Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne rasismia jos arvostelee kulttuureja ja uskontoja?

Vierailija
11.08.2023 |

Miten on?

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kolumnissa esitettiin tänään, että maamme PISA-tulokset paranisivat heti, kun oppimistulosten arviointiin sisäänrakennettu rasismi poistetaan. Olen samaa mieltä. Numerot todistukseen tulee antaa muilla kriteereillä kuin osaamisella, koska nyt osaamisvaatimukset sortavat niitä, jotka eivät esim. kulttuurisista syistä koskaan opi.

Vierailija
42/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aletaan jossain puhua siitä, että kaikki ryhmät ja kulttuuurit ovat rasistisia. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Olen tosi kyllästynyt tullessani rasistiksi leimatuksi siksi, että olen pinkki-ihoinen ja äänestän perussuomalaisia. Kuulisittepa muuten, miten eräässä suositussa ulkomaisessa lomakohteessa puhutaan kausityöläisistä ja palvelijoista. Siinä jää suomalaisten hento mannettelu toiseksi. 

Persut ei tunnu edes tietävän mitä rasismi tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kulttuurit tai uskonnot ihmisiä, ei, kyllä niitä saa täysin vapaasti arvostella ja vaikka haukkuakin niin paljon kuin sielu sietää.

Niin saa ihmisiäkin. Mitä lapsia me ollaan joita pitää paimentaa ettei vaan ajatella tai sanota tuhmia? Elämmekö me jossain lastentarhassa?

Joo no totta. Ainakin selän takana saa vapaasti haukkua ketä huvittaa, niin kaikki tekee.

Hesarin toimittajat ja lukijatkin.

Vierailija
44/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sen sijaan ihmisten arvosteleminen ja lokeroiminem kulttuurin ja uskonnon perusteella on.

On ihan eri asia sanoa, että Islam on sitä tai tätä, kuin sanoa, että kaikki muslimit ovat sitä tai tätä.

Mitä islamin ryhmää tarkoitmme?

Kaikkia.

Vierailija
45/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aletaan jossain puhua siitä, että kaikki ryhmät ja kulttuuurit ovat rasistisia. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Olen tosi kyllästynyt tullessani rasistiksi leimatuksi siksi, että olen pinkki-ihoinen ja äänestän perussuomalaisia. Kuulisittepa muuten, miten eräässä suositussa ulkomaisessa lomakohteessa puhutaan kausityöläisistä ja palvelijoista. Siinä jää suomalaisten hento mannettelu toiseksi. 

Älä niputa mua, kiitos.

Vierailija
46/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävät. Sinä et tiedä että se on rotusyrjintää jo nimensäkin perusteella. Esim. Islamin arvostelu ei ole mitään rasismia, koska jäsen voi kuulua mihin tahansa ihmisryhmään ja kyseessä on uskonnollispoliittinen koko elämän kattava totalitaristinen ideologia.

Vierailija
47/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille vihervassareille, yrittäkää edes käyttää omia aivojanne:

Onko se rasismia, kun maailmanpankki ei anna Ugandalle lainaa vedoten maan homolakeihin?

On, ehdottomasti!

T: Silakkarasmukset

Vierailija
48/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa taitavat nimenomaan niitä, jotka tietävät.

Muilla hesaria myöten on rasismin määritelmä karannut aikaa sitten käsistä.

Huom rasismi-sanakin juontuu siihen sanaan, mistä se asia juontuu, vink vink. Siihen ei kulttuurit ja uskonnot sisälly mitenkään, saati muut asiat kuin se yksi. Mikähän se sana voisikaan olla, josta rasismi sanana juontuu... Siinä on nyt pikku hipsteteille pähkinää purtavaksi, tätä ei opeteta pridessä ja setassa.

Vierailija
49/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Kaikki on rasismia. Aivan KAIKKI!

t: vihervassariöyhöttäjä

Vierailija
50/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kausityöläisiä ei jätetty palkkaamatta heidän ihonvärinsä tähden vaikka kaikki maailman ei valkoiset haukkuisi valkoisia se ei vaikuta valkoisten työnsaantiin.

Vierailija
51/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on nykyään "rasismia", voisi kysyä mitä väörää siinä sitten on, koska olemme kaikki väkisinkin rasisteja hesarin ym. hihhulien määritelmän mukaan. Nää hesari ja hihhulit ensimmäisenä ihan itse.

Vierailija
52/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa pitää kysyä intersektionaaliselta oraakkelilta.

Vierailija
53/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä näkee, mikä on Hesarin mielestä rasismia:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009768107.html

Tässä oli järkyttävä tulos mielipiteistä: 17% on niin aivopestyjä tällä rasismikauhistelulla, että ilmoittivat ettei mitään mainituista asioista saa arvostella. Mukana oli muun muassa naisten ihmisoikeuksien polkeminen islamilaisissa maissa, ei saanut vaatia että Suomeen tulevat eivät heikentäisi Suomen ennestäänkin heikkoa taloudellista tilannetta tai ei saanut lainkaan arvostella uskontojen tapoja tai määräyksiä.

Tämä on aivan järkyttävää sivistyksen puutetta.

Vierailija
54/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on rasismia.

Vierailija
55/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole. Aviorikkojien, poiskäännynnäisten ja homojen  t a p p  a m i n  e n  sekä pakkoavioliitot ovat sosiopatiaa.

Vierailija
56/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä sinäkään.

Vierailija
57/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan ole. Aviorikkojien, poiskäännynnäisten ja homojen  t a p p  a m i n  e n  sekä pakkoavioliitot ovat sosiopatiaa.

Jonkun silakan mielestä ei näköjään ole. Uskomattomia hörhöjä.

Vierailija
58/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rasismi on se äärimmäinen synti johon kukaan ei saa missään tilanteessa syyllistyä, ja uskonnot ja kulttuurit määritellään rasismin piiriin siten, ettei niitä saa arvostella lainkaan tällä on vakavat seuraukset. Minkäänlainen inhimillinen kehitys parempaan suuntaan ei ole mahdollista näissä puitteissa. Olisiko vaikkapa uskonpuhdistusta koskaan saatu tehtyä ja kirkon absoluuttinen valta saatu murrettua Euroopassa jos katolinen usko olisi suojattu tällä tavoin? No olihan se, ja siksi syttyi 30-vuotinen sota joka hävitti merkittävän osan Euroopan mantereen väestöstä taistelussa uskonnon- ja ajattelunvapauden vuoksi. Nyt tätä ollaan hävittämässä koska on opittu amerikkalaisista tv-sarjoista että rasismi on pahin synti mitä on olemassa. Sivistyksen taso on vajonnut todella alas minun lyhyen elämäni aikana.

Vierailija
59/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta vastata kun kysymys on esitetty noin laveasti. Mutta toisaalta koska se on esitetty noin laveasti, on se kritiikki todennäköisesti sellaista että vastaus on kyllä. Kyllä se on rasismia.

Se on helppoa jos yrität. Ei se ole rasismia. Rasismi sanana tulee sanaste Race, eli rotu. Uskonto ei ole rotu, ja kuka vain voi uskoa mihin tahansa. Tahallista sanojen ja käsitteiden sekoittamista ja hämmentämistä tämä uusien merkitysten keksiminen.

Eduskunta ja oikeuslaitos ovat kanssasi eri mieltä, ja olen taipuvainen uskomaan niitä ennen sinua.

Vierailija
60/207 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Monissa kulttuureissa on paljon mätää.

Kyllä. Myös Suomessa. Ja siitä saa ja pitää puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi