Paino 58 kg, pituus 166, onko paljon vai vähän?
Jos olisit tuota kokoa eli paino noin 58 kg ja pituutta 166 cm, niin mitä ajattelisit? Olisitko tyytyväinen, olisiko tuo vähän, sopivasti vai paljon?
Olen itse tuon kokoinen ja ikää 51 vuotta. En osaa sanoa onko tuo sopivasti vai ei. Itse haluaisin pudottaa ehkä vielä 1-2 kg.
Kommentit (60)
Miksi ihmeessä tuosta pitäisi pudottaa painoa, sulla on BMI 21 joka on täysin normaalipainon alueella ja lähempänä sen ala- kuin yläpäätä? Jos tuntuu että kroppa on löysä niin kehitä lihaksia ennemmin.
Minulle se olisi ehdottomasti aivan liikaa. Kannattaa pudottaa ainakin neljä kiloa. Itse olen 165cm ja painan 46 kiloa.
Siis onko tää joku humblebrag? Kai nyt jokainen normaali tajuaa että tuo on erittäin sopiva, normaalipaino. Toki jos et itse ole tyytyväinen niin sit pudota ne pari kiloa.
Tuon pituinen ja painoinen minä olin ennen lasteni syntymää. Juoksin puolimaratonin alle kahteen tuntiin.
Nykyään painan 64 kiloa ja jaksan ehkä pari kilsaa samaa vauhtia. Olen joitakin vuosia sinua nuorempi.
Sinänsä paino on minulle ihan sama, ja lähipiirini perusteella näyttäisi siltä, että tuollaiset parin kilon tiristämiset yleensä johtavat pitkällä tähtäimellä painonnousuun, varsinkin tässä iässä. Siksi neuvoisin sinua olemaan tyytyväinen ja keskittymään siihen, mihin kehosi pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Onpas surullinen aloitus.
Mitä tarkoitat?
Ap
3 kg vielä pois. Sitten voit olla onnellinen.
Täysin normaalipainonen. Jopa ihannemitoissa. Siis hoikalta ja sirolta ton kokoinen yleensä näyttää. Miesten mukaan liian iso, mutta niitä ei kannata kuunnella kun suurin osa niistä viehättyy enemmän lapsista ja teineistä kuin aikuisista naisista. Niidenhän mielestä Margot Robbiekin oli liian aikuisen kokoinen esittämään Barbie-nukkea.
Painoindeksi on siis 21, eli eli juurikin ali- ja ylipainon rajan puolivälissä. Sikäli vähän typerä kysymys.
Vaihdevuodet on aluillaan ja elämä muuttuu täysin, myös paino.
Eikö tohon ikään mennessä osaa jo esim googlea käyttää ja laskea oma BMI?
N 50 vee
Siis täh? Olen 168cm ja 60kg, oon hoikka ja timmi. Treenaan, käyn salilla. Käytän XS/S kokoa.
Kai te BMI intoilijat ymmärrätte, ettei se kerro mitään ihmisen terveydestä? Se on sosiologin kehittämä matemaattinen kaava, jolla tutkittiin KESKIVERTOIHMISEN KÄSITETTÄ, ei terveyttä.
Riippuu rumiinrakenteesta. Mulla sama paino, mut pituutta 10 cm enemmän. Olen hoikka, mutta en laiha.
BMI on vähän alhainen, pituutta olisi todelkakin paikallaan lyhentää n. 10cm.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se olisi ehdottomasti aivan liikaa. Kannattaa pudottaa ainakin neljä kiloa. Itse olen 165cm ja painan 46 kiloa.
Sinä olet jo pahasti luiseva.
Itse olen 160 ja 56 kg, mahdun XS kokoon, ja olen siro.
No pudota ja katso miltä tuntuu/näyttää, äkkiäkös ne kilot takaisin saa. Itse olisin tyytyväinen tuohon.