Mulla on niin paha olla :`(
Paras kaveri pyysi lapsellensa kummiksi ihan muita ihmisiä, uudempia kavereita... Olen niin yksin. Mun ainut ystävä on mieheni. Mistä voi 24-vuotiaana saada vielä ystäviä?? Tosiystäviä??
Tiedättekö, tämä ystävän menetys on niin surullinen ja kova pala minulle, että tänäänkin lenkillä taas itkin sitä. Kauheeta nytkin kyyneleet silmissä..
Kommentit (40)
Kaikkia ihmisiä ei voi valita esikoisen kummiksi. Kaikkia kavereita ei muutenkaan pyydetä kummiksi vaikka lapsia tulisi 10. Kummi ei välttämättä ole se paras kaveri vaan sopivin siihen tehtävään. Ihmiset tarvitsee muitakin ihmisiä ystäväpiiriinsä kuin kummeja ja joskus on ihan tervettä että on sellaisiakin ystävyyssuhteita jotka perustuvat kaikkeen muuhun kuin kummiuteen. Vauva-aikana ei välttämättä jaksa pitää yhteyttä niin aktiivisesti ihmisiin mutta ystävyyssuhteet jatkuvat aikanaan jos ovat jatkuakseen.
Siis me on oltu ystäviä koko elämä.. Viime syksynä sitten paras ystäväni " hylkää" minut, valitsee 4 muuta vähempituttua kaveriaan kummiksi eikä enää pidä juuri yhteyttä.
Minun pitäis vain äkkiä päästä yli ja jatkaa elämää vaikka olen ihan sama X kuin ennenkin... Olen todella surullinen ja pettynyt. Noinko sinäkin toimit? Paras ystävä vaihtoon ja that`s it... Sairasta mun mielestä..
En mä voi sille mitään että kaipaan ja ikävöin.. Ei minulla ole juuri muita kuin mieheni jonka kanssa voi jakaa tärkeimmät asiat. Kavereita kyllä on..
ap
No, itse en voi tietää mitä vikaa minussa on kummiksi kun olen lapsirakas, tykkään viettää aikaa heidän kanssa, ostaa lahjoja tms eli en ole kitsas... Mutta silti nämä uudemmat tuttavuudet olivat jotenkin " parempia" kummiksi...
ap
Meidän kahden ekan lapsen kummit asuu kauempana, ja vaikka pitävät yhteyttä niin luonnollisesti ei kuhean usein tavata. kolmoselle selkeästi mietittiin kummit täältä missä asutaan, koska ollaan tänne nyt asetuttu ja aiotaan asua. On upeaa kun kummit piipahtavat usein, vaikka vaan pikavisiitillekin!
Kaverisi voi ajatella kummiudesta eri tavalla kuin sinä ja on tietenkin nuo kummit valinnut ihan niiden omien kriteereidensä mukaan. Ei hän todennäköisesti edes tajua, että olet vetänyt herneen nenään tuollaisesta asiasta ja siksi ei ole antanut sinulle kaipaamaasi selitystä miksi ei ole sinua kummiksi pyytänyt.
Ei kenelläkään ole velvollisuutta pyytää ketään kummiksi. Ei ole mitään perusteita, että " minut hän on tuntenut kauemmin kuin sen toisen, joten minut täytyy pyytää ennemmin kummiksi" . Oletko ap kaksivuotias kun kiukuttelet tällaisesta asiasta?
15 sulle en jaksa edes vastata , vaikutat niin vastenmieliseltä ihmiseltä
tai sitten joskus kun olet saanut vähän etäisyyttä asiaan. Saatat itsekin keksiä syitä miksi juuri sinua ei pyydetty kummiksi.
17 minäkin olisin ymmärtänyt jos olisivat ottaneet sukulaisia..
aikuinen ihminen ymmärtää että ihmissuhteet muuttuu ja että muita - joskus tärkeämpiäkin kuin lapsuudenystävät - tulee kuvioihin. Aito ystävyys ei kaadu tuollaiseen. Aito ystävä pystyy ilahtumaan siitä että toinen on löytänyt muitakin ystäviä elämäänsä eikä pistä ihmissuhteita tärkeysjärjestykseen. Sä selvästikin haluat että täältä löytyisi joku joka pystyy kierimään kanssasi tuossa säälissä ja toivottavasti keskustelun myötä joku sellainen löytyykin.
Mitäs jos sinua pyydetään toisen lapsen kummiksi? Ottaisitko tehtävän vastaan vai kokisitko olevasi sittenkin toisen luokan ystävä?
Olen pahoillani että nämä lauseet saattavat ärsyttää sinua mutta olen oikeassa elämässä törmännyt ns kummiruikuttajaan ja todennut että silloin ei auta muu kun suora puhe.
mutta tässä kyse enemmänkin koko ystävyydestä. olen aina iloinnut tämän ystäväni uusista kavereista ja tunnenkin monia heistä, niinkuin hänkin tuntee minun kavereitani...
lähinnä ihmettelen, miksi minulla tulee niin voimakkaat psykologiset oireet.. esim nuo että lenkillä alan itkemään kun on niin ikävä tätä ystävyyttämme ja viime yönä (taas!) näin asiasta unta ja itkin..
ihan kuin joku eroprosessi, jossa yritän vain käsitellä sitä asiaa, että en olekaan enää hänelle tärkeä.. en tiedä miksi minuun koskee se niin paljon. ehkäpä hän on ollut minulle tärkeämpi kuin minä hänelle... tämä kummiasia oli vain yksi esimerkki.
terveisin ap
Tämä viesti varmaan kertoo itsellesikin, miksi sinua ei pyydetty kummiksi ja miksi ystäväsi haluaa ottaa etäisyyttä. Mennä nyt toisen ristiäisiin pitämään tuommoista mielenosoitusta! Istua etupenkissä omaisten edessä! Ei minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta muita kohtaan! Käyttäydyt kuin ristiäisten pointti olisit SINÄ ja sinun " surusi" eikä se kastettava vauva.
Olet hirveä ihminen, täysin itsekeskeinen, ja todennäköisesti mielenterveytesi ei ole ihan tasapainossa. Terve ihminen ei menetoisten juhliin pitämään tuommoista mielenosoitusta.
Vai on sulla paha olla! Miettisit vähän mitä mielipahaa aiheutat toisille!
Vierailija:
Halusin vaan vielä kertoa, että on niin surullinen mieli. Viime yötä näin unta tästä entisestä parhaasta kaverista taas ja ikävöin. Olin heidän lapsen ristiäisissä/ häissä kirkossa ja istuin yksin ekassa penkissä sivussa. Ne uudet kummit ja kaverini vanhemmat istuivat takanani.. Itkin unissani...Nyt aamulla taas paha olla.
ap :(
Siis ihan normaalisti olen käyttäytynyt:)) Tuo kuvailemasi oli UNTA! näin siis viime yönä UNTA että olin yksin ristiäisissä tuolla kirkossa...
asiallisia vastauksia kiitos!
ap
ja 22 kukahan tässä on terapian tarpeessa? ap vai? heh :D
ihme hommaa että hernettä vedetään nenään jos ei valita kummiksi. Kaikkia ei voi pyytää kummiksi. Ja ehkä sinun ystäväsi teki hyvän valinnan, vaikutat aika epästabiililta ihmiseltä jos elämältä menee pohja sen takia ettei valittu kummiksi!
Ja kummius ei myöskään ole sitä ettei " ole kitsas" , eli kummin tärkein tehtävä ei ole lahjojakaan ostella...
Ehkäpä sinussa on jotain tiettyjä piirteitä joita et huomaa mutta joita ystäväsi ei jaksa katsella.
Täällä on ihmisiä, jotka ei oikein ymmärrä oikeasta, elämänkestävästä ystävyydestä mitään. Tottakai suret tärkeän ihmisen menetystä, niin kai jokainen normaali ihminen reagoisi! Sehän vain kertoo että ystäväsi on sulle tärkeä ihminen.
Sen verran vielä tuohon kummiasiaan, että me olemme valinneet kummit kaikille viidelle lapsellemme niin, että tärkeimpänä asiana olemme miettineet sitä, että lapsi oppisi tuntemaan kumminsa. Ei sillä perusteella että kuka on meille tärkein ihminen/paras ystävä. Eli ollaan haluttu kummit samalta paikkakunnalta tai ainakin suht läheltä. Tosin sitten muutimme itse yllättäen ja koko tuo kuvio keikahti, mutta se onkin sitten jo toinen juttu.
jos elämä tälläisesta romahtaa niin vaikeeta tulee olemaan!
Ja se on hyvä muistaa että lapsen vanhemman oikeus on kummit valita! siihen ei auta muu kuin tyytyä
Minusta tässä oli nyt jostain muusta kyse kuin kummiudesta.
Vierailija:
jos elämä tälläisesta romahtaa niin vaikeeta tulee olemaan!Ja se on hyvä muistaa että lapsen vanhemman oikeus on kummit valita! siihen ei auta muu kuin tyytyä
Halusin vaan vielä kertoa, että on niin surullinen mieli. Viime yötä näin unta tästä entisestä parhaasta kaverista taas ja ikävöin. Olin heidän lapsen ristiäisissä/ häissä kirkossa ja istuin yksin ekassa penkissä sivussa. Ne uudet kummit ja kaverini vanhemmat istuivat takanani.. Itkin unissani...
Nyt aamulla taas paha olla.
ap :(