Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<<<<*TAMMENTERHOJEN MONDAY MONDAY..*>>>>

18.12.2006 |

Sunnuntaiset supinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9105378&p=1&tmode=1&smode…

Ihanaista viikonalkua Naisille isolla N-kirjaimella :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliinille kovasti tsemppiä huomiselle tai oikeastaan loppuviikolle, kun eikös käynnistymisessä voi mennä useampikin päivä ennen kun käynnistyy kunnolla. Voimia kovasti koitokseen ja lähettelehän sit niitä terhouutisia meille!

Beijaflorille paranussäteitä, jotta parantusit. Heikko maidontulo voi johtua siitäkin.

Heinä: elähän ihan vielä synnytä, ota rauhallisesti ei saa liikoja rehkiä ;)

JoulukuusiG: Meillä myös alergian takia muovikuusi joten on se jo laitettu. lähtee pois heti pyhien jälkeen.

Mutta nyt täytyy taas mennä

äityli ja rinsessa 34+5

Vierailija
42/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ehtinyt vielä pestä sitä silkkimyssyä...??? Ruskovillan tuotteita ei ole käsitelty millään myrkyillä, joten niiden pesu ei ole tarpeellista. Ainoastaan villaiset vaippahousut suositellaan pestäväksi, mutta pelkästään paremman imukyvyn saavuttamiseksi. Tuo myssy menee helposti hassun malliseksi pesun jälkeen, jollei sitä nuppineuloilla kasaa vaakatasoon samanmalliseksi kuin ennen pesua. Venähtää tosi helposti vähintään kaksinkertaiseksi...

Muutenkin kannattaa ottaa sairaalaan mukaan pätkä jotain silkki-/tms.nauhaa, jotta saat kutistettua sen myssyn juuri oikeankokoiseksi jo siellä sairaalassa. Jos on yhtään liian iso (mitä se on _aina_ vastasyntyneelle...) , niin valahtaa pitkin kasvoja koko ajan ja on todella epämukava beibille.

Sorry, etten ehtiny vastata aiemmin. Olen koko päivän lesunnut kaupungilla, muka-käynnistämässä tätä synnytystä. Huonolla menestyksellä, kuten näkyy!

Palailen muilla kommenteilla myöhemmin!

¨c¨

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olis ainakin yks helppo sinappiresepti, tein just uuden satsin tänään kun mies on niin perso tuolle kinkun kruunulle....;)

Tästä tulee aika tujua, joten jos haluatte välttää kyyneleitä niin korvaa vesi kermalla ja lisää muutama kananmuna!

Käytän itse Coleman´sin sinappijauhetta, tulee kieltämättä paras sinappi!

1 prk sinappijauhetta (100 g, n. vajaa 3 dl)

2-3 dl sokeria (ite laitan saman verran sokeria kun sinappijauhetta!)

3 rkl perunajauhoja

n.2-2,5 dl kylmää vettä (tai kermaa)

(1-2 kananmunaa)

suolaa

etikkaa/ja tai konjakkia

Sekoita kuivat aineet (paitsi suola) keskenään paksupohjaisessa kattilassa, (käytä puuhaarukkaa tai muovivispilää), lisää vesi (ja munat), sekoita kokoajan samalla kuumentaen miedolla lämmöllä.

Ota pois liedeltä kun sinappi sakenee (varo polttamasta, palaa todella herkästi pohjaan varsinkin jos käyttää munia!)

Jäähdytä hieman ja lisää maun mukaan suolaa ja etikkaa (konjakkia). Purkita. Tästä satsista tuli 2 pilttipurkillista+ 1 hieman isompi lasipurkki.

Mukavia herkkuhetkiä!

Pupina

Vierailija
44/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan lääkärikuulumisilla:

Olin illansuussa tosiaan vikassa lääkärissä, omalla gynelläni. Supparit ovat tehneet työtä tasaisesti eli alakerrassa kuulemma kaikki valmista synnytykseen! Kaula lyhentynyt reiluun senttiin ja auki on. Meinas ettei mene laskettuun aikaan asti ja missään nimessä ei pitäis mennä yli. Mähän olen jo tässä ajatellut et oon varmaan kasvanut umpeen, kun joutunut koko syksyn hissuttelemaan. Niin tuo helpotti mua! Naureskellen tuumas siinä että saas nähä olenko enää jouluna kotona! Siihen en itse kyllä usko että tässä jouluvauva olis tulossa!! Tuo gyne on kyllä aiemmat lasten syntymäajankohdat aika tarkkaan osannut kertoa... Sanoin että kunhan jouluaaton saan kotona olla niin sen jälkeen en pistä vastaan. Painoarvioksi antoi nyt 3,1kg. Toivotteli vain sitten kovasti jännittäviä joulunaikoja ja vuodenvaihdetta.

Sen verran tuo alakerran katsastus vissiin paikkoja ärsytti että nyt tullut aikas tahdilla (n.15min välein) suppareita jo parin tunnin ajan. Siis onneks ihan siedettäviä sellaisia.

Mies jo tossa alko stressaamaan että ei saa vielä... Hän kuulemma haluais kinkun nauttia rauhassa ja baarikaappikin ammottaa tyhjyyttä varpajaisia ajatellen. =)

Kummig: ei olla pyydetty vielä ketään. Kysytään sitten kun Iines on syntynyt.

Ristiäisistä: pidetään läheisessä kirkossa ja kahvit siinä seurakuntatilassa. Vain lähisuku ja kummit eli varmaan reilut parikymmentä vierasta. Mullekin tuo kasteveden heitto on ihan uusi juttu ja puhumattakaan Zatun kertomista tavoista.

Imetysliivit: kävin hommaamassa viime viikolla sekä kaarituelliset ja tuettomat. Jotain vanhojakin hyväkuntoisia on neidin ajoilta mutta ne ainakin nyt sovittaessa kiristää ihan liikaa ympärysmitaltaan..

Äitiliinille onnea huomiselle!

Jaahas, Despikset alko, pitää mennä kattomaan...

t. H ja Iines 36+2

Vierailija
45/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan vielä käyt lukemassa ennen huomista :)

Täällä ollaan tosiaan jo ihan ok kunnossa, kiitos Sinda kysymästä. Tosin kummasti vielä vatsassa velloo, kun mies vuorostaan rynnii vähän väliä tuosta vierestä vessaan... No, onneksi tuli sillekin nyt eikä sitten jouluaattona. Harmittaa vaan, että ollaanko kenties ketä kaikkia ehditty tässä tartuttaa, kun ei oikein tiedä mistä lähtien tauti on ollut itämässä.

Tänään on hoideltu jouluostoksia ja suurin osa alkaa onneks olla pulkassa, miehelle pitäis vielä jotain keksiä ja parille lapselle. Huomenna lähdetään typykän kanssa käymään töissä, saadaan sieltä kinkku joululahjaksi. Keskiviikon aattelin pyhittää leipomiselle ja sitten torstain ja perjantain siivoilla vielä päällisin puolin. Ai niin ja sauna on pesemättä.

TUPLARATTAISTA: Mä menin törsäämään ihan uusiin *nolo* eli ostettiin Herqules Twin Raptorit, joissa kääntyvä etupyörä. Kuvittelisin, että tuplat tulee meillä tarpeeseen, kun tuota aktiivista mäyräkoiraa pitää aikas paljon lenkittää, ettei pääse lihomaan ja lisäksi toiveena ois liikkua myös kaupungilla ja kauppakeskuksissa enkä uskalla siellä laskea pelkän seisomalaudan varaan. Toivotaan, ettei ollut turha ostos...

BEIJAFLORILLE vielä imetyksestä, että joidenkin on vaikea saada maito herumaan pumppaamalla eikä sillä ole mitään tekemistä maidon tuotannon tai imetyksen onnistumisen kanssa. Mulla riitti niin hyvin maito esikoiselle, ettei ikinä tarvittu korvikkeita, mutta annas olla jos ois ollut parin tunnin meno tiedossa ja pitänyt pumpata annos jääkaappiin - toooooosi onnetonta touhua! Kokeiltiin sellaistakin, että imetin tyttöä toisesta rinnasta ja mies roikkui pumpun kanssa toisessa rinnassa, imettäessähän toinenkin rinta " alkaa toimia" ;) Parhaiten auttoi se, jos pumppasi vauvan läsnäollessa ja oikein keskittyi siihen herumiseen. Mut mulla nuo pumppaamiset oli ihan satunnaisia, en osaa kuvitella miltä tuntuu päivästä toiseen yrittää saada maito herumaan :( Tsemppiä kovasti ja yritä olla ottamatta asiasta paineita, se ainakin voi ehkäistä herumista. Ja vaikkei nyt ihan putkeen menisikään, niin pianhan Onni jo pääsee kotiin äidin kainaloon ja teillä on kaikki maailman aika tutustua toisiinne ja imetykseenkin :)

Jos nyt yrittäis noita lahjoja saada pakettiinkin...

ariella ja paavo

Vierailija
46/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieraat saatu pihalle =). En meinannu ehtiä maistaa itte ollenkaan omaa kakkuani ku piti niin kovasti emännöidä =/. Huomenillalla tulee vielä pari ystävää.

Äitiliinille kovasti tsemppiä huomiseen, jos eivät enää yhtenä kotiin päästä!

Kummig: yksi pariskunta on ajateltu pyytää, mutta pyydetään vasta ku pikkunen on mualimassa. Niin tehtiin viimeksikin. Ristiäiset pidetään täällä kotona (täällä oli esikonkin, kun asuttiin sillon kaksiossa ja miehen vanhemmat vielä asu täällä) ja kutsutaan vaan ihan lähisuku, eli meidän sisaret, vanhemmat ja isovanhemmat. Ihan kiitettävä poppoo heistäkin kertyy, meitä olis sitten noin 20 henkeä. Eetun kasteessa laulettiin kaksi virttä, jotka me itse valittiin ja anoppi luki isovanhemman rukouksen tms.

Imetysliivit: tuossa kälyn kanssa illalla juttelin, että jos toisi isompia liivejä jo takasinpäin, kun on hällä melkein kaikki lainassa.

Hoitopöytä: mun siskoa varten ostettu aikanaan sellanen lipasto+erillinen taso, joka on myös nyt kälyllä. Saa olla siellä ihan siihen asti, että vauva syntyy, kun heidän pienokainen on vasta vajaa 7kk ja aika rauhallinen tapaus. Pystyvät sitä vielä hyvin käyttämään.

Tau: minä oon aatellu samaa, että laitettas kone kaappiin joulunpyhiksi. Saa nähdä mitä mies tuumaa ja voinko olla teistä erossa niin pitkään ;)

Tuplarattaat: sain ystävältä keväällä vanhat Emmaljungat, joita oon tässä viime viikolla puunaillut. Ne on muuten ihan kunnossa, mutta renkaat on vähän huonot, mutta meidän yhdistelmien ilmakumirenkaat sopii niihin, joten vaihdetaan sit tarpeen mukaan. Eetu vasta tulee 1v6kk viikon päästä, niin on kyllä noi tuplat varmasti vielä tarpeen.

Zatu: minäkään en haluaisi sanoa tarkkaa la:ta utelijoille, juuri sen utelun takia, kun pelkään, että se käy sitte rasittavaksi. Perheväelle oon sanonu, mutta jatkanu, että on ollu ultrassa kuitenki vähän pienempi, että voi helposti mennä helmikuulle. (Mitä kyllä mielessäni edelleen epäilen...) Eetulta ei kukaan tainnu ehtiä kyselemään että joko ja vieläkö kauan, kun syntyi niin yllärinä 37+5

Mansemamma; voiskohan kysyä MLL:n kautta tai jostain muualta, että olisko sellasia henkilöitä, jotka vois tulla hoitamaan lapsia nopeasti jos tarvii? Kysyhän neuvolasta, jos tietäisivät siellä.

Elina 34+