Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylisanoja käyttävät aikuiset ihmiset "Sinä ihana! Mahtavan upeaa että olet Juuri Sinä!"

Vierailija
10.08.2023 |

"Aivan tyrmäävän upeaa, olet niin mahtava persoona ja seuraat rohkeasti ja inspiroivasti unelmiasi, kiitos että olet Täysillä Juuri Sinä ja saan seurata matkaasi sydän innostuksesta pamppaillen!"

Ja tietysti paljon sydänhymiöitä jne.

Eikä kyse siis mistään ihmeellisestä asiasta (oikeasti), johon tulee tällaista palautetta. Verrattavissa siihen, että joku aloittaa uuden harrastuksen syksyn kansalaisopiston tarjonnasta.

Miten joihinkin uppoaa tuollainen ylihehkutus (ja oikeastiko se uppoaa vai teeskenteleekö sekä palautteen antaja että vastaanottaja?)

itsekin olen positiivinen ihminen ja tykkään olla kannustava ja kohtelias, mutta joku raja sentään...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies laittaa mulle tuollaisia viestejä. Itse tykkään. Oma kauhistus on puolestaan tunnekylmät ihmiset.

Käsitin aloituksen niin että siinä puhuttiin somekäytöksestä.

Vierailija
22/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani kirjoittaa juuri noin fb ja twitteriinsä

( anteeksi X se on nykyään)

😳 Miten noloa 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-miehen suvussa naiset oli tuollaisia. Kokemuksen pohjalta sanoisin, että on sellainen Pollyanna-ilmiö. Asiat on oikeasti kurjasti ja sitä totuutta vältellään ja mennään toiseen ääripäähän. Ilmiö on sama kuin että lapsina kaltoinkohdellut usein väittää, että heillä oli ihana lapsuus.

Itse en exäni sukulaisten somepäivityksistä aina edes tajunnut, että olin ollut samoissa tilanteissa mukana.

Jos on paska tilanne niin mitä hyötyä on jäädä rypemään itsesäälissä ja vaan valittaa kuinka paskaa on. Toki se myönnetään, että tilanne on huono, mutta sitten lähdetään miettimään konkreettisia ratkaisuja miten parennetaan vaikea tilanne ja keskitytään saavuttamaan mahdollisimman hyvä lopputulos ja pyritään pitämään mieli niin positiivisena kuin suinkin mahdollista.

Vierailija
24/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsista matkittua.Täällä tätä siirappia on tarjolla joka paikassa. 

On vai 😮 ?

Asunut täällä Ruotsissa 30 vuotta kasvanut ilmeisesti posiitiviseksi kun en huomaa

Hyvä Ihana minä 🤣🤣😂🤭🤭

Vierailija
25/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alan epäillä moisten lähettäjän henkistä tilaa. Selvä signaali siitä että kyseisellä lähettäjällä eivät asiat ole aivan kunnossa ja jos lähettäjä on ikääntyneempi ihminen niin on aivan ilmeistä, että henkisessä puolessa on ongelmia-ei jatkoon.

Vierailija
26/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsista matkittua.Täällä tätä siirappia on tarjolla joka paikassa. 

On vai 😮 ?

Asunut täällä Ruotsissa 30 vuotta kasvanut ilmeisesti posiitiviseksi kun en huomaa

Hyvä Ihana minä 🤣🤣😂🤭🤭

Jossain lehtijutussa Ruotsissa työskentelevän suomalaisen pomo oli huomauttanut tätä suomalaista kun hän käyttänyt emojeita firman sisäisissä keskusteluryhmissä.

Vierailija
27/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä olen ihmetellyt. Työkaverini puhuu potilaille tyyliin "ihan mielettömän ihanaa ja upeaa" oikein haltioituneella ylistysäänellä. Asioista, jotka ovat ihan tavallisia tai jopa vähän negatiivisiakin. Herättää suurta myötähäpeää olla samassa tilassa hänen kanssaan. Potilaatkin tuntuvat välillä olevan aivan ihmeissään eikä tuollainen hehkutus kovin ammattimaiselta tai uskottavalta kuulosta. Aito empatia ja kohtaaminen on ihan muuta.

Kiitos ap, kun otit tämän aiheen esiin.

Vierailija
28/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa päivää just Sulle! 

Entäs Tinderissä esittelytekstissä "tyttöystäväni voisit olla juuri Sinä" 🤢🤢🤮

Vierailija
29/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihehkutuksesta tulee mieleen ainoastaan huijasviestit, joilla yritetään saada minulta rahoja/tietoja tollaisella "rakkauspommituksella". En tiedä miksi. 

Vierailija
30/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan mie let tö män upeaaaa ja ihanaaaaaa, oot niiiiiiiin mahtava ja ihan järjettömän ihana!!!!!

Vierailija
31/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vastenmielistä mielistelyä. Kerran kun tutustuin yhteen ihmiseen, olin siis tuntenut sen oikeasti ihan vähän aikaa, niin tämä hehkuttaa somessa kuinka ihana ihminen olen ja kuinka ollaan niin hyviä ystäviä nyt! 🤯 On kai sanomattakin selvää että otin etäisyyttä enkä ole nykyään missään tekemisissä, ällöttävää manipulointia (yritti vastuuttaa mua joksikin parhaaksi kaverikseen)

Jospa sinä olet oikeastikin ihana?

Ei kyllä viestinsä perusteella ole yhtään. Hrrh!

Vierailija
32/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappuliisalta näyttävien ja kuulostavien ankeuttajien kokoontumisajot.

Vierailija
33/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuudella on merkitystä, joskus vaan koettu "neuvomiseksi", selviät kyllä kun tarpeeksi yrität, vaikka kyse on oikeasti mahdottomasta asiasta.

Vierailija
34/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä lähettää aina sydän emojia ja halauksia. Se on kyllä niin akkamaista touhua kuin olla voi. Ja kovasti niitä kuvakkeita. Itse en laita niitä usein. Pelkkkä teksti riittää. Ja olen kyllä nainen, ehkä hiukan äijämäinen, enkä edes trans.

Vierailija
35/49 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Entinen kaverini. Oli tosin kasvanut lapsuuden muualla kuin suomessa, just sellaisessa yltiososiaalisuusihkutus-maassa. Oli jotenkin ahdistavaa kun kaikki oli ihanaa, aina halattiin ja viesteihin spämmättiin sydämiä. Ystävyys karahti juuri tuohon aika isoon eroon kommunikaatiotavoissa.

Vierailija
36/49 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnekseni saanut työn, jossa on todella mukavat työkaverit ja aika hyvin toimiva tiimi. Ollaan positiivisia, kannustavia. Mukava mennä töihin ja lähteä.

Se pieni mutta, kun kourallinen työkavereita viljelee ylisanoja. Aikaa myöten kiitoksista ja kehuista liikaa käytettynä tulee merkityksetöntä sanahelinää. Huomasin näet ärtyväni eräänä päiväni tehtyäni yksinkertaisen rutiinityön ja työkaverini hikaisee "Upeaa, ihana sinä".

Jos kaikki on upeaa, mahtavaa, ihanaa, ei se enää tunnu aidolta. Lähinnä viktoriaanisilta korulauseilta vailla merkitystä. Silloin ehkä parempi olisi olla vaiti, jos ei oikeasti tarkoita, vaan esittää.

Vierailija
37/49 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulaiset tuollaisia äiteliä. Kyllä se epäaidolta vaikuttaa kun kaikki on niin ihania ja maailman rakkaimpia. Jokainen käsityö ja kukkanen ylistetään maasta taivaaseen.

Selitykseksi löytyy ehkä se että ovat aika laumasieluja, aina pitää vanhoillakin olla kaikki mitä somessa muilla on. Kun näkevät muiden siirappisuudet, kopioivat ne.Ajattelevat saavansa sitä suosiota tuolla. Suku ollut myös hyvin köyhä ja palvelijaluokkaa, ollaan opittu hännystelemään jo edellisissa sukupolvissa.

Vierailija
38/49 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista, kun myyjä yrittää kaupata jotain puolihuutamalla "upea nainen" ja "ihanainen Sinä". Tai kun astuu vaatekauppaan ja kaksi myyjää hyökkää kimppuun lässyttävällä äänellä kysymään miten "just sun" päivä on mennyt. Tajusin vasta jälkeenpäin, että olivat töissä siellä eivätkä käännyttämässä Jeesuksen syliin.

Samoin, kun hiljattain reklamoin eräästä tuotevirheestä, niin myyjä yritti inttää että "tämähän on näin NIIN ihana!!". Haista pylly, se oli naarmuinen. Ällöttävää ja teennäistä käytöstä.

Vierailija
39/49 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin tsydeemeihin ei tarvitse lähteä mukaan...

Vierailija
40/49 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että tämä on näin yleistä. Paljon näkemyksiä, jotka jaan.

Mulle tulee ylisanoista epämukava olo. Koen niiden viittaavan enemmänkin epäluotettavuuteen ja epäaitouteen kuin arvostukseen ja välittämiseen. Näin kaiketi välillä onkin, kun liioitellaan eivätkä sanat ja niiden tunnepitoisuus vastaa tilannetta. Jonkinlaista tahallista tai tahatonta tilannetajun puuttumista tai merkityksetöntä small talkia.

Samoin mietin, onko niiden käyttäjällä jokin ongelma, jota hän haluaa itse vältellä. Pelkää hirveästi tunteita tai todellisuutta. Pitäisi osallistua jonkin illuusion luomiseen. Juoksuhiekan.

Arvostus on ihanaa, se, että minusta aitona ihmisenä ja yksilönä pidetään ja arvostetaan ja seurassani tykätään olla. Että välitetään selviämisestäni ja huomataan onnistuneet tekoni. Mutta liirum laarum on minusta aika yksinäistä, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän