Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<<<<*TAMMENTERHOJEN MONDAY MONDAY..*>>>>

18.12.2006 |

Sunnuntaiset supinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9105378&p=1&tmode=1&smode…

Ihanaista viikonalkua Naisille isolla N-kirjaimella :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B2323][b]Kiitos kaikille jalaasta hualestunehille![/b]

Mää oon pähkäälly ja pähkäälly, mikä tuan jalan osan nimi on ,joka on kipiä.. siis onko tua nyt päkiä? siis tälläänen asia ei millää tuu aivoosta ulos,hullua!

Ja tällä koivella pitääs vielä tänää lähtiä seinäjoelle kauppoohi, vielä kerran.. eli [b]Lyyti[/b], jos näjet sellaasen ison v.sin takkisen tynnyrin,joka nilikuttaa,soon mää!

[color=8B3A3A][b]beijaflor:[/b] Hoiteles nyt ittes kuntohon.

Älä ota ressiä mairoosta, pullolla kasvaa yhtä hyviä kansalaasia, enkä mä oo nähny sairastavuures eroa esikoisen(imetin1v.) ja noiren kahren klopin välillä ,jokka ei saanu maitua ku hetken..

Sano Onnille tervyyset, mä sitä käyn blogis luuraas vähä väliä,kun se on niin helluunen! :)

ihme että laskuri rullaa ;)

[color=#228B22][b]pupina:[/b] kuva olis blogis...

[color=#2F4F4F]Voi notta mä orotan joulua ruuan takia, sitä suolaasta kinkun lientä etenki,soon nii hyvää! *kuolaa paidalleen*

Mietiin tuas illalla kun pursotin suklata muropikkuleipä syrämmii, että voiskoha valkosuklaata värjätä? nimittäin ristiääsii olis kiva tehä sydämmiä jois olis sinisiä/punaisia suklaa viiruja, mä en tuosta sokurikuorrutteesta niin tykkää ku suklaasta :)

oli mulla jotain muutaki, mitähä,taas tää rasdemi vaivaa..

[color=#483D8B][b]Maria ja himpula 36+1[/b] [color=CD6090][size=4]♥

Vierailija
22/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Akan kans oltiin kartanolla ja pyörähettiin kylällä. Postitin viimesen liitonraha anomuksen ja osallistuin pariin kilpailuun.

Uuet toppapökät ajoin sisään ja hyvät on :) hyvin pysy masukummun päällä ja plussana noissa on " lumilukot" lahkeensuissa. Tulis vaan sitä lunta, ett vois kahlailla. .

Mahtavasti oli viien jäläkeen tähtinen taivas ja nyt näkyy aurinko :O erikoinen taivaankappale ;)

[b]Maria [/b]mut jouluaattona tulee lunta :) en kyllä jaksa muistaa ett tuliko teiän nurkilla. Käyppäs näyttään sitä kinttuas jollekki, jolla on tohtoorin arvo ;)

[b]KummiG: [/b]ei oo päätetty vielä. Akan aikaan taiettiin kysyä vasta, ku " Santeri" oli syntyny. Korkeintaan systeriltä kysyin ennen sitä.

Ukon mielestä nyt ei voi kysyä pelkästään toista, jos pariskunnasta kyse. Viimeksi ei mutissu siittä mittää. Täähän karsii ihan hirveesti porukkaa! Mun mielestä käytännössä kaikki. Pitää valasta sitä vielä ;)

Akan ristiäiset oli ukon kotona, ku sillon asuttiin vielä vuokrakämpässä. Joten nyt ehottomasti omassa mökissä juhlitaan. Molempien vanhemmat, kummit ja ukon mummu ja tietty pappi. Eli pienessä piirissä halutaan kaste hoitaa.

Ei sen kummempia ohjelmia, kattoo mitä papilla on hihassa ;) Kasteveden heitto tietenki sit kasteen jälkeen. [b]Onko se perinne kaikilla?[/b]

[b]Outi [/b]varmasti kiva kunnei tarvi joulun yli jännittää Pikkueepon kokoa. Mulla menee vuojen vaihteenki yli ellei sit kutina ala. .

[b]Tigger [/b]jospa se Simppis antaa juhlia pyhät rauhassa :)

[b]Beijaflor[/b] parempi se on nyt parannella sun oloas kotosalla, vaikka varmasti hankalaa olla Onnista erossa *halaa*. Ja kyllä sen siteen lapseen saa varmasti, vaikka menisi useampia tunteja alusta " hukkaan" . Nimim kokemusta on.

Akka ku synty sektiolla niin sitä näytettiin mulle ja kiikutettiin kiireellä pesuun jne. Ku olin valvontahuoneessa tai mikälie loppuyön niin siellä käyttivät pesun jälkeen ja veivät pois. Aamuun asti olin yksin ja en jaksa etes muistaa mihin aikaan vasta päivällä sain akan viereen kunnolla eka kerran. Niin akka synty n. puol kaks yöllä.

Annahan anopin passata ;)

[b]Heinä [/b]otahan iisisti siellä, ku sulla ei viikkoja kovin reilusti vielä oo *tsot tsot*

[b]Lyyti [/b]hei, en mie sua poikkeen oo ajamassa en suinkaan. Luulin ihan oikeesti, ett horiset ja oot laittanu väärin viikot. En yhtään muistanu, katos tää pää ku on niin hatara :D

Nyt vois kehittää jo sapuskaa iltapäivälle. Rössipottuja tänään. Ukko ei tykkää, mut minkäs teet. Laittaa pekonia siihen niin ei mutise niin pahasti ;D

Voikaahan akat paksusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäny sitten olla hiljaa niistä verenpaineista :( ainahan mulle on niin käyny, et mitä olen tänne tullu " elvistelee" kääntyy päälaelleen!

no paineet oli nyt neuvolas 155/75 nyt ja tän illan seurailen ittekseni paineita onko samaa luokkaa. jos on, niin kuulemma huomenna sitten äitiyspolille lähettävä. pissi oli kuiteskin puhas, mutta vähän pelottelivat alkavasta myrkytyksestä. itse olen sitä mieltä, että joulustressiä vaan. muuten oli kaikki ok neuvolassa. typsi on kiinnittynyt lähtöruutuun :)

jouluG: kotona ollaan kahdestaan ja sukulaisia tulee syömään tapaninpäivänä. sellaset 9-11henkeä (ei ihme jos stressaan). joulukuusi tuotiin eilen sisälle, mutta on visusti vielä piilossa vierashuoneessa. koristelen sitten perjantaina. laatikot taidan ostaa valmiina, vaikka mietin niiden tekoa.

minullakin tuota menkkajomotusta ollut. vkloppuna kun olin kaupas supisteli kivuttomasti useasti ja vatsakin oli sekasin sen päivän. jospa siellä paikat vaan valmistautuu :)

täällä on myös lunta maassa ja aurinko paistaa.. ihana keli!

rv34+2

Vierailija
24/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kahtosin just maikkarin netistä säätä..

lupasivat seinäjoelle vastaavaa(jok tuas viäres on):

Ke klo 14 -3

To klo 14 +3

Pe klo 14 +2

ja Oluuun

Ke klo 14-5

To klo 14 +5

Pe klo 14 +5

ettei sielläkää satais ku to-pe yöllä o,tmm vettä..

Aamulla kyllä näytti torstaiksi plussaa ja vettä koko suomeen, eli menee ihan ristiin niiden omien nettisivujen tietojen kanssa.. :\

Yleltä ei saa ku muutaman päivän etiäpäin..

mistäs sää oot aaton sään kahtonu??

Vierailija
25/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lydi@: Olen kyllä kuullut minäkin jostain venytyksestä, joka pitäis auttaa iskiakseen, mutta eipä oo mulle ainakaan mitkään " perusvenytykset" apua tuoneet :( Anopilla on iskiasvaivaa myös, leikattukin pari-kolme kertaa. Hän aina antaa jotain vinkkejä, mutta kun se on niin henkilökohtaista, mikä auttaa ja mikä ei itse kullekin. Joillekin auttaa se, että liikkuu paljon, kivusta huolimatta, toiselle se liikkuminen saattaa olla vikatikki, pahentaa vaan asiaa. Huoh! Otapa sitten noista neuvoistakin vaarin, kun ei tiedä mikä auttais ja mikä ei :( Mitä särkylääkettä olet ottanut tuohon särkyyn? Mulle lääkäri määräsi Panacodia, sanoi ettei oikeestaan raskaana olevalle voi voimakkaampaa tarjotakaan. Yöksi mulla tuo Panacod ehkä hiukan auttoi pahimman säryn aikaan, mutta päivällä ei ollut suurtakaan apua. Kun kuitenkin pitää olla liikkeessä jonkin verran jo näiden termiittienkin takia... Eipä oo tällä mammalla paljon mahdollisuutta lepuuttaa koipiaan tai muutakaan osaansa päivisin, kun neljä lasta terrorisoi sekä toisiaan että huushollia ihan koko ajan :) No, kyllä tää tästä! Tsemppiä sullekin KAMALASTI tuon säryn kanssa! Ymmärrän kyllä mitä se on, valitettavasti :(

Hoitopöydistä oli täällä ollut juttua... Meillä ei ole edelleenkään hoitopöytää, eikä varmaan koskaan tule olemaankaan?! Esikoisen kanssa päätin muka pärjätä ilman mitään tasoja: sektion jälkeen selkä ei todellakaan kestänyt sitä sängyn päällä vaipottamista jne. joten ostettiin sit sellainen pinnasängyn päälle laitettava taso. Eipä se kauan sängyn päällä ollut, kun siirsin sen jo pyykkikoneen päälle, lähemmäs vesipistettä ja roskista jne ;) Siinä se on ollut ja palvellut nyt neljän lapsen ajan, ja luulenpa, että tää viitonenkin siinä hoidellaan... Saa nähdä, kun oma talo laitetaan, saanko sinne hoitopöydän vai en... En itsekään oikein edes tiedä ottaisinko sitä vaiko en :)

Viime yö oli LOISTAVA täällä päässä! :) Oli kuulkaa mahtava nukkua pitkästä aikaa koko yö! Heräsin vessaan ja juomaan tosin neljä-viisi kertaa (en pysynyt laskuissa...), mutta muuten nukuin kuin tukki koko yön. Olin aamulla ihmeissäni, kun kerrankin NukkuMatti ei unohtanut minua ;) Mieskin ihmetteli että mites sulle nyt uni maistuikaan :) No, harvinaista herkkua mulle tässä vaiheessa, joten odottelen jo valmiustilassa seuraavia öitä, jolloin taas todennäköisesti valvotaan...

Aamusella vein parvekkeelle meidän petivaatteet. Lakanat pyörii koneessa ja huone odottais siivousta... Poika makaa tuossa lattialla ja piirtää jotain muumisarjakuvaa, joten sitä ei voi tästä keskenkaiken hätistellä pois: tulis hirveä meteli! :) Kun videosta ottaa mallia, niin pakko tuossa piirtää, kuulemma ;) Tuo meidän viisivuotias on melkoinen taiteilija, kun nelivuotiaana oppi lukemaan ja kirjoittamaan ja nyt piirtelee ja kirjoittaa sarjakuvia, tarinoita jne. Aina pitäisi olla papoille ja mummoille ja kummeille lähettämässä jos jonkinlaista paperia ;)

Sain tehtyä sellaisen pipari-toffee-suklaa-mokka-jäädykkeen pakkaseen. Voipi olla että jouluna sitä sitten maistellaan, tai vasta sen jälkeen kun minun isä ja äiti piipahtaa meillä ulkomaanmatkalle lähtiessään :) Tänään ajattelin tehdä mansikkaparfeetakin pakkaseen, useamman kyllä! Se on niin hyvää!!

Ja, tulipa taas aamulla mieleen se sairaalakassikin - pitäisi kai edes miettiä mitä sinne taas tungen... :) Ei vaan jaksais ajatella niin pitkälle vielä, mutta toisaalta en pidä ajatuksesta, että lähdön tullessa ei olisi mitään valmiina... Vauvalle pakkaan vaan kotiintulovaatteet mukaan, en vielä muita vaatteita ota alas kaapista. Kun ne saan vielä sataan kertaan asetella lipastoon, kun tuo reilu vuotias termiitti purkaa aina kaiken. Sama homma vauvan sängylläkin, ei sitä kannata etukäteen tuohon laittaa - lapset hyppis siinä päällä monen monet kerrat vielä, ennenkuin itse sankari sinne pääsis uinumaan :) Sairaalassa ollessani mulle ehdottomia tavaroita on ristikkolehdet ja romaanit :) Siellä on niin ihana omassa rauhassa niiden kanssa puuhastella! Ja jotain karkkiakin otan mukaan, perinteisesti ;) Ja tietysti sitten hygieniavälineet ja semmoset " pakolliset" jutut...

Ai niin, ÄITILIINILLE hirmusti onnenpotkuja täältäkin matkaan! Kohta se h-hetki on sulla käsillä ;) Tsemppiä!!

Nyt siivousten pariin... Kun energiaa on vaikka muille jakaa hyvin nukutun yön jälkeen! ;)

Nasu 37+2

Vierailija
26/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täällä oli aamulla lunta maassa:) Harmi vain kun torstaille on jo luvattu plussaa eli taitaa kuitenkin musta joulu tulla:(

Elin@: Mites se kakun kuorutus, tulikos siihen kananmunaa? Sehän jää sitten raa´aksi, jos sitä ei kuumenna? Uskaltaako sitä näin raskaana syödä??

Äitiliini: Jos synnytys päätetään käynnistää niin TSEMPPISTÄ!! Eipä ole ihme, jos on vähän perhosia masussa;) Jäädään odottelemaan uutisia..

OMK: Kummit kysytään vasta vauvan syntymän jälkeen.. Jotenkin ei tunnu hyvältä ennakkoon kysyä, taikauskoako?, eikä kyllä vielä ole edes selvillä ketä pyydetään.. Mietitty ollaan joskus, mutta ei mitään päätetty.

Beijaflor: Nenn jo kirjoitti siulle tosi kauniisti noista siun mietteistä. Älä pode huonoa omatuntoa tunteistasi ja ajatuksistasi, ei niissä ole mitään väärää. Sie ole varmasti paras äiti Onnillesi vaikkette heti päässeetkään vierihoitoon, teillä on kuitenkin hurjasti yhteistä aikaa tulevaisuudessa rakentaa äiti-lapsi suhdetta:) Uskon myös imetyksen helpottuvan, kunhan Onni kotiutuu. Mutta muista levätä, syödä ja juoda hyvin niin sekin voi auttaa.

Sinda: Mie ostin lastentarvikeliikkeestä ruskovillan rinnanlämmittäjien lisäksi myös pesuainetta. Sonett- merkkistä villan ja silkin pesuainetta.

Mie varmaan pesisin myssyn, eikös yleensä kaikki vauvan ihoa vasten tulevat vaatteet olisi hyvä pestä ennen käyttöä?

Zatu: Meidän tytön ristiäisissä kastevesi heitettiin! Se oli ihan uusi juttu miulle, en ollut missän moiseen törmännyt, mutta miusta tosi kiva tapa! Saa nähdä tehdäänkö tämän vauvan kohdalla sama. Mikäs merkitys sillä nyt olikaan (lahopää), liittyikös se jotenkin vauvan tulevaan hyvään elämään??

( . ) Jestas kun tänään kävin tytön kanssa pihalla leikkimässä ja työntelin rattaita niin jopas supisteli varsinkin ylämäissä!! Eihän tässä kohta pääse ollenkaan liikkumaan, jos tätä tahtia alkaa suppareita tulemaan.. Ja nyt ne on välillä kivuliaita, siis sellaisia menkkamaisia vihlaisuja. Huh, tulee ihan synnytys mieleen!! Onneksi ne heti loppuvat kun pääsee istumaan tai makoilemaan. Mutta taitaa rattaiden kanssa kävelyt olla kävelty, täytyy alkaa linkillä matkustelelmaan lyhyitäkin matkoja. Onneksi täällä saa rattaiden kanssa matkustaa linja-autolla ilmaiseksi.

Mutta en tahdo lähteä synnyttämään ennen tammikuuta!!!!!!!

GALLUP: Meinaako kukaan hankkia kaksostenrattaita??? Mie olen vähän kahden vaiheilla... Kiva olis jos pärjäis vain seisomalaudalla, mutta pärjääkö??? Ikäeroa tulossa 2v.5kk, eikä toi tyttönen ihan mahdottoman innostunut ole ainakaan vielä kävelemään pitkiä matkoja..

Tänään on tytön kampaaja, etuhiukset roikkuu ihan silmillä.. Eli liikenteeseen täytyy siis taas lähteä, mutta linkillä kyllä mennään keskustaan..

tikru ja tiuhti 35+3

Vierailija
27/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAIKKOO: voi sun kanssas ku mä justihin tulin kaupunkikiarrokselta. Olisinpa tuan tiänny niin oltaas sovittu kermaaset leivosreffit johonki. Moon ollu jotenki miäli maas, notta tuallaasen elävääsen oloosen ihimisen seura olis varmahan friskannu. Nauratti niin tua sun tynnyri/takki asia, ku mun piti kans vetää päälleni pitkästä aikaa sellaanen kalijasaavinpeitto ny ku oli näin kylymää. Minen voi sietää sitä takkia, vaikka ei siinä ulukoosesti mitään vikaa oo. Mutta olo on kyllä kaikkia muuta hoikka ja soria se päällä ;) Iskias kans pistää linkuttamahan, jotta olisit kyllä varmahan huamiota kiinnittäny jos olis törmäälty. Kaks samammoosta, voi ietuna :D

Zatu: ny minen enää laita viikkoja. Kyllä kaikki jo tietää, että raskahana moon ;) reilu 34 kuulostaas kyllä sopevammalta..

Voi Ceciliah: onhan sulla urakkaa sielä! Malta ny huilata vähän joka välis. Eihän ihmekään, jos paineet nousee! Niin että ota löysin rantein..

Nasu: jeps, mäkin saan superhoito-ohjeet aina isältäni, jolta on mun iässä leikattu selkä ko vaivan takia. Mutta kun ne ohjeet ei toimi tässä tilassa.. Viikko sitten lääkäri antoi luvan syödä Buranaa 600mg 1-2vkon ajan, vaikka yleisesti ottaen ei vois enää sitä ottaakaan. Panacodiakin otin, mutta meen siitä niin takkuun, että ihme on, jos valveilla pysyn. Ice power jonkin verran auttaa juilimiseen, mutta sitä pitäis sivellä väh. muutaman tunnin välein. Toivottavasti tätä nyt ei kuitenkaan koko loppu raskausaikaa kestä.. Onko sulla ollu aikaisemmissa raskauksissa tätä vaivaa? Mulla on ollut enemmän noidannuoli-tyyppistä särkyä, joka on pitänyt sängyssä viikon. Tämä vaiva on uudensorttinen. Makasin nytkin melkein viikon, kun ajattelin, että sillä se taas helpottaa, mutta mitä vielä. Ei puhettakaan. Mutta käytän selkää kyllä niin väärin, ettei tosikaan. Nyt kun on ollut pakko kyykkiä selkäystävällisesti, totesin siivouksen jälkeen, että reisilihakset oli ihan kipeet :/ Selän hyvinvointi on niin helppo unohtaa, kun se voi hyvin. No mutta sinnillä mennään ;) ja pst. mansikkaparfee kuulostaa taivaalliselta :o saiskohan ohjetta? :)

Tikru: meillä oli tuplarattaat, lapsilla ikäeroa 1v2kk. Käyttöikä jäi tosi lyhyeksi, vaikka paljon niillä kuljettiinkin. Mutta ainakin nämä Brion kärryt oli jotenkin tosi raskaat ja kankeat käsitellä kun matkustajia oli kaksi, vaikka rattaat olivatkin kapeinta ja sirointa mallia. Tällä kokemuksella en hankkis tuplia teidän lasten ikäerolla, vaikka meidän rattaat myinkin perheeseen, jossa ikäeroa reilu 3v. Mutta tämmöinen kokemus meillä.

Jotenkin on nyt takkusen oloinen päivä. Kuulin eilen, että veljentyttöjen pappa oli kuollut vähän yllättäen. Veljen ex-vaimo asuu naapurissa, joten ollaan kyllä tekemisissä ja isäänsäkin ollaan nähty paljon. Erityisesti lasten puolesta on paha mieli, ovat mielessä kaiken aikaa. Kurjaa tuollainen suru, vielä joulun alla. Kaiken lisäksi äiti soitti aamulla, että mummapuolen sisko oli kuollut viikonloppuna, hänkin yllättäen. Aivan tulee mieleen, että mitähän vielä??! Vaikka eläämähän nuokin uutiset ja asiat ovat.

Maltankohan pysyä poissa loppupäivän?!

Vierailija
28/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lydi@: Siis mullahan on ollut joka raskaudessa tää sama iskias vaivana :( Mutta jotenkin tuntuu, että joka raskauden myötä vaan pahenee... Muuten, siis silloin kun en ole raskaana, ei tuota vaivaa ole ollenkaan. Mutta niin oli anopillakin aikoinaan, ja nyt vanhemmalla iällä vaivaa koko ajan :( Pelottaa, että iskee mulleki sit vanhempana tosi pahana! Isälläni on kans leikattu iskias, joskus ehkä 30-vuotiaana. Ja mun veljellä leikataan nyt ensi vuoden alussa... Tädiltäni iskias on leikattu jo varmaan neljä kertaa :( Siskollani on selkä jatkuvasti kipeä, joten sukuvika tää meillä ainakin osittain on. Huh huh!

Niin, mansikkaparfeeseen en osaa tarkkaa ohjetta antaa, mutta näin olen sen itse tehnyt :) 1prk (2dl) kermaa, 1prk (2dl) kermaviiliä, sokeria ja vaniljasokeria maun mukaan (ehkä sokeria n. 1½-2dl ja vaniljasokeria 1-2tl), mansikoita n. ½ litraa. Kerma vaahdoksi, kermaviili ja sokerit sekaan, viimeisenä mansikat. Siinäpä se lyhykäisyydessään ;) Toivottavasti ymmärsit jotain... Tää on oikeesti sairaan hyvää!! :)

Kävin vain pikaisesti tässä vastaamassa. Verhot on vaihdettu omaan makkariin, joka on muutenkin nyt siisti ja ihanan raikkaan tuoksuinen :) Petivaatteet on vielä parvekkeella, ja saavat olla iltaan saakka. Ruokaa pitäisi alkaa laittamaan, ja siivota keittiöstä lasten muovailuvaha-touhujen jäljet...

Just peruin huomisen neuvola-ajan. En jaksa siellä ravata joka viikko! :( Noloa sanoa, mutta en vaan jaksa. Aina pitää raahata kaikki neljä muksua mukana, joten se kai tässä eniten väsyttää :) No, menen sitten joulun jälkeen käymään siellä...

Nasu

Vierailija
29/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A020F0] Tässä on taas vierähtänyt päivä jos toinenkin etten oo kereenny palstaileen ja olen tietysti pihalla kuin lumiukko -no niitä ei näillä keleillä oo juuri näkyny..

JOTEN tyydyn nyt pikaisesti kertomaan itsekkäästi omat juttuni tässä. Jaa niin Sindalle ja Marialle, kun yhtäkkiä olin käsittävinäni, notta Mariakin hoitaa blogia, niin tyrkkäsin itsestäni kuvan viime perjantai-lauvantaiyöltä =) Joten sinne blogiin se päätyköön kunhan kerkee.

Elikkäs edelleen ollaan yhtenä palana, joskin äippäpolilääkärit ovat vähän väläytelleet että jopa jo heti vuodenvaihteen jälkeen alettaisiin häärimään synnytyksen kimpussa. Jos ei jo tänä vuonna päätä tulla.

joku lääkäri oli mua jo jättämässä osastolle, mutta viikon päästä seuraava lääkäri kumosi edellisen aikeet... Eli kuljin äippäpolilla reppu olkapäällä varuuksi muutaman kerran kun en tiedä mitä tahaphtuu =)

No nyt sain seuraavan ajan vasta tammikuun alkuun, joten ennen sitä ei ainakaan mitään tapahdu, jos ei itsestään ala tapahtuun.

Eli tuommoisia pikaisia juttuja nyt, palataan asiaan myöhemmin !!

Mary 35+5

Vierailija
30/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kukahan kyseli siitä tarviiko ruskovillan ensimyssyä (sitä silkkimyssyä) ym pestä. Samaa minäkin oon miettinyt ja äsken sitten soitin ruskovillaa myyvään liikkeeseen ja kysyin asiasta. Eli ei tarvitse pestä, koska niissä ei ole käytetty mitään käsittelyaineita kuten tavanomaisesti vaatteissa.

Palaan myöhemmin asiaan paremmin, nyt ei kerkee enempiä.

Vierailija
31/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä muutaman rivin kirjoittelisi kun poika lueskelee kirjaa ja mies simahti päiväunille :-). Sotkee tuo ukon kotona olo tämän palstailun ihan kokonaan... Aamupäivällä pyörähdin vähän ostoksilla, mutta rupesi olo olemaan niin tukala että ei se kivaa ollut. Vähän tuli olo että joko rupeaisi täälläkin kropan valmistelu synnytykseen, mutta nyt on olo taas ihan hyvä.

äitiliini - tsemppiä matkaan ja mukavaa joulua jos et tänne sitä ennen pääse!

Joulustressistä - mä olen stressierkki kaikkien asioiden suhteen :-) Tänä vuonna piti kaiken olla ajoissa mutta ei ole ja kas kummaa en ole niin hirveästi stressannutkaan, on varmaan muutakin ajateltavaa tänä vuonna. No lahjat on, kinkku tilattu ja koti suhteellisen siisti, eiköhän näillä pärjää :-) Ajattelin minäkin poiketa tänä vuonna ja laitetaan kuusi jo ennen aattoa valmiiksi, saapahan nauttia siitä vähän kauemmin.

Beijaflorille imetyksestä - meilläkin esikoinen kiikutettiin oikeastaan heti pois, oli hengityksessä jotain rohinoita. Imetystä taisin kokeilla ekan kerran kun oli 2 vrk. Ahkerasti yritin laitoksella pumppailla (oltiin viikko) ja välillä imetin (rintakumien kanssa kun ei muuten jaksanut/osannut). Kotona imetin ja osan pumppailin kun piti katsoa paljonko syö, mutta kyllä se pumppaaminen oli välillä hankalaa. Olisiko Onnin valokuvasta apua? Alun hankaluuksien (n. 2 kk) jälkeen imetys sujui hyvin ja imetinkin esikoista vuoden vanhaksi.

zatu - peukutukset ukollesi. Oma kävi tänään kanssa epävirallisessa haastattelussa joten voi olla täälläkin vaihto edessä. Meillä olisi vähän lyhyempiä päiviä tiedossa :-) Ja tsemppiä verikokeisiin.

kummeista - yhtä (parasta kaveriani) pyysin jo raskauden alussa, tai varoittelin että pyydetään sitten. Muita kysytään syntymän jälkeen.

Sulina - tsemppiä suklaattomaan jouluun ;-)

Maria - kai sitä suklaata voi värjätä jollain elintarvikevärillä. En tiedä vaan meneekö kokkareiseksi kun laittaa nestettä sulaan suklaaseen...

NASU - laitahan se pipari-toffee jne jäädykkeen ohje kanssa tänne jakoon! :-) Ja eikai neuvolaan tarvitse mennä jos kaikki tuntuu olevan ok.

( . ) roikkuu tossa jalkojen välissä ja nyt on tosiaan ihan hyvä olo taas. Albertkin liikuskelee ahkerasti joten kaikki varmaan ok. Keskiviikkona neuvolaan ihmettelemään.

Kello on sen verran että kai sitä ruokaa pitäisi laitella pöytään. Jouluista mieltä mammat!

t. Mirabella ja Albert rv 38+0

Vierailija
32/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos sitä jotain yrittäis kirjottaa vaihteeks. Lukemassa olen kyllä yrittänyt käydä päivittäin ja paljonhan täällä on asiaa.

Neuvolassa käväsin tänään ja kaik ol ok. Ens viikon torstaina sitten se loppuraskauden ultra. Labratuloksissakaan ei ollut mitään onneks! (epäiltiin siis pissatulehdusta tms)

Masu voi ihan hyvin. Kovasti myllää pikkuinen ja hikkailee jopa neljäkin kertaa päivässä.

Oma olo on edelleen aika vetämätön ja väsynyt. Vihloo, kolottaa, menkkajomotuksia, huonosti nukuttuja, levottomia öitä jne jne... näitä normaaleja vaivoja ;)

Beijaflorille pikaista paranemista! Nenn sinulle jo tosi hyvin kirjoittikin! Toivottavasti saatte pian Onnin kotiin, niin pääset ihan rauhassa poikaa imettämään.

Äitiliinille kaikkea hyvää huomiselle! Onnea matkaan!

...poika keskeyttelee koko ajan, hää rakentaa duploilla imureita ja käy niitä esittelemässä =) Isäntä on ollut koko päivän töissä. Tunnin äsken käväs kotona ja ravas taas jo seuraavaan kohteeseen. Onneks on joulun kotona, niin saa viettää yhdessäkin aikaa. Sovittiinkin jo, että joulupyhät pidetään tietokone kiinni, ettei vaan tule kiusausta roikkua tässä vuoron perään...

Joulukuusi käytiin eilen hakemassa parvekkeelle odottamaan. Otetaan sisään ja koristellaan joko aaton aattona illalla tai sitten aattoaamuna.

Eilen leivoin pojan kanssa piparkakkuja kuuseen koristeeksi ja syötäväksi kanssa tehtiin.

Meillä tänä vuonna normaali siivous vaan jouluksi, nyt ei jaksa suurempaa tehdä ja oikeastaan ei ole tarvettakaan. Puunaa sit kevät siivouksen =) Ihmeen paljon oon loppujen lopuks saanut ite tehtyä, vaikka uhosin, et kaiken ostan valmiina. Ehkä se on just toi, kun ei ottanut mitään paineita asiasta, niin on saanut aikaiseksi. Lahjatkin on ostettu aikoja sitten ja tänä aamuna paketoin viimeiset.

Hoitopöydästä- meillä on esikoisen jäljiltä semmonen, mutta ei se oikein mahdu mihinkään ja toisaalta se jäi tosi vähälle käytölle. Niinpä ostettiin vaan hoitoalusta (reunallinen) ja hoidetaan vaipan vaihdot tuolla kylppärissä. On vesi lähellä sekä vaipparoskis ja korissa seinällä muut tarvittavat tarvikkeet. monihan tän systeemin olikin jo hyväksi todennut.

Sairaalakassi on nyt osittain pakattu ja vauvan kotiutumisvaatteet katsottu valmiiksi. Imetysliivit täytyis vielä hankkia. Taitaa tulla reissu Kontiolahden puolelle nettiemosta hakemaan, kun on reilu kuppikoko, niin en viimeekskään tavan kaupoista sopivia löytänyt =(

KummiG: Viime viikolla kysyttiin kummeja ja suostuivat! Saa vauva parhaat mahdolliset kummit nyt! Kaksi kappaletta, laatu korvaa määrän ;) Viimeeks vietettiin ristiäiset kotona, mutta nyt luultavasti kirkossa. Ihan pienellä porukalla eli kummit, isovanhemmat ja miehet veljet perheineen. Meilläkään ei kovin uskonnollisia olla, mut kastetaan kumminkin. Viimeeks oli ne pakolliset 2-3 virttä ja kummi luki jonkun tekstin pätkän raamatusta, kun pappi niin kovin kyseli, et eikö kukaan nyt vois jotain lukea... Kahvittelemaan tullaan sit kuitenkin tähän kotiin.

Kaksosten rattaista: meille ostettiin halvat käytetyt ihan alkuraskaudessa jo kun sattui kohdalle. Ikäeroa lapsille tulee 2,5 vuotta ja nyt kyllä tuntuu, että vähälle käytölle nuo rattaat jää... Jos niitä ei ois jo hankittu, niin en hankkis nyt.

Jotain varmaan unohtu, mut nyt pitää vetäytyä sohvalle levyttään. Alkaa selkää jomottaa tää istuminen.

-tau- 35+2

Vierailija
33/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...On ihan uus juttu mulle.

Meillä ei itellään mitään perinnettä, mut oon kuullut, et jotkut antaa sen veden haihtua kastemaljasta ja toiset säilöö pulloon.

Eli mites tää veden heittäminen, minne se heitetään ja onko jotain väliä, et kuka heittää? Mikä merkitys tällä on?

Onko jollain vielä jotain muita perinteitä kasteveden suhteen?

-t-

Vierailija
34/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä sitten se yksi jäädyke, jota tein: Viralliselta nimeltään siis

JÄÄDYTETTY MOKKA-TOFFEEKAKKU

n.120g ohuita piparkakkuja

400g maustamatonta tuorejuustoa

1 dl sokeria

1 rkl vaniljasokeria

4 dl kermaa

1 dl toffeeta

100g suklaata

1 tl kaakaojauhetta

1 rkl kahvia

Vuoraa pitkä vuoka kelmulla. Käytä kolme piparia koristeluun. Laita ne vuoan pohjalle kelmun päälle. Vatkaa kulhossa tuorejuusto, sokeri ja vaniljasokeri. Vaahdota kerma toisessa kulhossa. Yhdistä vaahdot. Jaa vaahto kolmeen eri kulhoon kolmea kerrosta varten. Ensimmäinen kerros valmistetaan kahvista. Sekoita kahvi ja kaakaojauhe kerma-juustoseokseen. Sulata suklaa toista kerrosta varten. Yhdistä jäähtynyt suklaa vaahtoon. Sekoita kolmatta kerrosta varten paloiteltu toffee vaahtoon. Kokoa kakku: Kaada kolmen piparkakun päälle vuokaan ensimmäisenä kahvivaahto. Levitä vaahto vuokaan tasaisesti. Lisää piparit vieri viereen vaahdon päälle (itse murskasin piparit käsillä ja levitin murut vaahdon päälle). Kaada suklaavaahto piparien päälle ja levitä. Lisää uusi kerros pipareita. Kaada toffeevaahto päällimmäiseksi. Peitä vuoka foliolla ja pakasta vähintään neljä tuntia. Ennen tarjoilua kumoa kakku tarjoiluastiaan ja poista kelmu. Anna pehmentyä 5-10 minuuttia ja tarjoile.

Tämä ohje on poimittu Yhteishyvän välissä joskus tulleesta ruokalehdestä (10/03).

Olkaatten niin hyvät!

Nasu

Vierailija
35/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat tulee justiin...

Siitä kuorrutteen munasta joku kyseli. Eli se tulee se keltuainen ihan raakana, mutta jos pelkää siitä jotian saavansa, niin sen käyttö ei oo välttämätöntä. Tekee vähän kiiltävämmäksi, mutta ei sillä taida sen kummempaa merkitystä olla. Joten jätä pois jos huolettaa.

Vierailija
36/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Ceciliah [/b]toivottavasti paineet on asettunu bd bd.

[b]Maria [/b]eilen kattelin kymppiuutisten jälkeen viikon säätä vai onko se 5 vrk:n sää *hmm* eni vei niin siinä oli olettamus aaton säästä. Täällä pitäs ainaki nippanappa tulla lunta, mut varmaa en osaa sanoo mitä teille oli luvattu.

Mtv3:n sivuilla eivät mokomat voi mainita mittää, ku kävin kattomassa.

[b]Nasu [/b]kiva kuulla, ett NukkuMatti on muistanu suaki välillä :)

[b]Kasteveden heitosta [/b]niin siinä voi kai olla perinteitä riippuen mistä kotosi, mut meillä kuuluu poikakummin olla heittäjä. Ja sopivasti jotenki kaaressa se kuuluu heittää, mahollisimman pitkälle ja korkeutta kans.

Kuvastaa kasteen saaneen pituutta. Pitäs ukon mummulta tarkistaa, mut mun mielestä vielä kuvastaa myös elämän pituutta tms.

Mulle ihan uutta tuo, ett kastevesi säilöttäs pulloon.

[b]Perinteistä muutenki [/b]niin eikös joku ole, ett ku on kastettu niin ei saa antaa äitin syliin heti vauvaa vaan vieraan ettei vauva sitten vierastas.

Ja mites se oli, jos lapsi on kasteen ajan hiljaa niin on jatkossakin sellanen ja rauhallinen. No tää ei tod. pitäny paikkaansa ainakkaa meiän akan kohalla. Oli tissitelly ittesä kai niin tyytyväiseksi ettei inahtanukkaa kasteen aikana. Mut on varmasti vilkkaimmasta ja puheliaimmasta päästä :D

Ja sylikummin pitäs liikutella varpaita ainaki vai peräti astella kasteen aikana niin lapsi oppis pian käveleen.

Näistä oon siis kuullu eli ei mun mielestä just perinteinä täällä Oulun läänissä, kai. .

[b]Lyyti [/b]jopas on tullu surullisia uutisia paljon :(

Voi, uutisissa on just keskoskaapeissa olevia vauvoja. Oi, ku ne on peeniä. Ja puhuvat ettei hoitajilla oo niin paljon aikaa yhtä vauvaa kohen kuin he haluaisivat. MIKSI ne ei saa noille osastoille varsinkin enempi auttavia käsiä.

Ja muutenkin hoitajia pitäs olla enempi varmasti lähes joka sairaalassa ja laitoksessa.

[b]Mary [/b]niin miksi sun ois pitäny jäähä osastolle? *nolona* Miks mä en nyt muista miksi sua ei oo näkyny. .

Piti laittaa joku aika sitten ihan oikeeta mailia, ku sulta oli tullu joku ketju juttu, mut se sit jäi. Haarakorva ku oon ;)

[b]Mirabella [/b]*skool* pyöreelle päivälle :)

[b]Tau [/b]kerroinki jo muita mitä pohit kasteveden heiton suhteen, mut ei sillä paikalla mun mielestä silleen oo merkitystä. Kuhan ulkona ;)

Hermostuttaa huominen labrakäynti. Huomenna tähän aikaan kovastikki tiiän jo mitä on maksa-arvot. En tykkää noista kokeista yhtään, mut aina ne on kummiski menny " siinä sivussa" ja nopeesti ohi.

[b]Kiitos kaikille [/b]peukutuksista niin kutinaan kuin ukon työhakuun. Ukosta puheenollen niin se nyt kummiski meneeki isoon " cityyn" , joten saa luvan kyllä käyä siellä Kaphallissa ja hakee peipille myssyn.

Tahtos kyllä itekki lähtee mukaan, mut en taia kummiskaa viihtiä tän tynnyrin kans.

Systeri tuossa just soitteli ja yritti kysyä tarkkaa LA:aa ja mähän en sano, ku en halua kyselyjä jokojokojoko :D tosin ett tuleehan niitä kuitenki.

Sain kyllä kuulla, ett niinkö kauan voi mennä :O Oon kai sit niin iso jo.

Nyt pitää kehittää jotain muuta, ku tää könötys ei tunnu hyvälle.

Vierailija
37/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänää taas on väsyttäny aivan kamalasti koko päivän koska yö unet jää nii lyhkäsix,pääsen vasta noin 22.00 sänkyyn ja siitä se hyvän nukkuma-asennon löytämine alkaa ja kun sen löytää ni sitte pitää mennä vessaan ja sitte taas sama alusta..taas tänä aamuna mulla tuli semmone limaklöntti,oliskoha se sitä limatulppaa,aikasimmissa raskauksissa en o huomannu semmosta ollenkaan,ja vessassa käydessä tulee paperiin aina aika paljon sitä itteensä..ja tänää on muutenki olo ollu tosi tukala..

siellä missä mun mies on nyt töissä nii hän ei saa sitä viikkoa vapaax mille viikolle la osuis,kun muut haluaa pitää vapaansa sillä viikolla ni hänen täytyy olla töissä,ja se mua vähän hirvittää että tää vauva lähtee syntymää just sillo kun hän ois esim just parkanossa nii ei sieltä kovin nopeeta tänne pääse,ja tällä kertaa en kyllä viitti kovin pitkäx aikaa jäädä kotiin oottamaan että koska lähtis sairaalaan kun viime kerrallaki meni nii täpärälle,sairaalaan päästiin perille klo 16.42 ja saliin pääsin heti ja tyttö synty 16.52 että oli tosi nopeeta toimintaa sillä kertaa,mutta se mua täs mietityttää et jos tommone äkkilähtö tulee ni mihin mä tytöt saan hoitoo ku meillä ei o lähellä yhtää ketää ja mukaan niitä en varmasti voi ottaa..

mä en o vielä laittanu mitää valmiix sairaalakassiin,ihme kyllä..edellisissä raskauksissa kaikki oli jo ainakin 1kk enne valmiina:)

huomenna on mun neuvola ja sitte myös on samalla Jennan ja Janetten neuvolakin onnex,mulla ois ollu jo tänää mut ei mua huvita ravata siellä monta kertaa viikossa..

mansemamma rv 37+5

Vierailija
38/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kuulkaas tuossa taas 2,5 tuntia sohvalla niin räkä poskella nukkuessa ettei tosikaan! On tää ihmeellistä aikaa, välillä niin pirtsakkana täynnä energiaa, välillä vois vaan nukkua.....

Vauvelin liikkeistä olin kans huolissani eilen, mutta tais vaan olla äitinsä tavoin rasittunut viikonlopun rehkimisistä että otti tuon eilisillan ja tänäaamun levon & kasvun kannalta!

Päivän toisen aamiaisen jälkeen rupes jo virkoamaan ja sitten kävin imemässä d-vitamiinia auringosta (ihana ilma!) tuolla ulkona sauväkävelylenkin muodossa ja tulin luonaalle sisälle niin johan virkos!

Mies oli jo viemässä mua neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä et kaikki olis ok ja etten huolehtis, mutta sanoin että vasta iltapäivästä jos ei siihen mennessä mitään tunnu.

Huomenna on onneksi neuvola+ lääkäri, saa taas tää hermoheikko mamma viikoks mielenrauhan.... Kaipa tuo tila rupee jo tuolla masussa olemaan tiukilla ettei ne liikkeet oo enää samanlaisia " teräviä" ja napakoita kun ennen.....?

MARIA- kiitos kuvan laitosta, kylläpäs te ootte koonneet upean blogin! Oli kiva saada " kasvoja" muidenkin masuille ja todeta etten oo ainoa " möhköfantti" vaikkakin jotkut tätä mahaa kauhisteleekin....

Ja siitä suklaan värjäämisestä: valkosuklaan sekaan voisi mielestäni laittaa pieneen kermatilkkaan sekoitettua karamelliväriä (jauhe) tai sitten suoraan nestemäistä pullosta. Mutta kannattaa sulatella sitä valkosuklaata TODELLA varovasti (mieluiten vesihauteessa matalalla lämmöllä!) koska onnistun itse sen polttamaan jopa mikron sulatustoiminnolla...!

Ja eiku pikkuleipiä leipomaan!

Ostin itse Kodin ykkös Anttilasta sellaisen pienen jalkapohjanmallisen piparimuotin, ja ajattelin tehdä ristiäisiin herrasväen pikkuleipiä sillä muotilla (näin sen muotin neuvolan jossain ruotsinkielisessä vauvalehdessä). Ja ehkä myös koristella joko vaalean punaisella tai sinisellä kuorrutteella!

Ja koska ristiäiset on talvella niin haluan tehdä prinsessakakun (oli sitten tulossa prinssi tai prinsessa....) joko vaaleanpunaisella tai sitten sinisellä tai miksei siihen kuuluvalla vaaleanvihreällä marsipaanipinnalla. On sen verran " raskas" kakku että sopii mielestäni talvijuhliin! Tosin ajattelin sen sisuksen voikreemin korvata vaniljavanukkaalla ettei oo niin äklömakeeta.

BEIJAFLORILLE pikaisia paranemisia ja Onnille voimia! Kävin pikkuherraa blogissa ihailemassa ja on kyllä komea ja reippaan näköinen pikkuterho! Toivottavasti pääsette pian koko perheen voimin kotiin ja saat aloitettua imetyksen ihan rauhassa, kyllä se vielä onnistuu kunnolla.

ÄITILIINILLE tsemppiä huomiselle mahdolliselle pikkutontun/terhonhakumatkalle!

NASU kylläpä kuulosti ihanalta toi mokka-toffee jäädyke/kakku! Sitähän vois tehdä ympäri vuoden ja korvata piparit vaikka digestive-kekseillä tai vaikka sokerikakkupohjalla!

Nam, pitääkö tuotakin tehdä jouluks, olis jo pakkanen aika täynnä kaikenlaista herkkua.....

Pakastin just miehen synttäreiltä jääneen suklaakakun ettei vaan tuu syötyä liikaa, huomenna taas punnitus.....:(

Nyt en paljoa enää muista kun oli taas niin paljon juttua, palaan ehkä myöhemmin tai sitten vasta huomenissa neuvolakuulumisten kera!

Mukavaa iltaa & voikaahan hyvin!

Pupina

Vierailija
39/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen syntymine

Niihi aikoihi sattuu sillee, jott keisar Augustus anto rotokollan, ett koko valtakunnass pit toimittaa verollkirjotus. Tää olkii ensimmäine semmone ja se sattu sillo ko Kyrreenius pit valtaa Syyriass. Kaikki männiit laitat-tamaa nimesä verolistoloihi ¿ jokkaine ommaa kaupuntiisa.

Nii Jooseppikkii läht Kalileast Nasaretin kaupunnist ja män verollpan-noo varte Peetlehemmii, hää ku ol lähtöjää Taaveti sukkuu. Hää läks sinne yhess morsmaikkosa Maria kanss, joka ol melkei viimesillää. Ko hyö olliit siell, tulkii Maria synnyttämise aik. Hää pyöräytti poja, esi-koisesa. Hää kietas lapse kapaloihi ja pan hänet seimee lääväss, ko heill ei ollu tillaa kievaris.

Siell ol paimenii pellol kassomas laumasa perrää. Yht`äkist heijä eessää seiso Herra enkell ja Herra kirkkaus paisto heijä ympärillää. Paimenet säikähtiit kauhiast, mutt se enkell haastokii heill: ¿Ei mittää hättää, mie kerro teill ilose sanoma, mahottoman ison ilon kaikell kansall. Tännäi o teill syntynt Taaveti kaupunnis Vapahtaja. Hää o Ristus, Herra. Tää o teill merkiks; työ löyvätte lapse, hää makkaa lääväss, seimess ja kapa-lois¿.

Just sillo tull enkell vierell mahottoma iso porukka taivaallist sotaväk-kee, joka ylist Jumalaa ja veisass: ¿Jumalall kunnia korkeuvess ja maa pääll rauha ihmisill, joist hää tykkää oikee kovast¿.

Sit ko enkelit olliit männeet takasii taivaasee, paimenet sano toisillee, ¿lähetää kiireest Peetlehemmii.. Sielhä myö sit nähhää, mitä Herra meill haasto¿. Hyö männiit noppeest ja löysiit Marian, Joosepin ja lapsen siin seimess. Ko hyö tään näkkiit, ni hyö haasto kaikill, mitä heill ol täst lap-sest haastettu. Kaikk ne, jotka kuuliit heijä juttusa, ihmettelliit mahotto-ma kovast. Mutt Maria kätkii syvämmeesä kaike, mitä ol sattunt ja päh-käil sitä isseksee.

Paimenet taas männiit takasii hommiisa ja männessää hyö kiittiit ja ylis-tiit Jumalaa kaikest mitä hyö näkkiit ja kuuliit. Kaikk olkii just silviisii ko heill haastettii.

Rauhallista joulun odotusta haluan toivottaa kaikille tasapuolisesti!

-tau-

Vierailija
40/46 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo päästyt pitkiin aikoihin nettiin, kone nimittäin pimahti ja vasta eilen mies sai aikaseksi ostaa uuden. Ihan kun mä en olis voinut senkin tehdä mutta se on paljon parempi näissä asioissa.

Aluksi ihan meitin omia kuulumisia. Esikon tarhasta tuli täi varoitus :( Olivat olleet vierailulla yhdessä koulussa perjantaina ja sieltä tuli soitto tänään ja kertoivat täi löydöksestä. Mietn meidän nyt pitäis timia, tietääkö kukaan? Ja jos meiltä/tarhalaisilta täitä löytyy pitäkö kaikki vaatteet ja vuodevaatteet pestä? myös kaapissa olevat puhtaat. Mä en itse tiedä tästä mitään!

( . ) kasvaa ja roikkuu jo aikas alhaalla ja oikean jalan kohjut sen kun komistuvat :( Mulla myös neuvola huomenna, saas nähdä paljon painoa tullut lisää. Koko viikonlopun on tullut synttäreitä koluessa. Kävin tänään kävellen hakemassa esikoisen tarhasta ja se ei ollut hyväksi, supistuksia sateli. No, nyt ovat asettuneet onneksi.

Mulla on synnytystapa-arvio 29.12 ja se on oikeastaan vain sektio päivän haku matka. Kätilön kanssa sovittin alustavasti 18 tai 19.1 olis se S päivä jos ei ole tullakseen aiemmin. 19.1 mulla olis tasan rv39+, samoilla viikoilla pojatkin operoitiin.

Sitten kommentoimaan.

Tuplista - meillä oli poikien kanssa aluksi sisaristuin, mutta esikoinen kasvoi sen verran nopeesti että sylsyllä oli jo 18kg ja raja oli 15kg. Aluksi yritin tulla toimeen seisomalaudalla, mutta kun ekat lumisateet tuli mentiin kipinkapin vaunukaupoille. Esikko oli todella laiska kävelemään(heikot lihakset) ja ei todellakaan oltais päästy kotoa pois. Esikko oli 2.5v kun hankittiin tuplat, niitä käytettiin sitten talven ja kevään. Nyt ajattelin pärjätä ilman apuvälineitä, kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulee 2v8kk.

Joulukuusi - otetaan sisälle aaton aattona ja koristellaa silloin tai sitten aattona.

Hoitopöytä - meillä ehdoton mulla selkä kipeytyy helposti. Sentakia myös käytän kantoliinaa.

Imetysliiveistä - aion käyttä vanhoja aluksi, mulla on ihan laidasta laitaan eri merkkisiä. Eniten tykkään carrywlellyn pehmoliiveistä ovat todella hyvät varsinkin öisin.

Jälkisupparit - mitä ne on ;) mulla ei kummankaan niitä ollut. Ehkä mä sain niin tehokkaita supistavia lääkkeitä että supistivat kohdun ennenkuin leikkauspuudetteet olivat lakanneet ja sainhan mä aika tujuja lääkkeitä leikkaujsen jälkeenkin.

Kummeista - poikien kanssa pyydettiin hyvissä ajoin, mutta nyt ollaan pyydetty vasta yksi. Mun eka kummilapsi pääsi ripille kesällä ja se on sitten pyydetty. Miehen sekku ja sen vaimo ajateltiin vielä pyytää, ollaan niiden nuorimmaisen kummeja.

Äitiliini - tsemiä huomiseen ja voimia jos koitos on edessä jo huomenna.

Beijaflor - oletko kokeilli kamomilla teetä tai olutta (alkoholitonta) ne ainaski herutti mulle hyvin.

Heinä - kerroit että sulla oli monta tulehdusta kun imetit, pääsithän mammografiaan kun olit lopettanut imettämisen. Tällä varmistetaan että ei ole mitään jänyt sinne pesimääm ja tekemään muita ongelmia myöhemmin.

Nukkumisesta - rupee olemaan hankalaa löytää oikeaa asentoa. Mulla on alkanut öisin ja aamuisin mennä oikea jalka alta kun lähden liikkeelle, oisko kellään vastaavaa? Jalka ei vaan kanna ja pitäis päästä vessaan tunne on aivan kauhee, yhdellä jalallakan hyppiminen ei enää onnistu, voitte varmaan ymmärtää ;D Ois aika huvittava näky kun jumbojetti hyppii.

Oiskos kellään hyvää sinappireseptiä? mun omat reseptit katos sen siliän tien kun kone pamahti. Onneksi mä aina poltan valokuvat samalla kun lataan ne koneelle.

Pojat hermostuu, pitää mennä laittaa iltapuuro.

-MM- ja baby 34+3