaittoon, kanaa ja kalaa sekä myös palkokasveja kasvisruoissa. Lisäksi kokkaan jonkin verran aasialaisia ruokia. Tykkään, kun saan pitää keittiön itselläni. 

Vierailija
47/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin taivaassa jos mies olisi parempi kokki, siivooja jne. en tekisi koskaan mitään kotitöitä koska inhoan kaikkia. Mitä ihmeellistä siinä on että on hyvä kokki? Se tarkoittaa sitä että sitä joutuu sitten kokkaamaan. Exän kanssa sanoin aina että en oikein osaa tehdä liharuokia... voisitko sä tehdä kun sä osaat.... räps räps räps...

No nykyisen kanssa ei toiminut tuo, kun se ei osaa oikeasti tehdä kuin puuroa ja kananmunia paistaa tai keittää, tai laittaa ranut ja valmislihapullat uuniin. Mutta, hän kyllä laittaa mulle perunat kiehumaan, kuorii jos tarvii, jos minä vaan teen sitten soosit jne.

Vierailija
48/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että miehet osaa tehdä ruokaa, siivota, hoitaa lapsia ja pestä pyykkiä paremmin kuin naiset ja siksi nämä hommat olisi hyvä jättää kokonaan miehille. Pyykkikori ja lapset painaakin niin paljon että miehille sopii nämä voimaa vaativat hommat.

Vierailija
49/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että miehet osaa tehdä ruokaa, siivota, hoitaa lapsia ja pestä pyykkiä paremmin kuin naiset ja siksi nämä hommat olisi hyvä jättää kokonaan miehille. Pyykkikori ja lapset painaakin niin paljon että miehille sopii nämä voimaa vaativat hommat.

Minä hoidan ruokapuolen ja mies siivouksen. Mies siis maksaa kerran viikossa käyvän siivoojan, joka mulle sopii oikein hyvin. Olen oikein tyytyväinen tähän työnjakoon. Pyykit hoidetaan yhdessä. 

Vierailija
50/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa jos hän kokkaisi enemmän ja paremmin. Mutta minä nyt vaan parempi tässä.

Vierailija
51/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilman sarvia ja hampaita kysyn: mikä miehiä vaivaa! Esim Jerrylifts nähdään sankarina. Ei tarvitse mikään vegaani olla, mutta miksi vihannekset nähdään jonain helvetin kauhistuksena? Helvetisti lihaa, makkaraa. Ranskanperunoita.

Kirjoittelin vähän aikaa yhden miehen kanssa, joka Citymarketin palvelutiskillä töissä. Kysyin, mikä olisi keittiöbravuurisi. Vastaus, joku pihvi ja lohkoperunat kai.!

Vierailija
52/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa olla parempi kokki, siivoaja, remonttimies, autonkorjaaja ja rakkauden töissä.

Kaikki on plussaa minulle.

Vierailija
53/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävettäisi? Olen vaan tytyväinen suhteeni  kuin aikuiset lapset myös parempia kokeja kuin minä.Voin heittäytyä,kun ei osaa ja pasauttaa  itseäni kokki kolmosten valmistamilla ruuilla.

Vierailija
54/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksessasi on toki totuuden siemen, mutta sinun on huomattava, että keskimäärin miehet hoitavat myös ansiotyönsä paremmin ja tuovat siksi enemmän rahaa yhteiseen talouteen.

Koska miehenkään aika ei riitä kaikkeen on siksi kohtuullista ja tarkoituksenmukaista jättää erityisiä taitoja vaatimattomat kotityöt naisille.

Vierailija
55/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ilman sarvia ja hampaita kysyn: mikä miehiä vaivaa! Esim Jerrylifts nähdään sankarina. Ei tarvitse mikään vegaani olla, mutta miksi vihannekset nähdään jonain helvetin kauhistuksena? Helvetisti lihaa, makkaraa. Ranskanperunoita.

Kirjoittelin vähän aikaa yhden miehen kanssa, joka Citymarketin palvelutiskillä töissä. Kysyin, mikä olisi keittiöbravuurisi. Vastaus, joku pihvi ja lohkoperunat kai.!

Nam! No miten siinä sitten kävi?

Vierailija
56/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi tai hävettäisi. Puolestani saisi kokata niin usein, kuin tahtoo. Minulla ei keittiössä työskentelyn jälkeen ole enää palavaa intoa laittaa ruokaa vaikka tarvittaessa kokkaankin.

Vierailija
57/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, itsehän olen hänet kouluttanut. Kun tapasimme, hänen käsityksensä ruuanlaitosta oli eineslihapullarasian aukaiseminen riuskalla vasemman käden repäisyllä. Nykyään hän laittaa aivan mitä haluaa, on innostunut kokkaamisesta ja hänen laittamansa ruoka on aina maukasta ja onnistunutta. Ja mikä parasta, hän on innokas kokeilemaan kaikkea uutta.

Vierailija
58/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Miksi ihmeessä pitäisi edes? Molemmat tykkäämme ruuanlaitosta ja olemme hyviä siinä mutta fakta vain on se, että mies on niin paljon parempi. Huippukokkityyppiä.

Vierailija
59/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa olla parempi kokki, siivoaja, remonttimies, autonkorjaaja ja rakkauden töissä.

Kaikki on plussaa minulle.

No mikä sinä silloin olet? Mitä sinun osallesi jää ja mihin miehesi sinua enää tarvitsee?

Vierailija
60/68 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Miehellä on muutama herkkuruoka ja loput ihan samaa sörsseliä mitä mäkin tekisin. Itsellehän on meillä langennut leipominen lähinnä ja makaronilaatikoiden yms. perusruokien teko.

Lounaskokki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi