Ostatteko naiset oikeasti miehillenne omin päin vaatteita?
Aika moni tuntuu näin tekevän. Minä en miehenä edes halua vaatetta, jota en ole itse ollut sovittamassa tai näkemässä. Aina jos akka on esim lahjaksi jonkun paidan ostanut, niin se on ollut korkeintaan sellainen keskinkertainen, ja usein liian pieni. Koot vaihtelevat eri vaatteiden kohdalla huomattavasti ja itsellä on silmää sopiville itselle tuleville vaatteille, mutta ulkopuolisella sitä ei ole.
Kommentit (66)
En tietenkään osta. Villasukkia olen kutonut mutta niitäkin vain hänen omasta pyynnöstään.
En osta. Mulla on ihan aikuinen mies, joka osaa ostaa itse vaatteensa. Ja aiheutan varmaan jotain sydämentykytyksiä heikommille kertomalla, että mies osaa ostaa lapsillekin vaatteita konsultoimatta minua mitenkään.
Tosi vaikea erottaa oletteko miehillenne äiti vai vaimo/puoliso
Minä ostan aina merkkipäiviksi ja muutenkin. Mies ostaa ani harvoin vaatteita. Olen hyvä ostamaan vaatteita.
Kyllä, sukkia ja t-paitoja. jos löytyy sopivan kokoisia alennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska ostaa miehelle vaatteita, niin on miehen äiti? No, saako ruokaa ostaa, vai onko silloinkin äiti? Vai pitääkö molempien ostaa itse erikseen omat ruokansa?
Vierailija kirjoitti:
Ostan. Jos en ostaisi, ukko kulkisi reikäisessä t-paidassa ja verkkareissa ihan tyytyväisenä. En ostaisi, jos mies olisi itse kiinnostunut huolehtimaan vaatehankinnoistaan.
Meillä on tehty samalla tavalla. Ex vaimo oli vaatekaupassa töissä, ja samoiten nykyinen. Ja luultavasti syy on ihan sama kuin sinun ukon kanssa. Ja kyllähän naiset ymmärtää paremmin estetiikan yms päälle, ja varmaan muutenkin että mikä on siistimpää pukeutumista ja tyylikkäämpää, ja yleensä muutenkin tilanteeseen sopiva vaatetus.
Itse ostan tietenkin omat urheilu- ja harrastusvaatteet.
Sukkia ja kalsareita ostan minäkin. Ja heittelen reikäisimmät pois.
Mun äiti on ostanut kaikki isäni vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
Mieheni tekee kiireistä matkatyötä ja hänellä on lapsia. Koko ajan aikapula ja pitää priorisoida niin, että lapset tulevat ensin. Varsin yksinkertainen selitys sille, että jos silmiini osuu jotain, josta hänelle on hyötyä, ostan sen hänelle, samalla kun ostan muutakin.
Itse käytän vain musta-valko-harmaa-vaatteita samasta ajansäästösyystä. Näin minulla on aina siisti asukokonaisuus miettimättä.
Kas kun joillakuilla on elämä, eikä vain naisvihaa betonikopperossa.
Kyllä. Eipä tarvitse valittaa että mies pukeutuu huonosti.
Vierailija kirjoitti:
"Akka" = nuoli alas
Akat saa ukoilta kunnioitusta ja arvostusta kun sen ansaitsee samalla tavalla kun ukot joutuu ansaitsemaan ne akoilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
Mieheni tekee kiireistä matkatyötä ja hänellä on lapsia. Koko ajan aikapula ja pitää priorisoida niin, että lapset tulevat ensin. Varsin yksinkertainen selitys sille, että jos silmiini osuu jotain, josta hänelle on hyötyä, ostan sen hänelle, samalla kun ostan muutakin.
Itse käytän vain musta-valko-harmaa-vaatteita samasta ajansäästösyystä. Näin minulla on aina siisti asukokonaisuus miettimättä.
Kas kun joillakuilla on elämä, eikä vain naisvihaa betonikopperossa.
Tässä varmaan tarkoitettiin aikaisempia viestejä, missä sanottiin että miehet kulkisi muuten likaisisssa,reikäisissä ja muuten rumissa ja huonoissa vaatteissa. Vaimojen täytyy ostaa vaattet että ukolla olisi edes säädylliset vaatteet ylipäätään
Joo! Paitoja ja kalsareita ja sukkia ostelen ukolleni! t. Akka
Vierailija kirjoitti:
En osta. Mulla on ihan aikuinen mies, joka osaa ostaa itse vaatteensa. Ja aiheutan varmaan jotain sydämentykytyksiä heikommille kertomalla, että mies osaa ostaa lapsillekin vaatteita konsultoimatta minua mitenkään.
Me ostetaan toisillemme vaatteita, jos nähdään jotain kivaa vaikka kumpikin osaa ostaa itselleen vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan. Mies on tarkka vaatteistaan. Joskus jotain kirpparilta ostanut niin ei ole kelvannut.
No ei kelpaisi mullekaan kirpparivaatteet.
En tietenkään mies ostaa omat vaatteensa omilla rahoillaan, työvaatteet maksaa myös itse työnantaja maksaa osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko todellakin ihan tavallista, että vaimot ostavat miestensä vaatteet? Me olemme olleet naimisissa yli 30 vuotta ja mies on aina ostanut itse omat vaatteensa. Ymmärrän, että äidit ostavat lasten vaatteet, mutta että pitäisi vielä miehenkin vaatetuksesta huolehtia
Omasta mielestä vaatteet on ihan tavallinen lahja. Saan joskus mieheltäkin vaatteita lahjaksi. Viime jouluna esimerkiksi pyjama löytyi yhdestä lahjapaketista. Ei siinä mielestäni mitään erikoista.
Samoin. Vaatteita ostetaan lahjaksi. Mies on ostanut mulle esim. jakkupuvun, neuleita, huiveja ja laukkuja. Minä olen ostanut paljon neuleita ja kravatteja miehelle.
Meillä taas mies ostaa minulle vaatteita, joista tietää minun pitävän. Itse ostan joskus hänelle vain sukkia, kalsareita, t-paitoja.
Eri perheissä on erilaisia tapoja!