Olen alkanut epäilemään, että kun jompi kumpi vanhemmistani kuolee, niin eloon jäänyt leski alkaa haukkumaan minua
ja syyttämään kuolemasta minua. Onko tällainen tavallista?
Kommentit (5)
Käytkö jatkuvasti riehumassa/riitelemässä vanhempiesi luona? Vai mikä saa sinut epäilemään moista?
Nyt kannattaa elää tätä hetkeä, eikä vatvoa ja ennakoita tulevaisuuden asioita.
Eikä sitäkään kukaan tiedä, kuka teistä kolmesta kuolee ensimmäisenä ja kuka viimeisenä. Noutaja voi tulla kenelle hyvänsä ja minkä ikäisenä tahansa. Myös vanhemmat joutuvat hautaamaan lapsensa.
Siksi sun miettiminen tuollaisista asioista on ajanhukkaa ja turhaa.
Näin ne ongelmat ja murheet kasaantuvat joillakin ihmisillä, kun elämä eletään jo ennakkoon.
Sinua vaivaavat tänään kovasti erilaiset tulevaisuuden skenaariot, jotka voivat toteutua tai olla toteutumatta. Vanhempasi voi syyttää sinua jostain tai olla syyttämättä. Vanhempasi voi tehdä sinut perinnöttömäksi, tai olla tekemättä. Uskon, että elämänlaatusi ja mielentilasi paranisi, jos lakkaisit vatvomasta asioita, joita ei ole vielä tapahtunut. Keskity tähän päivään ja asioihin, jotka tapahtuvat nyt.
Jos niin tapahtuu, se on sen ajan murhe ja siinä vaiheessa välit poikki. Mutta jos tuollaiseen viittaavaa ei ilmene vielä nyt, ongelma on omassa päässäsi.