Miten ylläpidät omaa vetovoimaasi pitkässä parisuhteessa?
Suhteessa seksuaalinen vetovoima on elinehto pitkässä parisuhteessa. Miten pidät yllä omaa vetovoimaasi, että puolisosi jaksaa kiinnostua sinusta aina uudelleen ja uudelleen? Kaipaisin itse vinkkejä. Tässä muutamia omia vinkkejä:
- tyylikkäät alusvaatteet
- ulkonäön ja kampauksen vaihtaminen välillä, että en näytä vuodesta toiseen samalta
- omasta kehon huolto: urheilu, kuntosali treeni
- vaatteet uudistaminen aika ajoin
- hygieniasta huolehtiminen: karvojen ajelu jne.
Kommentit (62)
Elän omaa elämääni omana itsenäni ja näytän edelleen kiinnostavan miestäni. Hän innostuu ihan hassuista jutuista, kehuu oudoissa tilanteissa. Oudoissa verrattuna noihin aloituksessa lueteltuihin stereotyyppisiin juttuihin. En sheivaa alapäätäni ja sääriä ja kainaloita jatkuvasti, vain, kun vaatetus sitä vaatii. Mahani on nykyään aika löllö ja lantio levinnyt. Yritän kuntoilla, mutta ihan itseäni varten. Olemme olleet yhdessä 24 vuotta. Kaksi lasta saatu aikuisiksi. En ole huomannut muutosta miehen kiinnostuksessa näiden vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
"hygieniasta huolehtiminen: karvojen ajelu jne."
Miten liittyy hygieniaan? :D
mietipä sinä saastainen hippi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa ja harjaan hiukset
Minulla sama.
Vierailija kirjoitti:
Vetovoimaa pidän yllä seuraavasti:
Pidän minkä lupaan
Kuuntelen keskeyttämättä, kun mies puhuu
Osoitan kiinnostusta miehen ajatusmaailmaan ja haluan tietää lisää, koska hän ON kiinnostava ja omintakeinen
Kehun kun hän pukeutuu ykkösiin lähtiessämme jonnekin
Kysyn hänen mielipidettään oman pukeutumiseni suhteen
En aseta miestä kyseenalaiseksi
En pilkkaa, iske vyön alle, loukkaa tarkoituksellisesti
Pyydän anteeksi ja keskustelen avoimesti kun on erimielisyyksiä
Ja ennen kaikkea elämme kiinnostavaa elämää, kokeillen ja kokien uutta.
Vetovoima on säilynyt ja aktiivisuus vastaavasti.
Tämä on niin totta, että pitää kuunnella ja olla kiinnostunut puolison elämästä. Pitää myös olla yhteistä tekemistä ja viihtyä yhdessä, mikä on oikeastaan tärkeintä pitkissä suhteissa.
Itse en kysele mieheltä pukeutumisestani, sillä olen vaatteissa, joissa viihdyn. Mun vaatteet on siistejä, aina ehjiä ja tiedän itse, mitkä värit minulle sopivat. Alusvaatteet on myös ehjiä ja tilanteisiin sopivia.
Olemme kummatkin pysyneet samassa painossa, ei ylipainoa kummallakaan. Vaikuttaa positiivisesti kaikkeen tekemiseen. Yli 20 v parisuhde takana ja toivottavasti edessä myös.
En mitään "toimenpiteitä". Kuulostaa älyttömältä että pitäisi aktiivisesti keskittyä pitämään kumppani rinnalla ulkoisten juttujen viilaamisella tai esittämällä jotain??
Ollaan onnistuttu pitämään pitkän yli 20 v suhteemmee kipinä yllä sillä että kumpikin on saanut olla oma itsensä, saa pistää höyryjä pihalle jos siltä tuntuu, avoin ja keskusteleva kommunikaatio, hyvinvoinnista huolehtiminen terveillä elämäntavoilla, kummallakin omat mielenkiinnon kohteet ja harrastukset joita saa rauhassa toteuttaa, mutta on myös yhteisiä juttuja ja intohimoja. Seksiä on ollut kaikki nämä vuodet tasaisesti, välillä himokkaampia kausia ja välillä vähemmän, toinen näyttää ja tuntuu komealta ja hyvältä. Saan jatkuvasti kehuja ulkonäöstäni mieheltäni, vaikken erityisesti siitä huolehdi kokoajan, muuta kuin sillä että on terveet elämäntavat, jotka näkyy kropassa ja olemuksessa. Tietty hygienia,siisti pukeutuminenen ym on itsestäänselvyys molemmille
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydyn kunnolla puolisoani kohtaan. Kosketan mennen tullen. Toki jos haluaa vaihtelua, voi vaikka pukeutua erilailla. Mutta ei se niin mene, että toinen innostuisi vuodesta toiseen pitsisistä pikkuhousuista, sitä vaan joko haluaa toista ihmisenä tai sitten ei.
-25 vuotta takana.
No mitäs ne kaikki eronneet on, joilla kipinä vaan on sammunut? Itse en usko siihen, että vetovoimaa joko on suhteessa tai ei ole. Itse uskon, että sitä vetovoimaa täytyy pitää yllä olipa suhde miten ihana hyvänsä.
Nuo ulkonäöstä ja hygieniasta huolehtiminen pitäisi olla kyllä ihan itsestäänselviä asioita jokaiselle oli parisuhteessa tai ei.
Aika kamala olisi ajatuskin että joku kävisi suihkussa vain pitääkseen vetovoimaa yllä parisuhteessa.
Kertokaa tuo miehelle, joka juo joka pe ja la, vuoden ympäri. Lomilla ja reissussa myös viikolla. Ei välitä mitä syö: mättöä, makkaraa, roiskeläppiä, snögörimurkinaa. Ei juo koskaan vettä. Vain olut, lonkero, viina, viini, kokis ja joskus maito menee alas. Hampaat keltaiset vuosien hapollisten juomien vuoksi. Kaljamaha ja turvonnut naama.
Valvoo öisin, ei juuri nuku. Valehtelee ja esittää kovaa seuramiestä ulkopuolisille, kotona makaa sohvalla tirkkuen, ei puhu, ei kommunikoi. Seksiä ei ole halunnut moneen vuoteen, eikä siitä asiasta saa puhua, kysyä miksi, radiohiljaisuus.
Omasta mielestään ei mitään ongelmaa.
Niin, pidä siinä suhdetta kunnossa.
Testasin tätä. Tässä kun sohvalla makoilen ja luen tätä ketjua, kaivoin tissit ulos t-paitani pääntiestä ja jatkoin lukemista. Mies alkoi heti kuvata minua.
Helppoja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Näytän samalta kuin ennenkin. Ei tarvitse kuin vilauttaa tissiä, niin mies innostuu. Tämän suhteen naisilla on helppoa :D
Olen edelleen yhtä hyvässä tikissä kuin tavatessamme. Pukeudun tyylikkäästi.
Yllätän vaimon välillä, esim. lapset illaksi isovanhemmilleen hoitoon ja vaimon kanssa ravintolaillalliselle. Teen arjessa jotain ekstraa, esim. hieron vaimon jalkapohjia, kun katsotaan Netflixiä.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vetovoimaa pidän yllä seuraavasti:
Pidän minkä lupaan
Kuuntelen keskeyttämättä, kun mies puhuu
Osoitan kiinnostusta miehen ajatusmaailmaan ja haluan tietää lisää, koska hän ON kiinnostava ja omintakeinen
Kehun kun hän pukeutuu ykkösiin lähtiessämme jonnekin
Kysyn hänen mielipidettään oman pukeutumiseni suhteen
En aseta miestä kyseenalaiseksi
En pilkkaa, iske vyön alle, loukkaa tarkoituksellisesti
Pyydän anteeksi ja keskustelen avoimesti kun on erimielisyyksiä
Ja ennen kaikkea elämme kiinnostavaa elämää, kokeillen ja kokien uutta.
Vetovoima on säilynyt ja aktiivisuus vastaavasti.
Olipa hyvä lista. Kiinnostus toiseen, hänen arvostuksensa ja arvostuksen ja halukkuuden osoittaminen käytännössä ovat tärkeitä, mutta ehkäpä tässä on kyse myös itsensä arvostuksesta ja huolen pitämisestä itsestä eli odottaa samaa mieheltä takaisin. Kun kumppania haluaa miellyttää ja hän miellyttää takaisin, ei yleensä ole ongelmia eikä tule. Miellyttämisenhalu ei riitä, jos toiselta puuttuu se eli vastavuoroisuus puuttuu.
Ja kun ulkonäöstä puhutaan, niin kun miellyttämisenhalua on, niin on halua pitää itsestään huolta ja olla myös haluttavan näköinen sekä omissa silmissään (autoeroottisuus) että miehen silmin.
Näin mietin 34 vuoden onnellisen yhdessäolon perusteella.
Pitkä liitto (yli 20 vuotta)
Pidän yllä eroottista jännitettä, toteutan mieheni seksitoiveita jopa kinkyä. Olen kokeilunhaluinen ja himokas. Kiihotun helposti ja olen kiimainen sänkyleikeissä
Ostan kauniita alusvaatteita, pukeudun naisellisesti, käytön korkokenkiä ja pidän hiukseni pitkänä, hyvin hoidetut kynnet ja hiukset
Urheilen säännöllisesti ja olen kokoa 34 eli siro mutta muodokas.
Olen positiivinen ja rento kumppani. Hemmottelen miestäni herkkuruuilla ja hieronnalla. Ostan matkoja ja hotelliöitä ja illallisia viineineen.
Olen kiinnostunut mieheni hyvinvoinnista ja asioista. Henkinen yhteys on tärkeää. Pyrin olemaan rakastava kumppani.
Mieheni palvoo minua. Joka päivä kehuu ulkonäköni ja sanoo rakastavansa.
Myös pidän kodin kunnossa enkä puutu miehelle tärkeisiin asioihin kuten Auton hankintaan.
Pukeudun myös kotona esim lateksiin joka saa mieheni täysin villiksi. Ja kinkyillään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pidän yllä eroottista jännitettä, toteutan mieheni seksitoiveita jopa kinkyä. Olen kokeilunhaluinen ja himokas. Kiihotun helposti ja olen kiimainen sänkyleikeissä
Ostan kauniita alusvaatteita, pukeudun naisellisesti, käytön korkokenkiä ja pidän hiukseni pitkänä, hyvin hoidetut kynnet ja hiukset
Olen positiivinen ja rento kumppani. Hemmottelen miestäni herkkuruuilla ja hieronnalla. Ostan matkoja ja hotelliöitä ja illallisia viineineen.
Olen kiinnostunut mieheni hyvinvoinnista ja asioista. Henkinen yhteys on tärkeää. Pyrin olemaan rakastava kumppani.
Myös pidän kodin kunnossa enkä puutu miehelle tärkeisiin asioihin kuten Auton hankintaan.
Pukeudun myös kotona esim lateksiin joka saa mieheni täysin villiksi. Ja kinkyillään kunnolla.
Niin. Juuri tuon takia mies jaksaa kiinnostua. Jos olisit 100kg mamma, joka ei jaksa mitään ja ei jaksa kiinnostua mistään, niin miten mies jaksaisi kiinnostua? Tiedän pariskuntia, joilla on täysin eri energiatasot, niin miten heillä voi olla yhteistä pedissäkään? Esim. Mies lenkkeilee ja urheilee. Vaimo ei kuntoile eikä jaksa kävellä edes lyhyitä matkoja. Ei pidä huolta itsestään muutenkaan eikä ulkonäöstään. Ehkä hoitaa lapsia, jos sitäkään. Mies kuskaa vaimoa autolla paikasta toiseen. Miksi mies kiinnostuisi vaimosta seksuaalisesti? 20 vuotta sitten kiihottuminen jostain ihmisestä ei takaa sitä, että se on ja pysyy.
Puhun existä, miestä alkaa kiinnostaa ihan uudella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Juuri tuon takia mies jaksaa kiinnostua. Jos olisit 100kg mamma, joka ei jaksa mitään ja ei jaksa kiinnostua mistään, niin miten mies jaksaisi kiinnostua? Tiedän pariskuntia, joilla on täysin eri energiatasot, niin miten heillä voi olla yhteistä pedissäkään? Esim. Mies lenkkeilee ja urheilee. Vaimo ei kuntoile eikä jaksa kävellä edes lyhyitä matkoja. Ei pidä huolta itsestään muutenkaan eikä ulkonäöstään. Ehkä hoitaa lapsia, jos sitäkään. Mies kuskaa vaimoa autolla paikasta toiseen. Miksi mies kiinnostuisi vaimosta seksuaalisesti? 20 vuotta sitten kiihottuminen jostain ihmisestä ei takaa sitä, että se on ja pysyy.
Tämä esimerkki liittyy enemmän yleiseen elämänhallinnan menetykseen, lievään masennukseen tms ja silloin täytyis ensin hoitaa oma elämä kuntoon. Seksuaalinen vetovoima on arvojärjestyksessä myöhemmin, oma hyvinvointi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä esimerkki liittyy enemmän yleiseen elämänhallinnan menetykseen, lievään masennukseen tms ja silloin täytyis ensin hoitaa oma elämä kuntoon. Seksuaalinen vetovoima on arvojärjestyksessä myöhemmin, oma hyvinvointi ensin.
Jotkut ihmiset vaan ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia. Eivät halua nähdä vaivaa minkään asian eteen. Se ei tee heistä masentuneita tai että elämänhallinnassa olisi ongelmia.
Maksan perheen laskut, niin miehellä on varaa käydä h*orissa. Se kiinnostaa, sekä tietty myös p*rno. Minä olen miehelleni näkymätön.
Olen oma itseni. Kittaan kaljaa ja nautin elosta.
Tietysti huolehdin terveydestäni ja hygieniastani sekä urheilen, toki nämä tekisin sinkkunakin.
Kehun, kosketan miestä, halaan. Nautin seksistä ja hän nauttii. Ehdotan yhteisiä tekemisiä kuten ravintolailtaa .